Fórum - Téma


Babo raď...(opravit, neopravit, vyvařit?)


Fórum Swift III Babo raď...(opravit, neopravit, vyvařit?)

Informace o modelu: Suzuki Swift III

Diskuze o vozidlu

1995 Swift III GL 1.0

82 diskuzí

Výkon motoru 39 kW (53 PS) při 5000 ot./min. Maximální rychlost 120 km/h. Hmotnost 760 kg. Palivo benzín. 3-rychlostní Automatická převodovka. Motor 997 ccm (61 cui), 3-válec, Řadový, 6-ventil, G10A.


1  2  3  4  5

2015-01-11 13:11:13

Když jsem viděl v jakém stavu je uložení po sundání ramena, tak jsem věděl že jsem v koncích... Ale naděje tu je, jen nevím jak to tam mam srovnat bo tam není pomali nic za co to uchytit....

Koukal jsem na kastli zespod a krom pár menčích direk tam nic není, takže si myslím že je velká škoda se jí zbavit

2015-01-11 13:13:30

omlouvám se za kvalitu fotek, bylo dost hnusný počasí, nevím jak se mi podařily ty čmouhy

2015-01-11 13:19:55

deedee: Koukal jsem na kastli zespod a krom pár menčích direk tam nic není, takže si myslím že je velká škoda se jí zbavit.

Jo skoro jak nová :). Pokud na tom jsou nosníky takhle, tak si myslíž, že zbytek kastle je ok? Tak vem šroubovák a pá děr tam udělej :D.

2015-01-11 13:28:16

jaski: neboj se, na to dojde až to budu škrábat :D chci to vyvařit, takže všechny ty dírky a lochny vyvařím, ale hlavní problém je toto, nevím co s tím, pomali to neni za co chytnout....

2015-01-11 15:43:16

deedee: přeji ti mnoho úspěchů s tím vyvařováním,dle mého je to ovšem zbytečné a možná to taky nakonec vyjde dráž než sehnat jinou káru,já osobně bych rozprodal co se dá a tohle naložil na podval a odvezl na šroták.

2015-01-11 16:24:44

alfleth: Děkuji ti že mi přeješ ale odvéz to jedině když to někde rosekám.... Musim se snažit, nějak to vymyslím, koupit jinou káru? to není řešení, takhle by to šlo dál a dál a pak bych měl na kont milion aut.... chci jedno který si opravím, a vydrží mi... teď jsem si objednal svářečku, není nic moc, ale budu nezávislej... nebudu se muset nikoho doprošovat....

typickej příklad je moje máma: Golfa3 má bůh ví jak dlouho, zmrvila ho, přidřela motor, oprava cca 4 tis, od léta jí říká aby koupila olej a filtry, sere na to, teď si jela pro nový auto... to až zkurví tak si koupí další a takhle to bude pokračovat....

v jejích stopách fakt jít nechci

2015-01-11 16:36:12

deedee: napsal jsem Ti pouze svůj názor,co s tím uděláš je na tobě,proto Ti přeji mnoho zdaru a obdivuji že se do toho chceš pustit, také si dávám vždy vše dohromady sám ovšem až do té doby kdy je třeba svářečky, to pro mě to auto končí, každý se k vyvařování staví jinak

2015-01-11 16:40:39

alfleth: hehe, v 16 jsem měl sen, vyvařil jsem celou kastli mercedesa, měl jsem pouze nástroje a plechy... všechno jsem dělal ručně, vše jsem brousil.... jednoho krásného dne můj veterán musel z garáže kvůli rozebrání motoru, za bílého dne, kdy jsem na hodinku zmyzel tam nestál... ale to je tak no.... vyvařování pro mě není hrozba, horší bude to udělat tak, aby to fungovalo jak má a hlavně aby prošel technickou

2015-01-13 08:27:34

DeeDee: tuším ideš v mojich šlapajách. V 18tich som kúpil swifta z "miernou koróziou" Kúpil som si kvôli tomu zváračku že z toho auta spravím cukrík. Nekonečne vela roboty, všetko okrem lakovania som si robil sám no aj tak cena vyvárania z lakovaním vyšla na 1/3 ceny auta a po 2 zime sa už našli nové hrzdzavé miesta.

