Fórum - Téma


Babo raď...(opravit, neopravit, vyvařit?)


Fórum Swift III Babo raď...(opravit, neopravit, vyvařit?)

Informace o modelu: Suzuki Swift III

Diskuze o vozidlu

1995 Swift III GL 1.0

82 diskuzí

Výkon motoru 39 kW (53 PS) při 5000 ot./min. Maximální rychlost 120 km/h. Hmotnost 760 kg. Palivo benzín. 3-rychlostní Automatická převodovka. Motor 997 ccm (61 cui), 3-válec, Řadový, 6-ventil, G10A.


1  2  3  4  5

2015-01-14 07:22:45

lunek: inu, jelikož mám zkušenosti s výměnou jak ty říkáš čtvrtkou ( celej předek, čtvrtka motorové stěny ) tak bych se s tím fakt nesral, na praxi byla rovnasí i měřící stolice, můžu ti říct že to byl konec, 3 měsíce jsme dělaly 206 pegyse v 8 lidech každej den kdy jsme byly na praxi... viděl jsem fotky, ruzná videa z oprav těhle svišťů, takže nějakou představu jak by to měno být mám, avšak záleží jakej plech seženu, nejraději bych dal 3mm silnej ale fakt nevím...

BTW já vím že pokud s tím nabourám, tak je po mě....

2015-01-14 08:07:59

deedee:

Ako chceš, ja len tolko že už to máš tak hnilé že bude problém nájst poblíž niečo zdravé čoho sa môžeš chytitť a ked už sa dobrúsiš k zdravému, aby to zas nebolo moc daleko.

3mm plech??? Ten mali technici v Suzuki asi len v slovníku cudzích slov... možno bych spravil nejaké Lko z pásoviny, ale plecharinu zásadne do 1mm šak sa z tej roboty zblázniš. Robil som raz podbehy z 1mm pozink lebo to bolo po ruke a nikdy viac. V hutnom materiály kúpiš flák plechu 1x2m velký neni to moc drahé. Prípadne na menšie kusy chodím do zberných surovín. Vždy donesem rozne hrubky.

2015-01-14 08:11:55

lunek: tož to mám v plánu, sběrna to jistí, 3 plech? mě to nevadí, rád si s tím vyhraju, hlavně aby to drželo, s tím zdravím místem bude háček, bo mě napadlo přes ty šrouby dolů dát kus plechu a vyvrtat tam díry aby do toho padly šrouby a buď to udělat kastlik a zasunout trn silentbloku do vnitř nebo ten trn dát na to, uvidím jak to půjde a nepůjde ;) Budu fotit takže uvidíš jak jsem postupoval ;)

2015-01-14 08:17:41

deedee:

Asi ma ubiješ čapicou.... trošku som pátral po CZ bazáre. Za 3000korun/100eur bych sa s tým fakt netotok.... ešte k tomu máš 1,3 facelift zo servom. Bud zrušíš facelift dopasovaním svojho predku, alebo zoženeš kapotu a svetlo a máš to hotové

http://auto.bazos.cz/inze...varovane-Suzuki-Swift.php

2015-01-14 09:57:12

lunek: To není řešení, nechci se vzdát tohodle auta.... takže o jiným vůbec neuvažuju....

2015-01-14 09:57:38

lunek: A kde máš jistotu, že do toho nedloubne a nebude to to stejný?

2015-01-14 10:00:21

jaski: prostě to musim udělat pořádně

2015-01-14 11:44:53

jaski: Jednoducho lahnem pod auto a šrobovakom dlabnem do inkriminovaných partií.

Nechám to už tak, ani ja som si nenechal poradiť.

Kašleme na ekonomickú stránku veci, že tie kasne idú za šrotové ceny...

Ale po technickej stránke aj ked sa to podarí vyvariť, ako že sa to podarí to mi je jasné.... ale tráfať úchyt ramena +-autobus doma z metrom nikdy nedopadne 100% presne aj keby ronil krvavé slzy. Auto jazdiť bude, prečo by nejazdilo. No ked to bude mat zvláštne správanie v zákrutách tak sa potom netreba diviť od čoho to je....

Já ti neviem možno ma tu už ukamenujete, ale ked už sa mi lúbi 3dverový litrový swift tak predsa také isté auto v lepšom stave by sa mi malo logicky páčiť ešte viac.

Pri vyváraní doporučujem odklonit koberec. Tá antihluková podložka pod kobercom je prudko horlavá

Joan  
Jana
2015-01-14 13:40:47

lunek: Počítám, že mi asi taky přiletí nějaký nerost mezi oči :

Ehm, představ si, že Ti vážněji onemocní milovaná přítelkyně. Taky si neumím představit, že ji vyměníš za sice úplně zdravou a třeba ještě "lepší", která bude stejně blonďatá/bruneta/krátkovláska/dlouhovláska.., stejně velká/malá... chudá/bohatá... ale prostě bude JINÁ!!

