Fórum - Téma


Baterka v ovladači centrálu


Fórum SX4 I Baterka v ovladači centrálu

Informace o modelu: Suzuki SX4 I

Diskuze o vozidlu

2007 SX4 I 1.6

1 fotek  |  42 diskuzí  |  7.02 l/100 km

Výkon motoru 79 kW (107 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 4-válec, Řadový, 16-ventil, M16A.

Auto perfektní, chybí jí sice pár věcí z jiných aut k dokonalosti jako třeba 6-stupeň a tempomat a mohla by se holka trochu utišit na dálnici a nebýt tak žíznivá, ale jinak paráda...


1  2  3

2013-04-08 14:06:38

Zdravím...

Chtěl jsem se zeptat, asi před 14 dny mi přestal fungovat ovladač centrálního zamykání na dálku a od dnešního dne se do auta nedostanu už ani přes tlačítka na klikách - musím vše včetně startování klíčkem. Předpokládám, že jde o vybitou baterii v ovladači. Je nějaký problém nebo je něco, čeho se bát při výměně baterie? Musím pak znovu párovat auto s klíčkem a s ovladačem? Dá se koupit baterka v hodinářství nebo je tam nějaká speciální a musím do suzuki?

Jak často měníte v ovladači baterku při použití ovladače tak 4x denně ?

Moc děkuji za informace a zkušenosti.

Marek

2013-04-08 15:55:24

wallmart:

Baterie CR2032, běžná knoflíková alkaline k dostání v každé prodejně kde mají např i monočlánky, životnost 2-4 roky, výměna jednoduchá, nic se párovat nemusí.

2013-04-08 15:58:40

plukovník: Zdravím, díky za info, ale v manuálu jsem našel baterii CR 1620 tak teď jsem z toho trochu zmatený ... Ona je jiná v tom bezklíčkovém ovladači a v ovladači pro vstup s klíčem?

wallmart: moje chyba omlouvám se, už jsme to našel .... děkuji ještě jednou

Zdravím ještě jednou... Tak jsem ve svém ovladači bezklíčkovém vyměnil baterku během 2 minut, ale potřeboval jsem to samé udělat u SX4 s ovladačem klíčkovým a tam jsem tvrdě narazil ...

Ani náhodou se mi nepodařilo povolit křížový šroubek ani s pomocí výbavy pro elektrikáře ... Prostě dříve to nevydrželo drážkování v hlavě než by se aspoň o trošku hnul šroubek ... V manuálu jen vyšroubovat šroubek a nic víc ... Copak oni ho podlepují? Nebo je tam snad levý závit ? Stalo se Vám to někomu? Jelikož jsem se cpal do věci, která ani není moje, budu muset koupit nový klíček abych škodu nahradil ... S jakou částkou mám tak počítat? Tak 3 tis předpokládám že ? Nechápu, proč u jednoho je to pouze na zacvaknutí a u jiného klíče je takto nedobytný systém...

2013-04-10 10:44:48

wallmart:

Ten šroub podlepený určitě není, ale možná jsi použil nesprávnou velikost, nebo typ křížového šroubováku.

Velikost kříže je značena od nejmenšího k největšímu indexem 00, 0, 1, 2 a 3

U křížových šroubováků je typ kříže buď "PH" (Philips) jednoduchý kříž, nebo PZ (pozidrive) dvojitý kříž.

Pokud se snažíš silně utažený šroub typu PH povolit typem PZ, tak může dojít k poškození drážek.

Zkus to ještě jednou a použij šroubovák typu PH(jednoduchý kříž) správné vejikosti. V úvahu připadá PH0, nebo PH1.

Levý závit tam určitě není, ale šroubky mohou být z měkkého materiálu čínské výroby.

Nový klíček stojí asi tak jak říkáš (záleží jak kde), musí se objednat a navíc je nutno jeho kód v případě klíčového ovládání naprogramovat do imobilizéru a v případě "bezklíče" provést registraci do jednotky ECM. To umí jen autorizovaný servis disponující např. diagnostickým přístrojem Suzuki Tech2.

