Fórum - Téma


Alternátor


Fórum Jimny / Samurai III Alternátor

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53



2010-12-15 07:40:37

Zdravím chlapi, vzhledem k tomu, že v našich končinách (ostravsko-karvinsko) není žádné vrakoviště či prodej náhradních dílů na Suzuki, takže nemám jak porovnat s jiným dílem, mám dotaz a žádost o radu ohledně alternátoru. Na jimnym (FJ M14A) se mi stává, když nastartuji a zapnu nějaký spotřebič, např. světla a k tomu ventilátor, poklesnou mi otáčky až tak, že se auto zachvějě, to samé při volnoběhu během další jízdy. Ještě markantnější je to při zapnutí stíračů na cyklovač, sešlápnutí brzdového pedálu, prostě při jakékoli změně odběru proudu v elektreické síti. Podle mě asi odešel regulátor v altíku, hm? Jinak na autě mám zabudovaný alarm s displayem, kde se mi zobrazuje aktuální stav dobíjení - hodnota ve voltech a hodnota dobíjení při spuštění popisovaných spotřebičů klesá mírně pod 14V a někdy zase hlásí přebíjení, a to 14,8 V - podle anglického servisního manuálu by to při těchjto teplotách mělo dávat do 14.5 V, ne? Jak říkám, u Octávky bych si vzal z vrakáče jiný altík, ale tady to mám komplikovanější.... Navíc, když se dívám na stránky prodejců ND, tak altík od 6,5 do 8 tisíc (NIPPARTS) a o regulátoru není nikde ani zmínka. S repasí zkušenosti nemám, ale snad bych to zvládnul Neví někdo co s tím? Každou radu přivítám, díky....

2010-12-15 11:16:34

Alternátory všeobecně:

auta bez klimatizace dobíjení 13,5-14,2 měřeno v síti vozidla

Auta s klimatizací dobíjení 14,2- 14,8 měřeno v síti vozidla

Suzuki specialita: řídící jednotka kontroluje zapnutí těchto spotřebičů, hlavní světla, vyhřívání oken, ventilátor topení do r.1996, co je ročníkem vejš kontroluje veškerý větší poklesy napětí. Jestliže jednotka zjistí zapnutí spotřebiče u novějšího modelu pokles napětí, přidá na otáčkách motoru pro lepší dobíjení, to set ýká jen volnoběžných otáček.

Možnosti závad:

Volný řemen alternátoru

Nefunkční podtlakový regulátor otáček

Závada na elektroinstalaci v tomto případě bych tipoval na ukostření řídíc jednotky resp. karoserie.

Může to být pochopitelně cokoliv jiného i závada alternátoru.

Repase altíků na Suzuku se pohybují od 700 do 4000,- tedy u mně

2010-12-15 17:41:55

dík za popis a vysvětlení... Pro upřesnění ještě doplňuji, že mám rok výroby 2002 bez klimy a otáčky se mi při zvýšení odběru nezvyšují,ale opačně - poklesnou, třeba až na 400 ot/min. Na okamžik, ale poklesnou, auto se tak rozechvěje a já mám málem pocit, že mi chce motor chcípnout. Ještě dlužno dodat, že se to nestává úplně pokaždé, co se týče četnosti bych to odhadl tak na 70-80% všech stání na volnoběh. Lezl jsem po elektrickém svazku, koukal jsetli není něco volné, samozřejmě i řemen, ale vše je v normálu, tak nevím... Mám servisní manuál v angličtině a nevím, kde ten regulátor otáček je, stejně bych to nepoznal, neproměřil jej, protože SUZUKI nemá takvou pohodovou dianostiku, jako třeba koncern VW (VAG). Cena dobrá, repasi altíku stejně budu muset vyřešit, protože mi při vlhku už sviští ložisko, ne pokaždé, ale už sviští Na octvávce mám 240.000 km a původní alťas, Jimny má 145.000 km a už to jde do kytek, zvláštní...

2010-12-15 22:06:53

to svištění bych vyděl v načatým řemenu, otáčky řídí řídící jednotka, reulování otáček podtlakovým ventilem bylo na autech do 96 myslím.

U tebe bych řešil připojení na diagnostiku která je stejně jednoduchá jako VW tohle už má klasickej OBD, nevím z hlavy jak je tu řešenej volnoběh ake tipnul bych že pořád klasickej bajpás kterej může bejt jen špinavej.

Kato by tohle věděl líp.

