Fórum - Téma


check engine


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick I check engine

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick I


1  2

2014-08-20 17:08:30

zdarec,budu asi opakovat stare tema,,,na me kytare 1.6 8v r.v. 90 blika check engine

jednou blikne a pauza dvakrat blikne a pauza

neni pod volantem zadny vypinac a konektor u baterie jsem klemoval ale stale ten kreten cerveny blika

help help help bo to rozkopu a vytrham vsechny kabely

Hill  
Jaroslav
2014-08-20 17:48:00

petin: kód 12 znamená "žádná zjištěná chyba v okruhu řízení emisí".

Nepřidávals pojistky do skříňky?

Jestli nemáš proklemováno, ani spínač jsi nenašel, pak je třetí možnost volná pozice pro zasunutí pojistky, která nic nejistí, jen aktivuje diagnostiku.

V opačném případě máš někde prodrbaný vývod aktivace diagnostiky na kostru (ve Swiftech je to fialový drát se žlutým proužkem, jestli Vitara používá stejné barvy, nevím).

2014-08-20 17:51:42

Hill:nepridaval jsem zadne pojistky,,poj.skrinka je plna.

vubec jsem do nich nesahal.

2014-08-20 18:03:24

hill:je tam presne ctrnact pojistek,plus patnacta,osazena opacne oproti jinnym pojistkam a se solo krytkou,

a ten ctyr pinovy konektor ma sice ctyri piny,ale jen do trech vede drat.ctvry je zaslepeny

ale uz asi z vyroby

Hill  
Jaroslav
2014-08-20 18:20:27

petin: a skutečně tam nemáš vpravo dole pozici označenou DIAG? Je to vylisované na víčku a normálně v tom slotu pojistka není.

Jo - a ještě něco: některé ročníky Vitary (tuším do ročníku 1995) nemají diagnostický konektor vedle baterky, ale vedle zapalovací cívky http://www.rhinopower.org/diag/cel.html

Jinak servisní manuál ročník 1991 je tady: http://www.suzukiinfo.com...vitara_1.6l_1991_mpfi.pdf

2014-08-20 18:43:46

hill:neni ani na te krytce nic vylisovane a ten konektor je asi spravne ale nevim,proc mi to blika i pri proklemovani,,,jeste jsem nasel dva sestipinove konekory pod krytem pod volantem,,tusim ze je jeden zeleny a druhy bily,nevim,jestli s tim maji neco spolecneho

2014-08-20 20:23:29

Zdar,možná to s tím nebude mít nic společnýho,ale zkoušel jsem etanol s benzínem 1:1 abych ušetřil,neblikalo chek engine,ale po pár kilometrech se rozsvítilo po vypnutí zapalování zas dobrý a potom zase.Tak už etanol nezkouším,ale před tím to fiesta žrala v pohodě.

Hill  
Jaroslav
2014-08-20 20:48:54

petin: při proklemování to musí blikat. Když klemu odstraníš a zapneš klíček, musí se chovat normálně.

Pro ročník 1989-1990 jsem si dal práci a našel na netu schéma, ze kterého je zjevné, že diagnostiku spouští spojení modrého drátu se žlutým proužkem na kostru (černý drát) a tyto dva dráty končí společně s třetím, fialovým, v diagnostickém konektoru (čtyři piny, jeden slepý, v tom modrožlutý, fialový a černý drát, podle toho ten konektor identifikuješ), ale modrožlutý drát končí také na pojistce 14.

Najdeš ji snadno - když zapneš klíček a budeš měřit napětí na pojistkách pod palubkou, je to jedna z těch, na nichž žádné napětí není, podle verze to může být jediná.

Tak okoukni, jestli modrožlutý drát vede do pojistkové skříňky: v tom případě pojistku, se kterou je spojený, musíš vyndat.

