Fórum - Téma


Anténa autorádia (a vše kolem ní)


Fórum Swift New I Anténa autorádia (a vše kolem ní)

Informace o modelu: Suzuki Swift New I


1 ......... 4  5  6  7  8

Ira
Víťa
2015-07-23 08:43:53

milant: tak jsem nedopad, nevedou to tady... Na netu to jistě seženu, ale nejvíc mě štve, že když si objednám pidiaturní věc, cena za dopravu převýší cenu zboží... A vůbec, jsem invalidní důchodce a jsem rád, když mi zbyde na Rum...

Ještě bych teoreticky moh ustřihnout ten konektor stávající, zlomený antény a napojit ho na kablík antény z Myších uší, ale budu se nato muset podívat s brejlema, jestli je to vůbec možný Bez brejlí jsem úplně nemožnej

MilanT  
Milan
2015-07-23 09:09:28

ira: Pokud bude ten konektor lisovaný, tak ho stejně nepřehodíš na jiný kabel. Pak by bylo řešení ten konektor ucvaknout s dostatečně dlouhým kablíkem a použít spojku koaxiálního kabelu. A tu by snad u vás mohli mít.

Ira
Víťa
2015-07-23 09:17:04

milant: no právé, tohle mě taky teď napadlo, máme tu anténářskej krámek, odpoledne tam skočím

Hill  
Jaroslav
2015-07-23 13:59:30

ira: pozor na jednu maličkost - ty spojky se dělají na koaxiální kabely, nejčastěji o vlnové impedanci 75 ohmů, tedy s poměrně tlustým vodičem jádra. Jenže anténní kabel v autě má vlnovou impedanci výrazně vyšší kvůli tomu, aby se dostalo co nejvíc z krátké antény také na dlouhých vlnách. A jádro kabelu je tedy tvořené jen hodně slabým drátkem, který je nutné něčím mechanicky posílit, aby měl správný kontakt ve spojce, a zajistit ho, aby se nezasunul opřený o spojku zpět do kabelu místo toho, aby do spojky zajel.

Čili ano, jde to použít, ale může to skončit zklamáním.

Radši bych se podíval po rozebíratelné redukci DIN/ISO (nebo naopak) a zneužil bych z ní ten potřebný konektor.

MilanT  
Milan
2015-07-23 14:44:56

hill: Víťa, coby hasič ve výslužbě jistě zvládne i tenhle oříšek. Určitě to umí s páječkou a cínem a nebo se smršťovací bužírkou. Co Čech, to kutil a zlaté české ručičky.

http://ok1ike.nagano.cz/soubory/spoj_koax.htm

Ira
Víťa
2015-07-23 15:09:54

milant: jj. s páječkou sice umí, jnže se klepou ruce a pak je too oči

MilanT  
Milan
2015-07-24 19:32:05

Tak vážení, mám pro vás dvě zprávy a naložte s nimi jak uznáte za vhodné.

Dnes mi dorazil prut antény, o kterém jsem psal na straně 3 - http://www.ahifi.cz/anten...i-prut-am-fm-ant0305.html Je dlouhý 78 cm (bez závitové části). Pokud měl plukovník zlepšení příjmu o 200 %, tak u mě to dělá 199 %. Neveřil jsem svým uším, když jsem na kolínsku čistě chytil rádio RockZone 105,9, které má jediný vysílač v Praze Tróji. Natočil jsem z toho audio (resp. video), kde je jasně slyšet propastný rozdíl mezi originální krátkou anténou a tou novou. Bohužel jsem zatím na chalupě a internet mám tak pomalý, že se mi nedaří vložit to video na YouTube. Takže bude po neděli. Srovnání obou antén jsem logicky vyzkoušel při stání a jsem zvědavý, jak se to bude chovat za jízdy. Jestli zmizí to škrundání, praskání...Takže další hlášení nejdřív v neděli.

