Fórum - Detail zprávy / Odpověď


2016-09-06 21:12:14 Lepší brzdy?

zali: Nevím jestli si jezdil s autem bez posilovače brzd (dá se tedy předpokládat hodně slabé brzdy). Taková byla moje první Š105 a dokázal jsem přední kola uvést do smyku. Takže podle mých zkušeností bych musel mít nějakou závadu na brzdách, abych s továrními brzdami při krizovém brzdění neuvedl kola do smyku. Ono se to chce do toho pedálu opřít celým tělem (a zapřít se o volant) a ne jen mačkat pedál chodidlem. Ale to je o zkušenostech.

Nepopírám, že při provozním brzdění, při tažení vleku...jsou "lepší" brzdy přínosem. Tolik se nezahřívají, nevadnou...Ale při rychlém a krizovém brždění nic takového nepotřebuju.

A při krizovém brzdění všechny brzdy (tovární i lepší) skončí v režimu ABS a pak už nezáleží vůbec na brzdách, ale na valivém odporu pneumatik a povrchu silnice. A právě ty lepší brzdy skončí v režimu ABS rychleji než ty normální, které budou účinněji brzdit bez ABS.

To je moje teorie podpořená mojí zkušeností nejen ze silničních vozidel, ale i z kolejových vozidel, která jsou a smyk daleko náchylnější.

Proč se třeba používá omezovač brzdného účinku? Nebo si opravdu myslíš, že když okamžitě zablokuješ kola a jedeš smykem, tak máš "lepší" brzdy?




Zpět do Diskuze (Fórum): Lepší brzdy?

Pouze pro online zalogované

Musíš se nejprve zalogovat pod svým uživatelským jménem (případně zdarma zaregistrovat, nejste-li ještě členem klubu).


Registrace nového uživatele
Login (Přihlášení)