Fórum - Téma


Couvání proti kopci


Fórum O vozech našich členů Couvání proti kopci


Diskuze o vozidlu

2007 SX4 I 1.6 VIN: TSMEYB21S00246955

1 fotek  |  74 diskuzí

Výkon motoru 79 kW (107 PS) při 5600 ot./min. Točivý moment: 145 Nm (107 ft/lb) při 4000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 586 ccm (97 cui), 4-válec, 16-ventil, M16A.


1  2  3  4

2010-11-25 21:24:07

Já ze Zlína a taky to tu je ;) toho je všude plno. většina lidí bere auta jako věc na dopravení a nemají k nim žádný cit. nechápu proč si takoví kupují auta jako BMW, Mercedes, VW,... na tohle jim bohatě stačí stará felicie ;)

2010-11-26 07:18:36

.. pro "kato" - mohu i osobní kontakt na dotaz ?

2010-11-26 07:36:58

... jistě je to i můj vliv a způsob couvání, ale couvám skutečně proti výraznému kopci a často i s nákladním přívěsem a tak korekci směru musím i přes spojku ...... mám i odzkoušeno, že při zapnutém 4WD je to cítit více .....

2010-11-26 08:14:46

Tak tím se to ovšem vysvětluje, neb v tom případě necítíš spojku ale spojovací elektrodynamický komplet 4WD. A ten cítit je, neb se hřeje. Z toho důvodu má dokonce pojistku proti přehřátí, která v případě potřeby odpojí režim 4WD na dobu potřebnou ke zchladnutí.

2010-11-26 16:33:07

Janis: Jasně , napiš do interky

2010-11-26 16:42:41

Beaumonte, tak krásně bych to nevysvětlil ani já...máš pravdu, ale při přehřátí spojky diferenciálu se rozblikají kontrolky AUTO a LOCK a o tom Janis nepíše, tak bych to spíše tipnul na tu klasickou spojku

2010-11-26 17:42:05

Jenomže ta spojka diferenciálu při zatížení smrdí jako hyena daleko dříve než dojde k tomu vypnutí a rozblikání.

2010-11-27 00:21:19

no... ať se auto hodí do servisu a pak napsat co s tím je ;) jinak se asi nijak neshodneme :D

2010-11-27 11:14:44

No nevím -couvání proti kopci přes spojku a její smrad - není na servis,pokud při normální jízdě neprokluzuje. Taky jsem řádně zasmrděl při vytahování magora s Felicií - z bahna,kam jsem si ani s Ignisem netroufnul - a dobře jsem udělal

2010-11-27 11:26:31

Vždyť říkám ať to zkusí pořádně rozjet na trojku do většího kopce, a jestli v tomhle případě nebude prokluzovat tak je v pořádku. V případě couvání do kopce a ještě balancování s vozejkem a tancování na spojce se nic seriózně nepozná.

2010-11-27 11:40:25

Kde jsi přišel k tomu, že spojka zadního diferenciálu smrdí při přehřátí??

2010-11-27 12:19:56

Jak se ten bazmek začíná vlivem ztrátového tepla zahřívat a mazivo v něm a sajrajt na něm škvířit tak mají všichni co jsou v blízkosti pocit že je někde cítit pečená kočka. Je to podobné jako opékat bifteky na hlavě válců u motocyklu na srazu motorkářů.

2010-11-27 12:25:47

Tam ale žádné mazivo není, já už ji 2x měnil, spojka je i mimo olejové náplně diferenciálu a je utěsněná v koši před dif.

2010-11-27 12:36:14

Určitě tam trochu bude, tímto bych tě rád vyprovokoval k tomu abys to zkusil otevřít jako konzervu a konečně zjistil jaká to má střeva. Můj předpoklad je, že je to v podstatě elektromotor, který má kotvu nakrátko a buzený stator. Otázkou zůstává, jestli je to celé v olejové lázní.

