Fórum - Téma


cukani za tepla


Fórum Swift III cukani za tepla

Informace o modelu: Suzuki Swift III


1  2

2009-12-23 18:00:21

No mam u svyho novyho posunovadla jeden problem...za tepla, kdyz chci na dvojku nebo trojku jet konstantni rychlosti, (napr. jet porad 40km/h), aniz bych hnul nohou na plynu, obcas vynecha plyn a auto pocukava....pri akceleraci jede jak drak, podobnou vec dela treba kdyz stojim a zvednu otacky na 2000 ot/m, zacne motor kolisat a stale kolisa mezi 1500 az 2000... svicky jsem vymenil, auto jede dobre, ale kolisani nezmizelo, je mozny, ze nekde prisava falesny vzduch?

2009-12-23 18:50:21

prejdi podtlakovy hadicky kolem sani, zkoukni konektory k tem podtlakovym cidlum. litrik nema moc moznosti prisavat. leda bys mel povoleny karbec pokud nic nenajdes, tak si vyblikej giag.kod, mozna to neco ukaze...

2009-12-23 18:52:06

vyblikal jsem ho uz vcera, bez problemu...tak projdu hadicky kolem sani a konektory jak rikas...karbec? ono to ma karbec? je to jednobod ne? Ze ty si ze me delas srandu zejo

2009-12-23 18:52:41

a co jina moznost, co muze zpusobovat kolisani a pocukavani za tepla?

2009-12-23 21:18:12

Fokr mysli karbecem ten ancabl kolem toho vstriku ja tomu taky tak rikam

2009-12-24 02:03:46

No je to zvlastni, vzduchem to asi nebude...kdyz je motor uplne studeny, tak to nedela...jakmile se ohreje, tak zacne delat tyhle ptakoviny, na dvojku na trojku proste pri udrzovani stejny rychlosti misty prestane reagovat na plyn, pak zas zabere a porad dokola...nemuze to byt treba lambda? kudy se k ni da dostat, ze bych ji zkusil odpojit, tim bych mel zjistit, jestli je na vine ona (jo a jen tak mimo tema, k cemu slouzi hadicka, ktera vykukuje z pod narazniku u leveho predniho kola? ) diik!

2009-12-24 10:22:30

mno rizeny karbec je pro me jednobod vstrik

tak pokud to nedela zastudena, tak by to mohl byt sytic... ale ten ti to nevyblika, to se musi zkusit vymenit a uvidis...anebo zkouset ty cidla kolem sani dokud to neprestane

Hill  
Jaroslav
2009-12-24 11:24:58

Nebo zkontroluj kabely k rozdělovači a ke svíčkám, když je některý v háji, při přišlápnutí plynu motor ztratí tah.

Další příčinou bývají přechodové odpory v konektorech čidel teploty - řídicí jednotka dostává informaci, že je motor pořád ještě studený a uchlastává ho. Na to reaguje lambdasonda a zase těm vstřikům ubere.

2009-12-24 11:45:12

Dnes jsem vycistil rozdelovac, to bohuzel taky nepomohlo... ty prechodove odpory me zajimaji, jak se to da zjistit. pripadne odstranit? Mne prijde, ze by tam mohl byt nekde porad ten falesny vzduch, pripadne ze je neco s pruzinkama predstihu atd... Muzete mi nekdo kdyztak poradit, ktery hadicky k tomu byvaji nachylny? Je jich tam asi 150 budu vdecny klidne za foto, email kdyztak poskytnu ThomasHK@seznam.cz...

2009-12-24 16:37:53

ted jsem koukal, ze nejak po zahrati motoru neklesnou volnobezny otacky, poradi mi nekdo, ktery cidlo to hlida? Je jich tam dost, tak bych ho zkusil vycistit. púripadne vymenit...diky!

Hill  
Jaroslav
2009-12-24 23:36:16

Hlídá to ECT sensor - vede k němu světlezelený s černým proužkem (kostra) a šedý s bílým proužkem.

Konektor se čistí tak, že ho párkrát rozpojiš a spojíš.

2009-12-24 23:43:11

tak to je dalsi vec co tedy zkusim, svicky jsou nove, vicko rozdelovace vycistene, vzduchovy filtr taky, podivam se tedy na tenhle senzor (snad ho najdu), procistim kontakt, pripadne cely senzor pokud to jde... jinak ten, ci rada povede nakonec k uspechu bude odmenen flaskou neceho dobryho jinak ten falesny vzduch mi nejde do hlavy, hadice jsou na oko vsude pridelane dobre, navic to dela jen za tepla no...