Nechcem ta nejako uraziť, sám som mal 3 takéto swifty, ale dnes je to už auto bez hodnoty. Kamoš sa nevedel zbaviť swifta r.v2000 za 500eur v top stave. Často vídam na bazoši swifty aj pod 300eur. Ked dobre pátraš tak do 1000kúpiš aj baleno. Mna to moje vyšlo 500eur má to klímu 4x4 a solidný kufor.

Mamu by som až tak neodsudzoval. OK beriem že filtre a olej sú samozrejmost ako liat benzín, ale ked máš auto za 1-2 výplaty tak predsa nebudeš vrážať peniaze za servis do auta ktoré má životnosť pri največšom optimizme 2-3roky.

Pozri obrús čo sa dá, uvidíš až po kial je hrdza. Ale ak to chceš tvrdohlavo vyvárať, neviem či je zrovna úchyt ramena to najlepšie miesto kde sa učit zvárať.

2015-01-13 08:33:49

lunek: Víš to je tak, já si to autí zamiloval, vyvařovat umím, jen jsem nikdy nevyvařoval toto, vždy jsem ml jiný díly, ať se ukážou nový díry, nový místa, vyvařím to, není problém, ale rozhodně nemam v plánu se ho zbavit, když vydrží 3 roky budu spokojenej, pak ho znovu vyvařím, v plánu mám i kompletní generálku, není to otázka peněz, buď to auto máš rád a chceš si ho nechat nebo ho nemáš rád a dopadne to jak máti golf...

pochybuju že dnes se dá sehnat nový auto s tmahle možnostma, než jsem šel na automechanika tak jsem se učil na škodovkách, hodn jse pomáhal při opravách, taky to bylo znát, nebylo a není nic co bych neopravil, pevně doufám že jednoho dne budu moct říct stejně jako u škody 120, na swiště mě nedostaneš

2015-01-13 09:32:40

deedee:

Ja som si tiež nenechal poradiť. Je to tvoj čas, tvoje rozhodnutie. Ale určite by som nepodcenil urobenie geometrie po vyvarení. Ked by som si mohol dnes znova vybrať, tak by som na aute opravil len to najnutnejšie a jazdil.

Ja už dnes nemám možnosť venovať tolko času autu. Stále to mám ako velký koníček a občasné privirobenie, no povinnosti mi časom už iba pribúdajú. Teraz mením v samuraiovi motor a dorábam servo. Popravde aj ked ma to baví ten čas strávený v garáži mi pomerne chýba inde....

Ono výhoda týchto áut je jednoduchosť lega a dobré ceny náhradných dielov, no 99% swiftov nemá klímu. To je asi jediná vec z výbavy bez ktorej by som už auto dnes asi nekúpil (samurai je cabrio to sa nepočíta ).

Neodsudzujem modernejšie autá mal som aj podstatne mladšie auto. Je to rozhodne lepšie zvezenie, nižšia spotreba, lepšia výbava, no ked príde na hladanie chyby následnú opravu a cenovku za diely tak je proste fakt ze za komfort sa platí. PS skús búrať 20ročným Suzuki a akýmkolvek iným autom o 10rokov mladším.

Neviem čo si predstavuješ po pojmom GO, ale k tomu by som ti vedel tiež niečo povedať. Mesiac som robil motor na samuraiovi. (je to skoro ten isty motor čo vo swifte) (nové krúžky, tesnenia, náplne, vybrus sediel ventilov, kable, sviečky, rozdelovač, filtre naplne, vyfuk. rozvody) Cena za diely nad 300eur sezónu išiel motor super, no postupne sa vrátil do pôvodného stavu. Ked by som mal dať spraviť výbrus, zrovnať hlavu, menil piesty atd... aby to bola GO jak sa patrí tak dám za motor polovicu ceny samuraia.... Teraz som zohnal motor za pár šupiek, vymenil rozvody a náplne a za týžden mám vystaráno. Ked znova statí výkon, zas vymením celý motor.

Treba sa s tým zmieriť, z áut sa stal spotrebný materiál. Už to neni ako v ére ked sa na auto šetrilo 10rokov a auto stálo tolko čo menší byt.

