Fórum - Téma


Celoročne pneumatiky


Fórum SX4 II Celoročne pneumatiky

Informace o modelu: Suzuki SX4 II

Diskuze o vozidlu

2015 SX4 II 4×2 1.6

1 fotek  |  25 diskuzí  |  5.32 l/100 km

Výkon motoru 88 kW (120 PS) . Točivý moment: 156 Nm (115 ft/lb) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, M16A 88KW.

Vše OK


1  2

2015-10-05 11:35:27

Prichadza zimne obdobie a s tým a vymena pneumatik. Na 90% som sa rozhodol že si dám celoročne pneumatiky. Ma to plusy aj minusy. Plusy nahodim na pôvodne plechače, nemusim kupovač disky a snimače tlaku a pokoj s prezuvanim 2x do roka. Minusy vyšia cena, väčšia spotreba, horšie jazdné vlastnosti. Aky je Váš názor?

MilanT  
Milan
2015-10-05 12:39:39

Tak nějak tuším, že už jsi rozhodnutý pro celoroční a chceš jen utvrdit ve svém rozhodnutí.

Pokud jezdíš jen ve městě s malým nájezdem kilometrů, tak se ti asi dvě sady gum nevyplatí. Za 10 let bys musel obě sady třeba vyhodit totálně ztvrdlý a zpuchřelý s ještě dostatečným vzorkem.

U celoročních si ale taky musíš uvědomit, že je vyhodíš se vzorkem 4 mm, protože na zimu budou nedostatečné. Obzvlášť tam u vás na východě a s předokolkou bych šel do klasické výměny "letní - zimní".

Optimista říká - celoroční jsou lepší jak letní v zimě a lepší jak zimní v létě.

Realista říká - celoroční jsou horší jak zimní v zimě a horší jak letní v létě.

Mrkni na tohle - http://auto.idnes.cz/mich...50313_174212_automoto_vok

2015-10-05 19:30:45

jozotom:

Myslím, že zimní guma používaná celoročně, je přesně to, co bude pro tebe nejlepší, zákonům to neodporuje a nebudeš zdaleka jediný...

2015-10-06 19:28:37

Diki za nazory, asi si to ešte raz prejdem hlavou .

A ešte jeden dotaz: prejdem cez STK, alebo môžu ma pokutovať policajti, za to že nemam v pneumatikach snimače tlaku vzduchu, keby som to technicky nejak obyšiel? Lebo od 2014 do nových aut ich musia montovať.

Hill  
Jaroslav
2015-10-07 06:08:38

jozotom: jestli tomu dobře rozumím, tak teď v kolech ty snímače máš?

2015-10-07 08:47:44

jozotom: muj názor nebrat neni to ryba ani rak ale neodporuje to zákonum

2015-10-07 10:00:38

hill:

Ano teraz mam na letnych plechačoch tlakove snimače . Ale mam tri alternativy ako na zimne kolesa, kedže za rok toho veľa nenajazdím :

1. Na tie plechače dam celoročne pneumatiky a tlakove snimače tam ostanu a jazdim cely rok.

2. Dam na plechače zimne pneumatiky s nízkym valivym odporom /B/ a tlakove snimače ostanu a jazdim cely rok.

3. Dam na plechače zimne pneumatiky bez tlakových snímačov , Na letne pneumatiky bez tlakových snimačov dokupim disky a štyri tlakove snímače dám do rezervy, alebo ku rezerve do malého 10" bezdušoveho kolesa. Ale čo nato STK a policia pri nahodnej technickej kontrole?

MilanT  
Milan
2015-10-07 11:07:09

jozotom:

Ale to si nejdřív ověř, že ty snímače tlaku nepotřebují ke své správné činnosti rotaci. Pokud ne, tak je klidně dej do toho kola od stavebního kolečka nebo do zahradního postřikovače.

Policie a aani STK nebudou sundavat pláště z tvých kol, aby se ujistili o fyzické přítomnosti TPMS. Stejně jako nerozebírají volant a obložení aby se ujistili, jestli tam máš airbagy nebo jen rezistory.

SAM
2015-10-09 23:09:59

jozotom: Nahoře je kupa dobrých rad, z dotazu však není patrné jaký je nájezd a styl jízdy (jde o předokolku, takže hory asi ne). Pokud bude nájezd do 10 tis.km/rok a spíše dynamická jízda, volil bych zimní na celý rok. Pokud jízda je spíše klidná dal bych kvalitní celoroční třeba nokian weatherproof. Při větším nájezdu jít do zimní/letní. TMPS nechat na letních. TMPS bude tahač peněz. U vozů vybavených TPMS se dvě sady ráfků s nimi prodraží. Jejich udávaná životnost je 5-7 let.

2015-10-26 10:52:25

milant:

Snímače tlaku TPMS k spravnej činosti potrebuju rotáciu kolesa. Vyskúšal som to, koleso so snimačom som dal do kufra a nahodil som dojazdovku bez snímača. Vyhodilo mi po pár minutach chybu, cely displej svietil nonstop na červeno, až pokiaľ som koleso so snímačom nedal naspäť. Takže dať snimače tlaku do rezervy alebo do tlakovej nádoby nehrozí.

