Fórum - Téma


Baleno - Křupání/Cvakání


Fórum Baleno Baleno - Křupání/Cvakání

Informace o modelu: Suzuki Baleno



2014-05-21 09:52:40

Ahoj, po té co mi ukradli v Praze na Proseku mo ji dieslovou oktávii sem se rozhodl pro koupi Balena 1.6 Wagon r.v. 98 najeto 158 000 Km. Auto jsem koupil za 29 000 a celkově je ve velmi dobrém stavu. Žádná rez, nová nápravnice, dvě sady kol moc hezký. Při koupi auto mělo jedinou závodu a to křupání v přední části vozu při zatáčení. Předpokládal jsem že se jedná o poloosu nebo homokinetický kloub takže jsem tomu nepřikládal velký význam s tím že po koupi kloub/ polosu vyměním. Bohužel po výměně problém přetrvává a závada se projevuje i při dalších situacích.

Popis závady:

  • pokud dám plný rejd do leva v přední části vozu začne křupat/ cvakat jako by přeskakovali zubi
  • problém se objevuje občas i při rozjezdu
  • při vyšších rychlostech 130+ auto začne vibrovat.
  • auto při rozjezdu v menších otáčkách (1500 - 2000) má tendenci cukat

Opatření:

  • škrtící klapka vyčištěna, škubání se zlepšilo ale stále tam ta tendence je
  • vyměněn homokinetický kloub na levé straně auta křupání a cvakání přetrvává.
  • po zevrubné kontrole obou poloos a kloubů mi mechanik tvrdí (je přesvědčen) že problém musí být v převodovce. Že se v převodovce už předtím dokonce někdo hrabal. Převodovka jinak řadí relativně v pohodě (sem tam problém s jedničkou jinak vše ok).

Má otázka zní:

Setkal jste se někdo s podobným problém? Myslíte že může být problém v něčem jiném než v převodovce? Repase převodovky nemá smysl (10 - 12 000). Na vrakovišti stojí 4 000 - 6 000, má smysl brát převodovku z vrakoviště?

Poslední otázka. Nevíte o nějakém místním Klubovém specialistovi na Suzuki který žije v Praze a byl ochoten se mi na problém podívat?

Předem díky za odpověď. Balíkům zdar:)

2014-05-22 22:19:20

Tak udelej i ten druhy homokinetak a bude klid.

2014-05-23 09:01:40

jozko: Ahoj díky za odpověď. Můžeš mi prosím jen odůvodnit proč si myslíš že je to homokinetickým kloubem a ne převodovkou... Je fakt že závada se projevuje hlavně při rozjezdu a zatáčení do leva ale mechanik tvrdí že polosy sou v pohodě... Sem s toho už zmatený díky za radu.

Hill  
Jaroslav
2014-05-23 21:24:49

Křupání přetrvává, protože máš v deli homokineťák už i na pravé straně. Na 160 tisících to není nic vzácného. Výměna jednoho kloubu nemá smysl, do několika málo stovek kilometrů se přihlásí i ten druhý, proto se mají měnit rovnou oba.

Převodovce přece je jedno, jestli a na kterou stranu zatáčíš, ta to nedělá.

2014-05-23 22:57:46

hill:

A co když je v deli ten homokineťák na levé straně? Tedy ten co byl údajně měněný.

Docela by mně zajímal jeho původ a cena. Nevím jak na model ´98, ale na současné modely stojí kolem 15 000,- jeden.

Hill  
Jaroslav
2014-05-23 23:08:58

plukovník: i to je možné, ale na ročník 98 se dají pořídit slušné homokineťáky za dva až pět tisíc jedna sada. Jestli byl ten levý za dvanáct stovek, je možné, že to má za sebou dřív, než stihl něco naběhat.

2014-05-23 23:28:33

hill:

To bývá ale tuším repas výměnným způsobem, nikoliv nové klouby. Takže tak trochu sázka do loterie.

2014-05-24 11:38:36

Ahoj. Homokinetak byl novej z druhovyroby. Stal 3000,- . V pondeli to de k jinymu servisakovi tak sem zvedavej. Kazdopadne diky za radu.

2014-05-30 13:34:58

Promin,ze reaguju dlouho,ale většinou se málokdo trefi na poprvé do kloubu,ktery je vadny.Mam taky baleno a mel jsem stejny proble.Klouby sice jen za 2500kč,ale jezdim furt.Najedu sice jenom 8000km ročne,ale mam je uz 4 roky.Takže bych se nebal ani tech levnějších pokud najezdis méně kilometru.