2010-12-16 10:27:28

Pohodovou jsem myslel, že na VW seženeš soft za párk peněz, konektor s kabelem taky a pak už jen nahrát do notebooku a jedeeeem, kde je závada, no a samozřejmě podle kodu najdu problém. U Suzuki je to o to komplikovanější, že to neseženu a jsem víš kde Každopádně dík, že jsis našel čas a trošec mě nakopnul co s tím dál Zkusím skočit za klukama na STK, ať to nahodí na diagnostiku, protože u nás v Suzuki jsou s cenami někde z jiné planety Dík moc.

2010-12-19 15:26:42

Dnes ráno jsem při nastartování zaznamenal na displayi hlášku - přebíjení baterie, když jsem juknul na hodnotu dobíjení, objevilo se tam 15,9... vše se asi štěluje k tomu, že vadný bude zřejmě ten regulátor Tohle se mi objevilo i před třemi dny, taky na studený start v mraze, ale nepřikládal jsem tomu žádnou váhu, řekl jsem si mráz jak praští, asi je to tak řízené, ale zřejmě ne...

2010-12-19 15:44:34

15.9 je docela dosti a měřil si to i klasicky multimetrem??

2010-12-19 15:58:11

Přebíjení ještě neznamená vadný alternátor, problém může dělat vadná baterie.

Pokud nebude mít baterka dostatečný odpor, tak je běžný že alternátor přebíjí.

K té diagnostice, tak na Jimnika 6400,- komplet sakum prdum.

2010-12-19 16:10:35

Hodnotu napětí, řídí regulátor a je mu jedno v jakém stavu je akumulátor

2010-12-19 17:21:38

Chlapi, v autě mám namontovatý alarm, jeho součástí je konsole s multimedálním zařízením, které mi měří mimo jiné dobíjení a otáčky motoru. Jsou to hodnoty relevantní, protože je to prácička komponentně poskládaná ze součástek od jablotronu a jezdí to přes deset let v mnoooooha autech. Poskládal to na své triko jeden kolega, který tím žije, vyvíjí softy a hardy, takže jak píšu, věřím mu a vzhledem k žádným závadám a reklamacím věřím, že to bude right. Neměří to z baterie,ale z palubní sítě. Baterka je tam, podle pohledu a servisní knížky měněná vloni, takže bych jí i věřil.... Statry v mrazu perfektní, točí jak divá, prověřeno nedávnými -20 st. C Doctor: co to všechno obsahuje? je to takový ten měřák, alespoň podel mě to tak vypadá, co je vyobrazený v anglickém servisním manuálu, když to tam napojují přes OBD? Je to jak VAG, kterým si vše projedeš a pak resetuješ, resp. mažeš registr závad? Pokud to Jimník vůbec má? Dík za postřehy, chlapi..... Vrtá mi to palicí, kua

2010-12-19 17:56:11

No Doctore, to by si mě mohl taky zasvětit do té diagnostiky Když vemu typ SANTANA, tak s tím v republice nikdo nehne

2010-12-19 19:50:57

zkusím to najít, nedávno jsem po tom pokukoval ale nekoupil to já tu diagnostiku používám zcela vájimečně resp. až když mi teče do bot a to je tak jednou za rok

je to klasika přes OBD, čteš tím vše i jednotlivý čidla, testuješ, mažeš chyby

2010-12-20 09:55:21

tak se na to zkus podívat a dej pak info, docela mě to zajímá, dík...

2015-11-16 19:04:01

kato1973: Zdravím, mám vadnou baterii po nabití je do tří dnů prázdná i bez jízdy. ale podle toho co píšete, by po nastartování přes kabely měl Jimík fungovat bez problému. nastartuje hned a bez problému jede ale zapnutá světla jsou ráda že svítí jako parkovačky i po cca 10ti km jízdy podobně na tom je ventilátor i ovládání oken sotva se to hýbe. baterie se ani trochu neoživí. může být problém v altíku, nebo řídící jednotce, který by baterii zničil? baterie je půl roku stará. dík

2015-11-16 19:18:39

Cau, nechal jsem udelat repasi altiku a zavada zmizla. Me to zase prebijelo. To, co pipisujes Ty, je stopro altik (to same mi delalo Volvo) - vymena regleru s uhliky a diodovou deskou) a je klid. Myslim, ze Jimny ma uhliky s regulatorem na jedne desce. Repas na Jima 3100 Kc i se stazenim rotoru a novymi lozisky.

2015-11-17 19:46:00

jopeeeno: dík udělám repas a uvidim


Odpovědět