Fórum - Téma


Check engine


Fórum SX4 I Check engine

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3  4

2016-05-23 21:39:03

Zdravím nadšence vozu SUZUKI. Vlastním suzuki SX4, 1.6vvt, 88kw. najezdil jsem od nová 170tis a bez vážnejších problému. Rok už mam v autě LPG a maximalně spokojen. najeto na plynu 40tis. Poslední dobu mně ale trápi kontrolka motoru CHECK ENGINE. za studena po ujetí par km se rosvítí kontrolka CHECK ENGINE, auto přestane tahnout a kolíšou otáčky. Vypnu motor a nastartuju a auto jede bez problému 1000km. chyba se objeví jednou za cca týden. Mam také pocit že auto už tolik netáhne co předtím,, jestli jezdím na benzín nebo plyn. Diagnostika nenajde žádnou chybu. kdo poradí co s tím? Díky

MilanT  
Milan
2016-05-23 22:23:16

villen9:

Tak pokud diagnostika Suzuki nevypíše žádnou chybu, tak máš dvě možnosti:

  • dál vesele jezdit na plyn (sice nepíšeš na jaký, ale to je jedno) až do totální destrukce motoru
  • auto prodat nějakému nešťastníkovi (ale nech mu tam tažný lano aby se na něm mohl oběsit)

2016-05-23 22:27:37

milant: Dík za radu... plyn tam mam LANDI RENZO, to co montují i do nových modelu... kontrolka se mi ale rozsvíti i na benzínu.

2016-05-24 07:09:30

villen9:

Ke zničení každé SX4, která jezdila na plyn dojde dříve nebo později zcela zákonitě.

Ty jsi měl štěstí, že jsi najezdil poměrně dost. Smiř se s tím, že život tvého motoru zřejmě skončil a oživování mrtvoly je neefektivní

MilanT  
Milan

villen9, 2016-05-23 22:27:37 napsal:

milant: Dík za radu... plyn tam mam LANDI RENZO, to co montují i do nových modelu... kontrolka se mi ale rozsvíti i na benzínu.

2016-05-24 07:36:26

villen9: Bohužel tenhle plyn neznám. Znám dřevoplyn, metan, kyslík, dusík, propan...a plno dalších.

2016-05-24 08:04:35

...třeba plyny Linde

2016-05-24 10:40:58

Můj kamarád "šetřílek" takto s plynem zlikvidoval nový motor po 100 tis. km - po 5 letech má sice zánovní auto, ale motor je na GO.

villen9: GO motoru a na LPG raději zapomeň.

plukovník: LPG je směs propanu a butanu, která je variabilní dle ročního období a na značce zas až tak nezáleží. Dnes, kdy je v domácnostech většinou zaveden zemní plyn, je tento relativně laciný LPG již těžko využitelný, proto existují hlavně ekonomické tlaky na jeho spalování v benzínových motorech, které však nejsou primárně konstruovány na jiné palivo - vyvíjet a dlouhodobě testovat motory na LPG se žádnému výrobci nevyplatí. Pár nešťastníků se však vždy najde, kteří tyto tlaky neustojí...

2016-05-24 12:03:45

diagnostika našla chybu U 0144... ale pořádně jsem nikde nenašel co přesně ta chyba znamená

2016-05-24 12:11:24

villen9: trosku svetla do problemu.... Vela neprajnikov LPG je z neznalosti problemu. Ak niekto denne jazdi cez 50km, a prerata si ze LPG je za polovicu, t.j.4,50€ za 100km, tak je ochotny zariskovat nekaje mozne komplikacie. A kedze LPG je velmi rozsirene vsade vo svete (min. zapadna europa), tak sa daju isto vsetky problemy vyriesit.

Suzuki SX4, benzin. To su motory VVT, podobne ako od Toyoty a tiez ako Toyota su haklivejsie na podpalenie ventilov (vyfukovych - lebo sacie byvaju primazavane Flesh Hube). Podpalenie vznika tak, ze sedla ventilov, nemaju taku tvrdost ako v niektorych inych autach (napr. skoda) a pri najazdeni viacej km (niekomu pri 80t. a niekomu aj pri 120t.km)sa ventil "zaklepe" do hlavy, cim sa ventil posuva vyssie, znizuje sa vola ventilov, az je taka mala, ze ho uplne nedovre a prichadza k prieniku spalin na sedlo ventilov, kde "vypali" drazku a dochadza k strate vykonu, az k uplnemu "vypadnutiu" vykonu daneho valca.

