Fórum - Téma


check engine


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick I check engine

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick I


1  2

Hill  
Jaroslav
2015-05-17 21:54:45

tkingu: v zásadě může, protože kódy 44 a 45 se týkají škrticí klapky, přesněji řečeno spínače volnoběžné polohy klapky. Kód 44 znamená, že spínač je rozpojený i pod plynem, tedy buď vadný spínač nebo špatně seřízený celý blok snímání polohy klapky nebo je někde přerušený drát ke spínači.

Kód 45 naopak hlásí spínač sepnutý i při volnoběhu (tedy první dvě příčiny stejné, třetí možnost je, že vodič ke spínači má chvílemi někde zkrat na kostru. Stejně tak to může znamenat, že šperrklapka nezavírá až na doraz a spínač nemůže rozepnout, i když je dobře seřízený.

2015-05-17 22:08:28

hill: ak som dobre pochopil. Keby klapka nezavierala koli sajrajtu tak by blikalo 45 kedze mam chybu 44 tak zle spinac alebo kabel?

Hill  
Jaroslav
2015-05-17 22:32:27

tkingu: nechápeš to úplně správně - když klapka naráží na haňbinec a nezavře úplně, spínač nerozpojí. Zaznamená se kód 45, protože máš sundanou nohu s plynu, logika to vyhodnotí jako jednu z podmínek volnoběhu, ale druhá (rozpojený kontakt) splněná není. Ale stejně se může projevit i zkrat drátu mezi tím kontaktem a řídiví jednotkou na kostru. V tom případě rozeznává řídicí jednotka sepnutý kontakt, ale neví, jestli je to ten u potenciometru klapky, nebo zkrat drátu.

Když máš chybu 44, znamená to, že kontakt při sešlápnutí plynu buď nespíná, nebo je přerušený ten drát mezi ním a řídicí jednotkou. Nebo máš jen špatný kontakt v konektoru, který vynechává vlivem otřesů. To se projevuje ve velkém rozsahu úhlů otevření klapky, takže nějaký napečený haňbinec na to nemá valný vliv. Přesto vyčištěním sacího hrdla nic nezkazíš.

2016-02-05 15:00:26

Zdravim, koupil sem sidekick 1995, bohuzel pri prohlidce sem si nevsiml, ze pri otoceni klicku se nerozsviti kontrolka check engine. Mela by se rozsviti a po nastartovani zhasnout pokud je vse v poradku. V cem by mohl byt problem, zarovka?

Diky

2016-02-05 16:58:31

nickman80:

Tato signalizace byla s největší pravděpodobností záměrně odpojena.

2016-02-05 17:40:39

plukovník: taky me to napadlo, auto ale jezdi naprosto v poradku, zatim teda. Je tam pry nekde nejakej vypinac, nemuze byt vyplej? Ma to vliv?

2016-02-05 19:22:12

nickman80: Třeba se spálila ta malá žárovka , tak se na ni mrkni. Teda jestli tam vůbec nějaká je.

2016-02-07 23:01:11

marcel: tak sem to zkouknul a zarovka chybi, check engine hlasi chybu 51 - EGR, ma nekdo zkusenost s opravou tehle chyby?

MilanT  
Milan
2016-02-08 07:25:31

nickman80: Vyčistit EGR ventil od karbonu?

http://www.suzuki-forums....-51-94-sidekick-16-a.html

2016-02-08 08:34:33

milant:

Jenomže u těchto starých dvoumístných kódů může být určování příčiny zavádějící a obávám se, že neuspěch v této záležitosti v minulosti byl důvodem vyjmutí signální žárovičky.

MilanT  
Milan
2016-02-08 08:53:23

plukovník: Mnohdy je slovo "neúspěch" synonymem pro lenost, neschopnost, hamižnost, řešení důsledku a ne příčiny...Což ale nevyvrací tvůj názor a zkušenost.

2016-02-08 15:24:47

Diky, dneska se na to vrhnu a uvidime, nekde jsem se docetl, ze to nekteri schvalne zaslepuji. Muze to mit nejaky vliv na spotrebu a vykon, kdyz je to zacpany?

2016-02-10 20:42:13

nickman80: EGR je pouze ekologické kurvítko. V podstatě přepouští část spalin z výfuku zpět do sání a tím jsou nižší emise. To jsem ale napsal velmi zjednodušeně, je lepší si o tom nějaké info najít na netu. Když je motor ve vyšších otáčkách, tak se EGR postupně otvírá, na volnoběh by měl být zavřený. Já jsem si tam dal záslepku z nerezového plechu, takže můj motor papá pouze čistou směs benzínu se vzduchem. Přece nebude žrát svoje vlastní sračky. Ale za půl roku jdu na technickou, budu muset záslepku odstranit, abych EGR zprovoznil, jinak neprojdu emisemi. Je to teď zpřísněné, celá T.K. Podle mně chtějí starší auta zlikvidovat a taky z lidí vytáhnout víc peněz, o tom to je.

2016-02-10 21:02:07

marcel: diky za odpoved, cetl jsem si o tom a prave jsem nikde nenasel jestli to ma vliv na spotrebu, sviti me prave kvuli tomu check engine kod 51 coz je EGR, tak nevim jestli treba ten motor nejede v nejakem jinem horsim rezimu nez by mel. Pokud ta egr na nic jineho vliv nema, tak to nebudu ani opravovat, ziju v kanade a tady se zadne technicke na auto neresi, bud to jede a nebo nejede, jen nesmis nikoho ohrozit na zivote kvuli stavu sveho auta. Takze pokud je to jak rikas a nema to treba vliv na zvysenou spotrebu a vykon, nebudu to resit.

