Fórum - Téma


Celoročne pneumatiky


Fórum SX4 II Celoročne pneumatiky

Informace o modelu: Suzuki SX4 II

Diskuze o vozidlu

2015 SX4 II 4×2 1.6

1 fotek  |  25 diskuzí  |  5.32 l/100 km

Výkon motoru 88 kW (120 PS) . Točivý moment: 156 Nm (115 ft/lb) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, M16A 88KW.

Vše OK


1  2

2015-10-05 11:35:27

Prichadza zimne obdobie a s tým a vymena pneumatik. Na 90% som sa rozhodol že si dám celoročne pneumatiky. Ma to plusy aj minusy. Plusy nahodim na pôvodne plechače, nemusim kupovač disky a snimače tlaku a pokoj s prezuvanim 2x do roka. Minusy vyšia cena, väčšia spotreba, horšie jazdné vlastnosti. Aky je Váš názor?

MilanT  
Milan
2015-10-05 12:39:39

Tak nějak tuším, že už jsi rozhodnutý pro celoroční a chceš jen utvrdit ve svém rozhodnutí.

Pokud jezdíš jen ve městě s malým nájezdem kilometrů, tak se ti asi dvě sady gum nevyplatí. Za 10 let bys musel obě sady třeba vyhodit totálně ztvrdlý a zpuchřelý s ještě dostatečným vzorkem.

U celoročních si ale taky musíš uvědomit, že je vyhodíš se vzorkem 4 mm, protože na zimu budou nedostatečné. Obzvlášť tam u vás na východě a s předokolkou bych šel do klasické výměny "letní - zimní".

Optimista říká - celoroční jsou lepší jak letní v zimě a lepší jak zimní v létě.

Realista říká - celoroční jsou horší jak zimní v zimě a horší jak letní v létě.

Mrkni na tohle - http://auto.idnes.cz/mich...50313_174212_automoto_vok

2015-10-05 19:30:45

jozotom:

Myslím, že zimní guma používaná celoročně, je přesně to, co bude pro tebe nejlepší, zákonům to neodporuje a nebudeš zdaleka jediný...

2015-10-06 19:28:37

Diki za nazory, asi si to ešte raz prejdem hlavou .

A ešte jeden dotaz: prejdem cez STK, alebo môžu ma pokutovať policajti, za to že nemam v pneumatikach snimače tlaku vzduchu, keby som to technicky nejak obyšiel? Lebo od 2014 do nových aut ich musia montovať.

Hill  
Jaroslav
2015-10-07 06:08:38

jozotom: jestli tomu dobře rozumím, tak teď v kolech ty snímače máš?

2015-10-07 08:47:44

jozotom: muj názor nebrat neni to ryba ani rak ale neodporuje to zákonum

2015-10-07 10:00:38

hill:

Ano teraz mam na letnych plechačoch tlakove snimače . Ale mam tri alternativy ako na zimne kolesa, kedže za rok toho veľa nenajazdím :

1. Na tie plechače dam celoročne pneumatiky a tlakove snimače tam ostanu a jazdim cely rok.

2. Dam na plechače zimne pneumatiky s nízkym valivym odporom /B/ a tlakove snimače ostanu a jazdim cely rok.

3. Dam na plechače zimne pneumatiky bez tlakových snímačov , Na letne pneumatiky bez tlakových snimačov dokupim disky a štyri tlakove snímače dám do rezervy, alebo ku rezerve do malého 10" bezdušoveho kolesa. Ale čo nato STK a policia pri nahodnej technickej kontrole?

MilanT  
Milan
2015-10-07 11:07:09

jozotom:

Ale to si nejdřív ověř, že ty snímače tlaku nepotřebují ke své správné činnosti rotaci. Pokud ne, tak je klidně dej do toho kola od stavebního kolečka nebo do zahradního postřikovače.

Policie a aani STK nebudou sundavat pláště z tvých kol, aby se ujistili o fyzické přítomnosti TPMS. Stejně jako nerozebírají volant a obložení aby se ujistili, jestli tam máš airbagy nebo jen rezistory.

SAM
2015-10-09 23:09:59

jozotom: Nahoře je kupa dobrých rad, z dotazu však není patrné jaký je nájezd a styl jízdy (jde o předokolku, takže hory asi ne). Pokud bude nájezd do 10 tis.km/rok a spíše dynamická jízda, volil bych zimní na celý rok. Pokud jízda je spíše klidná dal bych kvalitní celoroční třeba nokian weatherproof. Při větším nájezdu jít do zimní/letní. TMPS nechat na letních. TMPS bude tahač peněz. U vozů vybavených TPMS se dvě sady ráfků s nimi prodraží. Jejich udávaná životnost je 5-7 let.

