Fórum - Téma


Alternátor?


Fórum Swift New I Alternátor?

Informace o modelu: Suzuki Swift New I


1  2

2012-11-19 20:55:56

prosím radu, děkuji,

koupila jsem si Suzuki Swift, 1,3, r.v.2008, najeto měla 64 tis. km, už první týden mi něco hvízdalo, ale jsem ženská tak tomu nerozumím, ale opakuje se to tak 3x do týdne, někdy jen jednou, bála jsem se že to je spojka, ale dneska ráno mi při vyjíždění z garáže, to hvízdání začalo až když jsem z garáže, dala ručku a šla garáž zavřít. Takže spojka byla v klidu, když jsem se rozjela tak to přestalo. Myslíte, že to je něco okolo alternátoru-řemen? a co s tím? vyměnit, nebo ?,

2012-11-19 21:15:00

huš to máš v poště

2012-11-19 21:19:55

nojo, ale trvalo to dlouho , díky ještě jednou

2012-11-19 21:21:08

na počkání

2012-11-19 21:22:11

skoro

2012-11-19 21:24:51

kafíčko na příjmu a hned jedeš

2012-11-19 21:32:29

kam jedu?

2012-11-19 21:37:27

kam potřebuješ, však bez řvoucího řemenu

2012-11-19 21:42:04

nerozumím , jako že mám dojet do servisu-hned?

Hill  
Jaroslav
2012-11-20 07:20:37

No, jestli klínový řemen nebyl ještě měněný, bude už vytahaný a nejspíš i ztvrdlý, takže podkluzuje, hlavně při malých otáčkách a nejčastěji chvilku po startu na volnoběh (při vyšších nepotřebuje alternátor tak intenzivní buzení a točí se lehčeji, takže obvykle podkluzovat, a tedy i hvízdat, přestane).

Do nekonečna napínat řemen nemůžeš - podkluzování se o mnoho nezlepší a nanejvýše si vykoleduješ prasknutí řemenu.

Jestli víš, jak vypadá ten řemen, můžeš (při zastaveném motoru) na jeho drážky nakapat trochu saponátu, nejlépe něčeho bez kosmetických přísad, pak nastartovat a nechat to na řemenu rozleštit. Chvíli hvízdat bude, ale pak začne táhnout a budeš mít pár dnů až týdnů čas na sehnání a výměnu řemenu nebo zajetí do servisu, kde to zajistí komplet.

2012-11-20 08:02:09

kolik asi stojí ten řemen?

2012-11-20 08:33:18

Do tří stovek :) podle toho jaká značka apod. ,koukal jsem se na autokelly,jsou docela drazí a díly se dají sehnat levněji než u nich,ale koukám tam spíš jen pro orientační ceny,raději vždy počítám víc jak míň :D

Hill  
Jaroslav
2012-11-20 09:38:30

Ty čtyřdrážkové řemeny se dělají v různých délkách (liší se pro pohon alternátoru a pohon klimatizace případně pumpy servořízení), ale označení na jeho rubu by mělo být vidět, například od Dayco 4PK833 znamená 4 drážky, délka 833mm, patrně tam ale budeš mít ještě Nipparts. To označení si opiš a řemen koupíš v každé slušnější prodejně autodílů, mají tam i srovnávací tabulky, podle nichž lze vybrat stejný řemen od jiného výrobce (každý si je totiž značí po svém) - třeba například příklad: http://www.autodilycz.cz/...-4pk813-gt-4pk813/153731/ - máš tam nejen všechny možné výrobce, k jejichž motorům se ten řemen hodí, ale i katalogová označení stejných řemenů od jiných výrobců.

Mimochodem - výměna těchto řemenů nemusí být nutně práce pro značkový servis. Jestli si troufáš, můžeš se do ní pustit sama, ale pro poprvé bych doporučoval první autodílnu, která je po ruce, a koukat, jak se to dělá.

2012-11-20 10:08:51

Hille, děkuji, a jaký kosmetický přípravek, píšeš / nakapat trochu saponátu, nejlépe něčeho bez kosmetických přísad,

ale co je dneska bez kosmetických přísad?

Hill  
Jaroslav
2012-11-20 18:53:13

To zase neber tak doslova, v podstatě jde o to, aby to odmašťovalo a pokud možno v tom byl glycerín, ten zase na nějakou dobu změkčí gumu, takže má řemen lepší záběr. Vyhovuje Jar, Pur, Sapon na podlahy (a vlastně třeba Satur, Bel, Alfa...), i když v nich kosmetické přísady nějaké jsou, zase tolik toho není.

