Fórum - Téma


Babo raď...(opravit, neopravit, vyvařit?)


Fórum Swift III Babo raď...(opravit, neopravit, vyvařit?)

Informace o modelu: Suzuki Swift III

Diskuze o vozidlu

1995 Swift III GL 1.0

82 diskuzí

Výkon motoru 39 kW (53 PS) při 5000 ot./min. Maximální rychlost 120 km/h. Hmotnost 760 kg. Palivo benzín. 3-rychlostní Automatická převodovka. Motor 997 ccm (61 cui), 3-válec, Řadový, 6-ventil, G10A.


1  2  3  4  5

2015-01-15 08:56:37

deedee: Před koupí CO jsi si měl tyhle věci nastudovat a ne až potom ;). Levný čína svářečky právě využívaj trubičkový drát, ve kterým je atmosféra. Pro "kutily", co potřebujou připrsknout ulomenou nohu od zahradní židle to stačí. Vyvařovat tim komplet auto? No nevim... Nevim co je ondý zas až tolik se v těhle náhražkách normálního CO neorientuju.

Doporučuji přečíst http://www.svarbazar.cz/p...hp?cisloclanku=2008111102

2015-01-15 09:54:56

jaski: Nu, uvidíme jak to celé dopadne, sám jsem zvědav, kouknu se na to večer, nemám moc času, jinak auto jsem vyvařoval elektrikou, byla to 1000MB, dělal jsem prahy a podlahu + blbosti a drželo to, tohle by mohlo taky držet ;)

2015-01-15 10:53:13

deedee:

No ono na 1000MB boli trošku iné plechy než na swiftovi. Ved uvidíš sám.

Ked už si rozhodnutý na to vyváranie, aspon na ten úchyt ramena si zožen niekoho z poriadnou zváračkou. Potom už čím polepíš prahy a ostatné veci je relatívne fuk....

2015-01-15 22:20:37

lunek: kdyby bylo víc času a víc teplo tak dnes jedu, mam to provařené, povím vám, jestli tohle budu ještě někdy dělat, tak bez blatníku a motoru a někde kde mam možnosti, venku to dělat je hrůza a přístup taky na 2 věci....

fotky budou zase na profilu ;) ale je to děs... hrozný a navíc mám moc tmavý sklo, viděl jsem jen jak to prská a nic okolo

2015-01-16 09:29:45

Fotky jsou tam, držte mi palce bo dnes to možná pojede :3

2015-01-16 09:34:43

deedee:

No tak ono je to tažko bez dielne... hlavne teraz v zime....

Kuklu som si po roku kúpil stmievaciu. Síce bola pomerne drahá, ale nemusím riešiť či menej dinové sklo a bolest hlavy alebo viac dinové a blbá viditelnost....

Ale skôr ako podmienky pri zváraní by ma zaujmalo ako sa ti to podarilo....

2015-01-16 09:35:32

lunek: http://www.suzukiclub.cz/...7&select_img=3523#img3523

2015-01-16 09:38:33

lunek: Jo stmívací mám taky, ale je stejně moc světlá, o té zimě mi povídej, je to hrozný, navíc tam pořád běhá pes a otravuje, do toho malej, no hrozný....

Jak se mi to podařilo? no prostě podařilo :D

2015-01-16 09:40:44

Akurát som našiel tie fotky.... no ako ti to povedať, nešiel si na vec zle, ale máš slabú zváračku. Len na málo miestach sa ti podarilo prevariť obydva materiály.

Nič v zlom ale ja bych to obrúsil do roviny a prebehol to ešte raz, najlepšie zváračkou ktorá je schopná dať vvečší prúd....

EDIT:

http://www.suzukiclub.cz/.../3433_345_21052008002.jpg

2015-01-16 12:02:49

lunek: Chystal jsem se napsat to samý... Je to tam jenom připrskaný a nic víc. Holt cočko za vosumnáset kámo prostě někde bude znát. Víc materiálu máš rozprskáno na těch plechách okolo než tam, kde by to mělo být. Neměl si kupovat nějakej shit na ten trubičkovej drát. Když už, tak takovou, která má možnost napojit i klasickou láhev. Nejsou o tolik dražší a rozdíl bude poznat. Láhev seženeš za pár korun a naplní ti to v trizonu za pár korun a můžeš s tím svářet dalších deset swiftů. Udělal bych to, jak radí kolega výše. Aspoň tyhle důležitý místa jako je nosník, tak pořádnou svářečkou. Na ostatní místa ti už bude stačit klidně to co máš. Když počkáš do jara až bude trochu teplo, tak si to pěkně připrav a já ti to tam přivařim. Ale chápu, že chceš už jezdit. Ale aby si se t im akorát teď nemořil v zimě několik dní a pak zjistil, že je to k h...

