Fórum - Téma


Baterka


Fórum Grand Vitara III Baterka

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III


1  2

2014-01-07 11:07:55

Zdravím, potřeboval bych poradit od moudrých hlav

Jakou byste doporučili baterku do benzínový Vitary 2.0/103kw/ r.v. 2007 ? Chci jen vědět, jakou má kdo zkušenost s určitým typem a výkonem.

2014-01-07 11:22:56

alex1.1:

Na značce nezáleží a co se výkonu týče, tak tam dej tu nejsilnější, jaká se ti tam vejde na délku.

Např. taková Varta Silver Dynamic 74 Ah by se tam vejít měla.

2014-01-07 12:20:12

plukovník: To je výborná volba , jen u benzínového motoru zbytečně navyšovat kapacitu akumulátoru moc nemá smysl. Já si raději připlatím za "lepší" značku

2014-01-07 13:52:45

certik:

Navyšovat kapacitu akumulátoru má vždycky smysl. Je jedno zda u benzínu nebo dieselu. Dnes již neplatí že diesel těžko točí, tak je třeba silnější baterka.

Dnes je rozhodující tzv. soudobý příkon všech použitých spotřebičů, a ten může být u luxusnějších výbav gigantický. Např jenom vyhřívání předního skla může být i 1 000 watů.

Naopak, deklarovaná značka vlastní baterie v dnešním globalizovaném světě příliš nerozhoduje (až na podezřele levné šmejdy, s podivným názvem), protože se docela dobře může stát, že např baterie s názvem Varta, byla vyrobena ve fabrice s názvem Akuma, v zemi s názvem Bulharsko.

A myslíš, že se zboří svět? No nezboří.

2014-01-08 11:04:52

Dobrý den,

jsem tady dnes poprvé a písnu něco málo zkušeností s výměnou baterie. Po 4 letech najednou autí (GV 1,9 DDiS) v zimě nenastartovalo. Baterii jsem nabíječkou oživil,ale za několik dnů jsem opět neodjel.Rozhodl jsem se pro novou baterii a zašel k odborníkům. V katalogu pro stanovení baterií pro jednotlivá vozidla bylo pro moje auto napsán původní typ baterie,který mám ve voze a je v příručce vozidla a to 12 V 95D26L. Jako doporučenou náhradu jsem dostal Vartu 12 V 95......další čísla nemám právě u sebe.Nicméně rozměrově seděla startování super,jenom na pomyšlení. No,ale problém byl,když jsem se za měsíc dostavil do autorizovaného servisu Suzuki s tím,že se mě objevila jiná závada (oblíbená svítící oranžová kontrolka na přístrojové desce).Servis nebyl schopen tuto závadu vyčíst,protože neustále se mu tam objevovala nějaká chyba spojená s proudem v elektrice.Nakonec přišli na tu baterii.Myslel jsem si,že to souvisí s tím,že nebyla koupena u nich. No,pokusilo se mě oživit tu starou,původní ,namontoval jí a hurá do aut. servisu.Závada byla vyčtena s elektrikou problémy žádné.

Závěrem (moje zjištění): původní originál baterie 12 V 95D26L má pouze 65 Ah ,což se nikde nepíše a v vesměs v prodejnách a v nabídce prodejců ND,je jako náhrada baterie 95 Ah,což asi někdo odvodil z původních dvou číslic

origo baterie. Toť,vše.

Krásný jarní den

2014-01-08 12:28:47

jarkrisot:

Teď jsi tady zmotal "páté přes deváté".

Nevím, co ti kdo napovídal za moudra ohledně baterií, ale konkrétně baterie typu 95D26L má jmenovitou kapacitu včetně tzv. kapacitní rezervy 65-115 Ah. To ale v dnešní době není hlavní udávaný parametr. Tím je tzv. maximální startovací proud CCA a ten je u této baterie 600 A.

U některých startovacích baterií není kapacita na štítku vůbec uváděna, pouze hodnota tohoto proudu.

Rozhodující pro montáž do auta je velikost baterie a orientace pólů, veškeré další výhrady ohledně kompatibility s palubní sítí vozidla jsou pouze kecy.

