Fórum - Téma


Cukání+podtlak v nádrži


Fórum Swift IV Cukání+podtlak v nádrži

Informace o modelu: Suzuki Swift IV


1  2

2015-02-09 21:39:13

Tak jsem to tedy dneska risknul natlačil tam plnou-samozřejmě do prvního vycvaknutí pistole.Ručička byla před tankováním na éčku a natlačil jsem tam 27 litrů,což by přesně odpovídalo,čtyřkolka má nádrž 37 litrů.Takže palivoměr ukazuje přesně,což mě potěšilo.Ujel jsem cca 20km,zastavil a hned zkusil jestli pšoukne víčko a nic,žádný podtlak ani přetlak.Uvidím přes noc a dále,jestli nebude benál nějak rapidně ubývat,jak jsem se plazil v tom sněhu pod autem a svítil baterkou,žádný rapidní unik jsem nenašel,ale u auta od břečky to byl jen výstřel do tmy.Zkusím o víkendu pořádně projít ten systém odvětrání,případně vyměnit ten elektro ventilek a zkusím ještě víčko z matčina litra,víc mě k tomu asi nenapadá,na ten ventil nad nádrží se holt nedostanu

Hill  
Jaroslav
2015-02-09 22:09:56

vossák: to, jestli pšoukne víčko nebo nepšoukne, záleží přece na tom, do které fáze funkce přetlakového/podtlakového ventilu ses zrovna otevřením trefil - ten ventilek otevírá při překročení určitého přetlaku nebo podtlaku par v nádrži. A vyrovná na nulu. Když otevřeš nádrž v této chvíli, nepšoukne si.

Je to prostě velmi lidské auto: když se pšouknutí očekává a nikomu by to nevadilo, tak nic...

2015-02-10 11:02:38

vossák: Taky poslední dobou nemám podtlak nebo minimální a myslím, že zhruba stejnou dobu mám i vyšší spotřebu... Tak až budu měnit palivovej filtr, tak tu soustavu celou projedu a ve dvou zkontrolujeme, jestli to někde nekape. Pak napíšu své postřehy.

2015-02-10 11:51:51

Hill:Mě jde spíš o to,že tam ten podtlak nemám nikdy i kdybych se snažil sebevíc a zkoušel v jakýkoliv moment.

Jak jsem psal u matčina litra rok 98 je tam ten podtlak pořád,za jakékoliv situace a při jakémkoliv množství paliva,vždycky řádně pšoukne a nikdy s tím nebyl nejmenší problém co do funkčnosti,proto usuzuji,že to má být správně takto.

Když uvedu příklad z litra:Zastavím na pumpě se čtvrtkou nádrže,víčko brutálně pšoukne podtlakem,natankuju za 200kč a jedu cca 2km ke kámošovi,tam otevřu víčko a pšoukne zase stejně jako předtím.Někdy je ten podtlak dokonce tak silný,že je úplně cítit i po povolení víčka,jak jím tam to víčko drží přisáté.Někdy zvláště při plnějších nádržích se mě zdá,že pšouk je slabší,naopak silnější je při prázdnějších.Je zkrátka cítit,že to funguje dobře a něco to řídí a ovláda,tak jak to má být a je tam vždycky podtlak,s přetlakem nebo žádnou slyšitelnou reakcí jsem se nikdy nesetkal.

Za to u té mojí to ze začátku jemně pšoukalo po okamžitém otevření(když jsem minutu počkal,tak už ne) a teď to nepšoukne vůbec,ten podtlakový systém je úplně mrtvý nebo nefunkční.

Možná,že tady řeším úplné kraviny,ale je lepší se o tom něco dozvědět než být pak velmi nepříjemně a draze překvapen,jak to moc dobře znám z vlastních zkušeností...

Já se na to podívám teď o víkendu,pokud bude trochu času,třeba tam bude taky jen někde prasklá nebo upadlá hadička,doufám...

2015-02-10 12:06:09

vossák:

Jak psal Hill, podtlak tam buď je, nebo je tam lehký přetlak, nebo nic. Podle toho v jaké fázi je zrovna regulační ventilek. Pokud tam nemáš ani přetlak ani podtlak, buď rád, protože to je střed mezi podtlakem a přetlakem. Zatímco když je tam jenom podtlak, může to znamenat, že ten ventilek vyřadili z provozu pavouci, co se tam přestěhovali z vedle stojící Kizashi.

