Fórum - Téma


Benzín 98 oktanů nebo aditiva do 95 oktanů?


Fórum SX4 I Benzín 98 oktanů nebo aditiva do 95 oktanů?

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

Mav
Marek
2016-01-14 06:17:51

Ahoj,

Je benzín 98 oktanů do SX4 před faceliftem do motoru 1.6 L 79 kW bez problémů?

Chtěl bych ho zkusit, když teď bývají docela slušné ceny, ale samozřejmě nechci riskovat poškození motoru.

Díky

Mav

MilanT  
Milan
2016-01-14 07:20:07

A ten s 95 oktany nemá slušnou cenu?

Rozebíralo se to tu Xkrát a co příspěvek, to jiný názor.

2016-01-14 08:27:38

Zkoušel někdo z Vás přidávat do N95 aditiva? Na podzim jsem koupil lahev VIFu na zazimování motorky, sekaček ap. a ten zbytek teď přidávám při tankování do auta. Zdá se mi, že motor má hlavně za studena mnohem klidnější chod a líp chytá.

Jezdím momentálně na levné neznačkové bezinky (kromě UNICORNu) a někdy mám pocit , že ani netankuju benzín, protože to smrdí úplně jinak :( Nicméně auto jede a neprotestuje...

2016-01-14 08:50:01

Taky dávám do benzínu VIF. Už několik let.

2016-01-14 18:36:27

mav: ahoj,

98 oktanový benzín pro auto stavěné na 95 oktanový ničemu nepomůže, ale ani neublíží. Vždyť auta, která jezdí na propan-butan, který má, myslím, přes 100 oktanů také fungují.

Více oktanové palivo je pro motory s velkou kompresí a tvůj motor tak velkou kompresi nemá a proto jeho vlastnosti nevyužije a kdoví, jestli si umí přizpůsobit předstih do vyšších hodnot.

A proč některým motorům vadí provoz na propan-butan? Protože se vstřikuje jeho plynná fáze, ne kapalná. Benzín se vstřikuje jako kapalina, která se následně vypařuje a na to vypaření spotřebovává hodně tepla a tím se udržuje teplota spalovacího prostoru v potřebných mezích. Nic se nepřehřívá, nebortí, nepodpaluje, nepraská...

Plynná fáze propan-butanu žádné teplo ve spalovacím prostoru neodebírá (už je vypařená), potřebné teplo odebrala už ve zplynovači a materiály se vystavují vyšším teplotám a dochází k přehřívání, borcení, podpalování, praskání...

A pokud mi nevěříš, kápni si na hřbet ruky kapičku benzínu a počkej, až se vypaří. Ucítíš, že to studí. A to je právě tím, že na to odpaření spotřebovává teplo z tvé ruky.

hanz_grau: Ahoj,

také používám zmíněný přípravek už několik let a zkušenosti dobré. Je to multifunkční aditivum a kromě jiného omezuje nežádoucí vliv biolihu při dlouhodobém odstavení vozila. Motorka s karburací po zimě startuje úplně v pohodě a stejně tak i zahradní sekačka se starým benzínem v nádrži. Než jsem začal do sekačky přidávat vif, tak první startování na sezonu byl vždycky vopruz.

2016-01-14 19:07:53

hanz_grau:

Na zimu je nejlepší použít Verva 100

Už to mám ověřené několik let

Bezproblémové startování po zimní odstávce

A je to lepší řešení než 96 + VIF (i to mám vyzkoušené)

Mimochodem já už to přestal řešit a křovák , sekačka, pila už liju jen Verva 100

2016-01-14 19:13:38

petrat:

myslím, že Verva 100 nemá přimíchán biolíh a v tom spočívá její jediná výhoda.

2016-01-14 19:14:33

mav:

Skoro bych řekl, než 98 , tak rovnou Vervu 100 nebo něco od konkurence

Fakt je ten, že pokud jezdíš denně, tak si tím palivovou soupravu nějak nepošetříš

Ta trpí při odstávce, kdy se usazuje ten biosajrajt a nakonec se to musí řešit ultrazvukem

Ale občasně to použít jako prevenci

.

Nejlíp jsem si kvalitu odzkoušel na motorce

A to na jednoválci. Tam je to znát nejvíce

Jednoznačně nejlepší chod se 100 oktany

Vyzkoušel jsem i benzín v Turecku, Albánii apod.

