Fórum - Téma


Chybový kód P0380, P0230


Fórum Grand Vitara II Chybový kód P0380, P0230

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II


1  2  3

2016-02-01 19:39:24

hej díkes. podobný popis je aj na cz stránke v ceštine, ale nemôžem dať link, lebo mi hrozia banom je tam rozpísané všetko kolo CR čerpadla a čo a ako a načo slúži

2016-02-01 19:44:58

shark79:

Vystačím si s tou verzí v angličtině, tak nic neriskuj.

2016-03-09 21:57:20

mirekdoda: Nazdar chlapi,tak co je něco nového pořad mi to blbne a zatím jsme na to nepřišli. Je to pořad stejné při jízdě z kopce se asi natlačí tlak nafty a př i přidání to skočí do nouzáku. Vypnu pak jede normál a zhasne po 8-10 nastartování.

2016-03-10 17:17:11

mira65: Ahoj,

v tomhle téma chybí šťastný konec. Je třeba s tím něco udělat. Tak napiš, co jste všechno zkusili, jak jste experimentovali, co jste zjistili.

2016-03-10 22:17:52

mirekdoda: Chci se zeptat na ten deziaktivator třetího pístu kolik asi stojí?

2016-03-11 15:03:32

mira65: Ahoj,

dobrovolně přiznávám, že nevím. Máš konkrétní důvod podezřívat ten elektromagnet?

2016-03-11 16:50:48

mirekdoda: Já si myslím že funguje špatně, někdy spína dobře někdy né, zdali je to možné že on přepouští přebytečnou naftu zpět.

2016-03-11 17:15:41

mira65:

nepřepouští. Jen odpojuje třetí pístek vysokotlakého čerpadla, aby nepumpoval naftu, když je jí potřeba jen málo do vstřikovačů. To aby se snížil odpor čerpadla a neodebíralo to z motoru nějaké ty kilowaty navíc, když se jede ustálenou hospodárnou jízdou. Ty dva zbývající pístky v čerpadle to bez něj zvládnou.

Třetí pístek se musí připojit jen při potřebě velkého množství nafty při velké zátěži motoru. A možná i při samotném spouštění motoru, aby i při malých spouštěcích otáčkách čerpadlo vyrobilo potřebný minimální tlak nafty a řídící jednotka povolila otevírání vstřikovačů.

Takže ten elektomagnet bude cvakat jen podle potřeby. Důležité je, že cvaká.

2016-03-11 17:25:01

mirekdoda: Takže jak a co funguje, když jedu z většího kopce podle mne se to natlakuje něco a jak přidam plyn hup a je nouzák ,ale né po každé. Nebo něco špatně vyhodnotí ERG ventil jestli není zaneseny. Mira65

2016-03-11 17:39:58

mira65:

shark79 to popisuje, že problém nastává ihned po sundání nohy z plynu, ty to máš jinak, až po přidání plynu po předchozím brždění motorem, jak jsem pochopil z tvého příspěvku.

Velký tlak v railu po sundání nohy z plynu musí zaregistrovat snímač tlaku v railu a na jeho informaci o tlaku nafty musí zareagovat regulátor tlaku nafty na vysokotlakém čerpadle a upouštěním nafty do zpětné větve hned z čerpadla, udržovat tlak v potřebném rozsahu. Podobně při šlápnutí na plyn musí snímač tlaku vydat informaci, aby regulátor přestal upouštět naftu do zpětné větve, aby se tlak nafty opět udržel v požadovaných mezích.

Hypoteticky by to mohl způsobovat regulátor tlaku, že už nestíhá regulovat (on nestihne nejprve upouštět) a potom přivřít (pak je tlak malý), když šlápneš na plyn. Nebo snímač tlaku, že dává falešné informace o velikosti tlaku.

Regulátor tlaku má malé jemné mikrosítko a to bývá zalepené a způsobuje opožděnou reakci regulátoru ne z elektrických, ale z hydraulických důvodů. To sítko se snad ani nedá vyčistit a musí se vyměnit celý regulátor, ale tohle moudro nemám ze své hlavy, ale z jiných diskusí.

