Fórum - Téma


Bourané Ignis Sport 1.5 16v


Fórum Ignis Bourané Ignis Sport 1.5 16v

Informace o modelu: Suzuki Ignis


1  2

MilanT  
Milan
2015-12-03 21:55:37

kunik: Na takhle nízkou kompresi (9:1 až 12:1) je fakt zbytečný luxus 100 oktanů. To není plochodrážní motorka, která má 16:1, tam bych ty antidetonační účinky 100 oktanů chápal.

Jinak u svý SX4 mám kompresi 11:1, tankuju doporučený N95 a žádné vedlejší detonace nemám.

2015-12-03 22:08:37

milant: Tak v tom případě nevim proč to výrobce doporučuje, používat minimálně 98 oktanů.

MilanT  
Milan
2015-12-03 22:29:59

kunik:

Tak to netuším, ten dotaz budeš muset směřovat na výrobce.

Mám ten samý motor (M16A) jako v Ignis Sport (ovšem s vyšším výkonem 88 kW) a "můj" výrobce mi doporučuje 95 oktanů.

2015-12-04 07:03:24

kunik:

..."výrobce doporučuje používat minimálně 98 oktanů"... ???

Nevím, kde jsi takovou pitomost sebral

Možná výrobce motorů Mercury pro závodní čluny.

Na benzín N98 (ale nikoliiv "minimálně"), musí jezdit pouze 1℅ dnešních aut. Většinou těch s motory o výkonu nad 250 kW. Všechna ostatní se spokojí s běžnými 95 oktany.

Samozřejmě žádnému sveřepému majiteli "malého silostroje" nic nebrání aby jezdil na prémiový benzín. Možná je to lepší, než když věčně jenom mele o nízké spotřebě a pochybných úsporách.

2015-12-05 09:26:19

plukovník: Takže doporučuješ, rozhodně ignorovat to co předepisuje výrobce a za každou cenu šetřit na úkor závad? :-D Viz přikládám informační foto. A v techničáku mám také natural 95, ale to podle mě při přehlašování z německa zdrbali na úřadě, protože ani neví že nějaký 98 oktan existuje. Stejně tak jako mi tam napsali, že to mám 5ti místné i když jsou tma jenom 4 pásy :-D.

2015-12-05 10:04:59

kunik:

Plukovník zásadně nic nedoporučuje a šetřit nepotřebuje, protože to by nejezdil autem s kombinovanou spotřebou 13,5 litru.

Ale motor o obsahu 1,5 litru, výkonu pouhých 80 kW a kompresního poměru 10:1 má prostě minimální oktanový požadavek 95, ať už je na nějakém starém orezlém štítku vyznačeno cokoliv, stejně tak jako v nějaké německy psané příručce.

Rozhodující je údaj v techničáku a případně použitá měřící metoda.

Kdyby jsi svoje žihadlo koupil v bazaru v USA, tak bys měl v příručce napsáno 87 oktanů.

Ale ty zřejmě žiješ v Česku, tak čti české oběžníky a ne ty z rajchu

2015-12-05 10:08:52

plukovník: české bohužel nemám, tak se řídím tím co je

2015-12-05 10:26:21

kunik:

No vidíš, řídíš se tím co je...

Tak ti nic nebrání, aby ses řídil radami zkušených kluků !

To znamená, např. tím, co "vyblije" (jak by řekli někteří na tomto fóru ) plukovník, nebo Milan.

2015-12-05 10:56:56

plukovník: Hlavně je zajímavé, kam jsme se v tomto tématu nakonec dostali a co se tu nyní řeší

MilanT  
Milan
2015-12-05 11:17:44

kunik: Ty tím nešetříš na úkor závad. Při spalování nižšího oktanu sníží řídící jednotka předstih a jede se dál. Opačně to ale nefunguje. Tedy při použití vysokooktanového benzínu maximalizovat předstih jednotka neumí.

Použití vysokooktanového benzínu pro motor, který na to není vyladěn, je jen zbytečná útrata peněz a vyšší výkon nebo snížení spotřeby paliva to nepřinese.

Ale jak už tady "někdo" napsal, přestávám plácat nesmysly (rozuměj svoje názory) a rozhodující je jen měření na brzdě. Což už se stalo (lze to dohledat na netu) a došli k šokujícím výsledkům - při použití "lepšího benzínu" se zmenšil výkon a stoupla spotřeba - http://auto.idnes.cz/draz...omoto.aspx?c=2004M146Y02A

A kdo si myslí, že vysoký oktany mu vyčistí motor, tak tomu se lze jen pousmát - http://www.auto.cz/vysoko...e-zazraky-necekejte-82674

Mě (a určitě i plukovníkovi) je určitě jedno, co kdo tankuje do svých aut a za co utrácí pro svůj lepší pocit a důležitost ve společnosti. Chtěli jsme jen ukázat i jinou podobu uvažování než jsou marketingové řeči a reklama v televizi.

A že jsme se od bouraného auta s rakouskými doklady a nejasnou historií dostali k benzínu? Autor vlákna rady dostal, ale nijak na ně nereagoval. Určitě byl už dávno rozhodnutý to auto koupit a chtěl v tom jen utvrdit, že dělá dobře. Já byl jediný kdo ho od toho odrazoval a nikdo jiný nereagoval. Takže tohle téma je vyčerpané a může začít volná zábava. (to je nadsázka).

2015-12-05 11:30:30

kunik:

No tak někomu to vadí, že plukovník "blije" na netu a "zapleveluje" vlákna nesmyslama.

Je to něco jako "zaplevelováním" čehokoliv nevyžádanou reklamou.

Ale všechno má něco do sebe.

Když se tady bude diskutovat pouze přísně (ale laicky) k "danému tématu", tak tady možná bude docela nuda a ve finále se můźe stát, že tady budou diskutovat pouze samé studené prdele bez smyslu pro humor.

RoKa  
Roman
2015-12-05 13:45:52

plukovník: Nelze než s Tebou souhlasit !

2015-12-05 14:13:47

roka:

Díky !

Vždy, když někdo po dlouhé době vyjádří plukovníkovi svůj souhlas, tak ho to potěší... zaručeně potěší


Odpovědět

1  2