2014-05-30 13:54:34

Ahoj díky za odpověď.

Tak problém částečně vyřešen. Křupání způsoboval levý vnitřní homokinetický kloub. Musel sem koupit z vrakáče celou levou poloosu (1000 kč). Křupání odeznělo zůstalo poue lehké cvakání při plném rejdu (na obě strany), to je problém převodovky.

Stále ale přetrvává vibrování volantu ve vyšších rychlostech. Včera sem jel Praha - Bratislava a zpět. Jakmile zrychlím na cca 110 a výše volant začne vibrovat. Ale pozor vibrace nepřetrvává... Za chvíli vibrace odezní a pak se zase vrátí. Je jedno jestli jedu 110 nebo 150 vibrace se objevují náhodně. Zkoušel sem vyřadit rychlost na neutrál ale vibrace stejně přetrvává.

Má dedukce:

  • Problém nebude ve vyvážení kol nebo v gumách, kdyby ano tak by volant vibroval pořád, ne náhodně/ přerušovaně
  • problém nebude v převodovce. Kdyby byl problém v převodovce vibrace by přestala při vyřazení.

Mohl by být problém špatnou geometrií? nebo vás napadá něco jiného? děkuji za rady

PS: Jinak musím říct že balík je slušnej nezmar na to že je to jen 1,6 jede jak drak

2014-12-12 23:32:32

Zdravím

cvakanie mam tiež neberiem to tak tragicky viem že je to kĺbmi keď dožijú ako kamarátovi že ho predbehli guľički s klbu tak až potom to bude vážne

poopravím tích čo si myslia že prevodovka nemá nič s natočeným kolies podla mňa diferenciál čo je súčasť prevodovky to výrazne pociťuje keď skoro všetku silu prenáša na jednu stranu= koleso

2014-12-16 18:49:06

Ty vibrace řešim taky,sice nejsou velke,ale zatim nemužu přijit na to čím to je.

macwar, 2014-05-21 09:52:40 napsal:

Ahoj, po té co mi ukradli v Praze na Proseku mo ji dieslovou oktávii sem se rozhodl pro koupi Balena 1.6 Wagon r.v. 98 najeto 158 000 Km. Auto jsem koupil za 29 000 a celkově je ve velmi dobrém stavu. Žádná rez, nová nápravnice, dvě sady kol moc hezký. Při koupi auto mělo jedinou závodu a to křupání v přední části vozu při zatáčení. Předpokládal jsem že se jedná o poloosu nebo homokinetický kloub takže jsem tomu nepřikládal velký význam s tím že po koupi kloub/ polosu vyměním. Bohužel po výměně problém přetrvává a závada se projevuje i při dalších situacích.

Popis závady:

  • pokud dám plný rejd do leva v přední části vozu začne křupat/ cvakat jako by přeskakovali zubi
  • problém se objevuje občas i při rozjezdu
  • při vyšších rychlostech 130+ auto začne vibrovat.
  • auto při rozjezdu v menších otáčkách (1500 - 2000) má tendenci cukat

Opatření:

  • škrtící klapka vyčištěna, škubání se zlepšilo ale stále tam ta tendence je
  • vyměněn homokinetický kloub na levé straně auta křupání a cvakání přetrvává.
  • po zevrubné kontrole obou poloos a kloubů mi mechanik tvrdí (je přesvědčen) že problém musí být v převodovce. Že se v převodovce už předtím dokonce někdo hrabal. Převodovka jinak řadí relativně v pohodě (sem tam problém s jedničkou jinak vše ok).

Má otázka zní:

Setkal jste se někdo s podobným problém? Myslíte že může být problém v něčem jiném než v převodovce? Repase převodovky nemá smysl (10 - 12 000). Na vrakovišti stojí 4 000 - 6 000, má smysl brát převodovku z vrakoviště?

Poslední otázka. Nevíte o nějakém místním Klubovém specialistovi na Suzuki který žije v Praze a byl ochoten se mi na problém podívat?

Předem díky za odpověď. Balíkům zdar:)

2015-03-13 10:37:29

Zdravím, vnitřní homo kloub...

2015-03-13 10:47:49

Jo byl to vnitřní homo kloub:) bohužel nelze vyměnit jako kus takže sem kupoval celou polosu z vrakáče za litr. Jinak ty vybrace nakonec se taky vyresili je to sjetejma a nevyvazenejma gumama. Jinak uz mam balika skoro rok a půl a to auto je Nezmar! Ničeho se nebojí všechno odveze startuje jezdí. Nemůžu si ho vynachválit:)


Odpovědět