2015-10-26 12:25:53

jozotom:

To by v tom byl čert, aby se nenašel někdo, který vymyslí, jak tuhle sviňárnu zneškodnit.

Když není problém pozměnit stav ujetých km, přeprogramovat ŘJ tak, aby jí bylo jedno zda je funkční DPF filtr, katalyzátor nebo EGR ventil.

Možná, že kdyby poskytovatelé těch různých "přečipování" opravdu elektronice rozuměli, což samozřejmě nehrozí, měli by asi dost zájemců o příslušnou úpravu" SW.

Já se jenom hrozím toho, že nějaká "hlava pomazaná" stanoví, že systém Start-Stop bude povinný u všech nových aut a nebude ho možno po nastartování deaktivovat tak, jak je tomu doposud.

Pro mně, který nevypíná nikdy klimatizaci a motor nechává běžet i při půlhodinovém stání v koloně, nebo před závorami (a to i v Německu ) a na spotřebu sere, je taková představa noční můrou.

2015-11-16 23:37:32

Urcite sa da technicky spravit "senzor" TPMS ktory bude stale vysielat to iste.Fici to na 433 MHz, tak problem to nie je, otazka je aky protokol to pouziva, ci staci raz zachytit co vysiela original senzor a len to opakovat...

2015-11-17 22:40:49

TPMS Reset - to by sa hodilo

https://www.youtube.com/watch?v=dhW1GXjPEBI

MilanT  
Milan
2015-11-18 07:21:18

jozotom: A k čemu je to dobrý? Aby ti to nakonfigurovalo neznámá čidla TPMS?

2015-11-18 16:11:35

Aj na registraciu seriovych cisel novych senzorov (ak to auto vyzaduje) - na to je to pripojene k autu cez OBD. Ale taktiez na komunikaciu so samotnymi senzormi, niektore napriklad pridu od vyroby vypnute aby setrili baterku a pred prvym pouzitim ich treba aktivovat poslanim specialneho signalu na 125 kHz.

2015-11-18 17:10:10

marki:

Napájení vysílače se aktivuje vždy právě tou rotací kola, aby baterka vydržela údajně těch pět let.

Jinou konspiraci v tom nehledej.

2015-11-18 23:28:32

plukovník: Ano aj :) tych parametrov na aktivaciu vysielania je viacero. LF sa pouziva aj na vynutenie si dat zo senzora (niektore auta maju LF vysielace pri kazdom kolese a pri nastartovani aktivuju senzory po jednom aby sa naucili ktore ID patri ktoremu kolesu) alebo na nastavenie parametrov senzora (ako casto ma vysielat a pod.) Kazdy vyrobca senzora to ma implementovane trochu inac.

Vid napr. http://www.bartecautoid.com/tpms-sensors.html (ku koncu stranky)

MilanT  
Milan
2015-11-19 07:05:44

Koukám, že z pitomýho měření tlaku vzduchu se stává věda a hodně drahá sranda. Co uděláte až se vám během jízdy vybije baterie v jednom čidle a auto se tak stane nezpůsobilým pro provoz na veřejných komunikacích? Nahodíte rezervní pneumatiku? Tedy pokud jí v autě najdete. A to už neuvažuju, že se vám vytlučou baterie ve dvou čidlech.

Opravdu to vede k tomu, že lidi budou jezdit na celoročních gumách a tak vlastně zabijeme bobra abysme zachránili strom.

2015-11-19 08:24:04

milant: Neviem o tom ze by TPMS robilo auto nesposobilym ani ze by to CR ci SR pridala do zoznamu veci co sa kontroluje na STK. Docasna jazda bez senzorov je podporovana aj vramci tej EU direktivy (rezervne koleso a pod. - aj ked su auta co maju senzor aj tam).

Ja osobne ocakavam ze cena senzoru bude postupne dost klesat (suciastky tam nemozu stat viac ako $10 a to uvazujemm suciastky pre stazene podmienky typu nizka teplota a vysoky tlak). V USA su povinne od 2013 v EU od polky 2014, takze treba pockat kym bude takych aut jazdit ovela viac a cena senzorov urcite pojde dolu z terajsich 50-55e.

Simulovat senzor je jednoduche, staci nahrat co naozaj vysiela a potom to opakovat dokola, chystam sa to vyskusat cez USb DVB-T a rtl_433. Tu je pekna studia o nedokonalostiach toho systemu https://www.usenix.org/le...tech/full_papers/Rouf.pdf

EU direktiva: http://eur-lex.europa.eu/...2010:310:0018:0040:EN:PDF

Na konci su podmienky pre certifikaciu TPMS systemu, podla toho co som cital je obtiazne ich splnit pri nepriamom TPMS (pocitanie cez ABS senzory) aj ked direktiva to priamo nezakazuje.

2015-11-19 09:20:02

marki:

Ptal jsem se na cenu u Dacie

250,- / kus

Tak snad časem přestanou s okrádáním zákazníků i další značky


Odpovědět

1  2