Fórum - Téma


4x4 spotřeba


Fórum Ignis 4x4 spotřeba

Informace o modelu: Suzuki Ignis


1  2

2014-06-03 12:21:00

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat jestli je spotřeba 10l/100km normalní.

Další otazka je zda by se spotřeba nedala snižit sundaním kardanu k nahonu zadnich kol?

Diky za rady.

2014-06-03 12:50:50

longin: Bohužel ve městě to tak je.jezdím krátké trasy a motor se nestačí ani zahřát.Mimo město a delší trasy se dostanu na 7,5- 8l a to jedu max.100 km/h.Co se týče kardanu tak s tím nemám zkušenost.Na to bych se zeptal v autorizovaném servisu.

MilanT  
Milan
2014-06-03 12:55:32

longin:

Co v tom máš za motor? Asi špatně hledám, ale ani v tvém profilu jsem to nenašel.

2014-06-03 13:08:42

1,3 benzin. 68kw ..

2014-06-03 13:45:48

longin:

,Tak předpokládám, že motor je 1.5 ,pak záleží na tom ,kde s tím jezdíš ,jaké trasy,ja zatížený,klimatizace ,a jak rychle ...Ale nutno říct ,měl jsem ignise půjčenýho 4dny ,jako náhradní vůz od dealera /za mě spokojenost , když byla GV na servise , a 8,5l/100km až 9l ,proteklo ,dotankoval jsem před vrácením do plna a ujeté km byly součástí předáv .protokolu...takže těch okolo 9 bych uznal , jezdil jsem sám prázdný ,ale Praha...

obsazenost aspoň 2 osoby ,zima, krátké cesty, horský teren -tam je těch 10l asi i reálných...Jestli s tím lze něco dělat ? , to záleží kde a jak servisuješ ?, v jakém stavu najetých km vůz je atd , tak určitě servis diagnostika motoru, jestli to není spadlé do nouz režimu=většinou to pak víc papá ,což určitě někdo potvrdí ,nebo vyvrátí , jestli je vše ,jak má být i ložiska zadních kol , za pokus stojí zkusit slušnej benzin, nový vzduch filtr,svíčky.... pro srovnání má stará dáma 94 vitara 1,6 16V za 8,5l leto, do 10l zima v horách.....

jinak zadní poloosy se vyndavaly u staré sub.justy J-10,12, u starého swifta se cosi povolilo na rozvodovce povolilo a povysunul -rozpojil se kardan, je to tu ve vláknech popsané u ignise+ G3X -bude určitě vědět někdo s letitou praxí netuším, ale systém pevná zadní osa s viskospojkou bych nerozpojoval, ta pevná zadní osa se chová jinak , takže by trakce vzadu nakonec mohla chybět , a odpor nezmizí ...

Koukám sem vedle ,jak ta jedle je to 1.3 ta by tolik žrát neměla , ale třeba něco z toho k něčemu bude....

když ne nebude to poprvé ,co sem se mýlil

2014-06-04 21:54:37

instr: Mám 1.5 4x4.Při běžné jízdě do 100km vytáčení kvaltů do 3 000 ot., jízda sólo či ve dvou,silnice 1 či 2třídy,město minimum, spotřeba kolem 7.3l.Benzin většinou 100okt.Důležité nešlapat na plyn když to motor nedokáže využít.Jinak samozřejmě se s igniskem taky dá točit třeba na čtyřku zhruba 6000ot, přes 140km/hod a dokáže s tím letět i ve stoupání,Já říkám že je to auti dvou motorů a podle toho bude i spotřeba.Jízda do 3000ot. klídek, tabáček ale pak se umí slušně probuditPokud chci rychle předjet podřadím,točky nesmí padnout a potom šup nahoru, umí na trojku přes 120 a to na běžné rychlé předjetí stačí nebo poté v točkách táhne pěkně čtyřka.Tyto režimy jízdy občas zařadím, buď že musím, nebo jen tak pro radost a spotřebu mám kolem těch 7.3l/100km

2014-06-04 22:43:04

drahoš: ano ,to si zhruba o tom autí po zkušenosti pár dnů jízdy po Praze myslím 1.5 do 9l/100km dle užití a terenu ... , tzn dovedu si představit spotřebu , když někdo 1,5 probudí k akci , ale průměr by měl být pod tím ,co jsem ve městě najel ...mnoho mých kolegů vůz má většinou tedy G3X -jiný nárazník ....

v případě u tazatele 1.3 a spotřeby 10l /100km - je asi skutečně něco špatně,pokud tomu nešlape na krk ...u Jimnyho 1.3 dokáže jet za 12-14l ,když se člověk na redukci snaží ..... , ale s 1.3i by měl asi navštívit adekvátní servis ....

2014-12-23 07:26:31

Na celé léto jsem měl kardan sundaný. Je to 8 šroubků a nic.

Auto se po tom jelo úplně jinak. První jízda docela nezvyk. Pak ale vklidu.

