Fórum - Téma


Auto je "líné"


Fórum SX4 I Auto je "líné"

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

2016-04-05 08:44:32

Zdravím všechny, dořešení závady P0420 (emise), musel jsem nechat nahrát nový software,(cena 908 Kč), kde je višší tolerance na emise, takže už se nerozvěcuje kontrolka emisí. Auto normálně fungovalo, ale ta kontrolka mě štvala Do euro4 lze software přehrát, euro5 nejde, řešil jsem to až v Praze se zástupcem suzuki pro ČR. Hlavně že to dobře dopadlo a vše je Ok, snad to někomu pomůže, kdo má stejný problém. Tak zatím čus Lebeda Zdeněk.

2016-04-05 12:15:42

lebeďák:

Hlavně nezapomeň nám všem podat hlášení, až se ti příslušná kontrolka opět rozsvítí.

Nemyslím si, že je zavada dořešena, stejně jako je tomu u mnoha jiných značek vozidel.

A to co prohlašuje nějaký zástupce Suzuki v Praze?

Obávám se, že není až tak "směroplatné".

2016-04-05 12:59:16

lebeďák: Nevím co máš za model, ale jak píše Plukovník, dej vědět jak dlouho to vydrželo. Taky jsem to takto řešil. Asi rok či dva zpátky mi přehráli software (údajně palivovové mapy). Asi tak po 2 - 3 mesících opět svítí . Od té doby se to střídá jak ponožky, chvíli ano, chvíli ne. Nemá vliv počasí, ani benzín. Nejčastěji se mi rozsvítí po sjetí z dálnice na okresku.

2016-04-05 13:26:05

kekros:

Ano, tak nějak to funguje.

Vnitřní diagnostika motoru hlídá rozdíl parametrů lambdasond na vstupu a výstupu prvního katalyzátoru tak, aby emise vyhovovaly příslušné EURO normě podle roku výroby vozidla, a to za provozu (nikoliv na stojícím vozidle, jako je tomu při měření pomocí sondy ve výfuku, jak se to praktikovalo doposud na STK.

A tím "za provozu" se rozumí:

vypočtená zátěž motoru 50 %

teplota chladící kapaliny 90 stupňů C

otáčky motoru 2 200 ot/min

předstih na válci č.1 36 stupňů

poloha plynového pedálu 25 %

(jinými slovy, asi tak jak je to při sjetí z dálnice na okresku )

Pokud při těchto hodnotách odezvy lambda sond a hodnoty EGR nevyhoví více jak 2x za sebou, během jednoho zahřívacího cyklu motoru, rozsvítí se oranžová kontrolka MIL a v jedné ze dvou registračních pamětí jednotky ECM se vygeneruje DTC P 0420.

Nevím, jak je to s tím nahráváním upraveného SW, ale něco podobného firmě VW nedávno málem zlomilo vaz.

daniel  
Daniel Matteoni
2016-04-05 14:13:08

plukovník: Mohu potvrdit obdobnou zkušenost na mém předchozím autě (Swift 2007).

Jediný rozdíl je v tom, že se mi to nerozsvítilo při sjetí z dálnice na okresku, ale při jízdě po dálnici D1 (D47) a následném pokračování po stejné dálnici přes Ostravu, kde díky kvalitní práci firmy Eurovia byla rychlost omezena na 80 km/h.

Zajímavé je, že se mi to dělo v roce 2011, pak jsem vyměnil katalyzátor a problémy přestaly. Nicméně dálnice v Ostravě je pořád ve stejném stavu, akorát tam zvýšili rychlost na 110 km/h a 80km/h nechali jen v úsecích, kde by při 110 km/h auta skákala do vzduchu

MilanT  
Milan
2016-04-05 14:23:35

Takže jestli tomu rozumím, tak původně zanesený katalyzátor a lambda sonda a vysoká spotřeba se vyřešila nahráním vyšších emisních limitů?

2016-04-05 15:09:03

milant:

...tak Daniel to vyřešil výměnou katalyzátoru

MilanT  
Milan
2016-04-05 18:04:14

plukovník: No to je mi právě divný, že to lze řešit přehráním software. To je jako když jsem chtěl kameny ve žlučníku léčit suchým rohlíkem. Chvíli to nezlobilo, ale pak jsem i po rohlíku bolestí lezl po zdi. A vyřešila to až hardware operace.


Odpovědět

1  2  3