Fórum - Téma


Brzdění motorem


Fórum Grand Vitara II Brzdění motorem

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II

Diskuze o vozidlu

2001 Grand Vitara II 2.0 VIN: JSAFTL52V001510064

16 fotek  |  1 videí  |  19 servisních knížek  |  45 diskuzí  |  8.94 l/100 km

Výkon motoru 94 kW (128 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 995 ccm (122 cui), 4-válec.


1  2

2014-09-15 20:37:41

Nevím jak to funguje, ale všiml jsem si, že když jedu z prudkého kopce auto začne intenzivněji brzdit motorem. Po asi 5 sekundách to přestane. Má to dělat a proč to nevydrží déle?

Ještě jedna otázka. Při jízdě z kopce a uvolněným plynovým pedálem, má být zastavený přívod paliva do motoru? Jednotka OBD mi stále ukazuje nějakou spotřebu odhadem volnoběžnou.

Děkuji za info

MilanT  
Milan
2014-09-15 21:02:54

cekuba:

Nejdříve ke druhé otázce odpovím otázkou Jaké máš otáčky motoru při tom brzdění když ti PP ukazuje volnoběžnou spotřebu paliva? Já bych to odhadoval na otáčky do 1500/min a vyšší rychlostní stupeň. Pokud tam vrazíš nižší rychlostní stupeň a otáčky vzrostou nad 1500, tak spotřeba spadne na nulu. Ale netuším, jestli to tak má fungovat i u Vitary. U sexyny to tak mám.

K té první otázce - Záleží, jaké otáčky motoru máš v momentě podřazení a puštění spojky. Pokud máš volnoběžné otáčky, tak auto svojí kinetickou energií roztáčí motor do vyšších a vyšších otáček a tahle energie potřebná pro roztočení motoru se projeví prudkým zbrděním auta. Až se motor roztočí, tak autu už není kladen tak velký odpor málo roztočeného motoru a auto začne zrychlovat. Pokud máš v momentě podřazení otáčky prakticky shodné s otáčkami při brzdění motorem, tak k takovému razantnímu zpomalení a následnému zrychlení auta nedojde.

Snad si to myslím správně a vysvětlil jsem to trochu srozumitelně.

2014-09-16 06:03:52

milant: K tomu prvnímu: I když mám otáčky velké stále to ukazuje spotřebu. Na 0 to ještě nikdy nepadlo.

K tomu brzdění. Otáčky stejné rychlost stejná a asi po 5 vteřinách znatelné uvolnění brzdného účinku motoru a auto začne zrychlovat. Nevím jestli to tak má být nebo je to chyba.

2014-09-16 10:08:46

cekuba:

řídící jednotka nedostala informaci o tom, že jsi úplně sundal nohu z plynu, myslí si, že jsi jen trochu ubral. Proto nejprve jakoby zpomaluje (brzdí) a pak udržuje nastavený režim práce motoru (blízký volnoběhu). No a z kopce tak dojde k opětovnému zrychlování.

Buď máš zatuhlé, nebo moc napnuté lanko plynu (špatně se vrací do polohy volnoběh), nebo vychozený snímač polohy škrtící klapky (hlavně v místě, kde dojde k sepnutí kontaktu, který dává řídící jednotce na vědomí, že jsi pedál plynu úplně uvolnil).

2014-09-16 13:30:51

mirekdoda: Díky. Nechám zkontrolovat Pak se ozvu.

Ira
Víťa
2014-09-18 10:42:33

cekuba: mě tohle taky zajímá a tak jsem se pídil na netu a našel tohle http://www.dfens-cz.com/v...hp?cisloclanku=2008040602

To je možná odpověď na Tvoje otázky proč motor po pěti sekundách přestane brzdit, ale jako by přidá, přečti si ten článek celej, podle toho, co tam píšou, je Tvoje auto v pořádku

2014-09-19 07:31:50

cekuba: Zdar, já ti neodpovím, leč mám na tebe dotaz: co máš k té jednotce OBD připojeno? Něco takového: http://www.scangauge.cz/ ? Instalovat něco takového do auta by mně asi zajímalo, takže se ptám na zkušenosti...

2014-09-19 13:15:24

jarda33: Zdravím. Mám ta připojený snimač od Garminu Ekoroute

http://navigovat.mobilman...d-kapotu/sc-265-a-1315447

Ale existují i jiné podobná zařízení. Na mobil s Androidem se dá sehnat různé aplikace co nahrazují palubní počítač, ale Garmin má i svoji nebo pokud bys měl navigaci od Garminu. Já to mám přes telefon a funguje to dobře. Pomohlo mi to odhalit chyby ve stylu jízdy a snížit spotřebu. Ale umí to i mnoho dalšího.

http://www.garmin.cz/aktu...on-v-palubni-pocitac.html

2014-10-09 07:53:32

Ahoj,

neni to dobre, pokazde, kdyz brzdis motorem, musis mit spotrebu nula, jinak je neco v neporadku. Je to trebva rozdil ve spotrebe mezi moji zenou a mnou, protoze ona proste z kopce vyrazuje a potom brzdi, kdezto ja brzdim motorem (bydlime v kraji kruhovych objezdu)

Takze neco u tebe urcite neni v poradku.

Mysak

2014-11-13 11:14:22

Ahoj.