2015-01-13 09:53:25

S tím musím souhlasit, je tam toho hodně, avšak času mám dost, uvidíme co se bude dít, nerad plánuju bo se to vždy po to... ale toto se dá dělat kdykoliv ;)

2015-01-13 09:59:47

Ked máš vela času, dielnu a ešte si kúpil zváračku, možno sa ešte nájde pár ludí čo by mali záujem o tvoje služby a môžeš príst k nejakej korune. Aj ked už vyváranie neni tak v kurze ako 10rokov a viac dozadu....

2015-01-13 10:20:03

času mám, o moje služby zájem nebude, taková klika mě nepotká, ale budu nezávislej, scháněl jsem COčko na 2 dny měsíc, všichni se na mě vyto.... teď mi můžou....

2015-01-13 10:30:29

deedee:

Známi čo majú servisy vyváračky už dávno nerobia. Je to časovo náročné a je z toho bordel. Tak možno by to šlo...

Ruka na srdce kúpil sisi COčko nestálo pár drobných, požičiaš ho teraz niekomu len tak? alebo na kolko by sisi cenil také požičanie niekomu? obzvlášť tieto hobby triedy COčiek vyžadujú citlivé zaobchádzanie. Neni som lakomec ale takto drahé náradie proste nepožičiavam a ani nepýtam.

2015-01-13 10:38:53

lunek: takhle, když víš co umím, když víš kolik jsem s tím nadělal hodin, víš že umím svářet že když přišel člověk se státnicema a řekl mi že ten kdo mě učil byl pan mistr ( avšak mě nikdo neučil ), že sváry jsou špičkový, když si kámoš kterýmu můžu věřit a ty se na mě jednoduše vysereš, tak pak není o čem se bavit.... Zjistil jsem že jsou jen 2 lidi kteří mi jsou ochotni pomoct aniž by od toho něco očekávaly a za to jim moc děkuju a nezapomenu jim to, jsem člověk kterej je blbej protože se snažím pomoct jak může a ve finále se na mě všici vyserou.... je to hnusný od nich a seru na všecky, je to dlouhá cesta ale věřím že jí zvládnu, ani by mě nenapadlo vyměnit swiště za jiné, ale rád bych měl nějakou 120tku, je to auto mého dětství, chybí mi ten pocit když zavřeš dveře.... jedinečnej cvakot kterej nemá žádný jiný auto

2015-01-13 10:53:19

Aj toto bol jeden z dôvodov prečo som sa vykašlal na opravovanie áut cudzím ludom, do toho ešte šrotovné a prepad cien áut. Ja som mal už komplet nachystanú dielnu a bol som pripravený dat vypoved v robote. Dodnes nelutujem že som neprestal chodit do roboty a autá mám len ako koníček. Občas niečo opravím známim alebo rodine, ale tam to končí. Nové auto ti nikto na opravu nedá a ked aj áno z bežným náradím neurobíš všetko... A ked ti donesú staré herky tak čakajú že za poobedie a flašku vína im spravíš kompletnú generálku.

Čo sa škodárne týka. Neni si prvý ani posledný kto má na to auto spomienky z dectva. Mám kamoša čo do 120ny narval vyše 100000korun no stále to bola 25ročná škodovka, aj ked bola plne v elektrike, mala metalizu, folie, zniženy podvozok atd... Ked ju predaval dostal za nu 15000korun.

Ak máš dobrý zdroj penez vyber si auto na hýčkanie čo si tie peniaze a čas zaslúži. Napr 110R alebo starú 1000 tie autá majú vzhladove čo povedať aj dnes a ked to spravíš podstivo tak na tom možno neprerobíš. Osobne bych to riešil jedno auto na bežné užívanie a to rozhíčkané v dielni na špalkoch. Ono sa dost blbo robí auto ked si pre diely chodíš busom. Viem o čom hovorím.

2015-01-13 11:04:32

deedee: Chlape připomínáš mi přesně mě . Všechno každýmu pomáhám ze známosti, někdy za to nemám ani děkuju a na mě se pak každej na oplátku vysere . Škodnou jsem taky měl a v poslední době silně uvažuju, že jestli jednou bude čas, zase ji pořídím .