2010-11-27 12:56:05

Nejni,... je to mechanická záležitost na principu elektromagnetu, jediný v čem je mazivo jsou dvě ložiska, která spojku unáší. Pokud spojku vyndáš, vypadá jak homokyneťák ze kterýho vedou dva kabely se svorkovnicí a jak říkám: Koš spojky je dokonale utěsněn, takže nějakej zápach je cejtit až po demontáži koše a to zápach jako třeba ze spálenýho alternátoru či startéru, pokud teda při výrobě nezapoměli tu kočku v koši Přeci nemůže běhat v olejové lázni, když je el. ovládaná......navíc jukni na celej diferák a na hodnotu náplně(0,8L)

2010-11-27 13:02:24

Co se na těch dvou vadných kusech, cos měnil, posralo ? A proč taková tretka stojí 40 000? Měl bys to rozpitvat víc. To že je ten komplet elektricky ovládaný, neznamená, že nemůže běhat v oleji. Naopak všechny vyspělé elektrodynamické mechanismy by měly běhat v transformátorovém oleji. Je to kvůli odvádění tepla z vinutí. Transformátorový olej na rozdíl od převodového je elektricky naprosto nevodivý a naopak dobře vede teplo. Narozdíl od převodového, kde je důraz kladen na mazací schopnosti, to jest na viskozitu. Z tvého popisu stejně nevím, zda to tedy funguje na principu magneta, nebo asynchronního, nebo synchronního točivého stroje. To znamená že jedna část spojky je vinutí a druhá část buď též vinutí, ale nakrátko a nebo pouze magnet.

Ale ty tvrdíš, že se to celé na pohled tváří jen jako šudlátko za 40 000.

2010-11-27 13:11:48

Ta cena je hrozná, ale dal si mi inspiraci se ráno v pondělí spojit s Prahou a optat se, páč já díl rozebírat prostě nesmím a že jsem šťoural

2010-11-27 13:27:11

Takle záležitost mi leží v žaludku od té doby co jsem to koupil. Ta spojka je při použití 4WD neuvěřitelně zatížená na teplo. V případě, že uvízneš zadkem na pevném podkladu a zadní kola se netočí, ale naopak předek se protáčí, tak je v případě režimu lock na té spojce ztráta 50 % momentu z dodaného okamžitého výkonu. Tak si představ jaké teplo je na komponentu o velikosti te spojky při 50 % ze 79 kilowatů výkonu. Na tom by se upekly čtyři kočky, ne jedna. Každý kdo chápe tento mechanismus, tak ví jak tento typ pohonu používat a pak se mu možná nestane , že to jde záhy do kopru za 40 000 Kč. V případě, že to opravdu není v oleji, tak to ovládací vinutí odejde velice snadno, neb se klidně utaví ještě dříve než zareaguje tepelná ochrana, v případě prudkého přetížení.

2010-11-27 13:50:36

No senzor teploty vypíná spojku cca při 70ti až 80ti stupních, to aby právě k utavení nedošlo

2010-11-27 14:08:20

To je sice hezké, jenže ten senzor je našroubován zvenku na skříni kompletu a v případě že v tom režimu lock 4WD budeš mít tu zadní nápravu na pevném podkladu a předek v blátě, tak když dáš plné točky do luftu na předek, všechen moment se protočí během několika vteřin přes ten spojkový komplet vlastně naprázdno (zadní náprava stojí- kardan se točí zároveň s rozdělovací převodovkou). V tom okamžiku se zvnitřku toho bazmeku zakouří aniž by teplota pláště skříně byla již těch alespoň 50-60 stupňů. Pujč si předváděcí sexynu a jdi ji na zkoušku kurvit někam na tankodrom do bláta a uvidíš. Ale nenápadně, ať tě nevidí šéfové.

Co z toho vyplývá jako rada pro uživatele tohoto typu pohonu? Není se třeba bát ani režimu AUTO, ani režimu LOCK, ale dbát na pokud možno rovnoměrný přenos zátěže na všechna 4 kola. Pozor na brutální prokluz jakéhokoliv kola, nebo celé jednotlivé nápravy a pozor na příliž plynu (potažmo otáček). Při zapadnutí platí v tomto případě, že méně znamená více. SX4 je crossover, nikoliv čistý offroad.


Odpovědět

1  2  3  4