Druhá zpráva určitě vylepší mojí reputaci a neprohraju zimní obutí, o které jsem se vsadil. Vykuchal jsem totiž tu krátkou originální opletenou anténu. A co jsem viděl, to mi vyloudilo úsměv na tváři. Ta omotávka antény je silonový vlasec tloušťky 1,3 mm. Tedy mám jen maturitu ze silnoproudé elektroenergetiky, ale nevěřím, že struna ze sekačky zvýší indukčnost antény. Pokud ano, tak vracím školné. Každopádně na ten prut antény s vlascem můžu jít tak nejvýš k rybníku chytat ryby a ne vlny (ty VKV).

2015-07-24 20:08:29

milant: Klobouk dolů, a já přiznávám, že jsem to neuhádl, měl jsem starši vezi kde bylo opleteni kovové, tu originálku z SSS jsem nekuchal. Díky!

MilanT  
Milan
2015-07-24 21:29:55

misa: Jen pro upřesnění - mám SX4, ale to je píchni nebo bodni. Oni Maďaři na všechna auta teď asi dávají antény s polykaprolaktamem. A nejen Maďaři.

2015-07-25 10:09:46

milant: Výsledek skutečně dobrý viz: http://www.dxradio.cz/jidxc/fm_cr.htm - 0,5kW vysílač umístěný na větším paneláku, nadmořská výška vysílače cca 342 m místo příjmu bratru 200 m n.m. signál těsně nad kopečky kolem Č.Brodu. Vzdálenost 56 km. Místo příjmu jsem jen hádal viz: http://mapy.cz/zakladni?m...0&rm=9iIoexX75P9hAisxY4-m . Tak lze říci, že tlačítka na zapamatování vysílačů jsou na počet ukrutně nedostatečná.

2015-07-26 12:41:19

milant:

Asi nějaká kosmická technologie (ta původní anténa). Mám ji taky, tak zkusím výměnu. Na rozhraní Českého lesa a Šumavy je to dost kopcovité, takže příjem je někdy problematický.

MilanT  
Milan
2015-07-26 15:22:59

misa: Taky si myslím, že je to velice slušný. Když si srovnáš vyzařovaný výkon 0,5 kW s výkonem třeba Radiožurnálu 81 kW...

Cíl jsi skoro trefil. Je to přesně 47,24 km - http://www.mapy.cz/zaklad...0&rm=9hA5wxY4c195kyIxXExd

A tady je slíbené video (audio je samozřejmě ovlivněno i ne/kvalitou foťáku na který jsem to natáčel ale pro srovnání to stačí):

čas 0:00 - 0:14 (příjem s originální anténou 37,5 cm)

čas 0:14 - 0:18 (výměna antén)

čas 0:18 - 0:42 (příjem s polskou anténou 78 cm)

Za nějakým 100 korun jsem spokojen. A máš pravdu, programovatelných tlačítek je teď málo. S původní anténou jsem v té lokalitě chytal tak 5-6 vysílačů a teď jich je kolem 20. A to mluvím jen o stanicích s čistým příjmem, které autorádio samo uznalo za vhodné nabídnout k uložení. Během jízdy do Prahy se příjem taky rapidně zlepšil. Zmizelo vynechávání příjmu, různý škrundání a tak. Samozřejmě když vjedu někam do údolí do lesa nebo mezi hustou zástavbu, tak se příjem zhorší (šum), ale jinak jsem spokojený.

Za 14dní plánuju cestu Praha-Slavkov a tak to aspoň pořádně prubnu. Vyzkoušejte a uvidíte (uslyšíte) ale pak mi nenadávejte - byl to můj subjektivn pokus, který třeba náhodou vyšel.

Srovnání příjmu podle délky antén

Hill  
Jaroslav
2015-07-26 16:19:07

milant: tak, až budeš mít naladěný ten vysílač 0,5 kW, a přesto tam uslyšíš Radožurnál, přestože vysílá na úplně jiné frekvenci, znamená to, že jsi příliš blízko vysílače o EIRP 81 kW a máš přebuzený vstup příliš silným signálem místního silného vysílače. Když budeš přesně mezi nimi, bude ten Radiožurnál mít signál jen o 22 dB (12,6x) silnější, ale s posunem k tomu výkonnému vysílači se poměr začne drasticky zvyšovat.

