Fórum - Téma


Ako deaktivovať palivové čerpadlo


Fórum SX4 I Ako deaktivovať palivové čerpadlo

Informace o modelu: Suzuki SX4 I

Diskuze o vozidlu

2013 SX4 I GLX NAVI 4×4 1.6

7 diskuzí

Výkon motoru 88 kW (120 PS) . Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui).



2016-05-17 21:31:14

Pozdravujem fandov SX4 ako i všetkých suzukáčov a užívateľov pohonu aj na LPG. Napriek viacerým negatívnym stanoviskám k inštalácii LPG do modelu SX4 sú aj opačné názory a pozitívne skúsenosti viacerých prispievateľov do Fóra s alternatívnym palivom=LPG..

Práve pre tých mám nasledovnú otázku, s ktorou chcem poradiť: V praxi, sa pri dlhodobom jazdení na LPG objavuje problém zanesených=upchatých vstrekovačov benzínu. Je to zrejme dôsledok chýbajúcej cirkulácie paliva. Samozrejme, že problém sa dá riešiť občasným prevetraním motora na cca 100 km len na benzíne, ale "vlákno" stojí inak. Preto sa pýtam, resp. chcem sa poradiť, ako po naštartovaní motora na benzín a po prepnutí na LPG je možné vypnúť čerpadlo benzínového paliva. Tým by sa šetrilo palivové čerpadlo benzínu, ale taktiež trysky vstrekovačov benzínu. Podľa elektrickej schémy príručky užívateľa je palivové čerpadlo ovládané spínacím relé, ktoré sa nachádza v poistkovom paneli v motorovom priestore. Má niekto znalosť ako ovládanie čerpadla zapojiť do manuálneho režimu, t.j. ručného prepínania = Start / Stop ? Taký variant síce zníži komfort vodiča, ale môže ušetriť náklady na výmenu ND (napr. palivového čerpadla, alebo vstrekovačov benzínu).

2016-05-18 10:39:27

Zdravím,mám motor 1.6 79kw,ale tyto problémy nemám.Nevím jaký tip zařízení máte,ale mě když jsem auto po montáži LPG,bylo řečeno abych nenechával v nádrži málo benzinu,tak aby mi svítila kontrolka na rezervu.Pouze v tomto případě by prý mohlo odejít palivové čerpadlo.Já mám zařízení TARTARINY.Být vámi kontaktoval bych firmu,která vám LPG do auta montovala a optal se na jejich doporučení a na možné poškození čerpadla.Já mám LPG v autě 3 roky,najeto 40tis.,převážně po dálnici,na benzín jezdím jen za studena než auto samo přepne.Zatím bez jediného problému.

2016-05-18 12:16:40

jasplus: jasplus: Takze po poriadku (mam SX4 s motorom ako ty - 88kW). Vstrekovace benzinu nemaju nic spolosne s vstrekovacmi LPG (vid. foto). Benzin prichadza gumennou hadickou z prava do nerezovej rurky, z ktorej spodnymi vyvodmi ide rovno k vstrekovacom. Z tych vidno len elektr. konektory (hnedy, sivy, hnedy, sivy). LPG ma vstrekovace po 2 ks na kazdej strane (vlavo tie s modrimi capickami). Od kazdeho vstrekovaca ide gumenna hadicka s LPG do plastoveno nasavacieho potrubia, kde je strhavana podtlakom do komory valca. Otvaranie a zatvaranie LPG a benzinu je uplen samostatne samostatnymi zariadeniami riadenymi riadiacou jednotkou. Nemusis riesit vypinynei benzinoveho cerpadla, lebo to riesi riadiaca jednotka. Ak chodis bezne autom(cca 2x T) nema co zanasat vstrekovace benzina. Ak su zanesene, tak sa pozri na kvalitu benzinu (Jurki a ine pumpy) alebo chodis autom 1xrok. Ak chodis autom velmi zriedkavo a chces vylucit zanasanie staci ti po nastartovanio motora prepnut na benzin (motor s LPG V Z D Y startuje na benzin) na par km, aby si ho preplachol. Ale ja si osobne myslim, ze problem mas v benzine. Minuly rok sme to riesili s kolegom, kt. ma Tuareg 8V, auto mu trhalo a mal zanesene vstrekovace z dovodu nekvalitneho LPG ....