Jde to i s Barbusem, jestli se ještě někde zbytek v tubě najde.

Rozdíl bude v tom, že řemen začne znovu hvízdat ne za čtrnáct dní ale za týden, tak to zopakuješ častěji. Když totiž hvízdá, opotřebovává se daleko víc.

Zkrátka máš nějaký čas na výměnu, tím mazáním dalších pár týdnů získáš. Nic víc.

Protože po 60 tisíc km má ten řemen už nárok nebýt tak pružný a přiléhavý, aby dokázal celý výkon spolehlivě přenést.

Jestli umíš ten klíňák trochu víc napnout a víš, jak moc ještě můžeš, třeba ten řemen nemá ještě tak zkamenělý povrch a pomůže to, udělej to. Konečně to měla být vůbec první pomoc.

Když se to ale přežene, nelíbí se to dlouho ložiskům alternátoru ani řemenu samotnému.

2012-11-20 20:35:43

Aha, jéžiš to je snad lepší vyměnit, když není tak drahej. Jen mě s.e.r.e, že jsem ho koupila a po najetých 2 tisících už má problémy , děkuji

Hill  
Jaroslav
2012-11-20 22:20:21

To bude jistější.

Teď budu trochu OT a brzy následující dva odstavce smáznu:

asi to ještě nevíš, ale měl jsem tohoto Swifta nějaké tři týdny a následující den jsme odjížděli na Pelješac. Odjeli jsme s ním, ale myčka šest neděl nemyla: http://www.suzukiclub.cz/...s/full/386_87_odspodu.jpg . Cestou začalo něco cvrdlikat, ale jen na volnoběh. V otáčkách to ztichlo. Po návratu (tedy asi po 3100 najetých kilometrech) už se ozýval trvale tón závislý na otáčkách, tak jsme ten přidřený napínák rozvodového řemenu (při malých otáčkách "tancoval" na ložisku, při vyšších se vystředil) museli vyměnit i s řemenem, protože ten měl hladkou stranu tak sbroušenou, že se podle zubů zvlnila a "hrála" o tu kladku. Škoda řemenu, který podle servisní knížky měl naběhaných sotva deset tisíc km, to je desetina životnosti, ale zjevně v Německu měnili jen ten řemen, napínák už ne, o něm nebylo v servisce ani slovo. Tak jsem s tím ještě asi 25 tis.km najezdil (všichni tvrdí, že u litra tříválce se písty s ventily nepotkají, když praskne nebo o pár zubů přeskočí rozvodový řemen, a vychází mi, že mají pravdu), ať mi není tak líto, že máme dohromady přes osmnáct stovek v nenávratnu a ne víc jen proto, že co můžu, dělám na Swiftu sám, co sám nezvládám, u toho aspoň asistuji kamarádovi, co má autodílnu.

Takto bych mohl pokračovat, ale vrátím se na začátek:

koupilas použitý vůz, podle kilometrů to svádí k mírnému optimismu, s nímž bych to ale nepřeháněl. Nevíš, jestli majitel byl jen uživatelem, nebo se o auto skutečně staral (nakonec i to může tvrdit, pod tím pojmem si každý stejně představuje něco jiného).

2012-11-21 08:03:11

Vidíš a já si myslela, že tohle auto nemá rozvodový řemen, ale řetěz. Servisku mám a myslím, že 64 tis. km za 4 roky odpovídá, i když je pravda. že některý auta mají nalítáno víc, já před tím měla Polo, koupený od kolegy, ten ho měl kupovaný nový a když mi ho jako 6 letý prodával, mělo najeto pouze 36 tis km, to je individuální. Manžel se mi na to o víkendu podívá a když bude potřeba tak vymění - nadšenej teda není

2012-11-21 21:35:54

rozvodový řetěz to má

Hill  
Jaroslav
2012-11-21 21:51:20

Však jsem to napsal, že to o mém Swiftu je OT a že to brzy smažu. Uvedl jsem to jen jako příklad, co může člověka chvíli po přihlášení použitého vozu čekat, i kdyby to podle servisní knížky mělo vydržet podstatně déle. Měl jsem za to, že je ti to jasné, když píšu o tříválci EA/MA.

Takže změna, nechám to tu ještě chvíli a mazat se bude až ráno nebo, budu-li mít chvilku, tak dopoledne.


Odpovědět

1  2