Takto já totiž chápu DeeDeeho

2015-01-14 15:13:41

joan:

Ja som bol vychovaný k tomu že auto je len kus materiálu. Netvrdím že si auto nevážim. Ale nie viac ako iný majetok na ktorý som si musel zarobiť prácou. Možno za to ten odlišný pohľad na VEC. Keď robím zásah do konštrukcie tak prvé riešim či to bude bezpečné druhé či sa to vobec oplatí. A ked posuduzjem technický stav auta ked sa cena opravy = 2/3 ceny auta tak to auto u mna končí. Povečšine recyklujem do iných áut nakolko sa držím jednej značky.

Nehovrím že mi je jedno ked zdochne auto, ale prirovnávať koniec technického života so stratou blízkej osoby mi príde velmi pritihanté za vlasy. Na auto sa dá vždy našetriť a môžeš si kúpiť rovnaké alebo aj iné.... no u ludí to tak nefunguje

A čo sa priatelky tíka neviem či by zniesla rovnaké zaobchádzanie. Že by som nevyhovujúce komponenty nahradil komponentami z podobného modelu z lepšou výbavou.

Joan  
Jana
2015-01-14 15:27:06

lunek: Však já Ti rozumím, nechtěla jsem se Tě nijak dotknout. Jen jsem napsala možný důvod, proč se DeeDee tak drží svého auta. Má k němu velmi silný vztah. Ostatně já také, dneska servisu odmávnu, že se mohou pustit do opravování mého Swiště. A cena není přitom pro mě podstatná, protože se prý určitě vejdu do jistého limitu a uděláme všechno proto, aby to zacvakala pojišťovna viníka. Kdybych si ho rozbila sama, je to jiná.

Jsou také lidé, kteří citově "visí" na svém pejskovi, pro ně může být ten vztah vřelejší než k lidem - a pro někoho to může být stále "jenom" pes. A tak podobně.

Tak pěkný den

2015-01-14 15:48:03

Myslím, že sme sa pochopili. Ja som bol pred 10timi rokmi presne na jeho mieste. Som mal natuti zhnileho litrového swifta dal som zan 2 ročné brigádnicke uspory. Pustil som sa do jeho opráv z rovnakou vervou ako teraz Deedee. Dnes na to pozerám ako na chybné rozhodnutie. Tolko zabitého času a vyhodených penazí. Aj ked je pravda ze pred 10timi rokmi nestál swift jednu priemernú výplatu ako dnes. Ale čo už človek sa učí na svojich chybách....

Suzuki som si oblúbil, mal som aj iné značky, no nikde som sa nestretol z takou jednoduchou konštrukciou a cena dielov až na pár vecí mi vie vždy vyčariť úsmev.

Len teda v starších modeloch chýba nejaké auto čo by bolo komfortom nad balenom. Akurát g. vitara, ale zas 2 terennáky sa mi živiť nechce.

Tiež prajem pekný deň.

2015-01-14 19:07:52

lunek: Abys byl v obraze, nikdy jsem nelitoval toho co jsem udělal, vždy až na pár vyjímek jsem odvedl výbornou práci, avšak, někdy jsem to i posral... ale chybami se člověk učí, a tak jsem se snažil je neopakovat, lidi byly většinou spokojeni, avšak, byly i tací kvůli kterým jsem se mohl přetrhnout a stejně to bylo málo....

Joan: Moc mě nepřekvapuje že je na světě někdo jako já, myslím přístupem k autům :) Co mě překvapuje je, že jsi holka... vživotě jsem neviděl holku opravovat ( holky co kurví auta znám až až ) auto, upřímně smekám a přeji ti jen to nejlepší, aby ti šlo vše jak má atd atd... šak víš co myslím :)

PS Dneska jsem se málem posral než jsem sehnal blbej kus plechu a tu blbou cívku která v obi stála cívka 0,9mm/1kg 419 korun, v hospodářškých potřebách 440 za 5kg, takže od teď jedině přemotávám, bylo hrozný přijít na to jak si na to zvyknout, ale jde mi to, je to jiný než s atmosférou, ale zavařil jsem pant na branku, drží pevně uvidím, co ukáže čas

Joan  
Jana
2015-01-15 00:35:15

DeeDee: Díky za poklonu, těší mě. Obdobně reagoval soused, který mě v listopadu viděl válet se pod autem: hodila jsem si na hydraulický hever vždy jedno zadní kolo a přimonovávala si origo zástěrky místo těch šišatých kusů tlusté gumy, se kterými jsem auto koupila. Ale já vždycky říkám, že mám na rukách taky po pěti prstech - stejně jako chlap . Ale mám pravda k tomu v hlavě asi nějaké to "kolečko" a "softvér" navíc, bez kterého bych si v tomto směru neškrtla.

P.S.: dneska už mělo moje autí sundaté potrkané nárazníky. Tak jsem ho v servisu pohladila po kastli a těším se, až spolu zase poswištíme

Tobě ať se taky daří!