Ale třeba s tím problém mít nebudeš: vysílačů tak velkého výkonu vyzařujících zrovna na blízkou silnici u nás zase tak moc není. Když už je blízko, vyzařuje spíše "přes ni".. Pro stacionární příjem škoda, že jich je tak málo, pro příjem v autě s delší anténou a neladěným anténním předzesilovačem spíše výhoda.

MilanT  
Milan
2015-07-26 16:53:11

hill: Tak to máš pravdu, někdy se mi to na toulkách po čtyřech kolech stalo. Ale těch "silných" vysílačů v okolí Prahy fakt moc není. Snad jedině Cukrák s 38 kW. Jinak je to většinou Morava a tam jedu jednou za uherák..

Tvůj výraz "vyzařuje spíš přes ní" je jako "pod svícnem největší tma"?

Hill  
Jaroslav
2015-07-26 17:31:48

milant: jistě. Vyzařování vysílače je svazkované anténou tak, aby "dosvítil" co nejdál a nemusel se do antén cpát zbytečně velký výkon, nesvítil do oblak, kde ho těžko někdo bude přijímat, a v bezprostřední blízkosti vysílače aby jeho výkon neohříval zem pod anténami. Bylo by to i škodlivé z jiného důvodu: fázový součet přímého signálu se signálem zpožděným odrazem o zem vytváří tzv, oscilační pole, v němž do 5 km, ale i do 30 km, od vysílače signál s rostoucí vzdáleností přibývá a mizí. Ty propady síly pole se se vzdáleností od vysílače zmenšují. Přímý a zpožděný signál se vlastně navzájem sčítají nebo odečítají (v případě, že rozdíl dráhy přímého signálu a dráhy odrazu je rovný lichému násobku poloviny vlnové délky), to podle té vzdálenosti. Stlačením pole do užšího svazku nejen zvyšuje efektivní vyzářený výkon vysílače a tím i jeho dosah, ale také snižuje úroveň odrazů od země v blízkosti vysílacích antén, takže kolísání síly signálu v tom oscilačním poli není tak výrazné.

Kruciš, tohle sem snad taky nepatří...

MilanT  
Milan
2015-07-26 17:43:32

hill: Je to sice vyšší dívčí než je zaměření tohoto fóra. A to jsem chtěl ještě poplkat o výhodách a nevýhodách vertikální a horizobtální polarizace. Ale necháme toho. Mně stačí ke štěstí delší prut antény (které bylo dnes vykompenzováno tekoucím pravým zadním tlumičem po necelých 13 tisících km. Ale to sem opravdu nepatří).

Ira
Víťa
2015-07-26 18:31:48

Pánové, jak pročítám tuto odbornou diskuzi, která se rozvinula když jsem nebyl přítomen, došel jsem k závěru, že jako pravý neznalec, si nadále ponechám svoji zlomenou anténu, obzvláště, že i na ni mohu nadále poslouchat svoje oblíbené Countryradio.

Tento příspěvek rozhodně není reklamou na výše zmíněnou stanici...

MilanT  
Milan
2015-07-26 18:42:01

ira: To já taky nedělám reklamu na nějakou polskou anténu za stovku nebo na RockZone. Každý máme svoje zkušenosti a tady je jenom prezentujem. Každý ať si z toho vezme co chce.

Ale nečekal jsem, že to tu začne čmajznutou anténou a vydrží to tu 6 stran.

2015-07-27 13:39:54

milant:

Jen tak pro zajímavost,

až provedeš ohledání toho tekoucího tlumiče, podívej se zda se jedná o typ Kayaba KYB 343812 EXCEL-G, nebo nějaký jiný typ

Delon  
Alan
2015-08-11 06:54:20

Tak anténa došla. Namontováno. No a pánové ono to neškrčí! Je to k neuvěření. A přitom taková blbost. za pár korun.


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8