Joan  
Jana
2015-01-13 11:08:10

Klobouk dolů, pánové, ráda jsem si přečetla vaše řádky a dost vám rozumím

Já jsem od 19. prosince bez svého milovaného Swiště, protože mi ho jeden nepozora v náklaďáku naboural zezadu a ještě mě poslal na auto přede mnou. Takže auto "zpohlavkované" zezadu zepředu a hnuté i podvozkem. Momentálně za pomoci právníka z DASky a soudního znalce se snažím dostat Ćeskou pojišťovnu viníka k tomu, aby mi kompletně proplatil opravu v neznačkovém servisu. Ale proč to píšu:

taky mi bylo raděno, abych auto nějak (pro)dala a koupila si jiné. JENOMŽE - moje citová vazba k tomuto konkrétnímu autíčku je prostě vyšší, než jsem kdy počítala. Není to pro mě pouhý spotřební materiál. Mám na tento konkrétní model vlastnoručně a pracně vyrobeno několik "udělátek", prospala jsem v něm dost nocí sama i s naší věrnou fenkou, objela hodně rozhleden. Na účet pojišťovny mi půjčili jako náhradní auto novou verzi Swifta r.v. 2013. A to neměli dělat . Protože po porovnání jednoznačně preferuji svoje vlastní jednoduché a spolehlivé auto, které mi spoustu věcí dovolí udělat vlastníma rukama. Vadí mi tzv. "vyšší výbava", která přímo mně by jen komplikovala život - namátkově už jen absence klíčové dírky ve dveřích mi nahání hrůzu: zažila jsem lidi, kteří i v hodinářství zoufale sháněli baterku do ovladače, bez něho nebyli schopni se do něj dostat a odjet. Mně samotné párkrát dálkové vypadlo, tak jsem otevřela klíčem. Příčinou je kontakt, vím kde, ale nevím, kdy zase vypadne. Žárovky si umím vyměnit, než se mi uvaří voda na kafe a bez rozebrání půlky auta. Zamknu se v autě páčkami na dveřích bez nápadného probliknutí všemi blinkry při zamykání dálkovým. Otevřu u supermarketu klíčem pouze samotný kufr a vyskládám nákup, ne jako u "moderních" aut dostávat se do kufru až po kompletním odemknutí všech dveří, což skvěle nahrává přáípadným lupičům. A tak dále.

Tak pánové, rozumím vám velice a držím palce, ať se vše daří

2015-01-13 11:32:43

Ja som to riešil tak že som kúpil ešte dvoch rovnakých swiftov za pár šupov na diely a spravil z troch jedného. Dost som obohatil výbavu a čo mi ostalo som popredal. Boli aj nejaké búračky, tak sa to ideálne vyliečilo. Proste čo bolo pohnuté som bez rozmyslu vymenil a vyšlo to zlomok ceny, keby som diely kupoval jednotlivo aj zanovne.

Ja som mal swifta vyše 5rokov Subežne so swiftom bolo skoro vždy auto inej značky Potom som mal 4roky MK3 mondeo to bol rozdiel presadnut zo swifta ako medzi lidlovim nealko a plzensku dvanastku. Ale ked sa po 5 rokoch začali sypat zásadné veci a výmena spojky mi trvala týždeň čo mám bežne na sobotu tak som dal fordu PÁ PÁ oželel som pohodlie a zobral zasa Suzuki. Je pravda že som aj potreboval auto za rozumnú cenu nakolko riešim bytovú otázku. Ale môžem povedať že baleno je u mna dôstojný nástupca swifta. Už z klímou a kufrom. No stále je to tá jednoduchá konštrukcia, len v dospelej velkosti. Tá priehradka čo má swift sa kufrom bohužial nazvať nedá. Ale neviem či je to hmotnosťou alebo tým že swift bolo prvé auto ale balík aj ked má vyšší výkon sa mi zdá ovela lenivší.

JOAN: držím palce z vybavením k spokojnosti poistnej udalosti. Mne ked chlapik z favoritom rozbil celý zadok (nárazník obydva diely, výstuha, svetlo, pokrčený blatník až po dvierka nádrže, kufrové dvere...) tak mi poistovna odhadla škodu na vyše 40000 no nakolko malo auto 15rokov a 200tis nabehaných tak som dostal 9000korun. no čistá radosť. Hádam dopadneš lepšie.

PS: nikomu ani muk ale ja po tom swifte r.v. 2003 a vyššie už dlkšiu dobu pokukujem. Len zatial potrebujem kombík a prachy vrážam do domu....


Odpovědět

1  2  3  4  5