2015-10-26 10:52:25

milant:

Snímače tlaku TPMS k spravnej činosti potrebuju rotáciu kolesa. Vyskúšal som to, koleso so snimačom som dal do kufra a nahodil som dojazdovku bez snímača. Vyhodilo mi po pár minutach chybu, cely displej svietil nonstop na červeno, až pokiaľ som koleso so snímačom nedal naspäť. Takže dať snimače tlaku do rezervy alebo do tlakovej nádoby nehrozí.

2015-10-26 12:25:53

jozotom:

To by v tom byl čert, aby se nenašel někdo, který vymyslí, jak tuhle sviňárnu zneškodnit.

Když není problém pozměnit stav ujetých km, přeprogramovat ŘJ tak, aby jí bylo jedno zda je funkční DPF filtr, katalyzátor nebo EGR ventil.

Možná, že kdyby poskytovatelé těch různých "přečipování" opravdu elektronice rozuměli, což samozřejmě nehrozí, měli by asi dost zájemců o příslušnou úpravu" SW.

Já se jenom hrozím toho, že nějaká "hlava pomazaná" stanoví, že systém Start-Stop bude povinný u všech nových aut a nebude ho možno po nastartování deaktivovat tak, jak je tomu doposud.

Pro mně, který nevypíná nikdy klimatizaci a motor nechává běžet i při půlhodinovém stání v koloně, nebo před závorami (a to i v Německu ) a na spotřebu sere, je taková představa noční můrou.

2015-11-16 23:37:32

Urcite sa da technicky spravit "senzor" TPMS ktory bude stale vysielat to iste.Fici to na 433 MHz, tak problem to nie je, otazka je aky protokol to pouziva, ci staci raz zachytit co vysiela original senzor a len to opakovat...

2015-11-17 22:40:49

TPMS Reset - to by sa hodilo

(viz přiložené video)

ATEQ QuickSet TPMS Reset Tool Live Demo  |  Více info

This video is a demo of the actual use of the ATEQ QuickSet TPMS reset tool. Wondering how it works? Wondering if you have what it takes? Wonder no more! Watch the video which will answer all of your questions.

Video transcript:

Hi. I'm Peter with Import Auto Performance and TPMSToolMan.com here to talk to you about the TPMS Quick Set from ATEQ and I'm going to show you how to use this from start to finish.

So we're going to go through the install, how to download your sensor IDs and how to import new sensor IDs and put them into the vehicle, reprogram the vehicle.

So let's get started. So first we will open it up. You see you got the tool with the cable, OBD-II cable, USB cable for your computer and here's a software we're going to install in the computer. OK?

So we got the CD in there. Wait for it to load. All right. So click Run, install software obviously. Install. So this pops up. Just click Repair and Next. Finish. Installation will now proceed. Next and install. Now the software is getting installed.

Icon just popped up on the desktop and finish. OK. Now you want to connect the tool via USB, one end into the tool, one end via USB, and you will see now that the light is blinking. Click Next and that will install the driver for the tool. You will also receive a, "Congratulations! You have finished installing the driver," and click Finish.

Now if you ever have any issues with installing the driver, there's always the most latest and updated driver for the tool that's available on the ATEQ website. You can go to the site and download the latest and most updated driver. OK?

OK. Now I just clicked on the icon and you're going to click on New Vehicle. This is where you will enter your vehicle in and so for this test, we're going to do Nissan, Maxima, 2010 and click OK.

OK? You will click Continue. Now, we will disconnect the TPMS just like it tells you, the tool, and now we're going to go to the car and plug it into the OBD-II port. OK. All right.

So now I've got the tool plugged into the OBD-II port. You will see that it's blinking. You need to turn the vehicle into the on position and now depending on what set of wheels you have on the car whether it's winter or summer, you're going to want to hold down the button for that season.

So for us, we're going to hold down Winter. Now you see that the indicator has gone to solid and so you know that it has downloaded the sensor IDs and we're going to go back to the computer.

All right. So now I'm going to plug the USB cable back into the tool and we're going to watch the computer change. It just went to step eight and here you're going to select the season. So we're going to select winter as I've stated earlier. You get a successful operation indicator and click OK.

All right. Now you can see all of the winter set IDs that I downloaded from the car are now into the software and now we're going to go on and we're going to enter in the new IDs for the new set of sensors.

So now what we've done is we've gone in and entered in the summer IDs and one thing to note is that you're going to see the double zeros ahead of the sensor IDs. You don't need to enter those in. It's going to do that automatically. So just start with the sensor ID. You're going to be two digits short. You're going to think you're two digits short anyway but when you click Enter, it's going to add two zeros to the front. So you don't have to worry about that.

