Fórum - Téma


4X4


Fórum Grand Vitara II 4X4

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II



2016-01-15 12:49:36

Na Grand Vitaře 2.0 D r.v.1999 mě při zátěži vypadává přední náhon.Je to rana jakoby z přední nápravy a vyskočí řadící páka přídavné převodovky. Neví někdo jestli je problém v předním difu nebo v přídavné převodovce? Dík

2016-01-15 16:43:43

nimrod: Ahoj,

nezlob se, ale musím se zeptat: jezdíš 4x4 i na suché silnici?

2016-01-15 17:14:49

Nejezdím.Koupil jsem to teprve nedávno.Když jedu třeba v blátě do kopce a zadek nestačí,tak tam dám předek,rozjedu se,bere to na všechny čtyři ale zachvílku to udělá. Při zařazení redukované šajtrpáka navyskočí,ale křápe vtom.

2016-01-15 17:18:37

nimrod:

ty rázy v předním náhonu může dělat zubová spojka ukrytá v předním diferenciálu. Tahle auta na to dost trpí.

P.S. :chceš-li o tom vědět víc, směle se ptej.

P.S.2: občas stiskni klávesu F5, načtou se ti nové příspěvky.

2016-02-06 19:06:20

Potřebuju radu pánové, vlastním vitaru 2,0 i rok 1998 a kompletně se mě zablokovala řadící páka na přeřazení 4x4. auto jede bez problémů ale jen na zadek s řadičkou nejde ani hnout, vypadá to že se to kouslo někde v tom kloubu, bude to chtít novou převodovku nebo stačí vyměnit nějak, ten přeřadník ???? díky za každou radu :)

2016-02-06 19:39:40

aleš: Ahoj,

ta řadička je zablokovaná, ikdyž stojíš na místě?

2016-02-07 09:51:08

mirekdoda:

Ano je zablokovaná stále nejde s ní hnout, jinak vše funguje jak má.

2016-02-07 16:12:58

aleš: ahoj,

tady moje zkušenosti končí, moc se omlouvám.

P.S. Přesto mám otázky: stalo se to překvapivě a zničeho nic? Nebo jsi pociťoval nějaké prapodivné příznaky při manipulaci s malou řadící pákou? Máš jistotu, že je rozpojená zubová spojka v předním diferenciálu a přední kardanka je volná a netočí se?

Zkus heverem zvednout jedno přední kolo. Ať tím kolem někdo pozvolna protáčí a při tom zkontroluj pohledem přední kardanku, jestli se opravdu netočí a pak, během protáčení, zkus pohnout tou malou řadící pákou.

dmw
2016-02-08 13:40:39

Ahoj, potřeboval bych poradit, mám Grand vitaru 2004 2.0 (1995ccm/94kW/128HP) najeto 185 000 km, původ vozu dánsko, mám problém s problikáváním kontrolky WD, pohon normálně funguje, tzn. připojí se bez problémů, zádné zvuky, nic co by mohlo nasvědčovat, že je něco v nepořádku, kontrolka do nedávna při zařazení předku svítila, teď vesměs v pravidelných intervalech problikává i když stojím na místě se zařazenou 4x4 . Na fórku jsem se dočetl, že by mohl být problém s těsností hadiček, ty jsem všechny vyměnil, ale problém se neodstranil, myslíte si, že by mohl být problém v tom kompresorku a nebyl schopen udržet tlak? Nebo si myslíte, že je problém někde jinde? Díky za vaši odpověď

2016-02-12 16:08:12

dmw: Ahoj,

ročník 2004 mám taky, ale už tam nemám ten kompresorek. Je tam nějaký velký elektromagnet, takže kontrola drátků. Jenže já mám naftovou XL7 a je možné, že ten přední diferenciál je úplně jiný.

Píšeš, že jsi hadice vyměnil, ale co když to jsou hadice pro odfuk horkého vzduchu z diferenciálu?

dmw
2016-02-12 16:23:31

No ty hadičky vedou z difu do toho kompresorku, když zařadím 4x4 motorek sepne, natlakuje a po natlakování vypne, ale po chvilce zapíná znovu i když stojím na místě, v tom samém momentu problikává vždy ta kontrolka. Tak nevím. Momentálně jsem si teď objednal nový komprosorek, sice jetý, ale doufám, že se mi závada odstraní, nový zatím nechci, protože jsem se ptal v Suzuce a tam mi řekly 8000 a jak řekl 8000 tak jsem ho zastavil a dál jsem nechtěl víc vědět. Pokud by se závada vyřešila, půjdu do nového, ale jen tak koupit za osmičku kompresor a pak to nebýt tím tak by mě asi hráblo, ty si myslíš, že by to mohlo být čím?

2016-02-12 16:54:22

dmw:

Takže máš ješte kompresor. Dobře. V systému je čidlo tlaku, nevím kde, jestli přímo v tělese kompresorku. Na čidle tlaku jsou drátky do elektroniky, která rozhoduje, jestli se má zapnout nebo vypnout kompresor a také rozhoduje o tom, jestli ta kontrolka 4x4 má svítit nebo ne. Zkus najít na starém kompresoru to čidlo tlaku a zkontroluj kontakty.

dmw
2016-02-12 17:46:58

Je to podle všeho v tom kompresorku, protože z toho vede dohromady 5 drátků, když jsem to zkoušel normálně vytažené a zacpal jsem hadičky tak to dělalo vlastně to samé, kontrolka problikávala, v difu jsem to v ten moment zapnuté neměl, zaštípával jsem to peanem, z toho usuzuji, že bude problém buď v nějaké membráně a nebo v tom čidle v tom kompresorku, řídící jednotku jsem zatím tak jaksi vyloučil, protože ta dává povel když je tlak nižší, aby se zapnul kompresor, říkám to správně, doufám.

2016-02-12 18:18:52

dmw:

uvažuješ správným směrem.

dmw
2016-02-12 18:22:05

V pondělí by měl přijít ten staronový kopresorek, tak pak dám vědět jak do dopadlo.

dmw
2016-02-15 16:24:40

Tak problém vyřešen, přišel kompresorek, ale ti experti z polska co demontovali ten kompresorek tak se nenamáhali ani ty dráty ustřihnout, prostě je urvali načež jsem to musel kuchnout, abych se dostal k tomu tišťáku zespoda načež jsem zjistil, že pod tlakovým spínačem a tím druhým vývodem jsou takové malinké těsnící gumičky, tak jsem se podíval do toho starého co jsem tam měl a jedna z nich byla sice dobrá, ale ten nákružek co dosedá přes tu gumičku byl lehce rezavý. Tak jsem vodním smirkem očistil tu dosedací plochu, gumičku také očistil a lehce máznul silikonem, namontoval a ejhle funkční a kontrolka nebliká, takže mi sice zbyl komplet motorek s kompresorkem, ale nechám ho doma, kdyby někdo potřeboval, dejte vědět. zjistil jsem, že pasuje i do 1,6 benzínu, je to úplně stejné.


Odpovědět