Fórum - Téma


1. servisní prohlídka


Fórum SX4 I 1. servisní prohlídka

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2

2011-08-15 20:51:34

zdravím,

je skutečně první servisní prohlídka u sx4 po 15000km/1roce? Zdá se mi to nějak moc.

A jaké máte zkušenosti s první servisní prohlídkou? Cena, co všechno dělají, a jak se vůbec motor chová před prohlídkou (klepe, je hlučnější,...).

Zatím máme najeto necelé 3000 od června a jsme nadšení (a snad to tak zůstane

a ještě jedna věc - viděli jste někdy v reálu tato zadní světla? http://www.deviltuning.hu...ldal=2&kat=50&termek=5080

díky za reakce

iuos, Teplice

2011-08-15 22:22:14

Je to tak.....první prohlídka obsahuje výměnu oleje v motoru , pokud je to 4x4 tak výměnu oleje v zadní rozvodovce, kontrola podvozku a brzd, osvětlení, promazání pantů dveří, kontrola všech dostupných filtrů a náplní.....atd...

2011-08-16 09:15:21

Děkuju za odpověď. Hned jsem klidnější

2011-08-16 16:58:28

2011-08-16 20:38:24

tedy, to jsou služby *262 díky

(asi přestanu děkovat, nebo se uděkuju

2012-10-12 17:45:34

31 října 2012 to bude rok co mám Suzuki Sx4 4x4. Čeká mně 1. garančka. Mohl by mi někdo poradit poctivý a spolehlivý servis , ve kterém vám opravdu auto zkontrolují a provedou vše co je třeba, a ne že to jenom napíšou na papír , nechaj si to zaplatit a na autě to odfláknou. Ostrava a okolí do 100 km. Děkuji .

MilanT  
Milan
2015-01-16 11:43:43

Tak dnes absolvována 1. garančka v Suzuki Riegger v Praze-Proseku.

Motorový olej Shell Helix Ultra 5W-30, 4,3 litru - 1.660,-Kč

(zapomněl jsem se zeptat, proč tam toho dávají tolik - zřejmě jedou podle starých tabulek nebo si mysleli, že je to nafťák . Ale co, deci sem, deci tam, z toho se nestřílí).

Olejový filtr Suzuki 16510-61A31 - 370,-Kč

Převodový olej Shell Spirax S6 75W-90, 0,6+0,8 litru (přední rozvodka a zadní diferenciál) - 595,-Kč

Drobná chemie - 30,-Kč

Roční záruční kontrola mechanického zabezpečení Construct

Práce 1,4 hodiny- 932,-Kč

Takže dohromady za 3.586,-Kč.

Reklamoval jsem cvakání sedadla řidiče v zatáčkách. Verdikt byl po demontáži hrozivý. Prasklý spodní rám sedadla ve svarech. Prý o těchto nekvalitních svarech ale dovozce ví a staví se k tomu čelem. Takže reklamace uznána a teď čekám na nový rám sedačky. Snad bude příští týden.

2015-01-16 15:16:01

milant:

Tak to jsi pořídil celkem levně, protože před "mnoha" lety účtoval ten nejmenovaný servis při první garanci za litr motorového oleje 500, za litr převodového 580 a k tomu u čtyřkolky ještě 4,5 hodiny práce.

P.S.

Do benzínové 1,6 při výměně patří podle nových instrukcí 3,9 l motorového oleje.

Množství 4,3 litru už by mělo být lehce nad horní rysku.

MilanT  
Milan
2015-01-17 20:35:13

plukovník: Tak jasně, že by se ten olej (a nakonec i ta práce) dal sehnat o pár stovek levněji, ale to mi za to nestojí. A taky je mi jasný, že 1. garančka je ze všech nejlevnější. Ale abych někde na internetu sháněl nejlevnější olej, nechal si to dovézt a zaplatil balné a poštovné a pak si lehal v lednu pod auto...už mi není 20 a nemám Š105. A taky ta odpovědnost za auto v záruce....rád to někomu zaplatím. Utratil jsem daleko víc za větší kraviny.

Jinak k té délce servisní práce. Ano, může to trvat 4,5 hodiny nebo i klidně víc. Pokud ale vím, že stěrače stírají, klakson troubí, ostřikovače stříkají a světla svítí, tak to řeknu v servisu a nemusí to kontrolovat. Stejně jako jsem nepožadoval dolévat provozní kapaliny, kontrolovat stěrače, mazat panty dveří, měnit pylový filtr...

MilanT  
Milan
2015-01-18 13:44:47

plukovník: Tak jak píšeš, plukovníku. Oleje je lehce nad horní rysku.

Nevím co je to za módu nebo nějakou novou technologickou úchylku, ale stejnou hladinu oleje jsem měl při převzetí nového auta.

Jak je to vůbec s odvzdušněním klikové skříně u SX4? Je to vyvedeno zpátky do sání (nemám nastudováno )?

Nutno podotknout, že toho oleje je nad horní rysku tak 2-3 mm.

2015-01-18 16:05:28

milant:

Přesně tak, odvzdušnění klikovky je součástí okruhu recyklace zplodin a proto je žádoucí, aby hladina oleje byla spíše lehce pod horní ryskou, než nad ní. Vyšší hladina oleje se na straně sání může projevit znečistěním důsledkem rozptýleného oleje. To doporučené množství 3,9 litru je asi 2 mm pod horní ryskou. Proč to v servisu přeplňují nevím, ale asi nedokáží včas vypnout plničku.

MilanT  
Milan
2015-01-26 19:24:31

Tak mi dnes vyměnili v rámci záruky praskající konzoli sedačky řidiče. Byl jsem naivní a myslel jsem si, že vymění jen "něco". Ale vzali to z gruntu a vyměnili všechno "železo" od pružin sedáku přes ovládací mechanismus až po kolejnice, které jsou přišroubovány k podlaze.