A je poznat rozdílnou kvalitu

.

Do auta teď zkouším EuroOil 95E optimal. Údajně s aditivem na potlačení babišovy biosračky

EDIT:

Jinak ze značkových benzinů je pro mě největší zklamání Shell

Drahý a nic extra

2016-01-14 19:33:23

mirekdoda: navážu na sebe

v dnešní době, kdy se emisní limity nastavují do co nejnižších hodnot, je s podivem, že je možné, že někdo od zeleného stolu nařídí míchání biolihu do benzínu. Řídící jednotka motoru je naprogramována na vstřikování benzínu, v jehož molekule není kyslík a tím pádem se počítá jen s kyslíkem z nasátého vzduchu.

Jenže molekula lihu kyslík obsahuje a ŘJ neví, že tankujeme tuhle směs, takže dávkuje palivo, jako čistý benzín. No a nasátá směs je tím pádem chudá, má přebytek kyslíku a chudá směs hoří za vyšších teplot a motory jsou více tepelně namáhány. Přebytek kyslíku je pak navázán na vzdušný dusík a z výfuku proudí v podobě známých NOx.

A vlivem lambda regulace může dojít k tomu, že řídící jednotka začne vstřikovat více paliva, aby směs obohatila, vzroste spotřeba, ale kyslíku ve směsi neubyde a jsme v začarovaném kruhu.

2016-01-14 19:56:18

Svého času můj známý ladil motorky pro Smrže (jezdil MS superbike)

On měl na starosti na každý okruh udělat palivovou mapu

Říkal mi, že obecně výrobci z fabriky dávají směs příliš bohatou (všeobecně u motorek na krámě)

Že se tím jednak jistí proti podpalu a taky, ta směs má funkci ochlazovací

Tzn motory by mohly mít nižší spotřebu, ale pro sichr to výrobci v sériové vyýrobě nastaví bohatě

2016-01-14 20:01:27

petrat:

S motorkou na emise nechodím. Máš pravdu bohatší směs hoří za nižších teplot. Přebytečné palivo se nespálí, ale svým vypařováním odebírá ve spalovacím prostoru více tepla.

PetrAT, 2016-01-14 19:07:53 napsal:

hanz_grau:

Na zimu je nejlepší použít Verva 100

Už to mám ověřené několik let

Bezproblémové startování po zimní odstávce

A je to lepší řešení než 96 + VIF (i to mám vyzkoušené)

Mimochodem já už to přestal řešit a křovák , sekačka, pila už liju jen Verva 100

2016-01-14 21:42:51

petrat: Do zahradní techniky liju 100oktanový benzín už několik let. Bylo mi to doporučeno v servisu a je pravda, že na dnešní čerstvou 95ku mi 18 let starý STIHL křoviňák nechce jet. Ze zkušenosti mu nejvíc chutná OMV 100. Na Vervu nebo Shell reaguje dušením.

Nicméně na podzim jsem poslední operace dělal s naVIFovaným benzínem a nestačil se divit. Mašiny (křoviňák, fréza) jely jako za mlada. Asi na tom VIFu opravdu něco bude.

OT: Jak ten VIF dostáváte do nádrže? Mě nenapadlo nic lepšího, než si v lékárně koupit 80ml injekční stříkačku, narazit na ni 15cm trubičku a vždycky před tankováním si hrát na doktora...

2016-01-15 10:25:51

Já to dělám tak, že do sklenice odleju VIF a pak přidám cca litr benálu.

Pořádně s tím zašejkruju a šup to do nádrže nálevkou

2016-01-15 10:34:11

Taky přidávám VIF,leju to tam normálně z toho víčka před tankováním.Začal jsem v létě loni a je to poznat při startech,kdy předtím po návratu z nákupu do auta to někdy delší dobu točilo než motor chytil,teď chytá vesměs hned.

