Fórum - Téma


1.9TD nebo 1.3 benzin


Fórum Jimny / Samurai III 1.9TD nebo 1.3 benzin

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1  2

2009-10-14 15:05:05

Dobrý den,

¨chtěl bych koupit suzuki samurai pro geodetickou firmu, a stále nevím s jakým motorem pokud

klasickou 1,3 v benzinu nebo 1,9 TD.

diky za příspěvky

2009-10-25 10:20:04

podle toho jestly to chces na cesty nebo do terenu...do terenu bych volil 1,3i(stříkačku)....ta dovede věci kde by pstatní offroady mohly jen závidet.....jestly to chces spis na cesty tal 19,D nebo TD je mnohem mensi spotřeba náklady a delsi výdrž diferáků.....ted je to jen na tobě....

2009-12-09 22:44:38

co má diferák společnýho s motorem ???? 1,9 TD je výplod španělské santany tihle jižani si nelámali hlavu s převodama takže to daly na klasickou převodovku tim je maximální rychlost 110km v hodině ale to už ubohý disel řve jako když ho točíš napraazdno. Problémy bývají i se spojkou a náklady na opravy jsou také podstatně vyšší. Spotřeba se pohybuje od 8 do 10 litrů ale při používání na krátké vzdálenosti je to auto velice příkjemné. Doporučil bych na čerpadle zvíšit výkon a dát větší kola aby byl motor v zátěži. Pak se s tím jezdí docela fajn.

Oproti tomu benzín má převody celkem slušně odstupnované pokud se použijí standartní kola. dílensky je to dokonalé protože to tak je původní, Spotřeba je trochu vyšší 8-14 l/100km. Pak se s autem nechá jet i 130km/h ale je to dobrodružství. Na krátkých vzdálenostech /do 2 km / z toho auta nebudete nadšeni nebot drží 2500 otáček než se ohřeje. Pokud chcete spolehlivé auto nekupujte disela. Pokud potřebujete auto s kterým budete celí den popojíždět tak je disel idealní i za studena jede pomalu.

2010-04-19 10:42:26

Ahoj, tak trochu se v tom ztrácím... Do terénu je vždy přece lepší mít větší krouťák, což má 1,9D(TD) podstatně vyšší, než 1,3 benzín, ne? Taky podle toho, co tady čtu, mají Samuraie nafťáky asi kratší kvalty s menší maximálkou, což je opět do terénu naprosto ideální... Můžete, prosím, někdo upřesnit, jak jsou na tom Samuraie 1,3 a 1,9D (TD) se sériovou vybaveností redukcí, s uzávěrkama diferenciálů, mezinápravovým diferenciálem (jakým?) apod? Prosím - v čem konkrétně je nafťák dražší na servis? Obecně se nafťáky nemají důvod kazit, ne? Ještě dotaz - jak se na vstřikování u nafťáku zvyšuje výkon? Mně v servise vždy říkali, že toto právě u stříkaček regulovat nejde...

Ještě jeden dotaz: o kolik se dá podložkama Samurai rošířit, aniž by to způsobilo kolizi kola s kaslí, např při zkřížení náprav? Přijde mi, že kdo chce rozšířit, musí i zdvihnout...ale kde je ta hranice - rozšíření bez zdvihnutí?

Děkuji...a třeba někdy na

2010-06-23 14:30:53

dobrý den, potřebovala bych vědět, jak předělat kardanovej kříž z Avie na kardanovej kříž do samuraje - suzuki 1.3......děkuji za příspěvky

2010-06-23 18:26:28

A to nemůžeš sehnat na Samuraje?? Nebo je tak drahej že se nevyplatí kupovat??

2010-06-23 21:31:50

to netuším, potřebuji to vědět kvůli taťkovi....prosím o radu jak na to...

2010-06-23 22:54:16

větší krouták je dobrý ale pokud se jen tak projíždíš po cestách ale v momentě kdy chceš přeletět nějakou mezičku apod. tak samurai potřebuje aby se po sešlápnutí plynu kola roztočila . Ve sněhu je disel lepší ale v extremech rozhodně ne. Mrkni na tohle tam to o kroutáku rozhodně nebylo .

http://www.streetfire.net...ks-how-its-done_13194.htm

Co se týká redukcí a dalšího je vše totožné . rozdíl končí spojkou a pak už je to stejný. Redučka s přiřazením předního náhonu ,,natvrdo " žádný mezinápravový diferencial tam není. Uzávěrky samurai nemá a pokud ji někdy měl tak nebyla určena pro provoz ale pro parkování. v čem je servis dražší ! Spojka už jen sehnat ji je potíž. Turbo . sice je podobné s peugeotem ale ne stejné . Chladič a další drobnosti které se na vrakovišti těžko koupí protože disela málokdo zvrakuje.

Přidat na čerpadle jde protože to není stříkačka ale klasický disel bez jakékoliv elktroniky krom imobilizéru který vyskřípete při první příležitosti.

Rozšířit se tak o 4cm na každý straně ale záleží jaký máš kola . O poděh to většinou dře při křížení protože je větší páka na nápravu . Taky záleží jaký model máš jestli uzký nebo široký .

2012-10-30 19:20:47

1.3 stříkačku mam a vim že bych nevolil tuto verzi radši bych klasickou karburátorovou verzi z karburátorem z fanorita to funguje dobře dle našich skušeností z party

2012-10-31 07:48:01

máš nejaké technické problémy zo striekačkou?

2012-11-01 23:29:48

nu nak to odbcas nechce za plynem a tak nak divně to běží ale tak jede jede pak mi tam padne karbec z favorita

2012-11-05 07:38:24

predstih, sviečkové káble, hlava rozdelovača a palec sú v poriadku?

mne robilo presne to isté. Poriešil som predstih a je to lepšie. Káble a veci k tomu mám už objednané tak to bude snáď ešte lepsšie.

