Fórum - Téma


ČIDLO měření emisí


Fórum SX4 I ČIDLO měření emisí

Informace o modelu: Suzuki SX4 I



2014-03-03 08:00:58

Svítí mi čidlo "automatické regulace emisí" (oranžové čidlo v budíku pro otáčky motorů).

Nevíte co s tím. Servis nebo stačí "něco očistit":)

Děkuji za pomoc. Lubo

2014-03-03 08:04:11

lubo: Zavez to do servisu. A příště alespoň napiš co máš za auto... (nafta, benzín)

2014-03-03 08:19:52

Omlouvám se, Suzuki SX4, 2008, 1,6, benzín.

2014-03-03 09:18:23

lubo: Koukni na fórum, někde se to tu probíralo. Může to dělat špatný benzín.

2014-03-04 13:37:06

lubo:

Jestli jsi prošel při posledním měření emisí při STK, tak nemusíš panikařit. Pokud máš ročník 2008 předpokládám, že máš najeto maximálně 100 000 km. Koukni do protokolu kolik ti naměřili CO2. Limit je 0,5 % objemových při volnoběhu a 0,2 % při zvýšených otáčkách. Většinou je to splněno s rezervou jednoho řádu. Tedy za předpokladu, že není jiná závada, charakterizována další poruchovou hláškou. Pokud by tam žádný DTC nebyl, nebo pouze P0420, P0421, jedná se o starou známou chybu použitého SW verze 1.0 CAN.

To, že svítí oranžová kontrolka MIL (Malfunction Indicator Light), znamená sice možnou závadu v řízení emisí, ale také může jít pouze o chybnou indikaci účinnosti katalyzátoru. Pokud se jedná o sporadický výskyt, kontrolka po několika jízdních cyklech zhasne a po čtyřiceti zahřívacích cyklech se sama vymaže i sama informace o ní z registru závad.

Tento konkrétní problém, o kterém se diskutuje na různých fórech napříč značkami se pořád připisuje nekvalitnímu palivu, už se z toho stal takový folklór, ale tady zakopaný pes není.

2014-03-04 19:53:30

plukovník: EMISEmi jsem prošel dne 19.2.2014. Hodnoty jsme měl (v závorce jsou předepsané hodnoty), VOLNOBĚH: CO 0,01 % (max 0,20%), HC 4 ppm (max. 100 ppm). ZVÝŠENÉ OTÁČKY: 2500-3200 1/min., CO 0,03 % (max.0,2%), Lambda 1,000 (0,980-1,020), HC 12 ppm (max. 100 ppm). Verdikt je tedy bez závad. Analyzátor AT-505.

Jestli tomu dobře rozumím, po několika jízdních cyklech kontrolka zhasne, a po 40ti žhav.cykl. se chyba vymaže.

Jinak, SERVIS mi podal tyto informace. Musí napojit auto a zjistit data. Pokud se chyba neukáže, musí proměřit či prohlédnout. Doba cca 3 hodiny. Cena Lambdy 3-6t.Kč. Co vy na to?

2014-03-04 20:07:34

Zavést to do servisu je jedna možnost. Další možnost je pořídit si za pár kaček diagnostiku a napsat jaká chyba to rozsvícení kontrolky způsobila. Samozřejmě to může být prkotina v podobě chyby P0420, ale také to může být něco jiného.

Mimochodem ty chyby typu P0420 se řeší opravdu všude a dokonce je známo i řešení. Prostě se zadní lambda sonda našroubuje přes redukci, která ji oddálí od katu o cca 2 až 3cm a je vyřešeno.

2014-03-04 20:10:08

Na měření emisí před STK bych vůbec nespoléhal. Tam se to dělá tak, aby auto prošlo. Přece nepřijdou o platícího zákazníka.

2014-03-05 07:24:50

wagonek:

Tak za prvé, měření emisí dnes nedělá žádná státní instituce,ale běžný servis s licencí DEKRA,

a za druhé, snaž se uvažovat alespoň trochu hlavou, když servis nebude chtít přijít o toho údajného platícího zákazníka, a bude neseriózní, tak to zaonačí naopak tak, aby vozidlo při předběžném měření emisí jako NEvyhovělo a oni mohli vesele opravovat a opravovat...

Jinak ten tzv. emulátor k lambda sondě je sice poslední dobou populární a na jeho výrobu jsou machři hlavně poláci, ale seriózní řešení to není, protože motor pak pracuje v jiných parametrech a když to objeví při STK, tak tě vyfakují.

lubo:

Co já na to ? V podstatě souhlasím a je to tak. Pokud svítí MIL, zjišťuje se příčina, to jestli je vadná sonda se zjistí měřením jejích parametrů. Jak dlouho se v tom budou vrtat záleží na tom, jací to jsou odborníci. Pro nalezení skutečné příčiny, tedy zda je vadná opravdu nějaká sonda, řídící jednotka, SW, nebo něco jiného jsou potřeba i jiné přístroje než diagnostika (např. osciloskop) a hlavně technické vědomosti a zkušenosti. Ty se ale dnes tolik "nenosí", spíše obchod a management.


Odpovědět