Fórum - Téma


Alternátor & baterie & spotřebiče Auta a Motorky


Fórum O článcích Alternátor & baterie & spotřebiče Auta a Motorky



Diskuze o článku

Alternátor & baterie & spotřebiče Auta a Motorky

Jak je to s výkonem alternátoru? Je vhodná větší nebo menší autobaterie? Je dobré mít nastartované auto při používání navijáku (startování jiného vozu)? Tyhle tři otázky se pokusím zodpovědět v zjednodušeném popisu fungování alternátoru, bez odporných výrazů a nepochopitelné ing. hatmatilky. (Tento článek je čistě orientační, jeho smyslem je vysvětlit důvody možných příčin poškození alternátor...



MilanT  
Milan
2016-01-23 11:32:58

Otáčky uvedené v grafu jsou otáčky spalovacího motoru nebo samotného alternátoru? Jaký je vztah mezi otáčkami alternátoru a motoru? Tedy jestli existuje nějaké obecně platné zpřevodování, které by mělo vycházet z maximálních povolených otáček alternátoru.

2016-01-23 12:06:39

milant: no ten graf je spíše orientační páč ho neumím přenést z oscila do PC, jinak otáčky motoru jsou většnou pomalejší protože altík má malinkou řemenici a točí se mnohem víc to ale neplatí například u motorek kde je altík přímo připojen ke klice motoru

obecně platné zpřevodování neexistuje třebaže to hodně lidí tvrdí, ani mít nemůže už jen kvůli rozdílným konstrukcím alternátorů

2016-01-23 12:44:19

Dovoluji si tvrdit, že otáčky běžného alternátoru pro jeho plný výkon jsou 10 000 ot/min.

Průměr jeho řemenice je u každého motoru volen tak aby při maximálních otáčkách daného motoru byly i maximální otáčky alternátoru těch 10 000.

Z toho vyplývá, že např. SX4 I s max otáčkami 5 600, SX4 II s max otáčkami 6 000, nebo SSS, jejíž stejný motor M16A je nakonfigurován na otáčky 6 900/min má rozdílný průměr řemenic.

Z toho jasně vyplývá, že když si někdo např. nechá tzv. "čipnout" motor, což často spočívá mimo jiné ve zvýšení max otáček, pomůže ke dřívějšímu odchodu do důchodu např. tomu alternátoru. Tím spíše, že alternátory Suzuki nejsou vybaveny volnoběžkou, která kromě řemenu chrání i jejich vinutí před poškozením.

Tak, a teď očekávám oponenturu, přátelé.

2016-01-23 13:35:58

podle zmíněných obecně platných předpisů budu souhlasit sa otáčkama 10.000 ale odmítám obecně platné předpisy protože jsou zavádějící, nepřesně, neplatné, nefunkční, jen se to cpe lidem do kebule protože tak to platí pro větší procento, ale realita je jiná

příkladem budiž alternátor se kterým si aktuálně nevím rady jak ho otestovat, protože má předepsané provozní otáčky 24.000 a alternátor ze starého stacionáru naopak pracoval při 4000 max tedy veškeré tzv. závazné předpisy používám jako totaletní papír a řídím se tím co držím v ruce

navíc tyto dohady pro potřeby lidí jsou zcela irelevantní páč jsou jim k prdu, článek je psán tak aby ho pochopil každej i technický antitalent a jinak články nepíšu, pakliže jedinci bazíruje na přesných hodnotách, vzorečcích a výpočtech tak konstatuji že jsou na špatném fóru

případně rejpalům vzkazuji napište si svůj vlastní který pro běžného člověka nebude pochopitelný

PS: můj samík točí 9000 a altík tam mám Bosch 90A

MilanT  
Milan

Doctor, 2016-01-23 13:35:58 napsal:

podle zmíněných obecně platných předpisů budu souhlasit sa otáčkama 10.000 ale odmítám obecně platné předpisy protože jsou zavádějící, nepřesně, neplatné, nefunkční, jen se to cpe lidem do kebule protože tak to platí pro větší procento, ale realita je jiná

příkladem budiž alternátor se kterým si aktuálně nevím rady jak ho otestovat, protože má předepsané provozní otáčky 24.000 a alternátor ze starého stacionáru naopak pracoval při 4000 max tedy veškeré tzv. závazné předpisy používám jako totaletní papír a řídím se tím co držím v ruce

navíc tyto dohady pro potřeby lidí jsou zcela irelevantní páč jsou jim k prdu, článek je psán tak aby ho pochopil každej i technický antitalent a jinak články nepíšu, pakliže jedinci bazíruje na přesných hodnotách, vzorečcích a výpočtech tak konstatuji že jsou na špatném fóru

případně rejpalům vzkazuji napište si svůj vlastní který pro běžného člověka nebude pochopitelný

PS: můj samík točí 9000 a altík tam mám Bosch 90A

2016-01-23 14:44:08

doctor: Budu se opakovat jako u tvého jiného článku: "Že já blbec se na něco ptal".

Dobrá, pokud považuješ reagující za rejpaly, tak s tebou slušná a odbornější diskuze opravdu nemá cenu. Piš si tedy dál svoje články a napiš tam hlavně upozornění, že nesneseš diskuzi a závazné předpisy používáš jako toaletní papír

A pokud budeme chtít přesné hodnoty a informace, tak je fakt lepší se obrátit na jiné fórum.

2016-01-23 15:46:32

milant: jak vidno bereš věci příliš osobně

článek je čistě orientační jen pro účely pochopení kdy a jak může alternátor odejít, není účelem zde uvádět odborné výrazy ani přesné výpočty, protože by to valná většina lidí nepochopila. Sám moc dobře víš jak lidé rozumí elektrice a že většina lidí ve znalosti elektriky končí u informace že elektrika "kope".

Jistě jsou jedinci co vědí všechno ale to je jiná kapitola

a k těm závaznejm předpisům, skákat z mostu se taky nesmí a skáče se z něj, stejně tak jako alternátor v autě s předepsanýma otáčkama má mít 10.000ot/min tak v jiném autě má 16.000ot/min a na stacionárním motoru 4.000ot/min a já se tedy ptám co je závazný předpis, k čemu slouží jakej má význam.

Není čistě náhodou chybně použitý název "závazným" kde správně by mělo být uvedeno: zaběhlý, doporučený, nejčastější, nejvhodnější, nejlevnější, konstrukčně dostupný atd."

protože dle praxe obecně známé předpisy neplatí ale pouze převažují, tedy 10.000ot/min je diskutabilních stějně tak jako obecně závazné předpisy

2016-01-23 15:57:03


Odpovědět