2015-01-16 13:00:54

Popravde neriešim čo si kto aké náradie kupuje. A neodsudzujem ani tých čo si kupujú to najlacnejšie. Rozpočet je dneska svinská vec. No ked si kúpim niečo za zlomkovú cenu profi stroja tak nemôžem čakať profi výsledky. Ale vidíš v tomto sa určite zhodneme, že tuto je tá hračkárska zváračka viac než slabá. Je vyslovene nutné aby to bolo poriadne prevarené. Momentálne máš len prekryté diery. Ja by som sa bál do toho sadnúť, chytíš večšiu jamu, alebo ked budeš v náklone pri prejazde zákrutou sa ti to môže utrhnúť a tom lepšom prípade budeš zháňať odťah a auto už nevyliečiš....

Nedal sisi povedať doteraz, nepredpokladám, že si dáš poradiť teraz, len vedz že veľmi riskuješ a neverím tomu že nenájdeš niekoho v okolí z COčkom čo by si na teba nenašiel chvíľu čas.... Vidiš aj Jaski sa ti ponúkol. Prípadne ma teraz napadlo, hovoril si že na praxi ste vyvárali autá. Bol by taký veľký problém sa dohodnúť z majstrom z praxe že by si tam na 2 hodky dobehol zazváral si to profi zváračkou a nechal mu tam trebárs dvoje camelky? Ja som tak chodil na sústruh na dielne ešte 5-6rokov po mature....

2015-01-16 14:13:51

lunek:

Svářečka s vyšším proudem ti nic nevyřeší. Leda tak všechno propálíš. Pokud nejsi svářeč "par excellence", tak bys pro kvalitní svar nesměl používat nejlevnější svářečku z Obi, ale spíše kvalitnější invertor s funkcí ANTISTICK, HOT START a ARC FORCE, a k tomu samozatmavovací kuklu. Dnes již tyto záležitosti nejsou tak drahé ani pro neprofesionální používání.

2015-01-16 14:20:23

plukovník: Svařovat plechy na autě invertorem? A ty funkce, co popisuješ, má klasická elektrodová svářečka s oabelnou elektrodou MMA- invertor. Tim bych teda nechtěl vyvařovat auto... CO používá jiný "funkce", ale to se pak už zase nebavíme o svářečce z obi.

2015-01-16 14:33:00

plukovník:

Mám už vyše 10rokov zváračku Telwin Telmig 161/1 neni to žiadna delo. Svojho času stála 20tisíc ako to tak pozerám dnes stojí polovicu. Kde sa dá regulovať akurát tak posuv a 4 stupne regulácie prúdu 30-140A. Plechy valím na 2 alebo 3jke všetko ostatné na maxime... Ked je dobrý a dobre očistený materiál tak prevarím aj 3mm, ale to už je maximum čo ten stroj zmákne....

Hovorím len zo svojich praktických skúseností z hobby strojom. Je mi jasné že o teorii zvarania sa píšu knihy. Mal som ten dojem že keď mám nastavený nízky prúd, prípadne velký posuv tak mi to namiesto prevárania robí takéto pluvance. Sedláckym rozumom som si myslel že proste nižší prúd nenataví materiál dostatočne a preto to tak pluje. Radšet z megacitom zváram vyšším prúdom ale materály sa mi krásne zlejú. Chcelo to dost tréningu aby som to nemal deravé ako rešeto, ale dnes už to ide....

Ak sa mýlim rád si nechám poradiť od skúsenejšieho....

2015-01-16 15:02:03

lunek:

...a nějaký odborník na svařování TIGem se tady určitě najde, např. Jaski.

2015-01-16 15:10:45

plukovník: Bohužel TIG nevedu .

2015-01-16 15:24:56

jaski:

Neber to zle, plukovník si rád dělá srandu ze všeho a nejvíce ze sebe.

2015-01-16 15:26:51

plukovník:

Ja si na to svoje domáce zváranie vystačím. Ale dobrá rada neni nikdy na škodu.

Ale to že by to DeeDee mal ešte raz prevariť čímkolvek čo je to schopné prevariť je nadslnko jasné... Možno mu zváranie za iných okolností ide a ozaj je vo veci len nesprávne zvolený nástroj... Ale viac menej sa vraciam na začiatok tohto questu kde som písal že nosník auta neni ideálne miesto na učenie sa....

Ono pogumovaný hrdzavý extra tenký plech niekde za rohom neni zrovna krásne obrúsený profil upnutý vodorovne vo zveráku.....

2015-01-16 17:31:54

lunek:

Já jsem se tak trochu ztratil v tématu.

Nějak jsem nepostřehl, kdože to vlastně svařoval tím systémem "lepidlo" a nějak mně ušlo, že řeč byla o céóčku a nikoliv o klasické obalované elektrodě, kdy ta levná svářečka buď elektrodu přilepí, nebo udělá do materiálu díru.

Takže odvolávám, co jsem odvolal.... (jak by řekl ten popletený král z pohádky )

2015-01-17 05:37:35

Pánové můžu vám říct, že to vaří pěkně, ale je tam kurevsky nahovno přístup, příště seženu jinou kastli, o opatrnosti mi ani nemluvte, zjistil jsem, že je ruplá pružina, takže žádný rally, nu, v létě si s tím vyhraju, až budu mít čas a nebudu na škole, vezmu ho na praxi, převařím to ještě tam, ale co bych vám povídal, drží to jak ďábel... dnes to doděláme, včera jsme řešily jiný problém


Odpovědět

1  2  3  4  5