2016-02-12 01:02:47

Tak sem zkontroloval EGR ventil a predchozi majitel ho zablokoval kusem plechu, na zahranicnim foru jsem se docetl, ze nedoporucuji blokovat egr, ma to lry vliv na spotrebu a celkovej chod motoru, ma nekdo nejakou zkusenost. Jeste prikladam foto egr ventilu, nevim jak vypada original ale nemela by ta dira nahore byt zablokovana?

2016-02-18 18:06:40

nickman80: Ahoj,

dlouho jsem přemýšlel, zda se do tohoto téma pustit, tak jsem tady a pokusím se objasnit problematiku EGR ( recirkulace výfukových plynů). Snad se mi podaří vyvrátit různé mýty, které kolují po síti.

Nejprve si motory našich aut rozdělme na naftové a na benzínové, abychom nemíchali hrušky s jabkama, protože EGR systémy sice fungují stejně, ale podstata a důvod jejich montáže do motoru je u těchto motorů poněkud rozdílná.

Benzín:

Nejdříve přišla snaha výrobců motorů snižovat spotřebu paliva. U benzínového motoru je to složité. Nejde omezit dávka paliva pro válec a současně neomezit množství vzduchu ve válci. Narušil by se stechiometrický poměr ve směsi paliva a vzduchu. Směs by byla takzvaně chudá a špatně nebo vůbec by při přeskoku jiskry šla zažehnout. Jak to vyřešit? Vyrobit menší motor s menším objemem válců? Na to by tehdejší zákazník nepřistoupil, aby v autě o hmotnosti 1,5 tuny a více koupil motor o objemu např 1 litr.

Ale co když do válce přivedeme nějaký netečný plyn, zabere tam nějaké místo a o to méně se tam vejde čistého vzduchu. Potom není problém zařídit, aby se vstříklo méně paliva a stechiometrický poměr směsi paliva a vzduchu se zachová. Můžeme tak dále vyrábět motory s obvyklým objemem a zákazník bude spokojen. Kde ale vzít ten netečný plyn? A zadarmo? No přece z výfuku. A čím více výfukových plynů narveme zpět do válce, tím méně si nasaje čerstvého vzduchu a tím míň se může vstřikovat paliva.

A v dalších letech, když se začalo bojovat o snížení množství exhalací, se přišlo na to, co je dnes všeobecně známo, že čím méně se spálí paliva, tím méně se škodlivých exhalací vyrobí. Ale pozor, nejsou čistější. Je jich jenom o něco méně. O jejich "čistotu" se má postarat katalyzátor.

A dnes je to v Evropě už tak přísně regulováno, že došlo i na to snižování objemu motorů. Někteří výrobci motorů v Japonsku na to jdou jinou cestou. Zachovávají obvyklé objemy motorů. Kolují názory, že velký motor při malé zátěži s malým autem vyrobí méně exhalací. No možná, ale spíše je to tak, že se na sací straně do válců zmenší průřezy všech kanálků, hadic a trubek a tím se omezí plnění motoru čerstvým vzduchem za cenu nižšího maximálního výkonu.

EGR systém u benzínového motoru snižuje spotřebu paliva, rozhodně nečistí emise, emise jenom snižuje.

Pokračování o naftových motorech příště.

2016-02-18 19:00:41

Nafta:

naftový motor nepotřebuje přeskok jiskry na svíčce. Nafta se ve vhodný okamžik vstříkne do válce a sama se vznítí vlivem vysokého tepla získaného velkým stlačením vzduchu. Není třeba řešit stechiometrický poměr paliva a vzduchu. Tedy kromě situace, kdy už je toho paliva opravdu hodně při velké zátěži. Naftový motor se plní vzduchem bez omezování škrtící klapkou (zatím). To znamená, že pracuje s přebytkem vzduchu. To má za následek, že přebytečný vzdušný kyslík, který se nepodílí na okysličení paliva (na jeho hoření) se naváže na dusík v nasátém vzduchu (okysličí ho). Tak vznikají dobře známé kysličníky dusíku (NOx). EGR systém má u tohoto motoru na starost snížení množství NOx. Dělá to tak, že pokud se dávkuje málo nafty, pouští do válce netečné výfukové plyny, které tam zabírají místo a do válce se dostane méně čistého vzduchu, tím pádem méně vzdušného kyslíku a to sníží emise NOx.

EGR systém u naftového motoru nesnižuje spotřebu paliva, nesnižuje tím pádem celkové množství výfukových splodin, ale opravdu výfukové splodiny čistí o určité množství NOx. O zbytek se u moderních dieselů stará katalyzátor, filtr sazí a někdy i vstřikování močoviny do spalin ve výfuku.

2016-02-18 20:49:24

mirekdoda:

No a právě proto, že různé ty mýty kolují po síti, bych si dovolil odvážné prohlášení,

že "zneškodňovat" EGR systém (někdy dokonce jen preventivně),

je pěkná hloupost

2016-02-19 14:39:25

plukovník: Ahoj,

souhlas, jenže musím se přiznat, že u svého HDi jsem s myšlenkou vyřadit EGR také bojoval a dokonce ji několikrát realizoval. Pokaždé mi pak elektronika motoru rozsvítila lontrolku a tím mi nenápadně sdělila, že můj pokus je opět marný.


Odpovědět

1  2