Opravuje sa to tak, ze sa zhodi hlava a daju sa opravit prepustajuce ventily (zvacsa vyfukove). Da sa tomu predchadzat tak, ze si nechas kazdych 30 az 40 t.km prekontrolovat volu ventilov. Ak je nieco nad 0,1mm musis to riesit zmenou hrubky podloziek pod ventilom ak je menej ako 0,1, musis uz riesit opravu. Nie je to az taka nevsedna porucha, lebo dost casto sa kazia ventily na diesloch, ked niekto nevie zahrievat motor a odfajci filter pevnych castic. Samozrejmost pri Suzuki benzin/LPG je primazavanie ventilov (LUBE, FlashHube, ....). Ak chces este viac sa istit, tak prepni obcas motor na benzin, aby si premazal ventile (ja jazdim cca 50km z 500 na benzin). Treba si najst chlapa na motory, premerat vole ventilov a hned vies, kde sa nachadzas. Check Engine moze aj znamenat, ze ti odisiel katalyzator (to sa stalo aj mne). V Suzuki je keramicky a umiestneny kusok pod vylcami, kde su dost vysoke teploty. Vyriesil som to tak, ze som namiesto docistovacieho katalyzatora pod autom, namontoval plechovy katalyzator univerzal. Oprava ma vysla na cca 200€. Ak budes potrebovat linky, napis...Vsetko je riesitelne, len sa nevzdavaj ...

Napriek tymto problemom nedam dopustit na LPG, lebo setrim sebe peniaze + zivotne prostredie (nizsie emisky)....

MilanT  
Milan
2016-05-24 12:22:00

villen9: To ani nikde nenajdeš, protože to ví jen kolega plukovník - ztráta komunikace s řídící jednotkou BCM.

2016-05-24 12:23:00

hronsky: Dakujem za vyčerpávajucú odpoveď. Som rád, že niesom sám kto chváli LPG. Můj ročný nájazd je cca 50tis. km, preto som zvolil pohon LPG... Urobím čo si mi poradil, ale stále mi vrtá hlavou, že kontrolka sa rosvieti len raz za nejaku dobu. Občas tiež striedam,že jazdím na benzín a samozrejme na LPG mam primazávanie na ventily.

2016-05-24 12:23:48

milant: a dá se s tím něco dělat?

MilanT  
Milan
2016-05-24 12:33:15

hronsky: Tak teď jsi mi do toho fakt vnesl světlo.

Ekoterorismus ať to stojí co to stojí. A takhle je to v Bruselu pořád. Zakážou vysavače s větším výkonem a tak budeme luxovat 2x tak déle s méně výkonným vysavačem.

Auto s problémama, pořád někde v servisu na kontrole, seřízení...to jsou fakt ušetřený peníze.

Děkuji nechci, klapky na očích nemám a boty nosím špičkou dopředu.

2016-05-24 12:56:51

hronsky: Nízké emise byly u LPG relevantní, když tady ještě nejezdila auta s katalyzátory a taková Š 120 s LPG opravdu byla "ekologická" oproti ostatním s benzínem. Dnes už se to ovšem tvrdit nedá

2016-05-24 12:58:13

milant:

A největší EU prdel je v současnosti problém "řepka olejná"...

MilanT  
Milan
2016-05-24 13:49:43

plukovník: Tak to je taky prdel. Pěstovat místo potravin na poli pohonné hmoty. To je ekologie jako prase. Půda pod řepkou a kukuřicí není schopna přijímat vodu takže máme záplavy, potraviny se dováží...Co zbytečný energie navíc se vyplýtvá na opravy a seřizování zkurvených motorů po LPG.

Ale to nemá cenu vysvětlovat tomu, kdo si myslí, že spalováním plynu ušetří svojí kapsu a životní prostředí. Nebo dokonce jezdí s elektromobily, které mají výfuk v uhelné elektrárně. To je největší ekologická zhovadilost co spatřila tenhle svět.

2016-05-24 13:57:22

plukovník: Spíš s LPG je to prdel, že je někdo tak naivní "šetřílek"- ale je to jeho vlastní volba a jeho vlastní hloupost, která mi nevadí a ani mě nijak neobtěžuje. S biopalivy je to ovšem velká "prasárna", která bohužel má dopad na nás všechny a většina z nás se tak nedobrovolně podílí na drancování naší přírody.

2016-05-24 14:04:33

milant: Elektromobily mají budoucnost, ale spíše jako hybridy s možností dobíjení ze zásuvky v časech, kdy je elektřiny přebytek. Díky překotnému vývoji mobilů se vyvíjí i jejich baterie, které budou časem využitelné i v automobilech.

MilanT  
Milan
2016-05-24 14:13:02

certik:

Elektromobily mají šanci, až zmizí jejich dotace na cenu (z peněz nás všech), až bude elekřina pro ně stejně zdaněna jako benzín (proč mám přispívat na opravy silnic, po kterých jezdí elektromobily zadarmo?), až se pro ně přestane vyrábět elektřina v uhelných elektrárnách, až budou náklady na jejich výrobu stejně nízké jako u aut se spalovacím motorem (výroba, výměna a likvidace akumulátorů neúměrně zatěžuje životní prostředí)...atakdále.

2016-05-24 14:20:03

certik: trochu sucasnych cisel o emiskach:

Emisie CO2 pri prevádzke na LPG sú až o 15 percent nižšie, než pri bežných benzínových motoroch. Vypúšťa až o 80 percent menej oxidov dusíka (NOx) než naftový motor a takmer žiadne pevné častice a absolútne žiadne sadze, z ktorých vzniká jemný prach...


Odpovědět

1  2  3  4