Fórum - Téma


Chybové kódy Suzuki SX4


Fórum SX4 I Chybové kódy Suzuki SX4

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3  4  5

2013-09-02 12:18:16

Zkusím se zeptat u dealera, jestli ten nový SW existuje. Pokud ano, nechám si ho přehrát. Pokud ne, koupím si jednoduchou diagnostiku, která umí kontrolku zhasínat a mazat závady.

Dám pak info.

2013-09-02 23:08:12

...a to všechno jedině za úplňku a v kapse musíš mít čtyři myší ocásky a palubní desku pokapat třemi kapkami oleje, na který jsi najel přesně 10 321 kilometrů... jinak se to nepovede..

2014-02-13 15:50:38

Mohl by mi prosím někdo sdělit, jaká závada by se mohla skrývat pod kódem U0155 ? Abych věděl, co si pod tím mám představit a zda to tedy je tím benzínem, nebo to souvisí s tím zápachem, který byl cítit, či něco úplně jiného. Děkuji

2014-02-13 16:47:43

kekros:

Všechny kódy typu U se týkají datové komunikace mezi řídícími jednotkami a akčními členy.

Závady U01xx znamenají buď ztrátu komunikace s některou řídící jednotkou, nebo chybný kontrolní součet.

Konkrétně U0155 by se měla týkat chyby v komunikaci se sdruženým palubním přístrojem. Rozhodně se to netýká motoru, emisí a už vůbec tento DTC nemůže souviset s palivem.

Muže to být sporadicky se vyskytnuvší závada, která byla v registru uložena ještě před tím než se rozsvítila MIL.

Pokud ti všechny budíky normálně ukazují, tak to zkus smazat.

2014-02-13 17:22:25

plukovník:

Moc děkuji za vyčerpávající odpověď .

Doteď jsem luštil s překladači anglický servisní manuál . Budíky ukazují dobře a pokud jsem se také dočetl a rozluštil správně, tak při této závadě to komunikovat může, i když to má potíže. Vymazat chybu vymažu, ale nejspíš se stejně budu muset podívat k BCM a budíkům, zda tam nenajdu poškozen kabel. Včera byl na chvilku cítit zápach, jako kdyby se pálila guma, nebo něco podobného. Sice jsem zastavil asi po 200 metrech, ale zvenku nic cítit nebylo a uvnitř už také ne. Asi po 5 minutách se rozsvítila kontrolka. Tak mám určité podezření a raději tam juknu.

Ještě jednou moc děkuji

2014-02-13 17:44:35

kekros:

Zkontroluj spínací skříňku, jestli se nehřeje solenoid bezklíče.

Když stiskneš bezklič, tak se na budíku objeví modrá ikonka klíče (pokud je dalkový ovladač v dosahu) a cvakne relé. Když ho povolíš, tak po několika málo vteřinách má být slyšet cvaknutí, jak relé odpadlo. Pokud by zůstalo přitažené, tak by se solenoid přehříval.

Tedy za předpokladu, že máš bezklíčové startování ve výbavě)

2014-02-13 18:20:12

plukovník: Ano mám bezklíčové startování. Při zmačknutí a vrácení zpět do původní polohy OFF relé cvaká. Pri otočení a puštění v první poloze nic relé necvaká.

2014-02-14 08:41:20

kekros:

Při otočení do první polohy cvakne také, ale hned s tím otočením. Když stiskneš v poloze Off a pak opatrně a pomalu otočíš do první polohy, uslyšíš cvaknutí zároveň s tím otočením, nikoliv se zpožděním až po několika sekundách jako v tom prvním případě (v poloze Off).

Takto to má správně fungovat, kdy pojistka proti přehřátí solenoidu pracuje bezchybně.

2014-02-14 16:30:25

plukovník:

Solenoid vypadá v pořádku, ale dnes jsem byl pro jistotu v servisu Suzuki a diagnostika jim ukázala známý problém s palivem. Prý na to mají přímo od Suzuki nový software palivových map, aby se to nadále nestávalo. Nechal jsem si to přehrát, tak uvidíme.

2014-02-14 16:42:05

kekros:

Problém s palivem, tak to nazvali? Nebo problém zvaný P0420-P0421 ?

Každopádně jestli se to znovu rozsvítí i s tím novým SW, tak to sem hned nahlaš.

