Fórum - Téma


1.4 Boosterjet?


Fórum SX4 II 1.4 Boosterjet?

Informace o modelu: Suzuki SX4 II


1  2

2016-01-25 11:56:38

Zdravím, uvažuji o koupi S-Crosse jako druhého auta do rodiny. Chci kombinaci benzín+4x4+automat, ale ta 1,6 mi na toto všechno přijde poněkud (dost) slabá - na stovce za 13 vteřin skutečně není nijak oslnivé. Chci se proto zeptat, jestli někdo nevíte, zda i do tohoto modelu přijde 1.4 BoosterJet, který by alespoň dle paramentů to auto mohl posunout podstatně blíž konkurenceschopnosti. Tipoval bych, že ano, kdy to dávají do menší Vitary, ale u Japonců člověk nikdy neví.

2016-01-25 12:08:36

bubulak:

A jake je to první auto v tvé rodině ?

2016-01-25 12:14:47

Proč turbo? Já si vybral S-crosse taky díky motoru. Staré dobré atmosféry už nabízí snad jen Japonci.

Spotřeba 6,5 l/100 km, ale asfalt netrhá. Na bežný ježdění úplně dostačující.

MilanT  
Milan
2016-01-25 12:35:25

bubulak: Opravdu chceš po 4x4 v automatu aby trhal asfalt třista z místa? Konkurenceschopnost dle jakých parametrů? Asi jsi na jiném fóru - oktávky se zátahem fotspodu s haldexem jsou jinde.

2016-01-25 12:49:38

bubulak:

Myslím, že Octavia RS230 je přesně to druhé auto v rodině, které bys mohl potřebovat.

A myslím to upřímně, jako že se Stáňa jmenuju...

(...a na stovce budeš už za 8 vteřin)

2016-01-25 12:55:19

Mluví se , že bude nový s-cross

Předpokládám, že tam už turbo bude

Ta atmosféra skutečně moc nejede , dá se popohnat modem Sport

Ale na takové rozumné ježdění to je přijatelné

A samozřejmě největší výhodou je relativně jednoduchý motor

2016-01-25 13:06:36

petrat:

A jak lze rozumět tomu, že auto vážící necelých dvanáct metráků a má 120 koní, "skutečně moc nejede" ?

Jak se to projeví při dodržování dopravních předpisů ?

MilanT  
Milan
2016-01-25 13:07:53

petrat: To už se mluví 8 měsíců - http://autozurnal.ta3.com...om-1-4-turbo-aj-do-europy

Souhlasím s tebou - rozumné ježdění a relativně jednoduchý motor. Rozhodně od sebe a svého auta neočekávám nerozumné ježdění a složitý motor. To by šel ten požitek z jízdy a podstata automobilismu do hajzlu. A díky přeplňovaným sekačkám tam taky už míří.

2016-01-25 13:15:15

plukovník:

Manželka jezdí starou Oktávkou 1,8t

Sedla si do Vitary 1,6 (testovačka) a rozjela se

manželka: no, moc to nejde

prodejce: tak vám to přepnu do modu sport

manželka: už to je přepnuté ?

prodejce: ano

manželka: ehmmm ...

vylezla z auta a říká, to fakt nejede

2016-01-25 13:20:20

petrat:

Tvoje manželka je zřejmě velmi náruživá žena...

...a tak to má být, protože tak je to správné !

MilanT  
Milan
2016-01-25 13:27:00

plukovník:

Ona ta manželka s tím spíš neumí jezdit. Ono se to ani během nějaké zkušební jízdy nedá naučit.

Já přesedlal z 1,9TD do 1,6 VVT a už bych neměnil. Stačí umět řadit, využívat správně výkon ve správných otáčkách...ale chápu, každý jsme jiný řidič. A i s malým kašpárkem lze zahrát velké divadlo.

2016-01-25 13:31:12

milant:

..i to je možné, ale možná, že spíš než aby se soustředila na tu předváděcí jízdu, myslí na sex .

MilanT  
Milan
2016-01-25 13:39:38

plukovník:

Tak asi jsou borci, co mají nové neznámé auto v rukách a nohách po pár kilometrech. Ale jak píšu - každý jsme jiný řidič.

