Fórum - Téma


autobaterie Jimny


Fórum Jimny / Samurai III autobaterie Jimny

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1  2

2014-02-04 18:28:00

Srdečně zdravím,

prosím poradte ,jakou autobaterii do jimnyho. V manuálu je 12V 38B 20L.

Měla jsem tam bezúdržb. Vartu ale po 18 měsících pod úchytem vytékala kyselina a měla vúbec horší start,po zimě ještě horší. Reklamaci neuznali (jako i ostatním z jiných důvodů.)

A prosím, na kolik se hustí pneumatiky? děkuji za odpověď traviatta.

lub
2014-02-04 20:36:40

taky zdravím ,

nevím jak Jimny já mám u Samíka 12V 55Ah.

Já osobně nemám rád bezúdržbové baterie.

lub

2014-02-04 21:00:24

baterku 44 Ah Bosch Silver Dynamic - výměna po deseti letech provozu.... a pneu vpředu 1.6 a vzadu 1,8... víc ne, je to pak tvrdé jak bestie... Ty samé parametry doporučuje i výrobce na štítku B sloupku u řidiče a v manuálu...

nat
Honza
2014-02-05 16:38:17

jopeeeno: 10 let, to je solidní číslovka pro život AKB. Já tam mám nějakou německou, marně pátrám po jejím věku, tak to zatím neřeším,snad nevyplivne ze dne na den....

2014-02-05 16:51:02

motor benzín, ne nafta (to by šla do kytek po třech, čtyřech letech), žádné krátké trasy, na podzim a po zimě pravidelné dobíjení přes nabíječ, dolívání destilky, prostě údržba... pak by moha něco vydržet...

2014-02-06 20:00:44

jopeeeno: Děkuji všem za odpovědi, Ale co se týká aku Bosch,prý ji dělá taky Varta ... měl jste asi štěstí.

2014-02-07 12:49:36

V německých testech bývá Bosch i Varta na chvostu, lepší je Exide.

2014-02-07 14:02:51

certik:

Je to úplně jedno jestli Exide,Varta,Banner nebo třeba ta neznámá značka Moll, která se v těch pochybných "testech" různých německých autoklubů umístila na prvním místě a která se "shodou okolností" dodává do prvovýroby značek VW, Audi a Porsche.

Nelze objektivně říct která značka je nejlepší, zda Varta, Exide, nebo třeba Optima. Je ale pravda, že Exide byla a možná, že ještě je, největší dodavatel baterií pro ponorky.

Ira
Víťa
2014-02-07 14:14:20

traviatta: já mám taky bezúdržbovou VARTU, mám jí 9 let a slouží v pohodě. Nejspíš jsi měla smůlu na vadnej výrobek

2014-02-07 14:56:21

ira:

"Zbloudilá" měla buď smůlu na vadný kus, nebo byla baterie poškozena přílišným utažením úchytu, proto jí neuznali tu reklamaci. Ale značka Varta za to určitě nemůže.

2014-02-07 16:26:51

ira: Sebelepší baterii zničí hlavně prasácké chování - hluboké vybíjení, dlouhé samovybíjení a také prudké změny teplot - to potom vydrží taková baterka klidně jen dva roky nebo i míň. Já si kdysi nechal originální baterku z prvovýroby odborně proměřit a po 5 letech měla ještě více než 60 % kapacity - takže může ti klidně vydržet i těch 9 až 10 let, ale bude to na hranici její životnosti.

2014-02-07 16:45:24

plukovník: Reklamace se neuznává, pokud je baterka v provozu nedostatečně dobíjena - až se sama postupně vybije nebo je tak hluboce rychle vybita - třeba opomenutím vypnutí nějakého spotřebiče, že již není možné dobitím obnovit její původní kapacitu. Pokud ji někdo mechanicky poškodí přílišným utažením úchytu, tak to je potom prasárna nadruhou.

2014-02-07 16:53:39

certik:

No, a aby to nemohla být ta prasárna nadruhou, tak má většina moderních baterií způsob uchycení B13 nebo B15

Ira
Víťa
2014-02-09 16:41:40

plukovník: no právě, mě by ve snu nenapadlo, že někdo dokáže zničit baterku přílišným utažením, ale jak vidno i to je možný

Ira
Víťa
2014-02-09 16:52:53

traviatta: koukám, že odpověď ohledně huštění gum jsi tu ještě nedostala, tak tedy : na sloupku dveří řidiče je štítek a na něm FRONT ( přední ) 1,6 kPa a REAR ( zadní ) 1,8 kPa. Toho se drž a nic nezkazíš

2014-02-09 19:51:26

certik: nic takového se nestalo. Pouze došlo k vybití a v servisu k opětov. nabití. pak už špatně startovala.

2014-02-09 19:52:59

ira: díky ohledně huštění, můj sloupek byl nechtěně polit barvou ,tak to ,,fakt " nejde přečíst.

2014-02-10 14:21:32

traviatta: Na to vybití si dej příště pozor, zejména u Ca-Ca technologie.

2014-02-12 01:48:25

certik:

Ona to zase taková tragédie není a to ani u toho vápna. Akorát mu při nabíjení po hlubokém vybití musíš dát trochu větší "sodu", a vědět jak, to ovšem žádná hypermarketová "dobíječka" nedokáže. Chce to mít pořádnou nabíječku s nastavitelným konstantním proudem, jako za starých časů a nabíjet podle kapacity baterie proudem takové hodnoty, aby se baterie, pokud nemá šroubovací zátky, stačila odplynovat, nenafoukla se a konečné nabíjecí napětí dosáhlo až k hodnotě 16 voltů. Nikoliv pouze 13,8 V , což je horní hranice dobíjecího napětí těch levných elektronických pseudonabíječek, nabízených v akci na každém rohu.

Ona se konstrukce startovacích baterií od dob "asfaltek" zase tolik nezměnila, stále je to olovo, ať už říznuté antimonem, stříbrem, nebo tím vápníkem a stále je tam kyselina ať už šplouchající, nebo nasáknutá ve formě gelu.

P.S.

Termín "bezúdržbová baterie" znamená, že se z ní neodpařuje voda a proto se nemusí kontrolovat hladina elektrolytu. Neznamená to ovšem, že se nemusí dbát na to jaký je průběžný stav nabití.

Běžná životnost bezúdržbové baterie je 3-6 let, tedy podobně jako té částečně bezúdržbové, nebo té dřívější "údržbové". Samozřejmě někdy může odejít po dvou letech, vyjímečně může vydržet i těch10 let a klidně i bez nějaké zvláštní péče (podobně jako člověk, který se vyjímečně dožije 97 let, přestože se celý život přežíral a chlastal ).

Ira
Víťa
2014-02-12 11:03:16

plukovník: jojo, svatá pravda. Jednou se mi stalo, když jsem marodil a tři měsíce do auta nevlez, že baterka byla totálně chcíplá znovu jsem jí nabil a průběžně 2x až 3x ročně dobíjím a fakt, drží už 9 let


Odpovědět

1  2