Fórum - Téma


Brždění motorem z kopce


Fórum Swift IV Brždění motorem z kopce

Manuály  |  Inzerce  |  Model Suzuki Swift IV  |  Naše vozidla


1  2  3

2016-03-07 21:30:56

Mám takový dotaz ,bržděním motorem "Swift 1.0 39Kw r.98" se mi po čase nezdá tak efektivní jako dříve až někdy jako kdyby se mu vůbec nechtělo ani motorem brzdit..aktuální spotřeba 4.9litru ,volnoběh stálý a bez kolísání ,studené i teplé starty dobré...nevíte co by to mohlo způsobovat?

MilanT  
Milan
2016-03-07 22:15:41

driver:

Nevozíš víc nákladu nebo nepřibral jsi?

Moje slabé teoretické znalosti mi říkají, že na bzdění motorem má vliv komprese a poloha škrtící klapky. Tam mohla nastat nějaká změna k horšímu. Jinak taky svoje dělá placebo efekt.

2016-03-07 22:56:00

Komprese je naprosto vpořádku..ale nemůže být ta klapka zanešená?

MilanT  
Milan
2016-03-08 07:11:15

driver: Nečistoty by měly naopak průtok vzduchu škrtící klapkou omezovat a tak by ti to třeba chcípalo za studena, kolísaly by volnoběžné otáčky. To spíš zůstává klapka pootevřená.

Ale na tyhle škrtící klapky, EGR a volnoběžné ventily tu jsou jiní machři. Třeba Mirekdoda.

2016-03-08 08:35:30

Pneu s nižším valivým odporem nebo nahuštěné na vyšší tlak?

2016-03-08 09:05:07

driver: Ahoj,

předpokládám, že škrtící klapku ovládá lanko od pedálu plynu (že to nemá ovládání elektrickým servem).

  • zkusil bych zkontrolovat napnutí plynového lanka. Příliš napnuté nedovolí škrtící klapce návrat do polohy zavřeno. (to by mělo vliv i na volnoběh, ale píšeš, že ten je v pořádku)
  • dále volnost chodu celé sestavy (škrtící klapka, lanko plynu, pedál plynu). Jemné zadrhávání může nahodile způsobovat nedovření klapky.
  • zkontroluj, jestli není zašmírovaný volnoběžný ventil, který reguluje množštví vzduchu do obtokového kanálku, když je klapka zavřená.
  • a hlavně zkontroluj stav snímače polohy škrtící klapky, který je na hřídelce klapky a v poloze klapka zavřena musí dát řídící jednotce signál, aby zastavila vstřikování paliva při brždění motorem. Pokud ten signál nedostane, nevypne se dávkování paliva a brzdný účinek motoru je slabší.

P.S. vycházím z tvé informace, že kompresní tlaky jsou v pořádku.

P.S2. také záleží na tom, jaký máš zařazený rychlostní stupeň při tom brždění motorem. Otáčky motoru musí být mnohen vyšší, než volnoběh (nevím kolik), aby došlo k vypnutí vstřikování. A k obnově vstřikování dojde také dříve než při volnoběžných otáčkách i při tom brždění.

2016-03-08 10:26:17

...a pořiď si raději autobus s motorovou brzdou

Ten bude z kopce brzdit, jedna báseň

2016-03-09 19:19:58

mirekdoda: moc díky za radu ,v nejbližší době se na to mrknu a uvidim čím to bylo

2016-12-22 11:36:21

driver: jezdi na volnoběh, šetříš tím motor

2016-12-22 12:04:22

jezevec:

...nejezdi vůbec, ušetříš ho ještě víc

2016-12-22 12:22:43

plukovník: už léta je mezi řidiči spor, co je ekonomičtější, a přikláním se k tomu, že delší kopce, pokud to bezpečnost daných úseků umožňuje, je jízda s volnoběhem s udržováním rychlosti přibrzďováním brzdou. moje novější druhé auto Hyundai dokonce i při volnoběhu z kopce ukazuje spotřebu 0.

MilanT  
Milan
2016-12-22 12:52:55

jevec:

Hyundai ukazuje nulu, protože fluidní hořák s H faktorem nezastavíš.

Ty jako fakt delší kopce sjíždíš na vyhozenou a přibrzďuješ brzdou? Nevím jestli tím šetříš motor (jako opotřebení motoru?) ale brzdy tím rozhodně nešetříš.