EGR:

při jízdě z kopce motor není v zátěži a řídící jednotka může otestovat funkci EGR ventilu. Občas to tak dělá. Aby spaliny protekly přes EGR ventil do sání, musí se zavřít vzduchová přívěra v sání, aby bránila plnění válců stlačeným vzduchem za turbem. Pokud následně přidáš plyn, musí se okamžitě zavřít EGR ventil a okamžitě otevřít vzduchová přívěra. Pokud některý z komponent reaguje se zpožděním, je zle (od tud by mohlo pramenit to nahodilé padání do nouzáku, když se zrovna trefíš s přidáním plynu do toho testu EGR ventilu). To zpoždění mohou způsobovat ty elektroventily, kterými se přepouští podtlak z vývěvy na membránu přívěry a EGRu. Ty ventily se totiž rády přidírají uvnitř vlivem vlhkosti. Lze to zjistit měřením tlaku mezi membránou a tím elektroventilem, ale za jízdy. No a tady se asi opakuji, protože už jsem o tom někde psal.

Ještě musím upozornit, že ty elektroventily jsou žízeny elektrickými impulzy a nelze je připojit na tvrdo ke stejnosměrnému napětí.

2016-03-11 20:40:13

mirekdoda: ty ventily myslis ty 3selioty?

2016-03-12 09:46:29

mira65:

ano, ty tři ventily, jsou pěkně vedle sebe, mám je na pravé straně při pohledu do motového prostoru. Přepouštějí podtlak na membránu EGR ventilu, vzduchové přívěry v sání a natáčení statorových lopatek turba.

2016-03-12 14:55:46

mirekdoda: Měl bych mít jeden co jsem měnil a byl dobrý tak ho při chvíli přehodím a budu jezdit až se to rozvítí přehodím na další uvidím. Zatím dík a kdyby někdo věděl víc tak napište.

2016-03-12 14:58:00

mira65:

dobře, tak potom dej info, jak to dopadlo.

2016-04-12 20:07:48

Oživím trošku tému. Síce som ešte neodhalil pravú príčinu problému, lebo odvtedy sa chyba neopakovala, ale..

Pred zimou mi mechanik povedal, že pri výmene palivového filtru sa mu horko ťažko podarilo dať obal aj s novým filtrom do stavu, aby to obal vydržal a dosť mu čúrila nafta. Našiel som tu aj príspevok, že jednému chalanovi vypisovalo tie isté chyby a chyba bola v kábloch čo boli pod palivovým filtrom (kvapkala na nich nafta, abo také niečo). Takže hľadám obal na filter za prijateľnú cenu, lebo na vrakáči pýta 50 eur a vyskúšam najprv najjednoduchšiu cestu. Možno pri veľkom tlaku presakuje nafta z obalu a čúri na káble, ktoré idú popod a to môže robiť problémy. Jednoznačne dúfam, že sa nám podarí vyriešiť záhadu k spokojnosti náx všetkých

2016-04-12 20:18:00

shark79:

měl jsem problém s průsakem nafty v rychlospoji na palivové hadici. Stačil vyměnit O kroužek v tom rychlospoji. Motor a dráty pobryndané, ale trvalo to jen krátce kvůli smradu. To, že mi uniká nafta nic nesignalizovalo, ale protože dávám do nafty Vif, který příšerně smrdí, při každém otevření kapoty na motoru jsem to cítil. Později to došlo do stavu, kdy ten smrad pronikal až do kabiny.

2016-04-12 20:22:26

Mirekdoda:

tiež používam Vif, a s tou naftou v kabíne som ju cítil hneď ako som vzal auto od mechanika. Ale to sú súvislosti, ktoré mi vypadnú z hlavy, nakoľko ich nepovažujem za relevantné a akonáhle to niekto spomenie, tak sa mi to niekde v mozgu v komôrke zabúdania aktivuje a hneď si na to spomeniem

2016-04-12 21:18:59

Nazdar, u mne nic nového, ale už vím kdy mi to padá do nouzáku. Když jedu s kopce se zařazeným stupněm, tak se to natlakuje a začne svítit kontrolka a spadne do nouzáku. Takže ted jezdím s vyřazenym kvaltem s kopce a zatím to jde, ale řešení to není.

Mira

2016-04-12 21:23:10

mira65:

zkus také zkontrolovat, jestli někde neprosakuje nafta a nezatéká do drátů.

2016-04-18 08:11:56

mirekdoda: Nazdar, mám další problem nekde jsem to tu cetl ale t nemůžu to ted nikde najít. Semtam mi při vypnuti kličku jěště chvíli jde motor a pak zhasne nekdy se rozvítí kontr. mot adokonce mi to zkočilo i do nouzáku co to je

Mira


Odpovědět

1  2  3