Fórum - Téma


Anténa autorádia (a vše kolem ní)


Fórum Swift New I Anténa autorádia (a vše kolem ní)

Informace o modelu: Suzuki Swift New I


1  2  3  4  5 ......... 8

RoKa  
Roman
2015-07-16 23:31:03

Jak to tak pánové pročítám, tak zítra sklopím anténu na střechu a budu se těšít kvalitním poslechem

2015-07-16 23:35:52

No tak ja byla dnes v obchode s nahradnimi dily na auta. Pritel zjistil ze mam teda prumer 6mm toho zavitu. V obchode jsme nakonec zjistili ze nic nevytesime. Vsecky ty jejich anteny mely u zavitu rozsireni jakoby do zvonu. Proste takovy kloboucek a ja mam ten drzacek anteny uzky tak to vypadalo hooodne blbe i pak to uznal. Zitra budu hledat co objevim na internetu bez toho rozsireni. Nikdy bych nerekla ze to bude takovy problem

Hill  
Jaroslav
2015-07-17 06:09:07

roka: jen abys nebyl zklamaný, zvlášť, jestli jezdíš častěji Moravskou Bránou, tam abys měnil úhel antény každých 200 metrů...

2015-07-17 07:42:20

lenisek1508: Když neseženeš, písni mi kontakt, já mám origoš v kufru. Jelikož mám jiné rádio, mohu původní anténu, sic s těžkým srdcem, obětovat. (např.SMS na 775274445). Je to ta se spirálou.

MilanT  
Milan
2015-07-17 09:17:07

hill: Jardo, a nemohly ty pověry kolem antény (respektive kolem spirály) vzniknout chybou v překladu? Decibel je pouze logaritmická jednotka, která je vlastně měřítkem poměru dvou hodnot. A tak někdo myslí decibel jako snížení hluku antény a jiný jako zisk antény. Jestli se někdo neztratil v překladu.

Hill  
Jaroslav
2015-07-17 10:45:07

milant: to už dnes asi nezjistíme. Jeden opisuje od druhého, překlady úrovní různých, často bez možnosti si to spolehlivě ověřit v jedotně definovaných podmínkách.

Až na výjimky nejsou autoantény vyrobené přesně tak, jak vyšly výpočtem či počítačovou simulací. Zbytek je stejně dodělaný výrobcem přímo na autě, vyzkoušel si to další výrobce na svém prototypu auta a třeba mu zrovna vyhovovala, a pak už tu nejpovedenější anténu začalo používat deset patnáct dalších automobilek. Některé vymýšlely další a další typy (vždyť třeba Audina s prutovou anténou vypadá jako jednohubka, tak jí vymyslíme žraločí ploutev a ty, konstruktére, se postarej, aby to na ni hrálo...), vývoj polovodičů pro zesilovače pokročil a usnadnil to, atd atd...

Asi ta spirála s vyzařovacím diagramem antény má taky co dělat, možná má vliv i na vyrovnání citlivosti antény přes celé pásmo, nevím. Měřicí techniku na to dostatečně přesnou k dispozici nemám. Ale těmto důvodům bych byl ochotný věřit nejvíc.

RoKa  
Roman
2015-07-17 11:12:48

hill: Jaroslave tak to jsi mne nepotěšil, jezdím v podstatě jen Mor. Bránou

MilanT  
Milan
2015-07-17 19:48:41

roka: Romane nezoufej, existuje pro tebe řešení

RoKa  
Roman
2015-07-18 11:11:26

milant: Díky Milane, to jsi mne potěšil, hned mám lepší náladu. Teď jen kterou vybrat? Popřemýšlím....

MilanT  
Milan
2015-07-19 19:38:41

Tak jsem si objednal jednou tak dlouhý anténní prut (77 cm) než mám originál u SX4 (37,5 cm) - http://www.ahifi.cz/anten...i-prut-am-fm-ant0305.html

Pokud se příjem subjektivně nezhorší, tak tu originál opletenou anténu kuchnu a postnu sem fotky, cože to tam vlastně je.

2015-07-20 14:00:57

milant:

Chtělo to impulz!

A ten přišel od Tebe.

Šel jsem do svého soukromého skladu antén (všech možných fetišů), a nahradil jsem na jednom svém vozidle prut antény o délce 37,5 cm, s jakýmsi omotáním , ocelovým kónickým prutem bez "omotání", o délce 84 cm.

Svist za jízdy nejenom, že se nezvýšil, ale příjem se zlepšil asi tak o dvěstě procent.

(přesněji řečeno, v místě (v prdeli), kde jsem s původní anténou naladil "rychlým" laděním 7 stanic, jsem s dlouhou anténou naladil těchto stanic 19)

P.S.

Žraločí ploutve a všichni jejich majitelé, polibte mi .....

MilanT  
Milan
2015-07-20 14:10:02

plukovník: A pak že malý kašpárek umí velký divadlo...

