Fórum - Téma


2.0i Nestartuje (J20A)


Fórum Grand Vitara III 2.0i Nestartuje (J20A)

Manuály  |  Inzerce  |  Model Suzuki Grand Vitara III  |  Naše vozidla



2017-03-15 20:43:15

Zdravím pánové

potřebuji poradit ohledně pro mě už neřešitelného problému. Suzuki Grand Vitara 2.0i (J20A) 103kW rok 2006, na autě se dělal nový vršek (ventily, gufera, broušení hlavy, těsnění atd.) rozvody nastaveny dle postupu OK, hlava poskládaná bez problémů. Auto nechce chytnout, nová baterka, nové svíčky, motor točí ale nechytne, pal. čerpadlo spíná (při montáži railu se omylem skřípnul Okroužek na vstřiku a benzín stříkal proudem - tak předpokládám, že pumpa tlačí dostatečně), na místě auto prostě nechytne, pokud se zapřáhlo tak při roztlačení chytlo prakticky hned a normálně jelo, ale jak se zavřel plyn tak hned chcíplo a už zas nešlo nastartovat. Svítí chyba motoru a dle diagnozy auto píše chybu výhřevu druhé (kontrolní) lambdy - což nepovažuji v tuto chvíli za problém který by, měl znemožnit start nebo udržení volnoběhu. Svíčky jiskru hází a ze spal. prostoru je cítit benzín.

prosím poraďte - DÍKY

2017-03-15 22:37:34

A hází svíčky jiskru ve správný okamžik? Aby ji nehodila a ve válci ještě nebylo palivo.

Případně jestli vůbec hodí jiskru když je ve válci stlačená směs.

Zjistíš to asi na osciloskopu - jedna sonda na pár závitů kolem vn kabelu, druhý kanál ke vstřiku.

2017-03-16 02:08:15

J20A nema VN kabely ale integrovana VN traficka. Ke kazdemu z nich vedou tri draty - +12V (cerna/bila), GND (cerna/oranzova) a signal (hneda, hneda/cerna, hneda/bila, hneda/zluta). mer to radsi primo tam (uz protoze tam nehrozi ze si odsmazis oscik).

2017-03-16 12:58:16

holmis:

  • před tím, než se sundala hlava, to spouštělo motor normálně?
  • velký úbytek napětí na baterce při použití startéru, když to bez použití startéru při roztlačení normálně chytne.
  • v jakém stavu je ukostření baterie na motor a karoserii?
  • v jakém stavu je připojení silového plus kabelu ke startéru?
  • v jakém stavu je startér?

MilanT  
Milan
2017-03-16 14:56:06

mirekdoda:

Mirku, přesně tyhle diagnozy jsem měl sepsány, ale pak jsem si v příspěvku všimnul, že když pustí (zavře) plyn, tak to hned chcípne.

Aspoň tak jsem to pochopil. Tedy doufám, že nemyslel zavření nějakého ventilu LPG, CNG...

2017-03-16 15:02:25

milant:

ano, jsem si toho vědom, že motor chcípne, ale jen předpokládám, že to bude chtít vytvořit nové adaptační hodnoty škrtící klapky pro volnoběh, nebo jen mechanicky něco kolem klapky poladit, když to bylo rozebrané. Nevím, jestli tam náhodou není regulovaný volnoběžný ventil, nebo servo na klapce.

Rozdělil bych to na dva samostatné problémy: 1/spouštění motoru, 2/neudržení volnoběhu za studena.

P.S. Holmis:

zkusil jsi při spouštění motoru startérem jemně přidat plyn?

2017-03-16 17:27:05

Auto se koupilo rozebrané, motor neměl tlaky a borci ladily těsnění pod hlavou ale ventilů který vypadaly jako měsíční krajina si nevšimli. Škrtící klapku jsem zatím nekoumal jestli nastaví startovací polohu. Ale viděl jsem že na plyn reagovala (otvírala) - volnoběžní krokový motor tam není, vše se reguluje klapkou (ta je komplet na elektrice bez táhel). Na start sprej nereaguje což mě vede ke klapce, o víkendu na to mrknu. Pánové víte někdo postup na zaučení koncových poloh klapky ? V dílenské příručce jsem to nedohledal, více méně jsem z ní pochopil že by se měla zaučit sama. Ale nějak mi to nesedí.

Také to vidím spíše na dva problémy 1. start 2. volnoběh

čístě teoreticky, ale pokud klapka nezůstává ve volnoběžné polože pak je to vše tímto.

Ohledně startů mám v plánu ještě projít kostry. Pokud je někde přechoďák může startér odebrat tolik že motorová jednotky ve chvíli startu umře a pak samozřejmě nechytne. Projdu kostry a zkusím připojit přes kabely druhý akumulátor přímo ke startéru tak, aby nemohl odebrat napájení pro jednotku motoru.

Přemýšlel jsem ještě o pozičních snímačích (vačka klika) ale to by motor dle mého neběžel ani po roztažení.

Chlapi v servise se snaží problém přisuzovat ještě pístním kroužkům, ty venku nebyly, ale když byla hlava dole tak bylo vidět že pruží, spalovací prostor opotřeben úměrně a při tom prvním startu roztažením sice z výfuku vylítalo asi tak 5 kg něčeho za co by si mnozí ekologové podřezali žíly ale po chvilce už auto nezakouřilo a běželo hezky rovně, pravidelně. A dle mého by po projetí 10 km kdy už bylo vše řádně domazané a prohřáté by ten motor nastartovat prostě musel, i kdyby byl problém s kroužky.

Každopádně děkuji za rady celkem koukám, že na rozdíl od jiných for tu jsou lidé, kteří píšou k věci.

2017-03-16 17:50:29

holmis:

a zkoušel jsi při spouštění motoru startérem jemně přidávat plyn?

2017-03-16 18:13:01

1/4 1/2 plnej - bez změny

MilanT  
Milan
2017-03-16 18:17:33

holmis:

Napětí baterie během startování?


Odpovědět