Asi tolko, ak Ti bude nieco nejasne ohlas sa...

PS: Na SX4 ma cca 50 tis. km na LPG. Vola ventilov zatial v pohode. Doporucujem cca 5 - 8 % jazdy na benzin, pre premazanie vyfukovych ventilov (sacie su mazane od Flash Hube).

2016-05-18 20:57:24

Zdravím prispievateľov do Fora: sx4lpg i Hronsky a aj všetkých, ktorých zaujíma táto problematika, t.j. vlákno.

na príspevky reagujem podľa ich chronológie zápisu.

Takže na margo názoru "sx4lpg".

V aute mám nainštalované tiež zariadenie Tartarini, plus el. primazávanie V-Lube. Na LPG jazdím s prestávkami od r.1990, t.j. nejaké tie skúsenosti po odjazdení pár stotisíc km už mám.

Ale, pri jazdení na predposledne používanom vozidle, v ktorom bol zmiešavač Lovtec, mi odišlo čerpadlo benzínového paliva. Jazdil som denne cca 40-60 km, t.j. štarty na benzín boli permanentné.

Lapsus čerpadla mohla skutočne spôsobiť nízka hladina benzinu v nádrži, t.j. nedostatočné chladenie motorčeka čerpadla.

Takže vyznávači LPG pozor V benzínovej nádrži treba vždy mať toľko paliva, aby čerpadlo bolo dostatočne ponorené a chladené-

Na margo príspevku "Hronský":

V zapojení LPG máš pravdu, ale nie som si celkom istý, či riadiaca jednotka a vlasne ktorá ? (benzínová alebo tá na LPG) úplne odstaví motorček čerpadla benzínu. Na predchádzajúcom aute, ktoré som mal viac rokov a najazdil som s ním na LPG cca 130 tis.km bolo počuť, že palivové čerpadlo v benzínovej nádrži "bzučí", t.j. pumpuje palivo do systému aj keď bol motor auta prepnutý na pohon LPG. Denne odjazdím na aute cca 70-90 km, t.j. mesačne okolo 1800 km.

Práve preto, že zariadenie Tartaríni, ktoré mám teraz namontované, prepína z benzínu na LPG už po prejdení 1 až 2 km, mám obavy, či sa benzínové vstrekovače v dôsledku krátkodobej prevádzky "nezanesú" a či benzínové čerpadlo zbytočne nepracuje naplno pri zvýšenom tlaku v systéme a tiež je zbytočne dlho namáhané. Preto sa pýtam "machrov" na el. zapojenie, ako sa dá jednoducho, ale stopercentne deaktivovať a aktivovať čerpadlo benzínu...?

2016-05-24 11:07:27

jasplus: Takze, vcera som to konzultoval s chlapom, co robi elektriku a SW v autach pri montazi splynovacou BRC + Tartanini. potvrdil, ze benzinove cerpadlo po prepnuti na LPG dalej bezi a to z toho dovodu, aby benzinovy system bol pripraveny, kde manualne prepnes z LPG NA benzin, aby tam bol tlak. Pokial by si mal cerpadlo vypnute, tak sa ti moze stat, ze ti motor zdochne (lebo par sekund potrva, kym by nabehlo a natlakovalo palivovy system), alebo by ta "hodilo" (ciastocna straTA tlaku).

Ak by si aj napriek tymto minusom trval na vypnuti benzinoveho cerpadla, tak doporucil by cez nejake relatko (to ovladat tlacitkom z kabiny), aby pri klasickych startoch si nemusel nieco prepinat (iba potom, po automatickom prepnuti LPG by si manualne vypol cerpadlo).

Benzinove cerpadla by mali byt nadimenzovane na to trvale "tlacenie", lebo zatial to nik neriesil ....

2016-05-24 22:42:05

hronsky: Ahoj, a ďakujem za odpoveď. Potešil by ma kontakt na elektrikára, s ktorým si môj problém konzultoval. Po doterajších skúsenostiach by som obetoval manuálne prepínanie relátka na úkor komfortu.

2016-05-25 09:37:58

jasplus: Kontakt ti nemozem dat, lebo ja tam chodim osobne a tel. nemam. Skus otazku na brc@brc.sk, a oni Ti poradia ako ja .... Robia to uz dlhe roky a maju fakt skusenosti. Mne uz montovali splynovace do 4 aut a nemenil by som ....


Odpovědět