Fórum - Téma


centralni furt-zamykani


Fórum Swift IV centralni furt-zamykani

Informace o modelu: Suzuki Swift IV



2013-09-27 21:46:33

Ahoj komunito,

Mam problem se zamykanim centralu u meho Swifta 2003 glx, 1.3 16V. Deje se tak velice nahodne nekdy nespocetnekrat behem jizdy ci v klidu. Z toho o tom treba nekolik dni nevim. Zkratka zacne se Swift porad zamykat. Sotva ho odemcete, ihned nebo za moment se zamce. A i kdyz je zamcenej, tak je kolikrat slyset, jak v tech dverich cvaka, jakoby chtel porad dal zamykat. Nevite nekdo v cem presne hledat problem? (Samozrejme synchrone tento proces probiha i na dverich spolujezdce...zadni uz se samy nezamykaji- asi odesly serva.) Alespon, ze se tak svevolne i neodemyka, to by bylo horsi....

Joan  
Jana
2013-09-27 21:59:02

bambusak: No, já mám skoro stejné auto jako Ty a stalo se mi, že centrál přestal fungovat (a červená kontrolka blikala o poznání zběsileji). Kluci v servisu mi to tehdy opravili - byl to vaklkontakt. Co když máš kontakt taky uvolněný, ale ne natolik, jako to bylo u mě a on chvílemi "neví", zda se má sepnout nebo rozepnout? Jen tak mě to napadlo...

2013-09-28 06:45:25

bambusak:

Když říkáš, že zadní dveře již nezamykají, může byt příčinou poškozený napájecí kabel servomotorků co jde ohebným svazkem do každých dveří. Pokud by byl prodřený a zkratoval mžikově na kostru (-), byl by to ten jednodušší případ. Nevím, jestli tvůj ročník 2003 má samostatné ovládání levých předních, pravých předních a zadních dveří., V takovém případě je zamykání dveří ovládáno z řídící jednotky karoserie BCM prostřednictvím relé, které je integrované v této jednotce. Pokud by byla chyba zde, je to ten složitější připad.

Bez schématu zapojení a alespoň základních elektrotechnických znalostí s tím nic nenaděláš.

Hill  
Jaroslav
2013-09-28 12:27:05

plukovník: doporučil bych začít dveřmi řidiče - v nich jsou kontakty centrálu ovládající všechny dveře, a to jak klíčkem zvenčí, tak páčkou zevnitř. Dveře spolujezdce mají kontakty jen u zámku, tedy klíčkem zvenčí zamknout celé auto lze, páčkou zevnitř ne.

Od obou dveří vedou obvykle růžový a růžovočerný drát k řídicí jednotce centrálu, při povelu spínají proti kostře (resp.černému drátu).

V zadních dveřích kontakty vyvedené do řídicí jednotky centrálu žádné nejsou, tam vedou jen modrý a modročervený drát, ty dva vedou do všech dveří k motorkům centrálu.

Ty barvy tedy netvrdím jistě, ale byly ve Swiftech 1997 až 2001, tak už to snad nechali.

2013-09-28 13:22:24

hill:

Nevím jak je to u starších typů, ale ty novější, řekněme tak 6-8 let zpátky žádnou řídící jednotku centrálu nemají. Mají pouze centrální řídící jednotku karoserie BCM. Ta kromě jiných věcí sdružuje i centrální ovládání dveří. Ke každému servomotorku jednotlivých dveří jdou pouze dva dráty z této jednotky a vše další je ovládáno její logikou. Vstupní impuls pro otevření, nebo zavření je vyvolán pouze prostřednictvím přijímací antény, nebo pomocných tlačítek ve dveřích, případně kontaktu klíčku na straně řidiče. To vše v závislosti na dalších okolnostech, např poloze momentálního umístění dálkového ovladače. To proto, aby např. nemohlo dojít k jeho neúmyslnému zamčení ve vozidle.

Nevím ale, jak dalece je sofistikovaný model 2003 .

Hill  
Jaroslav
2013-09-28 14:14:47

plukovník: u modelu 2003 to taky jen hádám, ale když to tolik let vydrželo se samostatnou jednotkou pro centrál,... (do roku 1998 se k ní musel připojit přijímač dálkového ovládání zvlášť, později už to bylo v jednom).

Obávám se, že tyto Swifty ještě řídící jednotku karoserie neměly ani v roce 2003.

2013-09-28 14:47:39

hill:

Možné to je, největší revoluce přišla až s nástupem "bezklíče".

2013-09-29 15:59:25

Tak panove,

rozebral jsem tedy predni dvere a vse se zda byti v poradku, tak jsem alespon vsechny kontakty prostrikal sprejem na to urcenym. Ten koncak ci co to je, ktery resi klicek v zamku, táhýlka a dava povel do one ridici jednotky, je tak "sikovne" umisteny, ze je na nej stezi videt, natoztak rozdelat. Je to za ližinou na okno na vnitřní straně, pod západkou zámku, hluboko za ohlym plechem dveri...opravdu hrůza. Nicméně, volné nic nebylo, tak vše alespoň promazáno.

Ovšem překvapení mne cekalo u zadnich dveri. Po oddelani tapicirunku jsem zjistil, ze draty vedouci na motorky zamku jsou v te gumove chranicce, ktera spouje a chrani draty z dveri do sloupku, prervane. A to u obou dveri ve stejnem miste. Takze mozna to mohlo hazet kratasy a proto cele zamykani tak blbo. Nahradil jsem tyto draty dvojlinkou s mnohem silnejsi izolaci, prostrikal vsechny kontakty a swift je ve vterine cely zamceny a naopak...Nezbyva nez cekat. Uvidime za jizdy a po par dnech.

Jinak troufam si rict, ze signaly z toho koncaku jdou do te ridici jednotky, protoze ted kdyz dam klic do zapalovani, tak auto zevnitr nejde zamcit, okamzite se odemce. Po vyndani klice, jde zamcit central bez problemu a drzi.

Zatim diky za vase tipy. ( Nejhorsi bylo sundat kliky na stahovani oken u zadnich dveri, ale figl s hadrou funguje perfektne).


Odpovědět