Jestli jsem to ještě nevysvětlil dostatečně jasně, tak jinak: máš zkrat modrožlutého drátu na kostru a je jedno, jestli klemou v diagnostickém konektoru nebo pojistkou vraženou do pozice, kam patří jen při aktivaci diagnostiky, nebo modrožlutým drátem prodrbaným na kostru. Prostě ten zkrat najdi a odstraň, jinak to bude blikat pořád.

2014-08-21 05:27:12

hill:diky moc za ochotu a za namahu,,,dnes odpoledne to odskousim a pohraju se stim

potom dam vedet ,jak jsem dopadl

diky

2014-08-21 17:38:53

Hill:tak se mi to podarilo,diky tvym informacim vyresit,,,sel jsem po dratech podle barev ,jak jsi psal a oddelal jsem i pojistkovou skrin a do te nevedl ani jeden drat stejne barvy,ale za pojistkovou skrini byla zastrcena bila svorkovnice a do te vedly draty stejnych barev ,jak jsi psal a po rozpojeni kontrolka zhasla!

ale ted premyslim,pokud bude na aute nejaka zavada,,,jestli to diky rozpojeni bude vyblikavat chybu?????jinak opravdu jeste jednou diky za info a SMEKAM PRED ZKUSENOSTMAdekuji

Hill  
Jaroslav
2014-08-21 17:51:11

Samozřejmě, že to bude vyblikávat chybu: prostě to v té svorkovnici zase spojíš a otočíš klíčkem. Až si přečteš chybu (nebo seznam chyb, opakuje se dokolečka, nejstarší jako poslední, po ní delší pauza a jede zase od nejčerstvější), zase tu svorkovnici rozpojíš.

Mimochodem - když upadne drát k některému čidlu, má zkrat na plus nebo na kostru, nebo některé čidlo doslouží, ušetří to dost času. Když se ucpe nebo praskne některá hadička, už jsou ty kódy jen pomůckou pro další hledání. Tak můžou nějaký čas ušetřit, ale už ne tolik.

Prostě ta kontrolka indikuje chybu v řízení spalování, normálně nemá proč svítit. Jen při startu a při běžícím motoru musí zhasnout. Diagnostiku si zapneš jen v případě, že chceš vyblikat/vyčíst závady uložené v paměti ECM.

Pokud jde o etanol, je třeba pamatovat na to, že motory Suzuki jsou obecně přísné na složení směsi. Co u jiných značek ještě projde, u Suzuki nemusí, i když to jede. Zkrátka tu kontrolku rozsvítí, ale po natankování normálního benzínu ji po pár minutách jízdy zase zhasne. Když se před zhasnutím vyvolá diagnostický režim (propojkou), obvykle vyskočí kód 13 případně i 52. Po zhasnutí kontrolky v diagnostickém režimu zobrazuje jen závady, které má uložené v paměti, ale už netrvají, ty je třeba vyresetovat.

2014-08-21 18:58:40

Zdar ja chvili jezdil na etanol a vsechno v pohode.nic neblikalo. a redil 1:1 s benzinem

2014-08-21 19:15:17

mimochodem ,prispevek o ethanolu nebyl ode mne,,jsem zastance toho,ze se ma do auta davat pouze to,na co je stavene,,,pokud se dava neco jine,musi se to casem nekde projevit(negativne)

2014-08-21 19:17:00

hill:jeste te poprosim o radu,,,jak pripadne zavady vyresetovat!!diky

Hill  
Jaroslav
2014-08-21 19:42:40

petin: to už se to řešilo mockrát, například tady: http://www.suzukiclub.cz/...select=24639#message24639 - u tvé Vitary to bude stejné.

Ale nezapomeň na to, že reset má smysl až po odstranění příčiny té závady, jinak se zapíše znovu.

Některé závady se po několika jízdách vymažou automaticky, pokud netrvají (Vašutův případ), jiné si ECM pamatuje až do odpojení baterky.

