Fórum - Téma


Auto je "líné"


Fórum SX4 I Auto je "líné"

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

2016-02-20 18:22:55

Ahoj všem, prosím o radu, pořídil jsem si sx4 1,6 4x4, 79 kw, r.v. 2009 najeto 120 000 a připadá mi, že auto je "líné" a nejde za plynem. Auto je dotažené z Německa po prvním majiteli, měli ho starší lidi. Pripadá mi že motor nejde do otáček, jakoby měl málo paliva. V autorizovaném servisu Jenišov u Karlových Varů ho napíchli a podle nich je auto v naprostém pořádku, ale pořád se mi to nějak nezdá a je taky více žíznivé 9,5 litrů. Budu vděčný všem za nějakou radu co s tím, předem dík, Lebeda Zdeněk.

2016-02-20 19:06:13

Zdravím,

mám tutéž kombinaci sx4 1,6 4x4, 88 kw byť novější , koupené v r. 2011 najeto jen 24 000 Km, a mám tentýž problém, "živé" je jen na

jedničku či dvojku při vyšších otáčkách. Když jsem to srovnával s mým předchozím vozem Felicíí Kombi 1,3 l 50kW z r. 1999, tak ta byla "živá" až po rych.stupeň 4 včetně !!, s ní jsem vyjížděl kopce v plném obsazení na st. 3 a při běžné spotřebě (najeto 105 000 Km). Na Sx4 do kopců vyjíždím na 3, a před vrcholem stoupání musím přeřadit na st.2.

Přikládám ten problém nevhodnému odstupňování převodů převodovky - mám manuál 5st.

Ale to přečipováním či úpravou řídící jednotky se nezlepší - při tahu s přívěsným vozíkem a

v režimu 4x4 do kopců na nezpevněných terénech si ji zase nemohu vynachválit (rychl.st. 1 a 2)..

Já v průměru mám spotřebu okolo 6,5 l/100 km v létě na režim předního náhonu, v zimě o 1l

více - režim Auto 4x4 .

Tento typ auta jsem si pořizoval především kvůli trakci s přívěsným vozíkem do kopců, pro provoz

na silnici bych si zvolil jiný typ vozu, Vy myslím že s tím moc nenaděláte.

2016-02-20 19:47:02

Ahoj, no k té spotřebě je tady na fóru celé obsáhlé téma, i já jsem si po pořízení Suzi, mám stejnou verzi 1,6 79kw 4x4, a spotřebu se mi dlouho nedařilo dostat pod 10l spíše jsem jezdil skoro za 11, teď už vím že bylo potřeba začít jezdit trochu jinak než u nissanu almera co jsem měl (1,5l benzin 66kw), a to hlavně s toho důvodu že suzi má dost krátkou převodovku, (což je při jízdě terénem zase velká výhoda), teď se daleko více hlídám a najednou při jízdě po dálnici 130-150kmh dokážu spotřebu udržet u 8 litru/100km a i po městě kolem 8 litru není problém. Co se týče té "lenosti", je pravda že suzi není přes krátkou převodovku žádná raketa, nicméně záleží i hodně na tom jak je auto zajeté. měl jsem podobný problém s předchozím nissanem (byl po důchodci) který s ním jel po dálnici možná tak 5x, a auto bylo taky strašně líné, ovšem pomohlo začít na 3 natankované nádrže vzít jednu prémiového paliva (V-Power atd..) a nebát se auto trochu začít vytačet do otáček i za cenu samozřejmě vyyšší spotřeby, a do půl roku auto jelo jako by mělo nový motor, mnohem větší tah do otáček a i vyšší maximálka cca o 10km/h, podobnou zkušenost mám i s I octavií. Takže pokud je motor mechanicky v pořádku a používá kvalitní olej, dost možná pomůže tzv. vyhnat z něj saze. Občas se stává že moc klidný řidič který motor třeba i podtáčí motor dost utlumí a někdy i zanese karbonem..

2016-02-21 05:29:20

Pánové,

Hluboce, ale opravdu hluboce musím nesouhlasit s vašimi názory a přístupy

O autech toho zřejmě mnoho nevíte.

A to je tak všechno, co k tomu lze říct.

P.S.

Snad jen,

pokud chcete to auto "co jde za plynem" , tak si opravdu budete muset pořídit tu Felicii combi 50 kW z roku 1999

2016-02-21 10:26:34

plukovník: v žádném případě nehodlám zpochybňovat Tvé znalosti, ovšem pokud mi chceš tvrdit že dvě totožné auta se stejným nájezdem km po dvou úplně odlišných řidičích pojedou na výkonové brzdě totožně, tak to pak nesouhlasím já :)

MilanT  
Milan
2016-02-21 10:30:31

Chlapi, já tedy nikdy nejel s krátkou převodovkou co měla SX4 před faceliftem, ale moje 1,6 88 kW je živá až moc a výkonu má na rozdávání. Ale musí se to s ní umět. (když jedu sám tak za 6,3 litru a když táhnu přetížený vlek tak za 7,4 litru).

