Fórum - Téma


centrální zamykání na suzuki splash


Fórum Splash centrální zamykání na suzuki splash

Informace o modelu: Suzuki Splash



2013-12-23 20:25:24

Dobrý den,

vlastním suzuki splash už asi rok a je to super auto (jezdím s ním pouze ve meste). Problém je, že mám naprosto základní výbavu, která neobsahuje ani centrální zamykání. Což je pro mě zásadní problém vzhledem k tomu, že auto využívám každý den.

V servisu mi řekli, že bohužel splash má zámky s jakýmsi lankem místo klasického táhla a proto není možné tam dát univerzální sadu centrálního zamykání. Takže mi bylo doporučeno si zakoupit originální sadu suzuki včetně nových zámků atd.

Nemáte někdo zkušenost s řešení centrálního zamykání, případně bych potřeboval zjistit cenu originální sady. Na internetu to nemohu nikde najít.

předem děkuji za odpověď

P.

2013-12-24 11:36:10

burnes: Ano mají pravdu, jinak cena jednoho zamku je cca 5 tis. kč, dale je třeba vyměnit BCM a natáhnout kabeláž, koupit nový klíč s modulem DO.... cena cca 35 tis. a nepočítám práci. Nevím proč si někdo koupí GA a pak řeší toto, když díly nebo takovéto úpravy jsou dražší jak ojeté auto.

2013-12-24 12:54:11

kato1973: díky za odpověď. Samozřejmě bych si to bez centralu (který jsme myslel, že je i u šlapacího auta ve standardu) nekoupil. Auto jsem dostal již zakoupené a lehce ojeté. Proto bohužel musím řešit tyhle věci...

Joan  
Jana
2013-12-25 00:07:33

burnes:

I na takovéto nepříjemné věci se dá najít pozitivum: já jsem sice Swifta koupila v bazaru už s centrálem a kromě toho, že mi už 2x vypovědělo (vakl-kontakt pod krytem pod volantem), mi pravé zadní dveře úplně vypadly ze "systému". Všechny zbývající dveře zavřu naráz na zmáčknutí čudlíku na ovladači, ale tyto pravé zadní už musím jedině ručně: když jsem posledně vezla babičku, spletla si páčku otevírání dveří se zamykáním a od té doby mám centrál pouze na troje dveře .

A výhoda? Nemůže se mi třeba stát, že mi někdo vleze na červené do auta, protože zadní dveře u krajnice jsou trvale zavřené (a u předních bych zloděje snadno praštila ).

Hezké svátky!

2013-12-25 07:51:55

burnes:

I u dnešního šlapacího auta ve standardu jsou jenom takové doplňky, které jsou povinné. Např. airbag řidiče, světla pro denní svícení, indikace zařazeneho rychlostního stupně, nebo hlídání tlaku v pneumatikách.

Ale věci, které bys opravdu potřeboval a které jsou užitečné a komfortní a které ti zdánlivě připadají jako samozřejmost, např. centrální zamykání, elektrické stahování oken, autorádio, nebo obyčejná manuální klima nikoliv.

Za takové věci si musíš vždy připlatit a jsou pouze ve vyšších stupních výbav, neboť do podbízivé ceny vozidla se výrobce prodejní cenou sotva vejde.

Je rozdíl v tom, co tobě připadá jako "standart" a v tom co spadá do "standartního" vybavení vozidla v základní (nejnišší) výbavě, často prodávané v "akci"

Joan:

přemýšlím, kam bys toho drzého zloděje asi praštila ... ?

Veselého Silvestra !

Hill  
Jaroslav
2013-12-25 18:38:41

plukovník: tak třeba indikaci zařazeného rychlostního stupně, indikaci tlaku v pneu ani DRL ve Swiftu GL/AC mod.2013 nemám. A to si myslím, že je dostatečně šlapací auto, když má centrál dálkově ovládaný, klimu, rádio s USB, přední okna v elektrice a nějakých 7 airbagů.

A o Janu se neboj: jak ji znám, zloděj by to schytal mezi první párový orgán, který by strčil do auta... a za druhý už by ho držel některý z jejích psů, ti by si snad ani párový nevybírali.

2013-12-25 19:44:53

hill:

To souhlasí.

Ta indikace zařazeného stupně a tlaku v pneu je povinná až u nových modelů od roku 2013 a všech nově vyrobených aut od poloviny roku 2014. (trochu jsem s nadsázkou přeháněl)

Navíc ty máš slušné auto i když nikoliv nový model (jako je např. SX4 cross), ale kdybys měl např. předlońský model vozidla Kia Rio v nejnižší výbavě, tak by sis myslel, že se u nich zastavil čas

Hill  
Jaroslav
2013-12-25 20:13:49

plukovník: jo, to máš pravdu. Nejen KIA Rio.

Ještě minulý týden jsem se točil postupně s osmi služebáky na garanční servis a povozil jsem se přitom nejrůznějšími náhradními vozidly, mezi nimiž bylo nejmenší CitiGo od nejmenované značky. Jelo to sice slušně, ale interiér docela evokoval Trabanta. Pravda, přední okna byla v elektrice, centrál s DO ani nějaký ten airbag taky nechyběly, i čtyřtakt to je (to nakonec bylo i pár posledních Trabošů taky), ale ty studené dveřní plechy bez čalounění, zrcátka nastavovaná ručně, rádio s citlivostí haňba plut (i z tržnice bývaly lepší), odhlučnění při rychlostech nad osmdesát veškeré žádné...

Kontrast o to větší, že jsem mezi tím dva dny jezdil s Audi A6 Avant 3,0TDi quattro s tiptronikem, nic menšího na půjčení tam zrovna neměli a, když jsem ho dovezl do fabriky na dvůr, nikdo si netroufl s tím jet, najednou se doprava dala zorganizovat jinak. Tak jsem ho měl jen pro sebe a najezdil jsem s ním jen něco málo přes 200 km... no, asi bych si zvykl, ale neumím si představit, jak s tím zaparkovat doma... se Swiftem se vždycky nějak vejdu.

2014-01-06 14:52:52

Je otázka, co kdo považuje za standardní výbavu. Některé auto třeba nemá v základu plato na kufru nebo tónovaná skla atd. A nemusí se ani jednat o malé auto.

Centrál, řešený jako u Suzuki (otvírání dveří řidiče zvlášť), rozhodně také není standardem, většina aut to nemá.

Výbava Suzuki GA/AC je, myslím, z praktického hlediska dostatečná. Centrál bez DO, přední okna elektrická a manuální klima.


Odpovědět