2014-11-23 21:18:52

Hill:zdravim te!po delsi dobe mam problem na vitare!pri volnobehu se mi rozina kontrolka motoru a pri seslapnuti plynu zhasne po spojeni diagnostiky mi vyskakuje zavada :4 kratke bliknuti a 5 kratkych bliknuti prosim te o radu!

Hill  
Jaroslav
2014-11-23 22:14:05

petin: kód 45 u Baleno/Esteem kolem ročníku 1990 znamená sepnutý spínač volnoběhu, zatímco není sešlápnutý pedál plynu. Ten spínač najdeš i v Balenu nejspíš u potenciometru na hřídelce šperrklapky. Při volnoběhu musí být rozpojený, při šlápnutí na plyn je normálně sepnutý, proto kontrolka chybu nehlásí. Zkontroluj si nastavení, jestli není pootočená celá jednotka potenciometru. Náboj běžce potenciometru a vačky ovládající spínač je na hřídeli klapky unášený pouze "nahoru", zpět ho vrací pružina na doraz na hřídelce klapky. Je možné, že se úplně nevrací, je možné, že je vysypaný spínač a zůstal trvale sepnutý, je možné, že máš zkrat na kabelech.

2014-11-24 03:31:52

Hill.bavime se o Vitare r.v,90 1.6 8v.nekde jsem se docetl,ze by to melo byt neco se snimacem skrtici klapky,ale jako nahradni dil jsem ho nikde nenasel!!

Hill  
Jaroslav
2014-11-24 05:54:29

petin: jasně, ale kód 45 jsem našel uvedený pouze u Balena, pro ostatní vozy ho nikde nepíšou, možná se u nich začal používat o nějaký rok později potom, co ty tabulky vyšly. Protože však ostatní kódy po řadu let souhlasí se Swiftem i Vitarou, předpokládám, že jsme na správné stopě. Neznám ani barevné značení ve Vitaře, ale měl by to být modrobílý drát proti kostře (ve Swiftu jde o bílý a černý vodič - kostra - v konektoru, u modelů s motorkem dorazu přímo v bloku s kontaktem jde o šedozelený proti černému - kostře), prostě ohmmetrem je třeba najít kontakt a ověřit, zda spíná. K tomu je na jednotce snímače polohy klapky na jejím náboji zářez pro šroubovák, aby se dalo jako přidat, aniž by se klapka otevřela. Náboj se po puštění musí vrátit na doraz na klapku sám, nesmí drhnout, přitom kontakt musí rozpojit.

Tohle si musíš prověřit, protože by se ti mohlo stát, že máš někde mezi tím spínačem a ECM prodrbaný bílý (či jaký) kablík na kostru a celou jednotku se spínačem bys kupoval zbytečně. Zrovna tak můžeš mít příliš napnuté lanko plynu nebo sajrajt kolem klapky, který brání jejímu návratu do vodorovné polohy, ale ještě dostatečně těsní, takže volnoběh klesá po puštění plynu.

Kdyby se přece jen ukázalo, že je jednotka vadná a kontakt nerozepne ani po povolení a natočení celé jednotky vůči šperrklapce, do dvou až pěti dnů jsou podle VIN vozidla schopní sehnat dodavatelé náhradních dílů. Takové věci, co by prodali jeden kus za deset let, každý skladem nedrží, měli by v tom moc peněz. Každopádně i šrotiště stojí za pokus.

2015-05-17 20:41:42

Hill zdravim Ta, mam otazku ohladol mojej vitary 91; 1,6; 8v 59kw

Po nastartovani je vsetko OK (code 12)

pocas jazdi v terenen (otrasi boli dnes silnejsie ako obvikle-sucho) zacalo vyblikavat 44. po vyp zap motora OK, no pocase opat 44.

Motor zatial ide OK a rovnako.

Moze byt problem zanesena skrtiaca klapka ?


Odpovědět

1  2