Čo som počul tak si asi prvý kto sa na Íčko sťažuje.

2012-11-25 13:24:12

Zdravím ja mam samuraja 1,9td motor peugeot 1905 ccm 47 kw je to naprd určite by som išiel do benzínu síce na 130 sa s tým vyhrabem ale motor toči maximum je slabý a taha len keď zapne turbo takže v teréne dostava tiež kapky, krutak je blbých 120 nm aj to skoro pri 3000 otáčkach takže nič moc. a spotreba okolo 8,5 keď idem okolo 70-80km/h po do-cela rovnej ceste, ale ja sa to snazim vyriesit prídavnou prevodovkou jimny 2005 1,5 ddis ktorá ma prevod do rýchla 1:1 tým pádom na 90 km toči 2000 ot a na 130 3000ot ale zase je slabý motor. inak ten je zo xantie xsary a peugeota 305 405 1,9 dhy dhx ako blok a tam ma výkon 66-68 kw takže ten mam kupeny rozdiel je 200 nm pri 2000 otackach a iné čerpadlo a turbo a intercooler v motore som sa nehrabal zatiaľ tak neviem či je tam aj iná hlava a piesty a kľuka takže možno staci dat len čerpadlo na ten starý motor to si nechávam keď skape ten druhy kupeny takže toľko o super španielskej prestavbe Španieli to nevedia sú to tupci

2012-11-25 20:18:28

Převod 1/1 to nebude dobré bude to moc rychlé . já to vyřešil tak že jsem tam dal 30ky kola a auto jede rychleji pokud mám na tachmetru 50 jedu 55 . Motor je stejný jako u peugeota a xsary takže tam se výkon nnenažene . Vyměnil jsem čerpadlo i vsřiky z peugeota 405 66kw čerpadlo je to bosh . Výkon šel trochu nahoru ale není to tak markantní ale motor jde líp než s lucasem. Bohužel se mi tam nepodařilo vmačknout intercoller ale snad časem .

spotřeba jak píše kolega 8/100km ale je to třeba přepočítávat protože s velkýma kolama mi natočí na 100 km tachometr pouze 90-94km

Kdyby někdo sháněl moc pěknýho diesela tak o jednom vím .

2012-11-26 10:43:59

Ja by som do diesla nešiel. Benzín je vdačný že je až na ten karburátor jednoduchý a spolahlivý. Pokial má olej tak ide. Z origo rozmerom kolies je to na to auto tak akurát. Síce bývajú tie staršie kúsky vydýchnuté, no za relatívne pár penazí a v bežne vybavenej dielni sa to dá dat do poriadku. Prinajhoršom je tých motorov stále ako maku a neni sú moc drahé.

A čo sa maximálky tíka. Kto kupuje takéto auto nemóže čakat že bude jazdit po dialnici 130km/h za 5,5litra. Podla mojho skromneho názoru, je to auto na trasy lokálneho významu do cca 100km. Tak či tak ísť viac než 100km/h je podla mna hazard a spotreba ide astronomicky hore.

2012-11-26 22:38:03

Tu maximálku udávám jen pro představu jak asi ten motor řve v 80 a to je někdy potřeba jet aby člověk nepřekážel.

2012-11-27 19:49:07

No ten intercoler riešim aj ja, tiež ho nemám kam moc natlačiť ale pôjde určite nad motor ako je to u peugeota 405 len sa musí otocit lebo tam je motor kolmo nie podzdlzne ako na samuraiovi a jasna obrovská diera do kapoty a ofuk nad to nech to vyzera ako ma ale teraz sa stale snazim prekopat cez tu sprostu jimny pridavnu prevodovku lebo ovladanie pohonu je cez el motor a je k tomu riadiaca jednota a veľa káblov pretože je hlupost nemôcť radiť 4wd a pomalú 4wd na aute do terénu takže sa aj tak momentálne vozím na originálnej prevodovke ale to ze bola moc rychla nebol velky problem v dedine v pohode stihala trojka na 50 - 55 km/h ale ja taham za tím aj dosť vlečku,a potom to už bolo veľmi slabé preto ide aj silnejší motor.Na normálne jazdenie mam suzuki swifta 2006, samurai je skôr konicek a pracovni stroj ,

2013-01-05 19:03:25

Radku,potřeboval bych poradit.

Koukám že seš tzady na foru skoro pořát.

Scháním nějaké auto do lesa na myslivost.

jezdit s nim budu ta do 10-15 km,ale také hodně v kopcích mimo cesty přes pařezy a pod.

původně jsem uvažoval o defendrovi,ale kamarád má samuraje a nemůže si ho vynachválit,vzhledem k tomu že je podstatně lehčí než jiná auta má prý výbornou dostupnost v terénu.to auto mám pouze pro tyto myslivecké učely.potřeboval bych verzi v pick -up,nejlépe v prodloužené variantě,tažné zařízení,a naviják.

Kamarád ho má ještě celé zvednuté a je je to pecka.

poraď prosím co bys volil za možnosti,popřípadně kde samuraje sehnat?s investicí do opravy a uprav dle mého požadavku samozřejmě počítám.Děkuju Michal

weteranka, 2010-06-23 21:31:50 napsal:

to netuším, potřebuji to vědět kvůli taťkovi....prosím o radu jak na to...

2013-01-16 12:56:34

Kardanservis, doma to bastlit je nesmysl

2013-01-16 12:59:45

MICHALE72

Longy s shaneji blbe, reseni je sklopna plotna na tazny pro vozeni krmeni a zvere, da se koupit hotova nebo vyrobit na miru


Odpovědět

1  2