Fórum - Téma


cukání motoru


Fórum Swift IV cukání motoru

Informace o modelu: Suzuki Swift IV



2014-01-07 09:15:38

Ahoj, mám swiště r.97, 50kw, 1.3, 1298....

Hledal jsem v přispevcích výše a nic se mému nepodobá...

Nedavno jsem nastartoval a motor mel velice divny zvuk zkusil jsem se rozjet a auto skakalo jako koza. po chvili to prestalo. Myslel jsem, že špatný benzín a tak jsem natankoval na nějaké vyhlašenější benzínce. Ale ukazalo se že to benzínem není auto někdy jede vlastne normálně a někdy skáče. Vetšinou motor začne cukat když sešlápnu plyn v malých otáčkách uplně na podlahu. Nevíte čím by to mohlo být?

Jediné co mě napadá jsou svíčky nebo třeba už dost zanesený vzduchový filtr....byl bych velice rád za jakékoliv dobré připomínky či rady. Díky vám moc

Hill  
Jaroslav
2014-01-07 10:28:00

guthu: svíčky, kabely ke svíčkám, palec a víčko rozdělovače. To jsou první věci, které je potřeba zkontrolovat případně rovnou vyměnit, je to individuální - někdy stačí 100 tis. km, někdy to vydrží i dvojnásobek. Asi jak se jim to ve výrobě povedlo.

Většinou je závada v tom, že při prudším šlápnutí na plyn nemá jedna nebo dvě svíčky dostatečně výkonnou jiskru, aby zapálila(y) směs.

Ale to už tu bylo, a ne jednou.

2014-01-07 13:27:40

guthu: Tipuju prošlehlej svíčkovej kabel. Stalo se mi na litru to samý s úplně stejnýma příznakama, ale jak píše Hill je to stále dokola a dokola a...

2014-01-07 15:03:14

má cenu kupovat nejaký trochu kvatlitnejší svíčky Bosch cca 200kč za ks. nebo stačí uplně obyčejný?

Hill  
Jaroslav
2014-01-07 17:59:01

guthu: nemá. Už tu někdo popisoval špatné zkušenosti s drahými svíčkami, vyšlo z toho, že cena není měřítkem vhodnosti pro Swifty.

Přitom výrobcem doporučené svíčky NGK BPR6ES jsou běžně dostupné a za příjemnou cenu, zrovna tak DENSO W20EPRU, hele: http://www.autodily-cardo...-mazda-nissan-opel-volvo/

Mimoto jezdil jsem přes tři roky se svíčkami Champion OE006/T10 M14x1,25 mm, dlouhý závit, vestavěný odpor, jiskřiště 0,7-0,8 mm (NGK ani DENSO na té pumpě zrovna nevedli, tak jsem podle tabulky prostě tři kousky koupil), a taky jsem s nimi neměl žádný problém. Vydržely něco kolem 60 tisíc km a nejspíš by vydržely i víc. Klidně tam můžeš dát i táborské Brisk LR15YC, jsou prakticky stejné. Ale ty NGK nebo DENSO jsou jednou doporučené v návodu, tak na to vezmi ohled.

To s kabely problém byl (dal jsem tam sadu z Tesly Blatná, vřele doporučuji), když mi motor běhal na dva hrnky za vlhka, zjistil jsem, že probíjí víčko rozdělovače a mezi jeho kontakty a palcem je už příliš daleko. Tak došlo i na nákup víčka a palce.

Swift s tím jezdí stále.

2014-01-07 22:22:50

hill: Tedkom jsme se bavili s kamošema (ještě jsem to nezkoušel) ale má swift nějaký speciální klíš na svíčky? protože jsem myslel že t v poklidu vyměním doma sám.

A jedine čemu tak vlastně nerozumím je PALEC ROZDĚLOVAČE nějak si neumím představit kde se to montuje mění ( i když jsem otevřel kapotu tak jsem to nevidel) :-D protože muj záměr byl, že si to udělám doma sám Jen je pravda že takovým věcem uplně nerozumím ale o zučnost nejde jen bych rád měl přehled :-d tak kdyby mi to jestě někdo vysvětlil byl bych rád :-D

Hill  
Jaroslav
2014-01-07 23:07:02

guthu: především musíš mít klíč na svíčky v nářadí k autu. Je to normální trubkáč jedenadvacítka, jako na naprostou většinu běžných svíček.

Mělo mě to napadnout, že, když jsi na fóru nenašel odpověď na tvůj problém, že to je jinak: tys ho určitě našel, ale nevíš, o čem je řeč.

Umíš změřit odpor zapalovacího kabelu? To se tu opakuje tuším 4x, kolik bys měl naměřit.

Nevíš, kde hledat rozdělovač a palec v něm? Je tu na fóru někde vyfocené víčko i palec. jo, tady: http://www.suzukiclub.cz/...22_rozdelovac_po_260k.jpg . Je to sice z tříválce, ale to je pro tento případ jedno. Na fotce je vidět, jak jsou vyjiskřené zuby v kontaktech víčka a jak je oprskaný kontakt na palci.