PS:

Šroubek lepený je a na registraci se TECH2 už nepoužívá. Používá se SDT ....KATO

2013-04-10 12:06:06

plukovník:

Tak zkušenosti:

První klíček nezbývalo nic než šroubek odvrtat, znovu vyříznout závit a dát nový šroubek.

Při demontáži druhého klíčku jsem přišel na příčinu problému. Šroubek je opravdu podlepený světle modrou látkou, buď barvou nebo lepidlem (je to SX4 4x4 6/2011 s klíčovým vstupem) a naštěstí kolegy napadlo prostříkat nejdříve šroubek rozpouštědlem pro modeláře, který spoj narušil a pak stejným šroubovákem PH (tuším phillips 0), kterým to nejdříve vůbec nešlo ani o trochu, to najednou šlo jak po másle ... Lepidlo odstraněno a teď už to jde krásně ... Naštěstí je elektronika ovladače v samostatném utěsněném pouzdře takže je možnost těchto věcí využít.

Netuším proč to tak konstruktéři udělali, jestli se šroubek povoloval nebo co ... Každopádně první výměna je děs a nervy..

Díky každopádně za rady a informace

Marek

2013-04-26 14:50:23

wallmart: zdravím ano je to pravda,baterii vymění každý hodinář,párovat se nemusí nic a stojí cca 50.kč a vydrží 2=3 roky dle používání ta samá baterie je i v ovladačíci koncernu škoda

MilanT  
Milan
2016-03-11 20:28:56

Takže dneska došlo na záložní CR 1620. Ta původní s novým autem vydržela v dálkáči 2 roky a 2 měsíce. Čekal jsem tedy delší výdrž. To bude tím dvojím mačkáním pro odemknutí celého auta.

daniel  
Daniel Matteoni
2016-03-11 20:47:24

milant: Moje SX4 má 3,5 roku a stále používám první klíč s původní baterkou..

Často ale jezdím sám, takže při odemykání mačkám pouze jednou

MilanT  
Milan
2016-03-11 21:04:55

daniel: Tak to asi bude tím.

U Pažouta mi baterka vydržela 10 let, což byl druhý extrém. Ale co, stojí to pár pětek. Jen jsem chtěl přidat svoje zkušenosti.

Je ale zajímavý, že už se jí moc nechtělo odemykat i když jsem stál těsně u auta, ale zamykat uměla pokaždý třeba na 10 metrů.

Podle zátěžového měřáku má ale svůj život v červeném poli.

2016-04-04 19:23:09

Včera jsem měnil již po třetí během 7 let baterii v ovladači pro bezklíčové odemykání a startování. Od té doby auto na dálkový ovladač vůbec nereaguje, musím vytahovat klíč. Vyzkoušeny 3 baterie, polarita správná. Při zmačknutí tlačítka kontrolka na ovladači bliká. Baterie jsou všechny CR2032, dle té původní. S klíčem neboucháno a rozebíráno opatrně. Nějaký nápad, co se mohlo pokazit?

Edit: Nefunguje ani bezklíčové startování, musím zastrčit klíč.

MilanT  
Milan
2016-04-04 20:54:09

kekros: Pokud máš 100% jistotu ověřenou změřením, že je knoflíková baterka OK, tak další podmínky pro použití bezklíče by byly nošením dříví do lesa. Pak jedině provést diagnostiku podle servisního manuálu.

2016-04-04 21:25:43

milant: Měřením bohužel nemám momentálně čím. Odzkoušena nová i stará baterie v ovladači (i na tu ještě kontrolka svítí) + zkoušena externí led dioda (také svítí), pak další dvě nové baterie, ale noname značky. Co jsem vypátral zde na fóru, tak baterie by neměla mít vliv na bezklíč startování, pouze na centrál. Zatím mi napadá asi možná chyba, že jsem pro otevírání pouzdra a vyjmutí baterie použil "magnetický" šroubovák, či jak to nazvat. Ač tedy kryt je plastový a u vyjmutí baterie jsem neměl střeva (tištěný panel) klíče poblíž. Zítra zkusím servis a dám vědět, pokud budou mít čas.