2009-12-25 11:57:28

Tak dnes ocisteny konektory, senzory take, dotazeno plynove lanko, promazani pruzinek... auto jede lip, otacky jsou tak jak maji...ale cukani neustalo...bohuzel... asi dalsi budou na rade zapalovaci kabely a palivovy filtr... proc to sakra dela jen za tepla a ne za studena....kdyby to aspon bylo naopak

2009-12-26 19:34:32

kurnik! tak jsem ocistil i konektor k VAP senzoru, znovu prosel hadicky (myslim ze zbytecne), bohuzel cukani nezmizelo a zreje tedy pujde o sytic...diag. kody totiz nic nevyblikaji, jakmile nejaky senzor necham odpojeny, rozsviti se check engine a auto jede hur, takze zreje funguji....prvnich pet minut jizdy je pohadkovych, po zahrati poskakujeme... jediny konektor, ktery po odpojeni nerozsviti check engine je ten na fotce, ani nevi k cemu by mel byt... vi nekdo jak odpojit sytic? je k nemu nejaky kabel? jinak vuz pujde ke znamemu, ktery Japonce opravuje...

2009-12-26 19:56:51

to je na klimu tohle, ne? to ti keca do volnobehu, ale az kdyz zapnes A/C...

2009-12-26 20:02:20

klimu to melo, ale bylo to asi kdysi tuknuty, tak uz ta k ni neni chladic, jen kompresor, ovladani atd....tak tim padem tohle nehraje roli... a je nejaka moznost mechanicky vyradit sytic? odpojit nekde neco, aby se dal identifikovat jako zdroj problemu...jinak totiz se vse chova jak ma....uz me nic nenapada... kdyby to byl spatny benzin nebo palivovy filtr, tak to musi delat porad ne? ne jen za tepla...

2009-12-26 20:42:03

Tento bordel často dělává nastavovač volnoběhu nebo spínač volnoběhu... (nevím jaký systém řízení má suzuki) ale na tento okruh bych se zaměřil nejprve... Je rozdíl když napíšeš že auto cuká nebo jen houpou otáčky cukání od zapalování se projeví nejvíc v plném plynu to není tvůj případ...

2009-12-26 20:54:08

No popisoval jsem to vys.....dokud je motor uplne studeny, je vse uplne ok, auto jede lehce a svizne...jakmile se trochu ohreje, pri akceleraci je stale vse jak ma byt, jakmile ale chci jet na druhy nebo treti stupen konstantni rychlosti, plynovym pedalem nehybu, pouze polozenou nohou urcuju stalou rychlost, auto chvili jede, chvili prestane reagovat a pak opet vyrazi a to se opakuje a auto tedy pocukava...na ctyrku to dela pouze ve vyssich otackach nez 1700ot/min... dalsi veci ze je, ze po zahrati bez zarazene rychlosti nastavim otacky na 2000 a zacnou sami od sebe pravidelne kolisat mezi 1500-2000, aniz bych hnul nohou, jako kdybych schvalne seslapaval a poustel plyn...

Hill  
Jaroslav
2009-12-26 23:31:32

V manuálu na straně 6-08 (tady v sekci Manuály) je pro případ, že motor se snaží zrychlovat a zpomalovat při konstantní poloze plynu, napsáno: průraz nebo přerušení některého zapalovacího kabelu, špatná svíčka (zanesená, velká mezera, ohořelé elektrody), prasklé nebo elektricky proražené víčko rozdělovače, špatně nastavený předstih.

V palivovém systému to může dělat přiucpaný palivový filtr nebo skříplá či ucpaná některá trubka (přepad zpět do nádrže, vyrovnávání tlaku v nádrži atd.)

Vada vstřikování (ta může zahrnovat jak samotný vstřikovací ventil, tak řízení jeho otevření, t.j. některou z lambdasond, čidlo teploty nasávaného vzduchu, čidlo podtlaku za filtrem, čidlo teploty chladicí kapaliny, potenciometr šperrklapky, sací hrdlo pod filtrem).

Vadný ventil recyklace výfukových plynů (EGR).

V každém případě nepřed zkus ten předstih, kabely a svíčky a pak ohřej motor, vyresetuj řídicí jednotku (odpoj baterii asi na minutu a zapni nějaký odběr, třeba parkovačky). Pak baterii zase připoj, hned nastartuj (motor nesmí mít čas vystydnout) a pár

kilásků s tím zkus projet obvyklým způsobem, ať si řídicí jednotka osahá, jaký režim má nastavovat.

Jo, volnoběh se nastavuje na 850 - 900 ot/min. při ohřátém motoru

2009-12-27 19:56:26

No zitra jedu koupit novy kabely, otacky na volnobeh jsou tak jak maji byt. Pokud to nepomuze, zajedu ke znamymu, at to skoukne a zkusi to nejak poresit...


Odpovědět

1  2