If you're getting an error message about the link for the sensor IDs, it's probably because you added the double zeros in ahead of time. All right. So we added them in. I'm going to click Save to Quick Set. OK?

Now I disconnect the quick set and we're going to go back to the car. So now we've got the tool hooked back up to the OBD-II connector. You see this flashing? The car is in the start position, the on position, and I'm going to hold down the Summer button and now you see that it has gone solid.

So now you know that the car has been successfully -- the TPMS has been successfully reset. One thing to note is that the tool does not have a battery associated with it. It draws power from the OBD-II connector. OK? So you don't have to worry about the battery running out. You can throw this in your glove box and keep it there and now since you've got two sets of sensor IDs in here, next time you want to switch from winter to summer, summer to winter set, you don't need a computer anymore. Everything is programmed in here. Put it in your glove box. Next time you switch wheels, plug it back in, hold the other season down and you're done. It's all set. It's as easy as that.

So you just saw me use this thing for the first time and that's as easy as it gets. Thank you very much.

MilanT  
Milan
2015-11-18 07:21:18

jozotom: A k čemu je to dobrý? Aby ti to nakonfigurovalo neznámá čidla TPMS?

2015-11-18 16:11:35

Aj na registraciu seriovych cisel novych senzorov (ak to auto vyzaduje) - na to je to pripojene k autu cez OBD. Ale taktiez na komunikaciu so samotnymi senzormi, niektore napriklad pridu od vyroby vypnute aby setrili baterku a pred prvym pouzitim ich treba aktivovat poslanim specialneho signalu na 125 kHz.

2015-11-18 17:10:10

marki:

Napájení vysílače se aktivuje vždy právě tou rotací kola, aby baterka vydržela údajně těch pět let.

Jinou konspiraci v tom nehledej.

2015-11-18 23:28:32

plukovník: Ano aj :) tych parametrov na aktivaciu vysielania je viacero. LF sa pouziva aj na vynutenie si dat zo senzora (niektore auta maju LF vysielace pri kazdom kolese a pri nastartovani aktivuju senzory po jednom aby sa naucili ktore ID patri ktoremu kolesu) alebo na nastavenie parametrov senzora (ako casto ma vysielat a pod.) Kazdy vyrobca senzora to ma implementovane trochu inac.

Vid napr. http://www.bartecautoid.com/tpms-sensors.html (ku koncu stranky)

MilanT  
Milan
2015-11-19 07:05:44

Koukám, že z pitomýho měření tlaku vzduchu se stává věda a hodně drahá sranda. Co uděláte až se vám během jízdy vybije baterie v jednom čidle a auto se tak stane nezpůsobilým pro provoz na veřejných komunikacích? Nahodíte rezervní pneumatiku? Tedy pokud jí v autě najdete. A to už neuvažuju, že se vám vytlučou baterie ve dvou čidlech.

Opravdu to vede k tomu, že lidi budou jezdit na celoročních gumách a tak vlastně zabijeme bobra abysme zachránili strom.

2015-11-19 08:24:04

milant: Neviem o tom ze by TPMS robilo auto nesposobilym ani ze by to CR ci SR pridala do zoznamu veci co sa kontroluje na STK. Docasna jazda bez senzorov je podporovana aj vramci tej EU direktivy (rezervne koleso a pod. - aj ked su auta co maju senzor aj tam).

Ja osobne ocakavam ze cena senzoru bude postupne dost klesat (suciastky tam nemozu stat viac ako $10 a to uvazujemm suciastky pre stazene podmienky typu nizka teplota a vysoky tlak). V USA su povinne od 2013 v EU od polky 2014, takze treba pockat kym bude takych aut jazdit ovela viac a cena senzorov urcite pojde dolu z terajsich 50-55e.

Simulovat senzor je jednoduche, staci nahrat co naozaj vysiela a potom to opakovat dokola, chystam sa to vyskusat cez USb DVB-T a rtl_433. Tu je pekna studia o nedokonalostiach toho systemu https://www.usenix.org/le...tech/full_papers/Rouf.pdf

EU direktiva: http://eur-lex.europa.eu/...2010:310:0018:0040:EN:PDF

Na konci su podmienky pre certifikaciu TPMS systemu, podla toho co som cital je obtiazne ich splnit pri nepriamom TPMS (pocitanie cez ABS senzory) aj ked direktiva to priamo nezakazuje.

2015-11-19 09:20:02

marki:

Ptal jsem se na cenu u Dacie

250,- / kus

Tak snad časem přestanou s okrádáním zákazníků i další značky


Odpovědět

1  2