Fórum - Téma


Boční náklon


Fórum Grand Vitara II Boční náklon

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II

Diskuze o vozidlu

2001 Grand Vitara II 2.0 VIN: JSAFTL52V001510064

16 fotek  |  1 videí  |  19 servisních knížek  |  45 diskuzí  |  8.94 l/100 km

Výkon motoru 94 kW (128 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 995 ccm (122 cui), 4-válec.



2014-07-29 15:32:08

Ví někdo jaký úhel bočního náklonu Grand Vitara II snese?

2014-07-29 15:44:46

cekuba: Zkoušel jsem svoji GV XL-7 na motokrosové trati a vím jedno, že snese víc než snesu já, ale úhel jsem neměřil. Nejsem žádný offroad jezdec, ale od kamarádů vím, že je to hodně o technice jízdy (rychlost, úhel nájezdu atd.)

2014-07-30 09:27:43

Asi 40 stupňů - hodnota je pouze orientační a hodně záleží na stavu tlumičů, pneumatik a taky hlavně na množství a uložení nákladu Je to o trochu méně, než úhel mezi odvěsnou a přeponou pravoúhlého trojúhelníku, který je možno používat jako praktickou pomůcku.

MilanT  
Milan
2014-07-30 10:49:18

Na zledovatělém kopci bych orientačně nedoporučoval ani 10stupňový příčný sklon. A když to pak položím na bok, tak můžu tvrdit, že moje auto snese 90 stupňů.

Můj šéf si na svoje louky v kopci koupil takový ten traktůrek se sekačkou. Dodržoval samozřejmě povolené sklony do doby, když mu to na mokré trávě uklouzlo a o terénní nerovnost se to zastavilo a převrátilo. Nestihl z toho vyskočit a odnesla to 3 žebra.

2014-07-30 12:00:05

milant: Na kluzkém povrchu je boční náklon hodně nebezpečný, ale auto spíš jde "do hodin" a hodně záleží na kvalitě pneumatik nebo na případném použití řetězů, aby se to "neutrhlo". Ono to chce v terénu mít hodně praktických zkušeností - proto jsem taky napsal a znovu zdůrazňuji, že hodnota je pouze orientační

2014-07-30 13:01:14

milant: Traktory do hor mají rozšířené rozchody kol + závaží, aby se tak snadno nepřevracely.Přesto se to občas stane, proto mají kabiny festovní rámy. Rozšíření rozchodu jde i u malotraktorů, ale pravda, pokud jde do skluzu, nepomůže nic

MilanT  
Milan
2014-07-30 13:36:04

pivlis: No, já ty jeho louky neviděl, ale pod pojmem "traktůrek se sekačkou" si musíš představit takovou tu lepší sekačku se sedačkou bez kabiny. Tuším že má Hondu. Ty uváděné sklony jsou podle mě reklamním tahákem (a dost nebezpečným). Říkal, že s tím kopce seká cikcak nebo nahodu-dolů, ale že se potřebovat ve svahu otočit a chvíli jel po vrstevnici.

A pak to smrdí průšvihem. Takže jak psal certik - chce to hodně zkušeností a hlavně nepodceňovat kopec, nepřeceňovat autu a svoje schopnosti a co se dá v bezpečí objet, tak raději objet.

MilanT  
Milan
2014-07-30 13:47:20

U Pajera SWB uvádí boční náklon 45 stupňů. Já jsem duše bojácná a do toho bych nešel.

http://www.mitsubishi-mot...ero-swb-technologie.xhtml

2014-07-31 11:20:12

pivlis: Pokud jde auto v bočním náklonu do skluzu, máš 3 možnosti - snížit rychlost, podhustit pneumatiky nebo nasadit řetězy. Párkrát jsem se takto do skluzu dostal a vždy se "vyhrabal" zpět. Jen je zde nutno podotknout, že starší Vitara I nebo GV II se chová v těchto situacích o něco lépe, než novější GV III.


Odpovědět