Fórum - Téma


1.4 Boosterjet?


Fórum SX4 II 1.4 Boosterjet?

Informace o modelu: Suzuki SX4 II


1  2

2016-01-25 18:38:53

Já teď jezdím fokuse 1,6 74kW

Podle mě to je líné auto

V jednom max 2 lidech to jak takš jede

Ale stačí naložit kufr a nebo přibrat další lidi a je vymalováno

Předjíždět , to je stres. Takže raději se plížím v závěsu

V každém případě je dobré mít pár koníků v rezervě

Škoda, že to sůza řeší turbem namísto obsahu

Ale Sůza teď chce začít cpát turbo i do motorek

Tak poteš klobás

2016-01-25 18:44:46

bubulak: Ahoj,

koketoval jsem s myšlenkou pořídit auto s motorem 1,4 boosterjet. Ale ten turbobenzín je turbobenzínem jen a jen při akceleraci. Pokud už je auto rozjeté a plynový pedál jen lechtáš pro udržení konstantní rychlosti, regulace turba přepouští spaliny obtokem přímo do výfuku a na lopatky turba jde minimum výfukových plynů, jen aby se točilo, ale nepřeplňovalo válce. Chceme mít přece nízkou spotřebu, abychom vyprodukovali co nejméně CO2. No a pak je to pouze 1,4 litrový motor, což je ještě méně, než 1,6 litrový motor a pro udržení konstantní rychlosti musíš 1,4 litrový motor lechtat více, než 1,6 litrový. 88kW je dost velký výkon, ale 100kW je přece více. To je pravda, ale mocekráte každý z nás jezdí s motorem v režimu maximálního výkonu? Dovolím si tvrdit, že spíše jezdíme v režimech blízkých 1/3 maximálního výkonu, kde je rozumná spotřeba. Předjížděcí manévr je s výkonnějším motorem rychlejší? U atmosférického motoru se podřadí, motoru se ulehčí, vzrostou otáčky a auto vystřelí vpřed, u přeplňovaného motoru, který má velký kroutící moment, stačí jen přišlápnout plynový pedál, turbo se zapojí do práce a auto také vystřelí vpřed. Je to o tom, jestli mě baví řadit, nebo ne a ta automatická převodovka, kterou preferuješ, si podřadí také.

Kroutící moment 1,4 litrového turbomotoru je dán pouze navýšením tlaku na plochu pístu. Plocha pístu je u malo objemového motoru malá, malo objemový motor má i malý zdvih pístu a to znamená malou páku na klikovce. Navýšení tlaku na píst musí být "extrémě veliké". Takže, pokud chceme turbem navýšit kroutící moment, tak jen na krátkou dobu, jinak bychom ten motor brzo zničili. Proto také někteří výrobci turbobenzínových motorů volí při snižování objemu variantu tříválce, kdy uberou jeden válec ze čtyřválce, aby zachovali plochu pístů a jejich zdvih, ale to sebou nese další, úplně jiné nepříjemnosti s vyváženým chodem motoru.

U mě teda vyhrála atmosféra 1,6 litru.

2016-01-25 19:08:57

plukovnik:

vysvetleni beru

bublak:

jeste takovy detail ta atmo 1,6 je trochu vylepsena - ma lehci materialy /pisty ojnice a pod. takze opravdu toci a to auto je i lehci nez prumer. A dalsi nezanedbatelny fakt - tohle auto treba ja mam na delsi dobu, porovnej co za ty penize dostanes jinde. ja mam predstavu ze za 5-7 let kdy tdicka zacnou zrat penize , SXko bude furt v pohode a kdyz ne neni tam nic draheho. takze podle mne - auto na 3 roky vem turbokosacku a dej ji co proto kdyz hledas i vykon , auto na delsi dobu - uvazuj i servis a co zhruba odejde. dvouhmota, turbo a pod je dost dobre prepocitano inzenyrama aby to bylo co nejlevnejsi i za riziko ze umre teste pred koncem zaruky. ale nikdy-opravdu ne to nebude dimenzovano na 10 let provozu.

2016-01-25 19:41:26

freekevinm, Mirekdoda,

pánové, máte velmi rozumné názory

mcz
Martin
2016-01-26 10:43:27

freekevinm: odejde tubo to jsou nazory hned by kazdy neco menil na novém aute, s turbinou musis jinak jezdit vsechno jeto o oleji a jeji pravidelnou vymenou max po 15k km, ze auto nevydrzí 10 let toje hodne sporné nekdo najede rocne 50k km nekdo jen 5k km...

2016-01-26 11:50:56

bubulak: Dobrý den, žádné turbo si nepořizujte, zbytečné další náklady na servis a S-Cross 4x4 je určen spíše pro konzervativní ježdění se 100% jistotou, že vás vůz nikde tzv. nevyšplouchne. Maximálně spolehlivé auto s klidným řidičem a ježděním. Pro závodění bych asi doporučil Suzuki Swift Sport, nebo Seat Leon. Ale to je můj názor, nikomu jej nevnucuji.

