Fórum - Téma


1,6 8V 1993 Nestartuje


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick I 1,6 8V 1993 Nestartuje

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick I



2013-06-25 11:36:03

Při otočení klíčku do druhé polohy cvaká jedno z relátek-31850 85C00 vedle pojistkové skříně jako o život. Motor točí, ale nenaskočí. Čerpadlo je slyšet, že cvakne.

Normálně jezdila, když jsem přišel po delší době už nejde nastartovat.

Prosím o radu, děkuji.

2013-06-25 19:10:33

tvrdik.daniel: Jelikož mi nikdo neporadil, poradil jsem si sám.

Příčinou byl tradiční nešvar a sice kondenzátor C103 v řídící jednotce. Výměna kondenzátoru cca. 3min. Vyproštění a zpětná montáž řídící jednotky včetně odvrtání zatuhlých šroubů cca. ani to nechci rozebírat.

Tímto nabízím případnou asistenci při opravě řídící jednotky a to se zcela zjištným cílem. NEKUPUJTE ZBYTEČNĚ JINOU. Za ´´novou´´ ŘJ si řekli v Hostivicích na vrakáči 5tis. kč. s tím, že jim dám tu svoji...

2013-10-17 09:14:09

tvrdik.daniel: ahoj a ten kondik bol uz nafuknuty alebo vyteceny, alebo ako si prisiel na to, ze je v noom problem.

Tiez mi vitara nestartuje. vstrekovac je OK(test v druhej vitare).

skuzal som aj vymenu RJ

Moja ma presne cislo 33920-60A31-E2T40472-9825B

a znameho auto ma 33420-0305F-E2T40671-60AF0

no nefungovali medzi sebou. nevies ktore cislo musi sediet aby to slo prehodit?

Myslim, ze problem moze byt v snimaci uhla vackoveho hriadela. neviem ho ale najst a ani ako premerat jeho funkcnost.

2013-10-17 21:15:48

tkingu: řídící jednotku je nutné spárovat diagnostikou s imobilizérem, nelze jen vyměnit. Je přece jednoduché změřit, zda jdou impulzy z ŘJ na vstřik a pak teprve řešit závadu ŘJ. Jestli máš osm ventilů, žádné čidlo na vačce není, impulzy jdou pouze ze snímače v rozdělovači. Pokud nejdou impulzy z rozdělovače, nejde jiskra, vstřik a při startování nespíná čerpadlo.

2013-10-17 22:51:04

jon29: dakujem ti, ze si mi odpisal, nik mi uz ani neodpisuje ani na inych forach.

co sa tyka imobilizera mam takyto kluc

http://imgupload.sk/viewe...=oq5wijxlf60phd1w8gkl.jpg

nemyslim si, ze moje auto je vybavene imobilizerom.

takto: moj vstrekovac ide v druhom motore. osciloskopom zmerane - vstup na vstrek z ECU je bez napatia a priebehu ECu nedava nic na vstrek. ECU som mal vybratu a kondiky niesu vytecene ani nafuknute. Tranzistory mi znami skontroloval a MALI by byt OK. Mam osem ventil. Iskra do motora IDE. ked cvrknem benzin mimo vstrekovaca do motora motor chyti a povrci. cize myslim si, ze problem je bud v ECU alebo v tom cidle v rozdelovaci. Nevies mi poradit kolko ohmov ma mat to cidlo>>>???

ECU mi vyblika chybu 12 (bez chyby teda)

Fulda  
Petr
2013-10-17 23:58:27

Potvrzuji, na 1,6 8V jsme řešili tři roky zpátky to samý a byl to kondík

2013-10-18 01:06:26

tkingu: Pokud je to jak píšeš, nebude špatný kondík, ale pod kondíkem je přechod ze spodního na vrchní tištěný spoj a ten bývá přepálený.Vem ohmetr a postupuj od výstupního konektoru k tranzistoru a určitě přerušení najdeš.Jinak není vidět,je pod kondíkem,ten se musí vyletovat,opravit propoj a kondík vrátit

2013-10-21 08:24:56

Tak mam odskusane, moj vstrekovac a moj rozdelovac idu v druhom aute. Z druheho idu v mojom, ked je riadiaca z toho druheho. ked dam moju do druheho nejde. Teda moja nejda ani v jednom aute. aj ked blika kod 12 v oboch. Nenastartuje ani jedno. Kondiki su OK, tranzistory by mali byt tiez. Dnes idem ten prepoj pod kondikmi skontrolovat. Moze byt na nej este nejaka inazavada? Pripadne niekto na predaj ECU z radu 33920???