Spotřeba z 10/100 klesla na skvělých 5,8l/100km.. Což je skoro o polovinu.

Docela mě mrzí, že výrobci nemysleli na to vypínání zadní nápravy.

Ale i tak prace sundaní/nasazení kardanu je otazkou 30 minut.

MilanT  
Milan
2014-12-25 12:29:40

longin: Tomu se ani nechce věřit. Takže kdybych odpojil kardan u svojí SX4, tak mi spotřeba spadne ze 7/100 na 3,5/100? To bych pak měl lepší spotřebu než jen předokolky SX4, které nemají kardan vůbec. A to se vyplatí.

2014-12-25 16:29:11

milant:

Kdybys odpojil kardan u tvé SX4, tak by se se spotřebou v režimu el.mag. spojky OFF nestalo vůbec nic, na rozdíl od viskózní spojky u Sviště 4WD, která je ve stálém částečném záběru. Navíc komplet kardanu je vyvážen, takže při zpětné montáži je třeba dodržet montážní polohu.

Prostě řešení pohonu s viskozní spojkou u Sviště není zrovna ideální a pro toho, kdo kouká jenom na spotřebu není zřejmě 4WD přínosem nikdy.

MilanT  
Milan
2014-12-25 17:05:09

plukovník: To byla jen řečnická otázka. Rozdíl těch spojek Ignis, Swift vs. SX4 je mi znám, ale nechce se mi věřit, že ta spojka sama o sobě zvýší spotřebu o víc jak 4 litry. To bych za sebou na laně musel celé léto tahat další auto s viskózní spojkou.

EDIT: Zdejší Swift 4x4 (3 měsíce starý), spotřeba 6,57 l/100km - http://www.suzukiclub.cz/...ift-new-ii-gl-ac-4x4-2154

Takže ostatní předokolky jezdí za 3 ?

2014-12-26 06:54:36

milant:

Samozřejmě, že sama spojka nic nezvýší, v případě té viskózní leda v případě, že by byla spečená a fungovala tím pádem jako stálý převod.

O něco málo zvýší průměrnou spotřebu pohon 4x4 jako celek, ale maximálně tak o 0,5 litru a v případě odpojení toho kardanu se stejně uplatní to, že je vlečena celá zadní náprava i s odpory ozubeného "koloví" zadního diferenciálu. Proto mají také čtyřkolky "kratší" převodovku.

Demontáž kardanu v létě, "když není sníh", je stejná pitomost, jako demontáž řemenu kompresoru klimatizace v zimě, "když není horko", vymontování zadních sedaček při jízdě "pouze ve dvou", vyhození všech zbytečných věcí včetně rezervy, jízda výhradně s poloprázdnou nádrží atd. ...

Ve finále by bylo nejlepší vymontovat motor a připřáhnout kobylu, která třeba zrovna zbytečně zahálí ve stáji. Tím pádem by se průměrná spotřeba benzínu snížila možná na nulu...

P.S.

Nejsem si jistý, jestli ten nový Svišť má ještě tu viskózní spojku (což žádná velká výhra není), nebo již také tu elektromagnetickou, která se dobře osvědčila u SX4 i Kizashi.

MilanT  
Milan
2014-12-26 10:44:30

plukovník: Tak teď jsi napsal to, co jsem si myslel. Že ten problém vysoké spotřeby bude zřejmě v té spojce a Longin jezdil trvale 4x4.

Když tak čtu odborné články o tom, co všechno může zvýšit spotřebu, tak se divím, co všechno v zimě vozím a jak bych mohl snížit spotřebu:

Zimní pneu - 0,3 l/100km

Příčníky na střeše - 0,5 l/100km

Pohon 4x4 - 0,5 l/100km

Plná nádrž + tažné zařízení (+100 kg) - 0,5 l(100km

Manželka - 0,3 l/100km

Denní svícení - 0,2 l/100km

Klimatizace - 1 l/100km

a další a další. Takže v součtu můžu "ušetřit" až 3,3 l/100 km. No a to je 50 % mojí skutečné spotřeby Ale praxe je jiná. I když jedu se skoro prázdnou nádrží na letních pneu s LED denními světly bez klimatizace a bez manželky, tak se žádná úspora 2 litry nekoná. Asi to bude tím, že mám tmavé auto. Ta totiž žerou víc, než auta světlá - http://auto.idnes.cz/tipy...20515_154039_automoto_fdv

2014-12-26 11:09:34

plukovník: Pozor na ty zadní sedačky. Od orgánů jsem to měl jednou za 500. Že prý to auto (GTi co váží 700kg a sedačky asi tak 5kg) má úplně jiný vlastnosti než kdyby tam ty sedačky byly . Je to pravda pánové. Skoro jsem se na tý silnici neudržel! Zadek jak neměl přítlak, tak lítal ze strany na stranu! Nedokážu si ani představit, když teď lidi v předvánočním shonu dávali celý ten nákup do kufru... Úplný piráti silnic.