Otázka do pléna - předpokládám, že před odpojením předepínače bezp. pásu byla odpojena baterie. Soudím tak podle vynulované mojí průměrné spotřeby paliva 6,2 l/100 km (v době mého odjezdu ze servisu byla 22 l/100 km) a nefunkčního zobrazení dojezdu.

Proč ale zůstaly nastaveny hodiny a předvoleny stanice v rádiu? Nebo to spolu nesouvisí? Myslel jsem, že ano. A nevěřím, že v servisu stanice do paměti znovu nastavovali.

2015-01-26 20:30:47

milant:

Myslím že kvůli demontáži sedačky baterii neodpojovali. Předpínač není v sedačce, ale ve sloupku a boční airbag, který v sedačce je odpojí pouze rozpojením konektoru.

Na druhou stranu potřebují s autem popojíždět, případně přitopit, proto zřejmě ten nesoulad na počítači.

MilanT  
Milan
2015-01-26 21:06:04

plukovník: S "čudlíkama" počítače bylo určitě manipulováno. Měl jsem zobrazení dojezdu a po převzetí auta tam bylo nastaveno denní počítadlo "A".

Nechápu, proč by při výměně sedačky potřebovali vynulovat průměrnou spotřebu. No už po tom nebudu pátrat. Stejně jako jsem se dnes ráno zmínil, že po jejich výměně oleje ho bylo lehce NAD horní rysku. Když jsem auto dnes odpoledne přebíral, tak bylo oleje lehce POD horní rysku a já byl za hlupáka, že jsem to neměřil na rovině, atd.

P.S. Omlouvám se za předepínač, myslel jsem airbag v opěradle a blbě jsem to napsal. Předepínač pásů byl v sedačce u Peugeota.

2015-01-27 00:41:11

Zjistili, že máš dostatek provozních kapalin, tak ti trochu ucucli, aby měli na výměnu někomu jinému. Decánko k decánku, stovečka ke stovečce, no a servisák má nezdaněný prémie. Pokud jsi si nevymohl, že celou dobu budeš u auta (to pak ale zas schválně jenom zdržují aby tě to nebavilo a odešel jsi), tak se pak nemůžeš divit ničemu, ani kdyby ti vyměnili žárovky za nějaké "hodinu před prasknutím".

2015-01-27 07:35:56

Jestli jsi se o tom přeplnění zmínil ráno a odpoledne byl olej lehce pod rysku s odůvodněním, že je nutno měřit na rovinném stání, tak bych se spîše klonil k tomu "odcucnutí". Nikoliv kvůli kšeftu, ale jenom tak pro formu, aby měli pravdu a je to práce na pět vteřin.

Při náplni 4,3 l oleje to prostě pod rysku být nemůže. Je to vyzkoušené v garáži s rovinností podlahy 2mm na 5 metrů, navic ta hladina oleje ve vaně není tak široká, aby to na absolutní rovinnost stání mělo tak výrazný vliv.

Oni některé věci pánové v servisech nepovažují za až tak podstatné. Např. z takového popojíždění s prázdným chladičem by tobě možná vstávaly vlasy, kdežto oni jsou v klidu, řkouce, že se to v pohodě uchladí olejem. No, možná, že ano.

MilanT  
Milan
2015-01-27 07:59:37

autoveteran: Tak jestli si ode mne vzali deci oleje, aby si zvýšili hodinový mzdový průměr, tak jim to přeju. I když si myslím, že takhle se prachy na jachtu nedají vydělat. Mně vůbec nejde o tu cenu (to bych si přitáhl svůj olej za polovic), jde mi o ten princip.

V manuálu k autu se píše 3,9 litru včetně olejového filtru. S tím jsem se taky v servisu vytasil. Oni mají však svoje tabulky od Suzuki, které mi v počítači ukázali. A tam byla trochu jiná čísla než v manuálu. Objem motorového oleje bez filtru 3,9 litru, objem oleje ve filtru 0,4 litru, ostatní 0,1 litru. Pod to "ostatní" zřejmě patří něco na vybryndání, ukápnutí, rozlití...A tím se oni řídí a když toho vybryndají málo, tak je oleje lehce nad rysku. Tak si to vysvětluju já a nevidím v tom žádnou konspiraci na obohacování se na zákazníkovi. Mohli mi tam nalít jen mezi rysky, já bych po tom nepátral a všichni jsme mohli mít klid.

Takže souhlas s plukovníkem - nebylo to kvůli kšeftu, ale aby měli pravdu. Prostě mi tam nalili 4,3 litru (jak jim nařizuje ) a neřešili až tak rysku.

2015-01-27 09:22:44

milant:

Kato myslím kdysi psal, že ty tabulky od Suzuki byly změněny, co se týče náplní motor. oleje směrem dolů. Možná, že někde jedou ve starých kolejích.

Ale ta olejová kapacita filtru by se dala přibližně spočítat. Originál Suzuki je rozměrově shodný s MANN W610/1, a ten má vnitřní průměr 62 mm, výšku 90 mm, přičemž efektivní vnitřní objem ještě snižuje papírový labyrint,zpětný a obtokový ventil.

MilanT  
Milan
2015-01-27 09:49:09

plukovník: Rychlý výpočet 0,27 litru.

2015-01-27 10:50:02

milant:

Takhle to vidí legendární guru

http://www.suzukiclub.cz/...select=23225#message23225

A objem provozní náplně je prostě objem provozní náplně Tedy se vším všudy, v celém okruhu, tedy i s filtrem.


Odpovědět

1  2