Fórum - Téma


Chybový kód P0380, P0230


Fórum Grand Vitara II Chybový kód P0380, P0230

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II


1  2  3

2016-04-18 08:28:29

Ahoj Mira

Ten problém zvykne robiť DRV ventil na CR cerpadle. Majitelia 406 to poznajú. Odporúčam Ti ho vymontovat a pretesniť nakoľko je to lacnejšia alternatíva. Nie som na PC tak nemôžem poslať link na sadu tesnení, ale poobede pošlem + odporúčam prečistiť nádrž a preplachnut trúbky a mal by si mat kľud.

2016-04-18 08:34:28

shark79: Dík večer si napíšem a podrobněj mi vysvětliš kde a co je drv ventil a co mám udělat zatím Čao

Mira

2016-04-18 08:41:46

OK.

2016-04-18 16:45:45

mira65:

DRV je na vysokotlakém čerpadle. Má na starosti regulaci tlaku nafty na výstupu z vysokotlakého čerpadla do railu. V railu je snímač tlaku nafty a vydává pokyny pro DRV, kdy upustit naftu do zpětné větve a snížit tlak, nebo naopak, kdy přiškrtit zpětnou větev a zvýšit tlak v railu. Po vymontování DRV by jsi na něm měl vidět malinké mikrosítko a to mikrosítko se ucpává bordelem z nafty. Pokud je mikrosítko přicpané, bude propouštět méně nafty do zpětné větve a o to víc poteče natlakovaná nafta do railu a tím ke vstřikovačům.

Pro vypnutí motoru je potřeba zajistit strmý pokles tlaku nafty v railu, aby řídící jednotka přestala otvírat vstřikovače a motor se zastavil, proto DRV musí na plno otevřít a přepustit co nejvíc nafty do zpětné větve bez ohledu na pokyny snímače tlaku v railu. Jak už jsem psal, pokud je sítko na DRV přicpané, upouští se málo nafty a tlak nafty v railu klesá velmi pomalu a řídící jednotka stále otvírá vstřikovače a motor běží i s vypnutým klíčkem. Řídící jednotka se totiž vypne až za několik desítek vteřin po vypnutí klíčku a proto je schopná ty vstřikovače otvírat.

Při zpětné montáži DRV se doporučuje dát nové těsnění, ale po pravdě, já to ještě neměl rozebrané, tak to o výměně těsnění nemůžu ani potvrdit ani vyvrátit.

A protože to mikrosítko je velmi choulostivé, mnozí to řeší prostou výměnou celého DRV, než nějakým profouknutím, propláchnutím, či jiným vyčištěním sítka.

Jo a pro demontáž jakéhokoli dílu na vysokotlaké větvi se doporučuje nějakou dobu po vypnutí motoru posečkat, než tlak samovolně klesne na nulu.

V tomto vlákně na první straně jsou fotografie DRV a deaktivátoru třetího pístku od shark79. DRV je ten díl, na němž jsou vidět dvě očka pro šrouby, je větší a je otočen kovovým sítkem nahoru.

2016-04-18 18:07:35

Ahoj MIra

DRV ventil sa nachádza zbóku CR čerpadla. Je prichytený torxami a je k nemu na .... bodky prístup

toto sú tesnenia čo sa dajú kúpiť a vymeniť

O-kruzok: F 00V D38 011

Operny kruzok: F 00N 000 066

Ploche tesnenie: F 00R 0P1 466

plus mal by si ho prefuknut, ako uviedol aj mirekdoda. Zároveň si vyčisti aj nádrž lebo za ten čas sa Ti tam nahromadilo svinstva habadej. Odkedy so mal problém s DRV, odvtedy nejazdím na "výpary", aby si nenasalo bordel z nádrže

Bojím sa tu dávať linky na peugeot linky, ale keď dáš do uja gugla DRV ventil problém, tak nájdeš plno užitočných informácii od pežoťákov ako na ten ventil.