Aby bylo jasno: rozdělovač rozděluje napětí na jednotlivé svíčky. K němu vede vysokonapěťový kabel od indukční cívky, od něj dál ke každé svíčce jeden kabel. To víčko drží dva šroubky na tělese upevněném na hlavě motoru, to těleso obsahuje snímač polohy vačky a o povolení dalšího šroubku dovoluje natáčením kolem osy měnit předstih. Víčko sundat můžeš, palec vyjmout můžeš (je na vačce jen nasunutý), když nepřeházíš kabely, zase to pak složíš dohromady a pojede to.

Ale nepovoluj ten zajišťovací šroubek na bloku motoru, ať si nehneš s předstihem.

Když to však nevíš ty ani kámoši, nevrtej se v tom a rychle si najdi jakéhokoli automechanika (nemusí být od Suzuki), který na první pohled rozdělovač uvidí, a taky přesně ví, co na něm smí rozdělat, aniž by rozšteloval předstih. Palec je totiž nasazený na konci vačkové hřídele uvnitř rozdělovače.

Radu "povol šroubek číslo 9 podle výkresu na straně 8M-32 servisního manuálu, neztrať z něj podložku 9a, poznač si polohu kabelů, vytáhni je z víčka..." ti nemá smysl rozepisovat. Jednak by to bylo na dlouho, jednak by to bylo marné, když nevíš ani, jak se čemu říká.

Ty potřebuješ ze všeho nejdřív někoho, kdo ti ukáže, co kde je, jaký to tam má význam, co to dělá, na co se může sahat, a na co bez přístrojů radši nikdy, jestli to chceš zase složit dohromady.

Nic na tom ale není. Začni výměnou svíček (doufám, že aspoň víš, že se mění v ještě teplém motoru - jestli je tam někdo zatáhl za studena, budeš muset víc zabrat). Pak můžeš pokračovat měřením nebo rovnou výměnou kabelů ke svíčkám. Tady je to: http://www.suzukiclub.cz/...al_download_act.php?id=75

2014-01-08 08:59:59

hill:

Jenom drobná technická pro ostatní co mají novější auta.

To jak píšeš že, klíč na svíčky je normální trubkáč jedenadvacítka, jako na naprostou většinu běžných svíček, tak už neplatí.

Klíč na svíčky pro naprostou většinu dnešních automobilú již není jedenadvacítka

Ale ono je to jedno, protože průměrný úředník si dnes u svého automobilu svíčky stejně vyměnit nedokáže.

2014-01-08 10:39:58

No doufám že na výměnu svíček nepotrebuji žádné měřáky. Prvně vyměním svíčky a pak pudu dál jestli se to ppomuže nebo ne. Svíčky by stejně zasloužil swištík nové. Nebo je tohle špatný postup?

Hill  
Jaroslav
2014-01-08 12:09:58

guthu: začni těmi svíčkami, to už jsem ti napsal výše. Přeskokovou vzdálenost 0,7-0,8 mm jde docela slušně odhadnout, nehledě k tomu, že se s takto ohnutými kontakty ty svíčky většinou už prodávají. Jinak potřebuješ plíškovou měrku a na ni kontakt sklepnout.

plukovník: v tom máš sice pravdu, ale pro motory G10A, G13A, G13BA i G13B je to trubkový klíč svícák 20,8 mm, za tu jedenadvacítku se tedy omlouvám.

2014-03-01 13:48:23

Děkuji za rady...nebyl jsem tedkom moc u pc proto píšu až ted.

Hill  
Jaroslav
2014-03-01 15:42:47

guthu: děkuj, až to budeš mít vyřešené, tedy, jestli ty tipy k nějakému výsledku vedly. V tom případě (a i v případě, že bys přitom zjistil chybu, na kterou jsme zapomněli) ale nezapomeň napsat, co to bylo. Budou ti děkovat ostatní podobně postižení.

2014-03-01 20:36:03

hill:

Já jsem měl na mysli klíč č. 16 na svíčky pro nové motory, jaké máš ve svém současném autě zřejmě i ty.

2014-03-06 20:25:02

na děkování bylo brzo ani mechanik nevěděl co s tím... docela mě to mrzí měl sjem to autíčko moc rád

Hill  
Jaroslav
2014-03-06 21:02:58

guthu: to je všechno hezký, ale co jsi tedy ty nebo mechanik vyzkoušel? Nějaké rady jste tu dostali, ale zase nevíme nic.

2014-03-21 14:22:51

Tak píšu řešení mého problému.... nakonec jsme zjistili, že mi prodali špatné kable od víka ke svíčkám, kableměly uplně zrezlé koncovky a díky tomu auto škubalo a a tachometr si lital kde mu chtělo. Vyřešil jsem to reklamací a koupi nových. Co taky jiného

2014-05-05 15:55:14

guthu: Jinak svíce doporučuju český Brisky LOR15LGS.Vzal jsem je na zkoušku a musím říct, že je znát, že jsou jiný než standart.Ze všech hledisek lepší


Odpovědět