Tak jsem celou dobu testoval a zkoušel. To, že spotřebu ukazuje při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí je vada v aplikaci garmin Mechanic. Tato vozidla nemá jako kompatabilní. Hledám něco jiného.

Co se týče brzdění motorem, mám dojem, že je závislé a sklonu z jakého kopce jedete. Přeřadím na nižší stupeň a brzdí, klesnou otáčky asi na 1100, uvolní se brzdění a i když opět přesáhnou 180 už znovu nezačne brzdit.

Teď jsem vezl a chalupu dlaždice,měl jsem fest naloženo a brzdilo to i při 1000 otáčkách. Tak fakt nevím co má na brzdění motorem vliv.

2015-03-05 16:46:34

cekuba: Ahoj,

tak jo, napíšu to. Např. teplota a tlak vzduchu okolní atmosféry kolem auta, nadmořská výška (hustota vzduchu a množství kyslíku v dané výšce) fungují (kromě jiných) jako vstupující proměnné parametry pro výpočty řídící jednotky. Takže ne jen sundaná noha z plynu.

Hill  
Jaroslav
2015-03-05 18:56:42

cekuba: ale to je přece v pořádku - na brždění musí mít motor aspoň 1500 otáček, jinak ho automatika drží nad touto úrovní, dokud jedeš rychleji, než 4-6 km/h. Takže, jak otáčky spadnou pod těch 1500 (plus mínus něco málo, to závisí na těch dalších vlivech), opět se obnoví vstřikování a motor přestane brzdit.

V návodu to není napsané?

2015-03-05 19:33:52

cekuba:

Ano, na mobil s Androidem se dneska dají sehnat (zadarmo stáhnout) aplikace téměř na všechno, co si lze vymyslet.

Ale jsou to aplikace, jak já říkám, pro průměrného obyvatele, to jest pro blbce.

A podle toho to vypadá

(Ale neber si to osobně, protože plukovník si také hraje s mobilem a všechny tyto aplikace monitoruje )

MilanT  
Milan
2015-03-05 20:02:14

cekuba:

Na brždění motorem má vliv:

  • setrvačná hmota (sestává z hmotnosti auta, klesání a počáteční rychlosti auta)
  • převodový poměr mezi koly a motorem (zařazený rychlostní stupeň)

Jak píše Jarda, nemáš to rozbitý. Pokud ti otáčky /při brždění motorem) klesnou k volnoběžným, začne se vstřikovat palivo a motor přestane brzdit. Začnou se zvyšovat otáčky nad volnoběžné a pak nastane to, o čem píšeš. Motor už opět nezačne brzdit, repektive on brzdí, ale ty to nezaregistruješ, protože setrvačná hmota auta se zvýšila (zvýšila se rychlost) a motor nemá sílu znovu začít intenzivně brzdit.

Tomu předejdeš tak,že pokud se ti začnou otáčky snižovat a přibližovat k volnoběžným, tak podřadíš na nižší rychlostní stupeň. Tím zvýšíš otáčky motoru a ten začne intenzivněji brzdit.

Je tam mnoho proměnných a nelze říct, že motor XY ubrzdí auto o hmotnosti YZ na klesání XZ z rychlosti ZX...

Vím o čem píšeš. Sám mám vyzkoušeno v jedné obci v klesání, že mi stačí zařadit za 3, sundat nohu z plynu a na tachometru mám po celou dobu klesání 60. Když táhnu vlek naložený 400kg dřeva, tak té trojce musím často pomáhat nožní brzdou, protože auto s vlekem díky vyšší setrvačné hmotě začíná slušně zrychlovat a motor to na těch 60 sám neubrzdí.

2015-05-12 14:32:58

Tak jsem delší dobu pozoroval jak to brzdění motorem pracuje.Největší vliv má zatížení vozidla. Když jsem naložený a mám přívěs cca.700 kg brzdí víc než, když jedu tou samou cestou prázdný. Dokonce to brzdí i v otáčkách pod 800.Po té samé trase jsem to vyzkoušel 1) prázdný, 2) naložené auto a 3) naložené auto a přívěs. Třetí varianta brzdila nejlépe. Nevím odkud a jak si řídící jednotka bere informace.

MilanT  
Milan
2015-05-13 09:30:43

cekuba: No vidíš, a já mám zkušenost přesně opačnou. Čím jsem těžší (na stejném sklonu při stejné počáteční rychlosti a stejném rychlostním stupni), tím víc zrychluji a motor nestíhá brzdit. Buďto to mám rozbitý nebo je to tím, že mám jiný auto. Nebo máš bržděný vlek a ten ti pomáhá nájezdovou brzdou.

2015-05-13 11:49:52

milant:

Neřekl bych, že ty to máš rozbitý.

To spíše Cekubovo auto nezná fyzikální zákony

2015-05-13 16:27:23

Lidi, nebavím se tady o tom jak účinná je motorová brzda. JE Je jasné, že těžší auto zpomaluje mnohem déle než prázdné. Testoval jsem kdy motor brzdí a kdy ne. Prázdné auto má motorovou brzdu zapnutou do cca. 1800 otáček. Naložené s vozíkem z kopce je motorová brzda sepnutá téměř do zhasnutí motoru.

MilanT  
Milan
2015-05-13 17:00:31

cekuba: Čemu vlastně říkáš "motorová brzda"? Klapka na výfuku?

2015-05-13 17:46:57

...a máš dvoulitr benzíňák a nebo autobus ?


Odpovědět

1  2