2016-04-04 21:35:49

Tak se povedlo opravit. Ještě jednou jsem rozebral, přihnul plusový kontakt, aby více doléhal na tištěný spoj a vše funguje, dokonce i imobilizér. Sic by imobilizér údajně neměl fungovat na základě baterie v klíči, ale nyní už funguje. Musím se pochválit

MilanT  
Milan
2016-04-04 21:57:59

kekros: Tady je vidět, že pomocnou ruku najdeš na konci svého ramena. Šikovnej!

Možná se tu v podobných případech neustále opakuju, ale 99 % problémů je vždycky s baterií (napětí, kapacita, kontakty...).

S tím čipem imobilizéru je to divné, to by s baterkou opravdu nemělo souviset.

2016-04-04 22:43:19

milant: No právě, ale opravdu mi od té první výměny svítila na palubovce červená kontrolka klíče a nepustilo mi to otočit startovacím kroužkem. Moc tomu nerozumím, ale hlavně že se povedlo. Kdyby předtím ta kontrolka na ovladači alespoň nesvítila, tak bych z toho nebyl tak zmatenej, kde se mi co nepovedlo. To se přece nedělá: buď svítím, nebo ne . Po přihnutí kontaktu kontrolka svítí pořád stejně, jako předtím.

2016-04-05 01:09:14

kekros:

Pleteš dohromady dvě věci!

Startování "bezklíčem", tedy s ovladačem v kapse a pomocí pouze, jak říkáš stisknutím a otočením "startovacího kroužku",

a zastrčením klasického klíče do spínací skříňky, kdy je opravdu imobilizér deaktivován čipem v klíči, na který baterka CR2032 nemá žádný vliv, protože čip je napájen elektromagnetickým polem ze spínací skříňky.

Ale pozor,

v tom prvním případě, s použitím bezklíče, systém funguje jinak.

Z řídící jednotky je, po stisku "startovacího kroužku", vyslán tzv. dotaz na přítomnost "bezklíče" (neboli "Shem ha-Meforash") , v dosahu. Jeho transpondér poté vyšle odpověď (krátce blikne), že se tento ovladač nachází uvnitř kabiny vozidla.

A k tomu je nutná funkční baterka CR2032

P.S.

Někdy se opravdu může stát, že červená LEDka na ovladači bliká a tento je přesto nefunkční, tedy baterka je již slabá a nebo její kontakt má slabý přítlak a přechodový odpor.

Je to zřejmě způsobeno tím, že zatímco tato dioda má zanedbatelný odběr, nižší než 1mA, k vybuzení vysílače je potřeba proud mnohonásobně vyšší.

Na rozdíl od klíčového ovladače s menší baterií (CR1620), jsou u "bezklíče" na baterii mnohem vyšší nároky a proto je dobré ji každé dva roky vyměnit (nejlépe zároveň s technickou prohlídkou, aby se to dobře pamatovalo )

2016-04-05 12:48:23

plukovník: Tak to se omlouvám, pochopil jsem to z pročítání fóra tak, jak jsem psal výše. Tzn. asi nesmím číst napůl Děkuji za vysvětlivku

MilanT  
Milan
2016-04-05 13:24:43

kekros: Přesně jak píše kolega plukovník. Ta červená kontrolka (klíč) a nemožnost nastartovat značí (mimo jiné) problém s baterii v DO.

Ale to určitě víš z příručky k autu.

2016-04-05 21:22:47

milant: Už jsem o tom slyšel , ale až teď mi došlo, že mám auto na baterky

MilanT  
Milan
2016-04-05 21:35:38

kekros: A co má říkat takový majitel Tesly? To je to správný auto na baterky za dlouhej peníz.


Odpovědět

1  2  3