Nejlepší na tom je, že tahle hovadina opravdu někde v zákoně je .

MilanT  
Milan
2014-12-26 13:02:21

jaski: Pochopil jsem ironický tón tvého příspěvku, ale tvoje zadní sedačky váží 5 kg? Tolik váží ta nejlehčí dětská autosedačka.

2014-12-26 13:08:04

jaski:

Jestli tedy má fyzická přítomnost zadních sedaček ve vozidle a jejich vlastní hmotnost nějaký vliv na jízdní vlastnosti, o tom tedy silně pochybuji. Rozhodně menší než to jestli na nich sedí nebo nesedí tři stokiloví strejci.

Teoreticky lze předpokládat pouze nepatrně jiný průběh crash testu při nárazu zezadu, ale i tady je mnohem podstatnější, co je vezeno v kufru a pro jeho naplnění také žádná přesná směrnice neexistuje, tedy kromě váhy přepravovaného nákladu.

MilanT:

Jestli se černé auto víc zahřívá, a proto je třeba uvnitř více klimatizovat a podle německého autoklubu ADAC se zvýší spotřebu paliva hlavně první minuty po zapnutí klimatizace ve vyhřátém, na slunci zaparkovaném autě je určitě pravda, ale rozpálené stojící auto na slunci bude i to stříbrné. Rozhodně to ale nebude "až o čtyři litry", jak píše ADAC.

Jsem ale přesvědčen, že ty největší "perly" často pocházejí od tohoto klubu.

Jinak ale získávám pocit, že kdo dá na všechny ty rady jak lze ušetřit PHM, tak se v součtu nutně musí dostat do záporných hodnot, takže mu bude benzín v nádrži přibývat, což může být nebezpečné, stejně jako čerpání "s čepicí".

2014-12-26 13:31:36

milant: 5kg byla nadsázka. Ale pokud se podíváš na sedačky ze starýho swifta, tak fakt 100kg, aby nějak ovlivnily chování vozu, nemaj... Nehledě na to, jak psal plukovník, co když ti tam sedí tři stokilový fachmani nebo máš plnej kufr lahváčů?

Jinak je to prostě další jebačka ze zákona. Zjišťoval jsem to pak u kamaráda, jehož táta je policajt, protože tomu sám nechtěl věřit a fakt to v zákoně někde našel. Nejlepší na tom je, že mi někdo bude říkat, co můžu a nemůžu mít ve vlastním autě, který jsem si koupil za moje prachy. Jenom čekám, kdy bude někdo chodit domu a budu dostávat pokuty, že nemám schválený gauč a odpovídající židle u stolu. A už jsem zase nasranej jen si na to vzpomenu .

2014-12-26 13:47:15

jaski:

Ono může stokrát v zákoně být, že auto musí být v takové výbavě, jak bylo schváleno do výroby, ale co je to platné, když v něm není specifikováno, zda při plném kufru těch lahváčů mohou být tyto volně ložené, pokud budou zajištěny proti samovolnému pohybu, nebo zda mají být ve čtyřech basách, s ohledem na případné důsledky nehody ve stylu "Kobra 11"

MilanT:

Nevěřím tomu, že naše skvělá černá auta jsou více žíznivá, než ta tuctová stříbrná.

Kdysi sice údajně nemohl být legendární Concorde v tmavomodrém provedení z důvodu, že jedině v bílém je schopen dosáhnout rychlosti dva machy, ale naproti tomu Lockheed SR-71 Blackbird dosahoval rychlosti dva a půl macha a vyráběl se pouze black

MilanT  
Milan
2014-12-26 15:07:58

Tak počet sedadel je snad jasně uveden v TP i OTP. Pokud mám uvedeno "Počet míst k sezení 5", tak bych mohl mít problém bez zadních sedaček. Kdo má třeba Logana, tak má uvedeno "7/5" a tudíž může tu třetí řadu sedadel beztrestně vyndat. Stejně tak do Favorita Praktik s 2 místy asi nemůžu přidat zadní sedadla.

Ale rozhodně to není kvůli změně tlaků na nápravy nebo zhoršení jízdních vlastností auta. Je to jako jezdit s plnou nebo skoro prázdnou nádrží. Je to prostě dané a basta a neokecáme to a z STK nás za to můžou vyrazit. Mají na to dokonce číslo závady 5221 - Počet sedadel neodpovidá schválenému typu vozidla - http://www.stk-myto.info/zavady_a4.pdf

Rozhodně ale vyndáním sedadel benál neušetřím.

2015-01-07 18:22:36

Longin: Mám 1.5ku 4x4 a jezdím s tím velmi krátké trasy a domů do prudkého kopce ve vyjetých hlubokých kolejích a spotřeba 10l v létě, v zimě ještě o litr více. Když jedu trasu nad 20km tak s tím jedu za 6.2 až 6.8l/100km tak to prostě je.


Odpovědět

1  2