Po tvé informaci jsem zvědavý, jestli i u mě nastane zlepšení po prodloužení.

P.S. A co úhel sklopení antény, vyzkoušels?

2015-07-20 14:23:52

milant:

Ono záleží na té osobní aktivitě toho malého kašpárka.

V případě té samičky (antény) se jedná o pasivní záležitost

Jinak sklon antény vždy přizpůsobuji sklonu čelního skla, protoże se mi to tak líbí.

Delon  
Alan
2015-07-20 14:53:28

hill: tak jestli tomu dobře rozumím, že to rádio furt škrčí je vina antény.

2015-07-20 15:27:26

delon:

Rozumíš tomu dobře.

Když něco škrčí, tak je to většinou vina antény.

Když je dobrá anténa, tak hraje dobře i rozkrojená brambora, do které je tato zapíchnuta ("zapíšená", jak říkají kluci od Pískové Lhoty) ...

MilanT  
Milan
2015-07-20 16:26:30

delon: O čemž svědčí obrázky, které jsem tady postoval. Proč asi investovali do větších antén, když mohli investovat do lepších rádií? (věřím, že ta lepší rádia už mají a jaksi se bez antény nechytají).

2015-07-20 16:57:20

milant:

...a o čem to je, vědí všichni, co se snažili před třiceti lety, přes železnou oponu, v "táboře míru", na VKV II (CCIR) chytat takové rozhlasové stanice jako byla B III (bí draj), nebo ÖIII (é draj) , a to i ve svém vozidle.

P.S.

Nejsem si jist, jestli mnoho lidí ví, jakou že to řečí vlastně mluvím...

MilanT  
Milan
2015-07-20 17:17:08

plukovník:

Stanici Österreich drei znám, ale B3 mi nic neříká.

Večer vysílání z Rakouska končilo a tak se ladilo na "laxík".

2015-07-20 17:34:32

milant:

Hudební stanice Bayern III, podobná té rakouské, se snadněji ladila v autě. Hlavně v západočeském pohraničí.

A vysílač Hoher Bogen měl doslova magický nádech.

Hlavně pro kutily, kterým v té sobě termín tranzistor béeferko něco řikal.

Ale nač se utápět v nostalgii...

Paní hraběnka (paní plukovníková), to nerada vidí...

Hill  
Jaroslav
2015-07-20 18:44:22

plukovník: tak to já si můžu nějakou tu nostalgii dovolit - Červánek mého života je taky podobně praštěná... ještě z těch stanic mám něco nahrávek na páskách - buď to byl Jauerling, Hoher Bogen nebo Ochsenkopf na devítiprvkovou Yagiho anténu samo domo (na chlumecké nějak šetřili materiálem, byla příliš malá, takže měla maximální zisk až nad rozhlasovým pásmem). A béeferka pašovali zahraniční studenti z kapitalistické ciziny, později jsme se vyblbli s MOS tetrodami RCA40841 a 40673, s dálkově laděným zesilovačem přímo u antény, to byla báseň. Z Podkrkonoší, z nadmořské výšky 280 m, to bylo skvělé dobrodružství, ulovit stabilní signál. Pak přišly teslácké tetroďáky KF907, s nimi to šlo taky...

A pak se do toho pásma nacpaly mraky tuzemských stanic a ani úzce laděný předzesilovač v anténě to nezachránil. Postupně jsem ty tranzistory vybral a udělal z nich tři vstupní jednotky pro tři domácí tunery. Kde skončil první, nevím, jeden hraje dodnes kámošovi v Malšově Lhotě a jeden mi dodnes hraje doma. V traboši jsem měl anténu z vf lanek nalepenou do vějíře zevnitř na stropě, paprsky se sbíhaly do předzesilovače s KF907 a z rádia bylo řízené jeho zesílení, protože jsem měl jen přijímač na střední vlny, tomu perfektně držela hlasitost...ten předzesík i s rádiem mám ještě někde ve sklepě schovaný, vývoj nabral fofr poněkud jiným směrem, a ve Swiftech jsem to už jaksi nevyužil.

Jenže ta směrová anténa se nějak nehodí na auto, ať se vrátím do současna a k tématu.

V každém případě je delší anténa výhodnější především v autech, která nemají v patě antény širokopásmový předzesilovač. Totiž ten bývá dimenzovaný zesílením poněkud nad pouhé vyrovnání útlumu kabelu k rádiu, takže v blízkosti silného vysílače dokáže zahltit předzesilovač a křížovou modulací zarušit celé pásmo. Kdo se v takových místech moc nevyskytuje, ať si klidně použije dlouhou anténu. Často je lepší z patky antény ten předzesilovač vyhodit a tu delší anténu napojit přímo na kabel. Překvapivě to pak hraje lépe, než nové z výroby s krátkou...

Jak říkám, laborování s anténami je něco mezi exaktní vědou, bílou a černou magií, takže je není radno podceňovat.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 8