Fórum - Téma


Brždění motorem z kopce


Fórum Swift IV Brždění motorem z kopce

Informace o modelu: Suzuki Swift IV



2016-03-07 21:30:56

Mám takový dotaz ,bržděním motorem "Swift 1.0 39Kw r.98" se mi po čase nezdá tak efektivní jako dříve až někdy jako kdyby se mu vůbec nechtělo ani motorem brzdit..aktuální spotřeba 4.9litru ,volnoběh stálý a bez kolísání ,studené i teplé starty dobré...nevíte co by to mohlo způsobovat?

MilanT  
Milan
2016-03-07 22:15:41

driver:

Nevozíš víc nákladu nebo nepřibral jsi?

Moje slabé teoretické znalosti mi říkají, že na bzdění motorem má vliv komprese a poloha škrtící klapky. Tam mohla nastat nějaká změna k horšímu. Jinak taky svoje dělá placebo efekt.

2016-03-07 22:56:00

Komprese je naprosto vpořádku..ale nemůže být ta klapka zanešená?

MilanT  
Milan
2016-03-08 07:11:15

driver: Nečistoty by měly naopak průtok vzduchu škrtící klapkou omezovat a tak by ti to třeba chcípalo za studena, kolísaly by volnoběžné otáčky. To spíš zůstává klapka pootevřená.

Ale na tyhle škrtící klapky, EGR a volnoběžné ventily tu jsou jiní machři. Třeba Mirekdoda.

2016-03-08 08:35:30

Pneu s nižším valivým odporem nebo nahuštěné na vyšší tlak?

2016-03-08 09:05:07

driver: Ahoj,

předpokládám, že škrtící klapku ovládá lanko od pedálu plynu (že to nemá ovládání elektrickým servem).

  • zkusil bych zkontrolovat napnutí plynového lanka. Příliš napnuté nedovolí škrtící klapce návrat do polohy zavřeno. (to by mělo vliv i na volnoběh, ale píšeš, že ten je v pořádku)
  • dále volnost chodu celé sestavy (škrtící klapka, lanko plynu, pedál plynu). Jemné zadrhávání může nahodile způsobovat nedovření klapky.
  • zkontroluj, jestli není zašmírovaný volnoběžný ventil, který reguluje množštví vzduchu do obtokového kanálku, když je klapka zavřená.
  • a hlavně zkontroluj stav snímače polohy škrtící klapky, který je na hřídelce klapky a v poloze klapka zavřena musí dát řídící jednotce signál, aby zastavila vstřikování paliva při brždění motorem. Pokud ten signál nedostane, nevypne se dávkování paliva a brzdný účinek motoru je slabší.

P.S. vycházím z tvé informace, že kompresní tlaky jsou v pořádku.

P.S2. také záleží na tom, jaký máš zařazený rychlostní stupeň při tom brždění motorem. Otáčky motoru musí být mnohen vyšší, než volnoběh (nevím kolik), aby došlo k vypnutí vstřikování. A k obnově vstřikování dojde také dříve než při volnoběžných otáčkách i při tom brždění.

2016-03-08 10:26:17

...a pořiď si raději autobus s motorovou brzdou

Ten bude z kopce brzdit, jedna báseň

2016-03-09 19:19:58

mirekdoda: moc díky za radu ,v nejbližší době se na to mrknu a uvidim čím to bylo


Odpovědět