2016-01-26 12:47:02

mcz:

Jak, jinak, musíš jezdit s tou turbínou ??

V čem jsi nějak omezen oproti klasickému ottomotoru ?

Teď jsi mi nasadil brouka do hlavy...

MilanT  
Milan
2016-01-26 13:28:26

plukovník: Zrovna ty, milovník a znalec BMW se ptej, jak se v X6 jezdí s parní turbínou

http://ekolist.cz/cz/zele...bilu-pomuze-parni-turbina

2016-01-26 13:32:38

Milane, zrovna ty znalec lidí, se ptej plukovníka, jestli se náhodou nejedná o nějaký další špek...

P.S.

Jinak mám pocit, že ten "inovativní" parní stroj u BMW jsme kdysi už řešili na slovenském fóru

mcz
Martin
2016-01-26 13:51:16

to plukovnik:

Jak, jinak, musíš jezdit s tou turbínou ?? myslel jsem tím např dalnicní provoz a zastavka na odpocivadle...

V čem jsi nějak omezen oproti klasickému ottomotoru ? o omezení jsem nic nepsal, nejsi omezen v ničem snad

Teď jsi mi nasadil brouka do hlavy... mozna červotoče

2016-01-26 14:58:49

mcz:

Dříve se pořád mluvilo o dochlazování turba při zastavení, ale dneska jsou zase "in" ty start-stop systémy, takže turba už dneska vlastně vydrží všechno, dochlazování je vyřešeno jinak (nebo se neřeší vůbec), tedy přesněji řečeno jeho trvanlivost je na věčné časy. No a to znamená 4 roky ( jak dlouho trvá běžný leasing).

A kam by jsme také přišli, kdyby to mělo vydržet déle ? Co spotřeba obyvatelstva,, ta musí frčet, a co nové pracovní příležitosti...?

mcz
Martin
2016-01-26 15:16:55

plukovník: ani ne tak o dochlazení ale spise o dobehnutí, vypnutím motoru se odparí olej a turbo se postupne pridírá mluví seo jedné minute stací pri dojezdu vcas vyradit (dalnicni odpocivadla) a vypinam motor ihned po zaparkovaní navic jde o jeden z bodu defenzivni jizdy, stím spojené spotreby paliva, mnozí nadavají na nizkoobjemové turbobenziny ze maji vetsí spotrebu jak atmosfery mozna je jen problém mezi volantem a sedackou mnozí stale veri deklarované hodnote vyrobce a zatim si stojí a presto vlak nejede...spotreba paliva u nakladnich aut se radeji neudava mato svou logiku vyrobce prece nevi kdo, kde stím bude jezdit za jakých podmínek

MilanT  
Milan
2016-01-26 17:17:03

mcz: No a právě tím doběhem dojde v poklesu teploty turbodmychadla a olej tak nekarbonizuje na rozpálených stěnách a fluidních ložiscích. Takže hlavním důvodem je ono "dochladnutí" v řádu desítek sekund. Takže když sjíždím z dálnice k pumpě nebo na odpočívadlo, tak stačí vyřadit a doplachtit na neutrál (plukovníku promiň, já vím že na neutrál jezdí jen osel). Navíc turbobenzíny mají vodní chlazení turba protože teplota spalování benzínových motorů je vyšší než nafťáků.

mcz
Martin
2016-01-26 19:57:41

kdepak volnobezky jsou dnes zase in, na trabantu a wartburg byla uz davno a ted ztoho delaji novinku dobre to popsal rasto chvala 4:08

Garáž 8: Výprava do Jugošky

Je doba prázdnin a dovolených. Stovky až tisíce řidičů dneska vyrážejí do nejrůznějších destinací a samozřejmě i do Chorvatska. My jsme se rozhodli předprázdninovou Garáž ozdobit stylovým roadtripem v retrobarvách. Jakub a Rasťo se vydali k moři jako za starých normalizačních dob. A to se vším všudy. Vyzbrojeni řízky, konzervami, paštikami, socialistickým ošacením a především tehdejší automobilovou technikou. Užijte si jejich výpravu, a pak v klidu vyražte na tu svou!

MilanT  
Milan
2016-01-26 21:05:03

mcz:

Martine, teď si stojím na vedení.

Jak souvisí jednosměrná spojka s přeplňovaným benzínem?

mcz
Martin
2016-01-27 08:06:30

psal jsi "stačí vyřadit a doplachtit na neutrál (plukovníku promiň, já vím že na neutrál jezdí jen osel)"

uz nebudu psat nic...

MilanT  
Milan
2016-01-27 08:18:19

mcz: Jo aha

Ale u volnoběžky dvoutaktu nemusím vyřazovat na neutrál, ale stačí sundat nohu z plynu, ne? Takže plachtím se zařazenou rychlostí a nebrzdím motorem. Proto těm trábošům často hořely brzdy.

2016-01-27 08:25:10

mcz:

Proč už nebudeš nic psát ?

2016-03-09 09:17:19

http://www.autobild.de/vi...celift-2016--6924173.html

..


Odpovědět

1  2