2014-02-15 17:57:02

plukovník: Nazvali to špatná funkce katalyzátoru . Určitě bych dal vědět, to se rozumí

2014-02-15 19:06:46

kekros:

Tak to už je lepší pojmenování. Účinnost katalyzátoru pod spodní hranicí.

Já osobně se k té očekávané spáse, kterou přinese "nový" SW stavím skepticky. Všechno zlo přinesly jenom ty nové emisní limity počínající od EURO3 se kterými se dosavadní technické řešení atmosférických motorů jenom těžko potýká. Proto ten všeobecný úprk automobilek k těm turbomotorům a potažmo s tím i na peněženky motoristů, protože co se týče celkových provozních nákladů, moderní "úsporné" motory nejsou všechno.

2014-02-15 19:51:06

plukovník:

Uvidíme, jak nový SW bude fungovat. Suzuka prý o tomto problému ví, tak na to má řešení. Nainstalováno, tak uvidíme, jak to bude fungovat . Pouze nevím, zda budu moci posoudit objektivně. Bude mi zase začínat sezóna střídání 98 a 100 oktanových paliv. Sice někteří odsuzují tato paliva jako zbytečně drahá, ale dle mého má motor lehčí chod. Při tomto střídání se mi kontrolka nikdy nerozsvítila. Až nyní přes zimu, když auto jezdilo na 95, proto nevím, zda to budu moci posoudit

2014-02-15 20:42:19

kekros:

Prémiová 100 okt. paliva mají v současné době hlavní výhodu v tom, že do nich není přidáván etanol, který má na benzínové motory a jejich příslušenství prokazatelně destruktivní vliv.

Druhá věc ovšem je, že tato paliva (i přes masivní reklamu) skoro nikdo nekupuje, tak nevím jak dlouho tento benzín vlastně v tom zásobníku leží, než je znova doplněn. Ale údajně benzín bez přidaného etanolu má mnohem delší (pokud nechci říct neomezenou s ohledem na další kyslíkaté přísady) skladovatelnost.

Hlavně také nezapoměň, že zimní benzín (tlak par 60-90 kPa) je jiný než letní benzín (tlak par 45-60 kPa) s ohledem na jeho těkavost. Takže nejenom že jsi v zimě jezdil na 95, ale jezdil jsi i na podstatně těkavější benzín (při teplém počasí smrdí jako hyena), než ten v letním období.

2014-03-13 21:01:56

Hlasim opetovne rozsviceni kontrolky. U me stejna chyba U0155. Na ten novy SW najeto cca 600 km, tankovano pouze na Benzine 100 oktanu. Budiky funguji, auto jede normalne. Zitra zavolam do servisu a uvidime dle domluvy

2014-03-14 11:13:21

kekros:

Takže spásu nepřinesl ani nový SW, ani když jsi do toho šel "s vervou".

Jsem zvědav, jakou další výmluvu si v servisu vymyslí.

2014-03-15 12:56:48

plukovník: Tak SW pry poupraven, tak uvidime casem. Urcite dam vedet . Jen je i skoda, ze ten novy SW nepomohl s problemem ohledne startovani, o kterem jsem psal kdysi v jinem clanku- startovani.

2014-04-07 21:24:09

kekros: Tak 04.04. opět kontrolka svítí. Nový SW vůbec nepomohl. Tak už nevím, co s tím. Displej mi pořád ukazuje úplně jinou chybu, než servisu diagnostika, tak až bude čas, zkusím se kouknout i na tu chybu

2014-04-22 20:19:01

Nevím, jestli na tuhle chybu má vliv i styl jízdy, ale od předminulého týdne proháním auto po dálnici a kontrolka sama zhasnula hned asi po 40 km a zatím je asi už 500 km klid. Do té doby jsem jezdil pomalu po okreskách a 3x se mi rozsvítila.

2014-05-02 17:54:30

Tak hlásím opětovné rozsvícení oranžové "mršky". Benzínem to asi nebude, protože jsem tam měl 100 okt. od ÖMV. Stalo se mně to už po několikáté tak, že jedu cca půl hoďky po dálnici a jak sjedu na normální silnici a snížím rychlost, tak se rozsvítí. Takže postup zase stejný - vyblikání závady - opět 0000 - tedy zase nic. Ale tentokrát jsem byl tvrdej a kontrolku jsem nezhasnul odpojením baterie. Jezdil jsem se svítící kontrolkou a asi po 250 km sama zhasla. Takže fajn...


Odpovědět

1  2  3  4  5