2016-01-15 10:48:17

Jak to tam leju? Jednoduše. Sehnal jsem si několik skleněných lahviček o obsahu 40 mililitrů. Takové ty, co se v nich prodává alkohol. Do těch doma VIF natáhnu stříkačkou. Takhle mám nachystáno na 5 nádrží, protože SSS má nádrž na 42 litrů. Přijedu k pumpě, zvrhnu lahvičku do nádrže (má dlouhy krk, takže odklopí i záklopku, ale nespadne tam) dotankuji do plna. Tím se rovnou obsah promíchá v nádrži. Jednoduchý, rychlý, efektivní. Žádná manipulace se stříkačkou u pumpy, žádný smradlavý ruce, žádná možnost vylití plechovky v kufru nebo u pumpy, žádný čumilové co sledují a jsou nervózní, že jsem u pumpy o dvě minuty déle atd. Takhle už to dělám asi 6 let.

MilanT  
Milan
2016-01-16 18:36:03

Já měl doposud velice dobrou zkušenost s VIF Diesel zimní v Pažoutovi. U nové SX4 to zatím nepovažuju za nutné, i když o tom už uvažuju.

Máte někdo zkušenost s balením benzínového VIFu v lahvičce? Nějak mi tam nejde dohromady velikost balení a poměr ředění.

VIF plechovka = 500 ml, ředění1:1000 = 500 litrů benzínu = cca 10 nádrží

VIF lahvička = 125 ml, při ředění 1:1000 to vychází na 125 l benzínu = cca 2,5 nádrže. Jenomže všude píšou, že lahvička je na jednu nádrž 40-60 litrů benzínu. Jak to tedy je? Je koncentrace v lahvičce tedy nižší nebo je marketingový tah? Nebo to blbě chápu?

2016-01-17 11:29:11

milant: Ahoj,

podle mě na 60ti litrovou nádrž stačí 60ml aditiva, na 40ti litrovou 40ml aditiva, takže asi o polovinu nižší koncentrace, ale to si jen tipuju. Na popisce u plechovky je uvedeno, že předávkování není na závadu, jen to zvýší účinek. Nevím, kolik stojí ta lahvička, ale při stejné koncentraci by cena měla být 1/4 z ceny plechovky. Pokud je s touto cenou, ale s nižší koncentrací, tak je to ojxxxxeb na zákazníky.

Jenže mě vyhovuje právě ta plechovka s dávkovačem na litry, protože k pumpě nejezdím s prázdnou nádrží a už mám odpozorováno, kolik litrů budu dotankovávat. Při prvním použití je potřeba nalít tolik aditiva jako na celou nádrž, při dalším užívání jen tolik, kolik doleju nového paliva a to vždy, při každém novém tankování a ne tak, jak si zrovna vzpomenu.

MilanT  
Milan
2016-01-17 14:39:27

mirekdoda:

Ahoj, díky za reakci.

Ano, ta lahvička má asi 1/4 cenu plechovky (stojí cca 50 korun) a 1/4 objem plechovky. Takže podvod.

2016-01-17 18:21:29

Podvodem bych to určitě nenazval. Prostě menší balení je dražší. Kilo brambor taky stojí méně, než pětikilový balení. Já než bych někoho nazval podvodníkem, zjistil bych si, jak to je. Oslovil e-mailem výrobce a požádal o vysvětlení. Zda je koncentrace stejná atd.

Mav
Marek
2016-01-17 18:32:05

Já si koupil včera v Auto Kelly 4 ampule po 125 ml. Taky se mi ten nepoměr míchání zdá divný, tedy ampule na nádrž versus 500 ml pixla s poměrem 1:1000.

Ale vzal jsem ty ampule s tím, že příště už koupím jen tu pixlu 500 ml a budu ji trychtýřem rozlévat do ampulí někde v klidu, ne u pumpy a abych se neušpinil. Bude z toho vždycky zásoba na měsíc až dva. Z těch ampulí se to pak opravdu do nádrže čistě nalévá.

Uvažuju, že přikoupím ještě jednu nebo dvě ampule, a pak budu mít tedy na 40 litrů tankování v každé ampuli 80 nebo 100 ml. I tak by to měl být poměrně bohatý poměr. Cenově to podraží tankování asi k 1 Kč na litr. Možná, že je v tom hodně placebo efektu. Ale kupoval jsem už asi větší a hlavně dražší blbosti. A když mne to přestane bavit ...

Taky se mi zdá divný, že na balení není uvedené složení. Pak by bylo jasné, jestli je větší balení koncentrovanější nebo ne. Není to ale potravina a asi na to tedy nebudou striktní předpisy.


Odpovědět

1  2  3