Články


Centrální zamykání

2007-02-15 Přečteno: 9 405x


CENTRÁLNÍ ZAMYKÁNÍ

Centrální zamykání může sloužit jenom jako machrovinka a nebo taky jako velice užitečná věc pro ty
kteří jsou lenivý natahovat ruku.Já se řadím do druhé skupiny lidí a tak jsem si pořídil centrální zamykání
doplněné o alarm se sirénou a dálkovým ovladačem vyšel mě na nějakých 2200 Kč + instalace, kterou
jsem si udělal svépomoci


http://www.dstechnik.cz/produkty/produkt.html?kid=01.03&pid=1363&qkk=abac3571288c5be1b1e8e758f7b6d415

INSTALACE ZAŘÍZENÍ

Instalace zařízení spočívá v montáží elektrických servomotůrků do dveří natažení vodičů a v případe alarmu
ještě dodatečná montáž sirény a čidel obsažených v balení

obsah balení
obsah balení

Já sem začal instalaci odstraněním tapeců ze dveří jde to dobře ale nejzáludnější je sundání kliček
ale pokud jste si troufli se do toho pustit tak stačí prostudovat pár dalších článků
(http://www.jablkon.cz/swift/ v sekci rady a návody) o tom jak se sundavají tapecy ze dveří,
potom demontujeme zbytek dveří který nám překáží v instalaci (fólie....)


Následuje nalezení správného místa umístění servomotůrků jak ukazuje fotografie motůrek je umístěn
za platem dveří kvůly prostoru (*pozn. foto dodám nemohu jej najit) poté je nutné naohýbat vedení,
které nám bude tahat za lanka otevírání dveří jak je opět vidět na fotografii(*)


schéma
schéma

Dále bude nutné natahnout vodiče od motůrků k řídící jednotce systému (já ji mám umístěnou za rádiem,
je tam dostatek prostoru a dobře se tam může ).Protažení vodičů do kabiny vozidla(popis pro levé
dveře) provedeme přez "husý" krk, ve kterém je originální vedení k elektrickému ovládáni vnejších
zpětných zrcátek. Vyůstění tohoto "husího" krku nalezneme po demontáži plastového krytu u levé nohy řidiče.
Poté je možné táhnout vodiče buďto pod kobercem a nebo vnitřkem přístrojové desky.Já si
vybral druhou možnost a vedl jsem kabely uvnitř přístrojovky, natáhl je až ke středu přístrojovky ke konzoly
na rádio.To samé opakujeme na druhé straně a poté připojíme ke konektoru řídící jednotky a přejdeme
k natažení vodíčů napájení systému

Nejdříve bude nutné demontovat kryt přepínačů světel abychom se dostaly k voďičům vedoucích od spínací
skřínky.Pomocí zkoušečky nalezneme stalé napětí 12V+,spínané napětí 12V+.Postupně odizolujeme
část "bužírky" a pomocí pájení k ní připevníme vodič který natáhneme od řídící jednotky centrálu.
Pozor odhalený kabel musíte zaizolovat elektrikářskou páskou. Kvůly správné funkci dalkového ovládání bude
nutné natáhnout i spínané napětí 12V+ od řídící jednotky centrálu postupujeme stejně jako u připojení
stálého napájení. Nalezneme vhodný kostřící bod a připojíme k němu kabel z řídící jednoty centrálního
zamykání značený jako - "mínus".Složíme vše zpět jak to bylo a můžeme přestoupit k tahání kabelů
blinkrům aby nám auto blikalo při otevření nebo uzavření vozidla.Demontujeme levý kryt prahu.
Stačí maličko zatlacit na takový ty špuntíky uprosřed těch zajišťovacích špuntů který drží kryt prahu.
Ve svazku najdeme pomocí zkoušečky dva kabely které nam po připojení zkoušečky budou blikat v rytmu
blinkrů odizolujeme je a připojíme ke každému z nich jeden ze dvou kabelu které jdou z konektoru řídící
jednotky centrálu v tomto pripade to jsou bilé kabely .Zapojíme konektory do řídící jednotky vše složíme
zpět a můžeme přejít k testování systému

Zkouška systému

zkouška systému spočíva v tom že po stisknutí tlačítka na dálkovém ovládáni by melo dojiít k uzamčeni
nebo otevření vozidla pokud vše funguje jak má tak jste pracovaly zodpovědně a můžete na sebe být hrdý .



Instalace byla provedena na vozidle Suzuki Swift 1,3 GTi.
http://www.suzukiclub.cz/car_detail.php?id=199
Autor článku nenese zodpovědnost za vzniklé škody zpusobené nedodržením postupu instalace uvedené
v instalačním manuálu dodávaném se zařízením.
Na základě tohoto článku vznikne ještě další článek s názvem alarm

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie


Články