Tohle brzdění z kopce nějak nechápu. Co já vidím rozsvícených brzdových světel před sebou a já tam mám za 3 a jedu klidnou jízdu. Manželka mi na to tvrdí, že ta brzdící auta mají automatickou převodovku a ta prý neumí brzdit motorem.

2016-12-22 13:02:36

jezevec:

Už léta je mezi řidiči spor, co je ekonomičtější?

Zda před staženými závorami vypnout motor, nebo ho nechat v klidu bublat.

Plukovník ho nechává vždy běžet.

Sice nemá spotřebu nula, ale na spotřebu on kašle.

Ale co hlavně, nemusí se bát, že motor už znovu nenaskočí...

2016-12-22 13:18:25

získanou kinetickou energii využiješ následně při jízdě do kopce, nač ji mořit motorem a ještě navíc v něm vše zatěžovat (jistě, že nová auta s aktivovaným START/STOP vyžadují jiný styl). mám Sviště 16let starého, najeto 150000 km a motor jako nový, kromě běžné údržby, výměny výfuku, tlumičů, brzdových kotoučů a bubnů a dál benzínového filtru vše původní a na rozdíl od závad tady na fóru, co se týče motoru mě doposud nic netrápilo. raději vyměním brzdové destičky než přetěžovat motor. životnost a stav motoru i vozu záleží na stylu jízd. na Sviště nedám dopustit, bylo to a stále je nejlepší auto, co jsem kdy měl a mohu říct, že má lepší jízdní vlastnosti než i ten nový Hyundai (evropské značky nesrovnávám, takové už nikdy). před Suzuki jsem měl Škodovky, včetně Favorita a to bylo strašné, samé závady. Škoda měla o několik litrů větší spotřebu, hlavně v městském provozu. Svišť 1.0 ve městě bere opravdu málo (max 5,5 litru) a jezdím s ním jako s městským autem raději.

MilanT  
Milan
2016-12-22 13:36:26

jevec:

Jakou kinetickou energii a z čeho ji získáš když budeš brzdit brzdama? A kdy jí moříš v motoru?

EDIT: Proč auta se Start/Stop vyžadují jiný styl sjíždění kopců?

2016-12-22 13:58:03

milant: Tak na vysvětlení té kinetické energie si počkám . A žádný podvádění stylem, že bez kvaltu se dostaneš na vyšší rychlost. Bereme maximální předpisovou rychlost 90km/h .

2016-12-22 14:01:51

jaski:

jevec má asi v autě něco, co my nemáme. Při jízdě z kopce s vyřazenou rychlostí udržuje předpisovou rychlost bržděním. A tady nastává ten okamžik. Ona se ta energie nepromění na teplo v brzdách, ale ukládá se mu do nějakého zásobníku.

P.S. ale funguje to jen při vyřazené rychlosti a používání brzd.

MilanT  
Milan
2016-12-22 14:18:23

Chlapi, mě to právě zarazilo.

1) Jízda z kopce na neutrál a přibrzďování brzdami

  • - motor spotřebovává benzín a další energii přeměňuji v odpadní teplo brzd

2) Jízda z kopce přibrzďováním motorem

  • - motor nespotřebovává benzín a nemusím brzdit brzdami

Oba případy samozřejmě při stejné rychlosti jízdy, kdy je kinetická energie auta v obou případech stejná (jak správně poznamenal Jaski).

Tedy, školy nemám a tak mi to hlava nebere.

A jahúdka na dortu je to, že Hyundai má při volnoběhu nulovou spotřebu paliva. Vošický nám něco tají.

2016-12-22 14:23:59

milant: Já na tohle sice školu mám, ale i kdybych neměl, tak se to učí někdy na základce. Ale holt vždycky se najde někdo, kdo ty fyzikální zákony chce obejít a porušit .

Ale třeba nám to Jevec vysvětlí a my zůstaneme v úžasu a budem zase přepisovat knihy.

2016-12-22 16:24:01

Nedelal si treba brzdy nebo loziska ?? Nekdy to bejva zalehly a kdyz se pak vymezi vsechny vule a vsechno si poseda tak to potom z kopecka upaluje i s kvaltem..jinak tady padnul napad gumy a tlak v nich..to je muj tip :-D


Odpovědět

1  2  3