Pokud někdo pojede do kopce na 4 rychlostí 50, tak auto bude líný, nepůjde za plynem (který bude na podlaze) a budu mít spotřebu 20 litrů. Ale pokud to vytočím za 3 na otáčky něco přes 4000, tak se mi nemůže stát, že pod vrcholem kopce musím řadit za 2. Auto mi pořád táhne a zrychluje a tak řadím za 4 (90 km/h - 3000 ot) a pokud netáhnu vlek, tak tam klidně vrznu 5. Ale to chce sledovat (poslouchat) otáčky a rychlost a přizpůsobovat to provozu a ostatním podmínkám.

Po přechodu z dieselu jsem se to musel naučit. Nepíšu že mám patent na rozum a řízení auta, ale spotřebu mám slušnou a rozhodně nejsem brzdou provozu. A zejména do těch kopců se mi ty Fabie a Octavie tak nějak zmenšují ve zpětném zrcátku.

2016-02-21 10:40:13

milant: S tímto naprosto souhlasím, je jasné že pokud motor nevytočím, zvlášť když maximum točivého momentu je až ve 4000 ot/min a maximální výkon až v 5600 ot/min, tak pak nikdo nemůže chtít aby to při 2500 táhlo jak o život, já sem sice neměl možnost se svézt zase ve verzi po faceliftu, ale má ji kolega z práce a ten mi když jedem za sebou ujíždí poměrně výrazně.

2016-02-21 13:12:29

Milan T, CamellCZ - tito jmenovaní pánové mají pravdu. Mám SUZUKI SX4 (2012) a myslím, dle mého názoru, že je také žívá až,až. Jezdíme na chatu a ta je v n.m. výšce 850m. Je to parádní stoupák cca 3km. Auto točím na trojčičku klidně až na 3500 ot/min. Jede parádně, výkon neztrácí, naopak zrychluje. Myslím, jak je auto zajeté tak nám i slouží. Starší občané chtějí šetřit na palivu a myslí si, že čím méně točí tím více ušetří. Opak je pravdou. Auto nepodtáčet a nebát se někdy i v pohodě za 4000 ot/min. Ne stále, ale někdy ano. Lebeďáku natankuj kvalitní palivo a zkus to někdy protáhnout v Krušných horách po kopcích a vytáčej autíčko do vyšších otáček na nížší převodový stupeň. Zkrátka ho chvíli nešetři. Pak poznáš co v tom autě je.

2016-02-21 16:08:41

Tak jak to tedy je ???

Je to líné auto, které je živé jenom na jedničku a dvojku, nebo je živé až dost ?

Mám si raději koupit žihadlo zn. Felicia z bazaru s motorem 50kW, co jde za plynem, nebo línou Suzuki s Motorem M16A 88 kW.

Jsem z toho volajako zmetený,

a dejte pozor co prohlásíte, protože mám pocit že by jste mohli nasrat všechny ty, co čekali půl roku na novou Vitaru a jsou nadmíru spokojeni.

Nebo mám raději chodit pěšky, když je to s tím zajížděním tak složité ?

MilanT  
Milan
2016-02-21 17:44:19

Pokud je někdo zvyklý na max. kroutící moment (106 Nm) při 2600 otáčkách (viz -http://www.vozyskoda.wz.c...feliciacombi/techdata.htm) , tak musí být zklamán,když u SX4 dosáhne maxima 156 Nm při 4400 otáčkách. A prostě do kopce na pětku při 1500 otáčkách je to líné, plyn na podlaze a spotřeba 25 l/100km.

Je to o rukách a nohách. To bych mohl taky plakat, jak se Felda lehoučká a svižňoučká a že udělá stovku za 14 sekund. No pravda, SX4 je o 3 metráky těžší, ale tu stovku zvládne o 3 sekundy rychleji.

2016-02-21 19:15:07

Ahoj všem,

SX4 jsem si pořídil "na práci", tzn. na běžné ježdění za všech podmínek = vždy když je třeba, i na sněhu (který v posledních letech skoro není) a bez velkých nároků na požitek z jízdy, Je to 1,6l benzín 4x4 88kw r.v. 2011. Při koupi měla asi 18000(?)km, spotřebu min. 8.5l/100km, nečekal jsem raketu, ale s dynamikou a spotřebou jsem spokojený nebyl. Částečně to může být tím, že jsem většinou měl silnější auta (od 150koní výš), hodně jsem toho ale najezdil i s menšími - zkrátka SX4 mi připadala jako uspavač hadů - a nechal jsem jí přečipovat (slíbeno +5% výkon i krouťák, -5%spotřeba).

Po přečipování je o poznání živější, spotřeba je 7,5 až 8l/100km = jsem spokojený - žádné požadavky se plní nejlépe

Odstupňování převodovky mi přijde naopak dost dlouhé: 1. až 3. rychlostní stupeň jsou úplně stejně nastavené jako u Mazdy MX5 = auto pro radost, 2l, 160koní, moment téměř 2x větší), 4ka a 5ka jsou už ale mnohem delší - na 4ku je SX4 rychlejší než na 5ku - ta se už nedostane do max. otáček.

