Fórum - Detail zprávy / Odpověď


2016-09-06 20:51:05 Lepší brzdy?

O.K. Milane.

1. Jak odhadneš, že jsi přesně na hraně? V krizové situaci tohle neodhadneš, prostě hamtneš na brzdu. A je lepší, aby "cvakalo" abs, než abys brzdil mnohem méně, než je třeba. Nehledě na to, že při třeba třetích brzdách za sebou (nespekulujme proč) už jsou kotouče zahřátý a "tovární" brzdy často výrazně vadnou. Lepší třeba ne.

2. Četl jsi tady - a já na to poukazoval, že při plných brzdách, vysoké rychlosti a zatíženém autě ani nedosáhneš takového brzdného účinku, aby abs zafungovalo. Často jsi od tohoto okamžiku dost daleko a lepší brzdy prostě pomohou. Jak rychlostí náběhu, tak účinkem.

3. Argumentovat tím, že je to z "továrny" tak je to určitě dostačující, není pravdivé. Při testech se často ukazuje, že "tovární" brzdy jsou pěkný sračky, i když vyhoví nějaké normě. Rozptyl 100 - 0 při plných brzdách je někde mezi padesáti metry u nejhorších a cca třicetidvou metrů u supersportů. SSS má naměřených 35 a kousek a patří k nadprůměrně brzdícím autům. Zásluhou lepivých gum a nízké hmotnosti. Kolik má 1,2 netuším. Takže lepší brzdy ano, jen je třeba spočítat, kolik to bude stát a zda se vyplatí.

Fabrický nastavení je jistě "podle normy". To ale neznamená, že dostatečné pro krizové situace. Podle "normy" jsou i gumy, který na suchu drží, na mokru jsou z nich neřiditelný pryže.




Zpět do Diskuze (Fórum): Lepší brzdy?

Pouze pro online zalogované

Musíš se nejprve zalogovat pod svým uživatelským jménem (případně zdarma zaregistrovat, nejste-li ještě členem klubu).


Registrace nového uživatele
Login (Přihlášení)