2014-01-17 09:11:20

Tak jsem nakonec koupil Vartu Blue dynamic 60ah, cena 1500Kč. Baterku jsem koupil za minutu dvanáct, ta stará byla totálně K.O. Po výměně jsem se až divil jak mi motor najednou pěkně startuje.

Jinak oproti originálu je nižší a budu muset upravit upnutí baterky, zatím jsem udělal nějaké provizorium, ale není to úplně to pravý ořechový.

Ještě jeden postřeh, se starou a polomrtvou baterkou. Vždycky když jsem nastartoval, tak do ujetí cca 20m problikávala kontrolka protiprokluzu. Po ujetí těch cca 20m zhasla. S novou baterkou se mi už tohle nestává. Než jsem baterku vyměnil, tak jsem měl obavy jestli mi neodchází ESP, ale po výměně je po problému.

2014-01-17 11:17:37

alex1.1: To je rozumná investice, staré pravidlo, že dobrý akumulátor vydrží 5 zim vidím stále platí, přestože znám ze svého okolí několik nešťastníků, kteří ho nerespektují a vymlátí ho až "do konce".

2014-01-17 12:45:48

certik:

Baterky už taky nejsou ,co bývaly,... proč mám pocit ,že " originály" lépe řečeno "OEM" z prvomontáže u japonců vydrží déle ,než ah výkonnější Varta ? ...

Při užívání GV 2.4 jízdy na krátké trasy, v horském terenu ,celoročně,parkováno venku ,čtyři - 4roky a výměna , to je jistota...

V nížině , auto parkováno v garáži a jízda delší trasy 5 let baterka vydrží spolehlivě...,ale ne moc déle

A to nám to do budoucna zkomplikují autostartstop systémem to pak bude hůř....

Sseweřani ,mají na blatnících zástrčky, elektro vyhřívání motoru , zároveň dobíjení-údržbu baterky , baterka pak prý vydrží 5-6 let "sewerského" provozu ,zatím jsem to nesháněl aktivně, ale začíná mne to zajímat /Eberspaecher,neb Webasto jede na benzin/naftu a něco tam hoříí a to nemusim a stojí+- 30.tis /a,zkrátka seweřani maj auto napájený z ele sítě kabelem, zapnou si předehřev, nebo jen údržbu baterky, na Pb deskách baterky se prý neusazuje povlak,baterka vydrží dýl, říkala Máňa ..

jestli někdo máte info ,sem s ním...ty udržovací nabíječky už se objevují na netu , je to k něčemu ?

díky

Hill  
Jaroslav
2014-01-17 14:05:41

instr: udržovací nabíječka se hodí vždy v případě, že parkuješ venku v mrazech. Není samozřejmě na škodu ani v nevytápěné (hlavně odvětrané) garáži nebo ve stodole. Vyzkoušeno, říkali jsme tomu "pupeční šňůra", visela z okna, když jsem přijel domů, šup s konektorem do zásuvky zapalovače, zabouchnout dveře a zamknout. Používal jsem to od čtvrté zimy, kterou baterka zažila. Přijel jsem domů, do zásuvky zapalovače zasunul konektor a do baterky Balkancar 65 Ah šel trvale proud mezi 25 mA a 100 mA. Trafíčko bylo s omezením maximálního proudu právě těsně nad 100 mA, takže, i když baterka dostávala zabrat v mrazech kolem -30°C, do ní větší proud netekl a přebití nehrozilo. Když byla dobitá, klesl proud na těch 25 mA, které právě tak pokrývaly samovybíjení akumulátoru a nějaký ten trvalý odběr. A i v tom třicítkovém mrazu jsem nastartoval.

Podotýkám, že baterku jsem měnil až po sedmi letech, kdy se v ní rozsypal jeden článek.

Dnes je to poněkud komplikovanější záležitost, chtělo by to někde poblíž baterky instalovat zásuvku s pojistkou určenou pro dobíjení, protože zásuvka zapalovače dostává napájení jen při zaplém zapalování, což znamená, že vypnu klíček a mám po udržovacím proudu...

2014-01-17 16:22:01

instr: Krátké trasy dnes už baterii neničí - můj kamarád jezdí každý den ráno cestu 3 až 4 km tam a večer zase zpět a baterka mu bez dobíjení přežíla 7 let při parkování venku. Baterii v tomto případě asi svědčí pravidelné - i když celkem krátké - oživení startem a dobití jízdou, zejména v mrazech.