2016-04-20 17:07:21

shark79: Ahojte, tak sa pridávam ku vám s tým istým problémom, stalo sa mi to pri dlhodobom stúpaní na kopec,ked jazdim v beznej prevadzke tak ručicka teploty je stale rovnako,pri tom stupani sa motor zohrial viac a aj ručička vybehla vyššie nie na maximum,pri zaparkovani som citil mierny smrad zo zohriateho motora,pri zostupe z kopca zo zaradenou rychlostou mi zacala svietit kontrolka motora a opakuje sa to ako vam, po par naštartovaniach počas jazdy zhasne a pri zaradenej rychlosti pri brzdeni motorom zasvieti,stale do okola.Nevie či nám to pomože, ale vyzerá to že sa to stalo pri vačšom zahriati motora.

Mám 2ročný nový EGR ventil,aj nové podávacie čerpadlo.

Dúfam že sa nám to podarí rozlúsknut

2016-04-20 17:56:20

tomm2, mira65:

vypadá to, že se tu množí stejný problém.

Pokusím se objasnit, proč ve vašem případě začínám mít podezření na ucpané sítko DRV ventilu.

Oba brzdíte z kopce motorem, což je v pořádku, ale při brždění motorem ŘJ vypne vstřikovače, aby nevstřikovaly naftu do spalovacího prostoru. Není žádný odběr nafty. A protože se motor trvale otáčí, vysokotlaké čerpadlo neustále pumpuje naftu do railu. Aby se udržel přijatelný tlak v railu pro následnou akceleraci a nenarůstal do nekonečných hodnot a nepraskla nějaká trubička, musí se ta nafta upouštět do zpětné větve a to má na starosti právě DRV ventil ve spolupráci se snímačem tlaku v railu.

Pokud je sítko na DRV ventilu přicpané nějakým bordelem nestíhá jím ta nafta protékat do zpětné větve v tom množství, jak je požadováno. Připomínám, že vysokotlaké čerpadlo je poháněno rozvodovým řemenem a pokud se motor točí, čerpadlo stále pumpuje.

Mira65 navíc popisuje problém, že po vypnutí klíčku motor ještě chvíli běží, než zhasne a to je další příznak, že DRV ventil nepracuje, jak má.

Zkuste někdo zařídit opravu, nebo aspoň vyčištění toho sítka DRV.

P.S. nechte si prověřit činnost snímače tlaku v railu, jestli neposílá chybné informace o tlaku nafty v railu.

2016-04-22 17:15:23

Dakujem za radu, určite to budem riešiť, pokiaľ na niečo prídem napíšem.

2016-05-12 14:33:04

tomm2: Nazdar chlapi, na nic nového jsem nepřišel vyměnil jsem selioty mezi sebou jeden jsem měl navíc dobry a nic nového takže skopce jezdím s vyřazenym stupnem a kontrolka se mi nerosvěcuje, ale čímdál častěj mi nechce vypnout motor po otočení klíčkem a hned se mi rosviti kontrolka. Chci se zeptat zdali nevíte jaké auto peugod má stejny motor 2.0 Hdi osmiventyl, zkusil bych ještě na jejich forum.

Mira65

2016-05-12 16:15:26

mira65:

takhle z hlavy nevím, který Peugeot. Motor je RHZ. Na 99 procent máš problém s DRV ventilem.

2016-05-12 17:20:30

mirekdoda: Ahojte, presne mi vyhadzovalo kontrolku zo zaradenou rychlostou pri brzdeni dole kopcom aj pred tym ked som mal pokazene EGR , vtedy mi ale vyhodilo chybu EGR.Ale pametam si ze tu kontrolku vyhadzovalo presne tak ako teraz, len pravdaze je to asi nieco ine, dvom co tu piseme sa to stalo po velkom stupani do kopca,viem ze bol velmi zohriaty motor a vtedy to zacalo, tak zatial sa majte.

2016-05-12 18:17:01

Mira65

Vyššie máš spomenuté, ze to je DRV ventil + máš tam uvedený aj model. Je to 406. Tak ako som už písal vyššie. Vymeniť zhodiť nádrž, vyčistiť nádrž plus rozvod paliva preplachnut a bude to ok. A po výmene a vyčistení nadrze nejazdit až po rezervu


Odpovědět

1  2  3