Jaký tlak nebo podtlak v nádrži je ti může být jedno, protože u těchto starších modelů se nejedná o hlídanou veličinu, která by generovala poruchovou hlášku. Případné unikání benzínových par z nádrže znepokojuje pouze ekology.

2015-02-10 13:05:46

Dobrá,ukecali jste mě,dneska se polovičky zeptám,jestli tam nebylo ráno už jen půl nádrže a pokud bude vše ok,nebudu už to dál řešit kromě vizuální kontroly baňky a hadiček v motorovém prostoru.Kolegovi se kdysi stalo něco podobného na Civicu a měl prorezlou díru v lemu vzadu z horní části,zjistil to,když vzal plnou a pak vykropil ekologům skoro půl nádrže po všech čertech.Divil se tehdy,že japíci ještě pořád dělají nádrže z plechu:)

Když už,zneužil bych vaší rady s menším problémem s prapodivným zvukem linoucím se kdesi zepředu z pod auta,jde to jakoby od pravé poloosy.Při kontrole jsem zjistil,že rovný kousek poloosy k pomocnému ložisku na motoru drží pevně bez vůle,ale ten kus,co jde od ložiska ke kolu má u ložiska poměrně velkou radiální vůli a jde s tím horním homokineťákem dost vaklat do stran.Jak je to tam v tom místě uloženo,má být ten homokineťák na fest v ložisku v domku nebo je tam jen nějak nasunutý na tisícihranu.Dělá to dost blbej zvuk,hlavně jak lechtám plyn a jedu třeba 50km/h nebo jak dojíždím na křižovatk, je to hodně slyšet a i cítit v pedálech.Zvuk je to takový hodně pomaloběžný,lehce drhnucí,má to mnohem menší otáčky než třeba spojka nebo kardan atd,sedělo by to na tu poloosu.Má mít ten kloub takovou vůli?

2015-02-10 13:16:22

vossák:

Homokineťák by neměl mít žádnou vůli.

MilanT  
Milan
2015-02-10 13:43:18

plukovník: Ani axiální?

Myslel jsem, že u nápravy MacPherson se při propružení kola mění odklon rejdové osy a tudíž rozchod. A to by měl zajistit homokineťák, ne? V konstrukci náprav a geometrii nejsem kovaný a proto se ptám.

2015-02-10 13:48:46

milant: Přesně tak.

2015-02-10 14:14:52

milant:

Ale Vossák ve svém příspěvku mluví o radiální vůli. ???

2015-02-10 14:26:55

vossák: Jednou se mi povedlo vysunout homokineťák při výměně převodovky tak, že z toho trojlístku spadnul jeden kroužek. Vibrovalo to hodně při rozjezdu a i během jízdy. Třeba ti jeden kroužek prasknul (to by vysvětlilo i vůli).

Ale teď si nejsem jistej, jestli je tohle u převodovky nebo u kola .

MilanT  
Milan
2015-02-10 14:31:40

plukovník: Jasně, teď to chápu. Reagoval jsi pouze na radiální vůli a já tvojí odpověď špatně pochopil a tvojí "žádnou vůli" vztáhl i na axiální.

2015-02-10 14:36:16

milant:

Díky za tvojí asertivitu, jinak bych před Jaskim vypadal jako vůl. 😀

2015-02-10 16:50:30

Chlapi,asi jsem to blbě formuloval nebo nazval

To,že ten trojlístek chodí suvně v tom válcovém pozdru kvůli propružení,to vím,už jsem to kdysi řešil na různých žabožroutských vozech,kde je to uložení velmi podobné.I když ta myšlenka Jaskiho není špatná,ale mě to auto vůbec nevibruje,jen se to tam tak divně pomaloběžně šolíchá-tře,hlavně je to nejvíc slyšet při dojíždění s ubraným plynem....Mě se tam ale vaklá celé to válcové pouzdro u toho domečku s pomocným ložiskem,přímo v kloubech poloosy vůle není nijak mimo normu,ta rovná část je až do domečku s ložiskem naprosto bez vůle,pak se za domkem vaklá celé to válcové pouzdro s manžetou a dál je to zase v cajku až ke kolu.Zajímalo by mě,jak je tam spojeno to válcové pouzdro s tím domečkem a tím rovným kouskem poloosy,co jde do převodovky.Tam totiž čuju ten problém

Hill  
Jaroslav
2015-02-10 22:19:02

vossák: pokud jde o ten podtlak, stačí, aby ti pořádně netěsnil uzávěr nádrže, případně plnicí hadice, nebo nezavíral ventilek vyrovnání tlaků. Nijak to nevadí, jen to nezasyčí při otevření nádrže a hlavně v létě je chvíli po natankování studeného benzínu, když se nádrž ohřeje, ten benzín cítit.

