Fórum - Téma


Cukání+podtlak v nádrži


Fórum Swift IV Cukání+podtlak v nádrži

Informace o modelu: Suzuki Swift IV


1  2

2008-07-26 01:03:13

Zdravím všechny,prosím o pár rad.Mám swifta 2001,1.0.Za prvé Při novém natankování při odšroubování víčka to zasyčí-je tam podtlak.Má to dělat?A za druhé.Čím dál víc začal motor vynechávat při konstantní rychlosti,většinou u čtyřky a pětky ve 2000-2800 otáčkách.Pokud přidávám,tak ne.A jen když je motor zahřátý.Vyměnil jsem svíčky-nepomohlo.Nevíte co by to mohlo být?

2009-03-31 10:32:14

taky mi cukal zvlášt při zátěži jízda do kopce nebo jízda hodně naplno. Ale přišel jsem na to že to má asi souvislost s tankováním plný nádrže, jako by se udělal až moc velkej podtlak a do motoru tak nešlo dost benzínu. A tak než někam daleko (cca 100km) jedu tak tu nádrž otevřu aby si to nasálo vzduch a pak to jede celkem v poho bez cukání.

2009-03-31 20:00:42

no u mna swift 2001 1,3 podtlak v nadrzi je poriadny hlavne v prazdnejsej ale ziadny vplyv na chod motora nepozorujem .....

2009-05-11 22:00:45

zkus eště zkontrolovat palivový filtr.

A prosím tě až ho najdeš udělej mi fotečku, abych věděl kde ho mám hledat. děkuji

Sice mám americkou verzi ale ta by se neměla moc lišit, a taky mám podobný problém:

Když se zahřeje motor (mám karburátor) pak jedu jak autoškola - při rozjezdu přidám plyn začne zvyšovat otáčky tak do 2000 pak okamžitě klesne na volnoběh,a takhle pořád dokola , ale když to točím do 1500 tak je to v poho (normální akcelerace) a podtlak nemam ( aspoň když tankuju ) - zatím jsem teda nezkoušel to s tím víčkem, ale u mě s tím problém asi nebude

2009-05-21 10:29:08

Ahoj, taky se mi casto stava, ze pri tankovani, zejmena do prazdny nadrze, po otevreni vicka se poradne nasaje vzduch.Ale pri jizde motor necuka vubec.

Spis me trochu vadi, ze pri rozjizdeni a dosedani 1. rychlostniho stupne se motor trochu rozklepe.Je to slyset, jako kdyby bylo neco uvolneny.Ovsem jizda uz je potom uplne v poradku.Nevite nekdo co s tim?

Jo a po jak dlouhe dobe se musi menit palivovy filtr?

2009-05-21 13:17:21

vicko mi "zasyci" pokazde

2012-01-17 10:21:11

Ahoj. Hledám ve fóru,ale marně.I když problém s autem nemám,zajímalo by mě,kdy by se měl měnít (u litrovýho swifta r.v.98) palivový filtr,jak se zpravidla projeví jeho zanešení, kde jej hledat,jak se k němu dostat...Dikes za odpovědi.

2012-01-17 10:28:38

najdes ho viz fotka. dostat se k nemu da dost blbe hlavne teda k hadicim kde sou vetsinou vsechny sponky tak zarezly ze nejdou sundat. takze je nejlepsi sundat nadrz i kdyz ani to neni nejak extra pekna prace ale stejne by to dopadlo tak ze by si 2 hodiny zkousel sundat ten filtr a dat tam novej a nakonec by si tu nadrz stejne sundal tak si aspon usetris cas a nervy :) a nejspis by se to projevovalo nejakym cukanim treba pri prudkym pridanim nebo proste spatnej chod motoru apod. a vymenou urcite nic nezkazis a hlavne pozor az ho tam budes davat aby si neulamal trubicky co dou do nadrze a nemusel zase znova sundavat nadrz jako tenkrat ja...

2012-01-17 10:39:49

Dovedeš potěšit...