2013-10-21 23:03:59

tkingu: Pokud naměříš impulzy na tranzistoru, většinou je závada v propojce, je to zeslabené místo. Jestliže nejdou impulzy již na tranzistoru, ale jde jiskra ,je závada v ŘJ. Když nejde ani jiskra, změř impulzy z rozdělovače na vstupu do ŘJ.

2013-10-22 09:11:41

Idem dat par fotiek a popis k tomu.

toto je moja ECU 33920-60A70

http://imgupload.sk/viewe...=7iwfgz0p297b4qas58eh.jpg

oznacene kondiki som vymenil.

_______________________________________________________

Pod tym vacsim (vybraty na foto) vydno prepaleny spoj.

http://imgupload.sk/viewe...=7v61rjf711cvcq35fq5y.jpg

_______________________________________________________

Elektrotechnik mi to opravil tym sposobom, ze z druhej strany plosaka prepojil na emitor tranzistora.

http://imgupload.sk/viewe...=1bhktf58iigjjcortm7y.jpg

ECU nesla v aute. Myslim si, ze to neurobil dobre a treba to prepojit z vrchnej strany. ci sa mylim?

2013-10-22 15:17:46

tak som to takto opravil nakoniec.

http://imgupload.sk/viewe...=189w0qzr4kd202whlkhn.jpg

_____________________________________

a tu som to nehal rozpojene. ten kolega vlastne spojil minus kondika s emitorom toho tranzistora. a ono to ma byt spojene s + kondika. tak som to opravil a pojdem vyskusat. dufam, ze neodpalilo ten tranzistok, ked to bolo naopak :(

http://imgupload.sk/viewe...=fvfil0zzmls2461qk2pe.jpg

2013-10-22 16:49:52

Tak to jsem zdvědavý na výsledek, tak co, už jezdí?. Ano, kondenzátor byl nafouklý. Poznat to moc nebylo(byl jen zespoda). Fakt mě to dostalo, že provozuschopnost auta stojí a padá na jednom C za 0.30,-kč.

Kdesi jsem četl, že na otázku, co se rozbíjí na Vitaře, Vitaráři odpovídají: Vitara jednou zrezne. Je fakt, že nic nevydrží věčně.

2013-10-24 08:34:49

vitarka uz vrci. bolo to tym nestastnym kondikom a prepojom pod nim. Pani Dakujem Vam za super pomoc. Usetrene penaze a zas o cosi mudrejsi :D

2013-10-28 18:00:47

Závady na Vitaře(výčet je absolutně konečný ). Vitara jednou zrezne a vyteče ji C103 na řídící jednotce

2013-12-20 11:00:29

Děkuji pánové byl to kondik jste hol dobří

2014-03-10 22:10:57

Doporučuji vyměnit všechny tři elektrolytické kondenzátory(c101 c103 c111) najednou, Je jen otázka času, kdy odejdou i ty ostatní.

Řídící jednotku je možné uvolnit prostorem pro reproduktor(lze demontovat 2x šroub mřížka 4xšroub reproduktor). Následně ji vyprostit směrem k pedálům(není tedy třeba demontovat palubní desku a celá demontáž trvá cca 15min, původní šrouby s křížovou hlavou je výhodnější nahradit imbusem).

Při vadném c103 cvaká jedno z relátek u pojistek jak o život, při vadném c111 relé necvaká. K vytečení kondenzátoru může dojít i za jízdy, motor zhasne a už nenastartujete.

Demontáž řídící jednotky zvládne KAŽDÝ svépomocí, kdo ví, jak vypadá šroubovák. V případě dotazů, klidně napište na daniel.tvrdik@seznam.cz. Výměnu kondenzátorů z tištěného spoje vám udělá kdokoliv za dobré slovo popř. symbolickou cenu, je to otázka 10min. u všech třech. Kondenzátory mohu dodat.


Odpovědět