2015-01-15 08:22:07

deedee:

Každý sa učí na chybách. Niektoré vidíš hnet na niektoré som si napr ja musel prísť až časom.... Ja som si na nevdačnost ludí prišiel už v pubertálnom veku, ked som niekomu robil týžden babetu a on mi dal flašu vína....

Predajne typu obi baumax atd... tažia z toho, že ked sa ti sobotu navečer niečo vyserye a ty to nutne potrebuješ tak zaplatíš aj 10nasobok ceny lebo to potrebuješ hnet.

Nejde mi do hlavy čo premotávaš? Tipujem že máš malé COčko kde vojde 5kg plastová cievka na ktorej ten drát origo kúpiš. Predáva sa aj 10kg balenie na taj drotennej klietke, ale premotávať to za ušetrené 3 eurá je úlet.

Ja som si zvikol plechy zvárať 0,6mm drátom. Neni som profi zvárač aj ked z VŠ si nejakú tú teóriu ešte pametám, ale skúšal som rôzne hrúbky a tento tenký sa mi najlepšie osvedčil.

Ono je to tak že aspon teda v mojom okolí, sa ženy správajú k autu rovnako ako k akémukolvek domácemu spotrebiču. Nehovorím že bezcitne. Priatelka má menšiu spotrebu než ja a jazdí ovela citlivejšie, ale ked príde do garáže pozriet čo robím tak jej to nič nehovorí a jediné čomu rozumie je kolko to bude trvat, kolko to bude stát a že zas bude prat olejové moterky a ja budem mat olej za nechtami.... Ale zas aby som neohováral čistota áut z vnútra alebo z vonku je čisto jej parketa...

Joan: želám aby ti swiftíka vyliečili ako sa patrí. A pred prebratím by som si dobre skontroloval špáry medzi jednotlivými dielmi, aby boli rovnaké. Hlavne medzi predným blatníkom a dverami.

2015-01-15 08:37:04

lunek: Jo to mi povídej, COčko mám malé, ale vejde se tam maličká cívečka 1kg, dnes to vyfotím, včera jsem nic na autě neudělal tak jsem nic nefotil, fotky dám zase na profil mezi ty jak jsem tam dával, nevím jak tomu tady říkáte :)

Já jsem na praxi dělal s velkými COčky, aj dřív jsem měl COčko který vážilo snad tunu, musel jsem tam mít kolečka bo to tahat bylo za trest, hlavně je rozdíl vařit pod atmosférou a bez ní, dělá se s tím jinak no, ale princip je stejnej,

K autu se snažím přistupovat s láskou, rád si udělám sám, rád si ho opravím a i přs to že se nepovažuju za tunera, tak rád využiju díly nebo části z jiných aut abych si ho trošku vylepšil protože jsem toho názoru, že auto se může vylepšovat do nekonečna :)

Joan: Taky ti přeji aby bylo vše tak jak má a hlavně ať se ti daří ve všeem co ráda děláš a vůbec v životě :)

PS.: Koukám že máme 3 stránku :) Jsem nečekal tolik reakcí i když jsme trošku odbočily od tématu :) Děkuji :)

2015-01-15 08:43:01

deedee: hlavně je rozdíl vařit pod atmosférou a bez ní, dělá se s tím jinak no, ale princip je stejnej,

Jelikož s COčkem dělám, tak bych řekl, že pokud je to CO, tak se vždycky jedná o vaření v ochranné atmosféře ať už aktivní či inertní. Nebo tim máš na mysli tu svářečku co svařuje bez lahve a atmosféra je v drátu?

2015-01-15 08:47:06

deedee:

To sa mi nejak nezdá s tou 1kg cievkou, potom budeme riešit ked bude fotka.

Nechcem zachádzat do detailov, ale MIG zváranie ludovo COčko sa bez ochrannej atmosféry nezaobíde. Tak bych potreboval trošku dovisvetlit to čo si písal pri zváraní bez a s atmosférou.....

čo sa starostlivosti týka. keby bol čas aj ja by som sa venoval. Som rád že stíham na balene aspon bežné servisné úkony. Na úpravy samuraia vždy musím čakat do zimy ked je menej povinností.

2015-01-15 08:51:45

jaski: Pohybuji že je atmosféra v drátu, ale je tam nějakej ondý kterej ten plyn nahrazuje, a pokud vím tak pod atmosférou to musí být co nejblíš aby byla zajištěna ta ochraná atm v okolí sváru, tady to má výt tak 1cm od místa svařování, to jsem s atm CO nikdy nedělal, pistoli jsem prostě položil a svařoval

2015-01-15 08:54:31

lunek: Ok, nevím jak to tam funguje, jak jsem psal je něco v drátu, nějakej sráč kterej to zajišťuje, cívka je malá tak 12cm v průměru ( odhad oka ), Jinak funuje to jako s atmosférou, akorát tam není ta bomba no...

Jinak já moc poviností nemam, po škole mám čas tak si můžu hrát protože kdo si hraje...... :)


Odpovědět

1  2  3  4  5