Fórum - Téma


Couvání proti kopci


Fórum O vozech našich členů Couvání proti kopci


Diskuze o vozidlu

2007 SX4 I 1.6 VIN: TSMEYB21S00246955

1 fotek  |  74 diskuzí

Výkon motoru 79 kW (107 PS) při 5600 ot./min. Točivý moment: 145 Nm (107 ft/lb) při 4000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 586 ccm (97 cui), 4-válec, 16-ventil, M16A.


1  2  3  4

2010-11-27 14:12:47

při zapnutým 2WD spojka vůbec nepracuje(jako by tam nebyla), jen se točí ložisko za kardanem, takže namáhání a zvýšení teploty nehrozí

2010-11-27 14:20:40

Samozřejmě, pokud je zapnut režim 2WD, tak je rozepnuto a točí se jenom ložisko na kardanu a na vstupu do diferenciálu a k žádnému přehřátí dojít nemůže. Vozítko pak funguje jako obyčejná předokolka. Ale v takovém případě je lépe si koupit SX4 2x2, která je o 80 000,- Kč levnější. Takže takhle to asi řešit nelze.

2010-11-27 14:25:50

Není vhodné tu vyprávět, proč jsem spojku měnil.......jen předesílám, že když se k tomu autu někdo chová jako k SUV, , tak se nemůže divit že ho tato závada potká.....já moc dobře vím jak se chová dotyčný k Sexynce a divím se, že odešla jen ta spojka (Janise nemyslím, aby se neurazil, mám na mysli toho kterýmu jsem to měnil )

2010-11-27 14:39:03

Přesně to jsem chtěl poznamenat. Většinou si za to může dotyčný sám buď z blbosti a nebo z neznalosti. Pokud se u toho dotyčného komponentu nejedná zrovna o zmetek a to je pak smůla. Pokud je člověk precizní a šťoura, tak zjistí, že to vlastně spolehlivě funguje, přesně za účelem jak to bylo určeno. SX4 není Defender.

2010-11-28 11:20:45

Sice to od věci, ale smíchy pukám Beaumonte Hele já si schválně pročítal dílenskej manuál a ty kokoti tam píšou, že pro výměnu senzoru teploty spojjky diferáku, musíš demontovat celej diferenciál......Já nechápu proč někdo shání manuály, když tam píšou takový hovna a vem si, že člověk neznalej by tu hrušku fakt vyndal Já většinou jedu podle katalogu dílů, abych měl přehled jak to vypadá a co kde je, manuál používám jen na kódy chyb a dotahovací momenty

2010-11-28 13:01:36

Samozřejmě, že tam píší blbosti. Už jenom proto, že čidlo teploty spojky diferenciálu nazývají senzorem teploty vzduchu. Ono se tím tedy částečně vysvětluje, proč to čidlo tak špatně reaguje na přehřátí, neb ta setrvačnost od toho kompletu jde za tou pečenou kočkou s velkým zpožděním. A co se týče té předepisované demontáže diferáru pro výměnu čidla, tak výhoda pro servismana s kutilskými zkušenostmi je v tom, že si může započítat spoustu předepsaných normohodin, zatímco využije své kutilské knowhow. My kutilové máme na rozdíl od mnoha (ne všech, sensei) profesionálů lecjaké fígle. V případě vypreparování čidla to může být upravené nářadí, nebo takříkajíc operativně vytvořený malý otvor v podlaze zavazadelníku. Použít takříkajíc laparoskopickou metodu operace, jak by řekl dr. Haus.

Jinak blbosti v manuálech jsou částečně způsobeny neobratným překladem, který je buď počítačový a nebo dělaný překladatelem nemechanikem. Takže to občas chce trochu obrazotvornosti a fantazie.

2010-11-28 13:31:13

Na čidlo Ti postačí očkový klíč 14 , přístup na h***o, ale jde to

Vlastně kecám, stranovej, ale dobrej, páč očko nepřetáhneš přes konektor

2010-11-28 13:47:17

No vidíš, a zákazník-kavka, který má tu smůlu, že se mu posere čidlo a bojí se že nastal konec světa, tak zaplatí nové čidlo, demontáž diferáku, nějaký spojovací materiál a těsnění, suma sumarum slušných pár tisíc, a mechanikovi pokud je to šibal k tomu stačí čtrnáctka klíč. Nakonec mu nevymění ani to čidlo, neb zjistí, že byl jenom špatný kontakt konektoru. Všichni jsou spokojeni. Zákazník, že nenastal konec světa a servíce, že si může dál v klidu vegetovat ve své slonovinové věži.

P.S. Pro tento účel já použiji plochý klíč na převlečné matice (v případě potřeby lehce vyhnutý)

2010-11-28 13:58:58

Takhle to nechodí......vedení si je moc dobře vědomo, že na opravy nejezdí jen v uvozovkách blbci co nic nevědí.....no kuwa asi proto mi práce vázne

2010-11-28 14:13:52

Ale na polemizování bych zvolil novou větev, tady je téma jiné

2010-11-28 14:16:41

Já se čím dál více setkávám u svých známých s názorem, že ve značkových servisech nic neumějí, tedy kromě výměny oleje. Takže každý jak nejdříve může, tak opustí jejich služby a jde raději k šikovnému soukromníkovi. Ne všechny závady se týkají specifické elektroniky a fachmanská práce zůstává pořád tatáž. Na obhajobu těch značkových lze poznamenat jen to, že se řemeslu nemají kde naučit, neb vzhledem k jejich cenám oprav nikdo s autem starším než 3 roky do značkového nejezdí a do té doby se dělají jenom garanční prkotiny a nebo výměny montážním způsobem. Ale to nejsou opravy pro fachmany.

Takže by ses měl raději udělat také sám pro sebe.

P.S. Stím polemizováním je to pravda, diskuze na fóru nějak vázne, asi všichni odjeli lyžovat, takže by bylo na čase založit novou větev a pojmenovat ji třeba "Variace na renesanční téma"

2010-11-28 14:26:53

Co na to odpovědět.......dám příklad: soukromníček přijede za mnou že si neví rady se Sexynkou, dobře tak to společně spácháme a dá mi provizi a sumasumárum ten zákazník zaplatí stejně, jak kdyby auto rovnou přistavil mě

2010-11-28 14:36:29

Jenomže já nemyslím soukromníčka, ale pana soukromníka. Samozřejmě i mezi soukromými autaři jsou někteří úplný idioti. Zde jsou nutné reference a doporučení známých. Ale připadá mi, že zkušený praktik se ve značkovém servisu musí ukousat nudou. Kdybych musel pořád jen měnit olej, tak bych za chvíli měl asi olejničku ohnutou jak z měkýho plechu.

2010-11-28 14:51:10

Snad ani nebudu prozrazovat postup, jak to chodí......ale já Suzuki....druhej Škodovky.....další Nissany.... a další třeba hOpli......jsme ale propojení,páč nikdo znás nejni Geroj. Akdyž on potřebuje vědět něco, tak já mu poradím a když potřebuju já oni poradí mě.....garážníky republika zlikviduje... věř mi

Navíc jsem s přežral a ani to pívo do mě nejde.........jdu relaxovat


Odpovědět

1  2  3  4