Pokud jde o hrčivý valivý zvuk od nápravy, nejčastěji to dělá po obvodu prasklý kroužek ložiska (z jednoho kroužku máš dva).

Zvedni auto, nech tam neutrál a zatoč napřed jedním, pak druhým kolem (to, kterým netočíš, nech zablokované). Volné ložisko je opravdu slyšet i při ručním točení, nejspíš zjistíš i vůli při pohýbání za obvod kola.

2015-02-11 07:25:23

Hill:Myslíš jako to pomocné ložisko v tom domečku na bloku motoru vzadu?To by mohlo být,ale myslím,že kdyby to rachtalo(kuličky) přes tu prasklinu tak dlouho,co mě,už by tam nutně vznikla nějaká vůle nebo by se to úplně rozemlelo a ten rovný kousek poloosy z převodovky k domečku by lítal s vůlí-ten je ale pevně bez vůle.Nevím ale jaké je uložení v tom domku,jestli je tam ložisko jedno nebo dvě nebo jen kluzné ložisko,fakt netuším

Spíš mě přijde,jako by tam to pouzdro kloubu poloosy bylo nasunuto nebo nalisováno na nějakém tisícíhranu(který je na tom rovném kousku osy) a v tomto uložení se to vymlelo,potom to za jízdy při zátahu je relativně usměrněno nebo vymezeno,ale při brzdění motorem se to podle výkyvů odporu motoru různě vaklá a vydává to ten pomaloběžný třecí zvuk.

Na zvedáku jsem to už měl jak jsem byl vařit výfuk,tam jsem to právě zjistil-ten vakl.Zkoušel jsem samozřejmě i točit kolama ručně a měl jsem to přes trojku roztočené a poslouchal jsem všude zvuky,ale nic podobné tomu jsem neslyšel.Je to jeden z těch blbých zvuků,které se projeví jen při zatížení nápravy nebo poloosy,možná,že trojka byla málo.

Každopádně při ručním otáčení bylo zatěžko něco odposlechnout,protože je to 4x4 a valivý odpor při otáčení je mnohonásobně větší než u dvojkolky,skoro se to samo ani netočí a ještě k tomu se točí do kříže protější kolo na zadní nápravě,toto nejde.Ale z toho,co šlo,jsem žádný podezřelý pazvuk neslyšel,ani z toho vaklavého místa

Hill  
Jaroslav
2015-02-12 23:03:06

vossák: nene, měl jsem na mysli přímo ložisko kola. Když vakl překročí určitou toleranci, už nepoznáš rozdíl mezi pravým a levým rejdem. Ale ten tisícihran se mi nějak nezdá, prostě jsem ještě neviděl, že by byl vaklavý, což neznamená, že to neexistuje.

2015-02-13 20:21:21

No a když jsi ten tisícihran už načnul Hille,tak jak je to tam tedy přesně uloženo v tom domečku pomocného ložiska?

V tom manuálu od swiště co je všude ke stažení o tom není lautr nic a fakt si myslím,že budu mít problém tam.Ložiska kol jsou určitě dobrá

Hill  
Jaroslav
2015-02-13 21:33:28

vossák: na výstupu z diferenciálu máš tři jehly s kroužky, na druhém konci je drážkovaný hřídel (on to není v pravém smyslu tisícihran, na něm sedí například volant) posuvně uložený v jádru homokinetického kloubu. Musí mít možnost axiálního pohybu.

Jak to pokračuje u čtyřkolek dozadu, to jsem ještě rozebrané neviděl, takže se ptáš blbýho.

Ale pomalé "šolichání" spíše ukazuje na pohyb věnce některého ložiska.


Odpovědět

1  2