SX4 potřebuje hodně točit - mimo dálnice je předjíždění bezpečnější na 3ku, akceleraci do kopce se se zařazenou vyšší rychlostí člověk dočká u aut se 2-3 litrovými motory nebo menší s ječícím turbem - Suzuki SX4 není supersport, ale pro svůj účel odvádí výbornou službu

"Řidičské pověsti české i světové" byly i o lenivění motorů při příliš "rozvážné" jízdě dávno před zavedením řídících jednotek -u řídících jednotek kolují fámy o "samoučení" = přizpůsobení způsobu jízdy řidiče - tomu taky moc nevěřím - určitě neškodí občas profouknout motor v nejvyšších otáčkách - ideální jsou dlouhé kopce na dálnici na 3ku a plný plyn

To by mohlo uvolnit usazeniny a pročistit svíčky, když ne, alespoň je vidět, že na 3ku se dá slušně předjíždět

2016-02-21 19:35:41

milant: "Chlapi, já tedy nikdy nejel s krátkou převodovkou co měla SX4 před faceliftem, ale moje 1,6 88 kW je živá až moc a výkonu má na rozdávání."

Před faceliftem lítá taky krásně, těch 79 KW na auto bohatě stačí . Možná ještě navíc s tou výhodou, že při dálničních 130 km/h na 5 převod. stupeň, má skoro nejvyšší krouťák = na dálnici by si mi nestíhal, až bych "prásknul do koní" .

MilanT  
Milan
2016-02-21 19:45:25

honza6:

Tak to máš asi nějakou jinou MX 5 - moment téměř 2x větší?

2.0 Skyactiv-G160, 118 kW(160 koní) /6 000, maximální krouticí moment 200 Nm/4 600 ot. Oproti 156 Nm u SX4 to zas není taková raketa za 800 tisíc korun. To možná platí ve srovnání s tou Felicií.

Kekros: Jo, věřím tomu víc, než že je SX4 oproti Feldě líná.

2016-02-21 20:15:47

milant: ona ta Mx5 CC je trochu "vytuněná", lehčí a "ojetá" (15000?) + nebouraná byla za třetinu - nekup to

To je auto čistě pro radost + výhradně na léto - Sx4 je na opačném konci očekávání - rozhodně se jí tak rychle neošoupávají gumy

2016-02-21 20:47:01

milant: Kekros: Jo, věřím tomu víc, než že je SX4 oproti Feldě líná.

Možná to bude tím, že 8 ventil má jinou charakteristiku, než 16 ventil. Alespoň mi přijde, že si většinou stěžují Ti s Felicií .

MilanT  
Milan
2016-02-21 21:53:44

kekros: Tak to nevím, jak dalece v lenosti auta hraje roli počet ventilů. Nějak jsem nad tím nehloubal. Možná do toho taky mluví to, že motor M15A je čtvercový a M16A je nadčtvercový...To mi ale jistě prozradí někdo znalejší.

Já jsem jen obyčejný uživatel a ve chvílích volna jsem si vypočítal a udělal graf závislosti rychlosti jízdy, zařazené rychlosti a otáček motoru 1,6 VVT 88 kW. Možná to bude názornější než o tom jen psát. A taky možná pro představu ostatních.

Alespoň je z toho patrné, že tvůj max. točivý moment při 130 km/h na pětku je pro mě reálný díky delší převodovce tak kolem 170 km/h. A taky je jasně vidět, že ta trojka je opravdu reálně využitelná od 40 do 140 km/h s největším točivým momentem při 100 km/h.

Takže přímky grafu od spodu - zelená = zpátečka, nad ní oranžová jednička až po horní modrou pětku.

2016-02-22 18:39:29

jj, to šetření důchodců je pověstné

volnoběh na karbci na minimum, tak že to skoro zdechlo (že na křižovatce furt tůrovali, to jim nevadilo)

z kopce vypnout zapalovaní ....

.

A s pořízením stříkačky jsou v pasti

Tak aspoň to HTPéčko nevytáčejí v domění že budou mít nízkou spotřebu

Nemají ani spotřebu , ani nepřilepší motoru

.

Auto po důchodci žádná výhra

Včetně těch opálených spojek, protože je bolí kolena a už to nedokážou plynule pustit

Důchodci by měli mít slevu na AT na předpis

MilanT  
Milan
2016-02-22 19:50:27

No, já nevím jestli jsou tím šetřením pověstní zrovna a jenom starobní a invalidní důchodci.

2016-02-22 20:01:41

petrat:

Auto po důchodci možná není žádná výhra, ale skoro každý kupec ojetiny ji má po nějakém důchodci, co s autem vůbec nejezdil, jenom ho leštil.

A najdou se i tací, co mají auto po důchodci - 70 let, z jedné vesnice v NDR a ještě k tomu s ověřenou historií...

A dotyčný uživatel ví co chce, protože pokud nevznáší dotaz do poradny, tak si "velí sám"...

MilanT  
Milan
2016-02-22 20:37:48

plukovník:

Tak proč ta auta ti nedůchodci kupují od důchodců?

Jsou to vyvoněný garážovaný voňavky nebo líný mrchy, co mají zničenou spojku?


Odpovědět

1  2  3