2012-01-17 10:53:37

ja rad :) muzes zkusit jen filtr nerikam ze to nejde ale... a rovnou bych se podival do nadrze (i pres to ze budes muset nejspis odvrtavat par tech skvelejch krizovejch sroubu co se zvejknou uz jenom kdyz se na ne podivas) protoze to co se tam da nekdy najit je docela humus (listi, vetve...) foto z cele prace ti muzu dodat

2012-01-17 11:20:22

Fajn.Dodej,prosím,foto z celé té zábavičky.Jenom nechápu,jak by se mohlo dostat do bandasky listí,ba dokonce větve...

2012-01-17 11:29:28

spis mi bylo divny ze sem tam nenasel treba obal od tatranek nebo botu vzhledem k tomu jak to auto vypadalo pri koupi :)

http://www.edisk.cz/stahn...34/nadrz.rar_21.99MB.html tady to mas

2012-02-02 13:11:34

Mám Kanadu Sviště 1.0 (geo metro)už několik let.

Od včerejška mám problém se startováním. Nechce chytnout. Když ho přemluvím tak je to v poho, drží otáčky a já v klidu škrábu okna. Ale jakmile se rozjedu má tendenci se dusit a rozsvítil se check engine (našel jsem tenhle topic ale odkaz co tu je na jablkon nefunguje). Pokud jedu na čtvrt plynu, je to v poho, ale jak chci přidat tak se začne dusit. Dočetl jsem se jak vyblikat chybu (provedu dnes) ale chybí mi ten seznam kódů.

Napadlo mě :

1 - svíčky

2 - kabely

3 - rozdělovač

4 - zamrzlej palivovej filtr (páč ten je tam snad ještě původní, v motorovém prostoru jsem ho nenašel, takže asi pod autem?)

5 - a pak sem se tu dočetl o nějakým čidle či co.

6 - ukostření jsem zkontroloval a baterku odpojil, check engine svítí pořád.

Asi se to tu opakuje, ale poctivě sem hledal ale řešení nenašel.

EDIT: manuály jsem si stáhnul z příslušné sekce, jdu je studovat. Každopádně pokud někoho něco napadne ohledně mého problému sem s tím. Nejsem manuálně úpe neschopnej ....teda doufám.

2015-02-07 11:04:50

Zdar,všude možně čtu,jak lidi řeší to,že mají podtlak v nádrži a jsou z toho vyděšení,ale já jsem právě vyděšený z toho,že tam ten podtlak nemám.Jak jsem měl auto čerstvě,tak jsem při rychlém otevření víčka po jízdě ještě nějaký velmi neznatelný upšouk slyšel,ale teď už vůbec nic!

Zatím jsem ještě pro jistotu netankoval víc jak 1/3 nádrže a upřímně se děsím toho tam natlačit více,nejsem totiž natolik bohatý,abych mohl jen tak rozlívat benzín po zemi,kdyby náhodou došlo na ten nejhorší možný scénář-díru v nádrži.

Mám totiž 4x4 a než dobývat nádrž z auta,tak bych spíš přemýšlel o sešrotování nebo prodeji na ND

Nenapadá někoho,co by to ještě mohlo zapřičiňovat nebo co by se dalo nějak nenamáhavě zkontrolovat,než případně vyliju ten benál na zem,či nějaké rady tipy těch,kdo se s tím už setkal?Mám relativně obrezlé víčko nádrže zevnitř,může to být třeba jen tím víčkem?Jsou v něm nějaké ventilky?

2015-02-07 11:30:15

vossák:

Nevím jakého ročníku tvoje vozidlo je, ale dříve se žádný podtlak v nádrži neřešil, nádrž měla naopak přivzdušnění, aby tam podtlak nevznikal. Takže klídek. Jezdí ti to, jezdí. A to je to hlavní

Jinak i u dnešních aut někdy v nádrži podtlak vznikne a při otevření to zasyčí, někdy nikoliv. Prostě jak kdy. Někdy je to halt tvrdé a někdy měkké...