2014-01-17 16:33:33

hill: Já bych v dnešní "elektronické době" více uvítal na palubce nějaký indikátor stavu baterie, který by mi zavčasu hlásil, že už se blíží její konec nebo ji nestačí auto dobíjet. Určitě by to bylo velké plus.

Hill  
Jaroslav
2014-01-17 19:14:24

certik: chceš vědět, že baterka je v háji, o vteřinu dřív, než zkusíš nastartovat?

Jestli chceš indikaci stavu baterie v provozu, tak tady http://www.volny.cz/matej...teryautobaterii.htm#EUFAB je jich prvních 6 právě k tomu účelu, ty zobrazují napětí (tabulky, co znamená která rozsvícená LEDka a kdy, jsou uvedené u každého typu) na akumulátoru.

Poslední čtyři jsou zátěžové, jejich pomocí se zjišťuje stav podle vnitřního odporu akumulátoru přímo na jeho svorkách a za chodu motoru bych to rozhodně nezkoušel zjišťovat.

Totiž objektivním měřítkem stavu a nabití akumulátoru je stav elektrolytu.

S vyhovující přesností se dá měřit hustoměrem, přesněji pomocí kapky elektrolytu na sklíčku refraktometru. Ale například z bezúdržbového akumulátoru nejde vzít vzorek, takže bez poškození krytu jsou obě tyto metody k ničemu.

Orientačně, přesto stále s dostatečnou výpovědní hodnotou, to umí zobrazit těch prvních šest měřičů napětí.

Samozřejmě můžeš chtít digitální http://www.skodateam.cz/M...oltmetr/Webshop?&idz=1488 , ale podle zkušenosti bývá trochu potíž ten údaj vyhodnotit, když ho přečteš, jestli jako to je ještě dobře nebo už ne. Ty, co ti to řeknou přímo svitem či blikáním jedné nebo více LEDek, informují okamžitě. Podobně i ručkové měřidlo s barevně rozlišenými poli na stupnici.

2014-01-18 09:06:54

hill: Díky za info, je to celkem za rozumnou cenu. Hustoměr jsme kdysi - před více než 30 lety - opravdu v garáži měli, ale to je už dnes historie.

2014-01-21 10:11:21

certik: Teď mají v Lidlu akci na zkoušečku baterky, cena je myslím 80Kč.

2014-01-21 10:39:48

....

včera jsem v Lidlu měl tu zkoušečku v ruce, no ...je taková ,jak bych to řek , hoodně dětská 5-6 barevnejch led blikátek , a ta nabíječka za 280,- s 3,5A, je taková spíš na malou baterku na motocykl ...

2014-01-21 11:10:40

instr:

V Lidlu a ještě k tomu v akci je úplně jedno co koupíš. Ať je to zkoušečka, nabíječka, dalekohled, nebo zastřihovač vlasů.

Leda tak chytit a vyhodit

2014-01-21 11:43:25

plukovník: Amen

,ale koblihy maj dobrý...

2014-01-21 11:59:53

Když jsme tak u těch "baterek" a baterek..., jsou tu k mání tedy ke koupení "ty" OEM žaponský co dávají do nových autí í? ,tuším yuasa ? / mohu se mýlit / dává je subaru, a v suzuki jsem ji měl taky,ale v té staré ... a vydržela těch 5 let,měla , jen měla jinak velká očka /jiná a možná i poly ,že jo ? a proto tu nejsou ...

jinak baterka v suzině GV2.4 z rv. 2009 toho měla letos na podzim už docela dost ,jak to kleslo pod nudlu 0° tak už mlela, tzn těch 4,5 roku taktak - auto venku,hory ,krátký trasy ...

trochu OT ale , slušná nabíječka je taky téma k baterce...

jen kam pro ni, a jakou ....

2014-01-21 12:00:50

já jsem právěže viděl jen něco v letáku.

Ale stejnak si myslím, že se najde řada důchodců, kteří to budou považovat za životní kauf !!

Co se týče nabíječky mám CTEK a nedám na ní dopustit, používám jí od motorky až po Vitaru


Odpovědět

1  2