Když jsem odvážel svojí novou SX4 z Butovic do Uhříněvsi, tak jsem jel jak připosranej a 2x mi to při rozjezdu na světlech chcíplo. Prostě jinak zabírala spojka, jinak citlivý pedál plynu...A postupně jsem tomu autu přicházel na chuť. A co si s ním dovolím, tak to by ta 1,9 TD nedokázala. Třeba táhnout 1 tunu nebrzděný vlek a vůbec ho za tím autem necítit.

A kdo chce stovku za 2,3 sec, tak si musí koupit Vejrona.

2016-01-25 13:48:08

Jedna věc je fakt, že když jsme oba s manželkou sedli do nové Vitary a nebo s-crosse , tak ten podvozek dává hodně velkou jistotu

Auto padlo hned do ruky

Myslel jsem si, že s-cross bude ve srovnání s vitarou neohrabaný, ale žádné drama se nekonalo

Mě ten s-cross přišel jako lepší volba než víťa

2016-01-25 13:55:27

milant:

Jj, zvyknout si je potřeba, když už na nic jiného, tak na tichý motor při tom přesedlání...

My dva víme, o čem je řeč...

No a pokud by se někomu zdálo, že to je slabota, tak opravdu tu tunu písku s tímto motorem mockrát netáhl.

MilanT  
Milan
2016-01-25 14:41:55

plukovník:

No jo, startování nastartovaného motoru.

Teď už se mi to nestává, ale tak nějak vždycky raději mrknu na otáčkoměr.

2016-01-25 15:44:55

bubulak: možná zkusit za podobné peníze o něco živější Nissan Juke, ale je to pro některé poněkud ošklivé auto. to je individuální. Každopádně je tam míň místa, spíše taková stylovka.

2016-01-25 17:21:18

plukovník: jen by me zajimalo jak se to pak brzdi kdy treba vleti pod kola decko nebo tak...celkem odvaha ne?

jinak souhlas - je to atmosfera co ma rada otacky a pak zahra i divadlo!!

2016-01-25 17:44:03

Klidnou jízdu nikomu neberu, ale to auto v 1.6 s uvedenými parametry je prostě podmotorované. Ano, jezdit se dá ve všem, nicméně dostatek výkonu je důležitým prvkem aktivní bezpečnosti a atmosférická 1,6 je s vypětím všech sil dostačující motorizací pro běžný HB nižší střední třídy v manuálu. Vyšší stavba, 4x4 a automat prostě chtějí větší výkon. Kdyby tam místo té 1,4 turbo dali šikovně naladěný atmosférický dvoulitr (viz např. Skyactiv), budu jistě raději, nicméně 1,4 turbo kolem 100 koní a 200 nM je podle mě na kompaktní crossover výborná motorizace a oproti 1,6 atmosférám, které v této třídě tvořily standardní motorizace dříve, je to pokrok kupředu (na rozdíl od těch různých tříválcových nesmyslů).

2016-01-25 18:04:29

freekevinm:

No tak na vysvětlení, bavíme se o tom jestli to tohle auto utáhne. A to říkáme, že utáhne !

Nebavíme se o tom, jak to ubrzdí. Tato vozidla mají nejvyšší povolenou nebržděnou hmotnost 400 kg a ani takový mamut, jako třeba Landrover Defender nesmí legálně táhnout nebržděnou hmotnost vyšší než 750 kg.

Nebavíme se o tom, co je přesně podle vyhlášky, ani o přepravě tuny písku přes obytnou zónu, kde běhá děcko za míčem.

Pokud potáhnu tunu písku, tak většinou někde kde neběhají děti, ani není žádná nenadála překážka v provozu, jako třeba policejní dopravní kontrola.

A co hlavně, v případě takto "nadměrného nákladu" jedu v případě tažného vozidla této kategorie rychlostí max. 50 km/hod. A v takovéto rychlosti mám vyzkoušeno, že se to ubrzdit dá.

Bubulák:

To, že "dostatek výkonu je důležitým prvkem aktivní bezpečnosti" a nebo, že je nutná "dostatečná výkonová rezerva", většinou (ty mezi ně třeba nepatříš ) hlásají ti, kteří na dopravní předpisy kašlou a hlásají, že oni žádné omezení rychlosti nepotřebují, protože jezdí "bez nehod" a "intuitivně". Akorát že stresují všechny ostatní účastníky silničního provozu


Odpovědět

1  2