2015-02-07 11:38:37

Je to rok 98,podtlak v nádrži by měl být,je to ten systém.Ale asi nezbyde nic jiného než tam nalejt plnou s případným rizikem barevné duhy na ulici nebo hořícího raketoplánu.Jinak auto jezdí normálně a neškube

MilanT  
Milan
2015-02-07 21:19:11

vossák: Klidně tankuj plnou nádrž do prvního vypnutí tankovací pistole. Když natankuješ v červenci studené palivo z hluboké podzemní nádrže do své vyhřáté nádrže, tak tam budeš mít za chvíli přetlak. Já tam mám jednou podtlak, jednou přetlak (zavoní benzín), jednou vyrovnaný tlak. O to se stará .přetlakový obousměrný ventil neboli regulátor tlaku v nádrži, Když nebudeš tankovat s čepicí (ne s tou na hlavě ) nebo nebudeš vyjíždět nádrž do sucha, tak ten ventil se ti o tlaky postará, benzín nebudeš trousit a nic nemusíš řešit.

U Swifta se to tady řešilo už několikrát:

2015-02-09 08:58:47

Zdar a díky moc za přínosný příspěvěk,nejen za mě!

Nechápu ale,kde ty odkazy na tyto zapadlé diskuze v mimotematních vláknech berete,já se snažím něco o tom tady i jinde najít třeba i několik dní a vůbec se na to nemohu dostat nebo k tématu konkrétně o tomTo bych musel o tom buďto vědět a mít to uloženo nebo pročítat každý příspěvek v absolutně všech diskuzích,co tady jsou?

Ještě malý poznatek,u matčina litra,kde je vše v naprostém pořádku je ten podtlak opravdu docela silný(podle pšouku u stojanu) a je tam naprosto pořád,jestli je palivo na "E" nebo plná nádrž,prostě pokaždé,kdybych otevřel po jízdě nádrž,tak je tam festovní podtlakový pšouk a mám dokonce dojem,že i když auto stojí den,dva,tak tam je a bude pšouk po otevření nádrže.Prostě když to všechno bezchybně funguje a těsní,podtlak je tam.

Dneska ráno jsem si po včerejší delší jízdě všiml,že hlavně v zadní části kabiny byl docela cítít zápach benzínu(už si na to stěžovala i polovička dříve),nebyl to nějaký extrém,ale cítit to bylo.Po kontrole stání pod autem jsem nikde žádnou louži neviděl,ale je možné,že tam případný únik může být malý a stihne se to odpařovat.Mám tam stále ale pořád kolem empty,mám velké obavy,že by mohla být nádrž někde skrz,hlavně díky tomu chybějícímu podtlaku v ní.Ten spodek auta byl před generální vývařkou v opravdu žalostném stavu,to byste museli vidět(stálo to nespočet let bez hnutí na trávě a ještě vedle krav v kolchoze).Je dokonce zázrak,že není někde skrz olejová vana,jak už jsem taky někde u někoho četl.

Může být třeba ještě někde chyba v tom systému odvětrání?Nějaký jednosměrný ventilek nebo tak něco?Nestalo se to už někomu?Díky

MilanT  
Milan
2015-02-09 10:12:55

vossák: Vůbec nemusíš všechno pročítat nebo si někam něco ukládat. Používám funkci hledání tady na fóru (pokud si nepamatuji, kde se to na fóru řešilo) a když všechno zklame, tak použiju Google. Stačí do něj napsat třeba "podtlak v nádrži site:suzukiclub.cz" a výsledky máš před sebou - https://www.google.cz/sea...C5%BEi+site:suzukiclub.cz

O ucpaném ventilu odvětrání nádrže jsem četl jen u Kizashi, kde to ucpávali pavouci.

2015-02-09 16:32:11

milant: Ha ne nadarmo se říká, že je občas dobrý auto protáhnout a vyhnat pavouky!

Jinak mně taky smrděl v autě benzin a bylo to tim, že byla hadička z přepadu aktivního uhlí strčená do nějaký zřejmě montážní díry nad nosníkem.


Odpovědět

1  2