Fórum - Téma


dálková světla


Fórum Swift III dálková světla

Informace o modelu: Suzuki Swift III



2011-07-15 09:02:24

Swift gti v r. 94

pravé dálkové mi nesvítí, žárovkou to není. Muzu propojit kabel z leveho dalkoveho co sviti?Proc to pisu, brachovi to na GTi udelali v servise tak to chci dat znamemu co el. dela at to propoji taky. Pry tj ale vetsi zatez na pojistky, cili dat na dalkovy 2x vetsi?

Fulda  
Petr
2011-07-15 11:12:38

Pojistky v autě nech jaký jsou, nebo ti pak shoří někde něco jinýho. K motoru si přidej jedno spínací relátko a z levýho dálkovýho světla si vytáhni drát pro jeho spínání, z baterky (možno taky kabelovym očkem za hlavní pojistku) si natáhni novej drát, dej k tomu nějakej ten držák trubičkovejch pojistek ať to máš jištěný ( relátko bude jištěný pojistkou co je pro levý světlo) a za půl hoďky nemáš co dělat Víc asi zabere naíjít k tomu ty věci

2011-07-16 07:06:52

OK riky moc za radsu, zkusim to přetlumočit odbornikovi(ja a el...)

Fulda  
Petr
2011-07-16 10:54:47

Nemáš zač, ale že jsem se předtím nezeptal, závadu se najít nepodařilo ?? Jestli není třeba špatný relátko v motorovym prostoru ( nevím teď jak moc se liší Gti od obyč swifta)

Hill  
Jaroslav
2011-07-16 23:22:46

Ale to je přece nesmysl, relé je společné i pro klopená světla, nehledě k tomu, že ve starších GTi na světla vůbec relé nebylo, jen nevím, zda se tam objevilo už v roce 1993 nebo 1995, ale to je jedno - tak jako tak spíná jedinou společnou kostru pro přepínač dálková/klopená: každé světlo má vlastní pojistku, drát od ní je konektorem A na pojistkové skříňce připojený na společný vývod vláken jedné žárovky a je na něm trvale +12V. K levému světlu vede bílý s modrým proužkem (ten je připravený i pro mlhovky), k pravému bílý s červeným.

Zpět k přepínači ti vede od každého klopeného světla červený s bílým proužkem a od každého dálkového čistě červený. Ty se vždy spojují do jednoho ve stejné barevné kombinaci, a ten vede k přepínači dálková/klopená pod volantem. Najdi ten spoj, protože přes něj dostávají ty žárovky kostru. Jestli ji jedna má, znamená to přerušený nebo odpojený červený drát k tomu jednomu.

Asi bych váhal propojit ten červený drát přímo mezi světla a tahat to jedním až dopředu, přece jen není na odběr dvou halogenek dimenzovaný, tím myslím dost silný. Radši najdi to místo rozdělení (je ještě před pojistkovou skříňkou, protože skrz ni už vede jen jeden červený, který dalším konektorem pokračuje k lucasu a jiným odbočuje do kapličky ke kontrolce dálkových), tipnul bych si, že jsou spojené ještě před stěnou motorového prostoru, a nejspíš najdeš i příčinu chyby.

2011-07-22 20:02:19

Tak sem vlezla pod volant a tahle poloha mne zabiji...zamotala se mi šiška a musela sem s badanim prestatjinak nemuze to byt pouhou spinačkou??(což by bylo asi peeekne na prd protoze mame doma 4 modely gti a kazdy ma snad jinou). De o to, ze vcera mne dost prekvapil budik teploty.V zime jsem vymnenila termostat protoze budik ukazoval strasne nizkou teplotu, neohrivalo semi auti, a pak vse ok..ALE .za nejakou dobu opet budik neukazoval teplotu vubec-ok odeslo i cidlo(faaaak skvely no) ale vcera po 20ti km zastavim ze budu couvat a cumim ze se raficka pohnula mirne nahoru(1mm)pak sem zmackla(nebo vymackla uz nevim) pedal a raficka vylitla najednou do pulky ale a kdyz sem pedal pustila raficka ihned spadla a pak uz tam zustala at se delo co se delo...cili pry cidlo to byt nemuze...ze pry kostra a ze tedy spinacka???To muze byt i problem dalkoveho svetla ne?Mimochodem sem postrehla ze s pravym dalkovym mi nesviti i obrysovka u nej....

Hill  
Jaroslav
2011-07-23 09:28:30

A s klopeným ti obrysovka svítí? V tom případě bys musela mít ovládání světel dost překopané, protože normálně plusy na světla jdou rovnou od pojistek a kostru dostávají přes sdružený přepínač pod volantem (a ten je kostřený šroubkem pod palubkou na stěnu motorového prostoru). Naproti tomu obrysovky mají dostávat ze spínače světel plus po červenožlutém drátu a kostru má každá parkovačka vlastní v nejbližším plechu blatníku.

Nakonec zapojení hlavních světel jsem tu už nechával: http://www.suzukiclub.cz/...gboard/3249/full/8-16.jpg

A ty dráty od světel mkončí na tomto konektoru pod volantem (předokládám, že u GTi v tom nebude výrazný rozdíl - společný od dálkových a společný od parkovaček jsou vidět vlevo v zadní řadě, plus k obrysovkám je ten červenožlutý vpravo http://www.suzukiclub.cz/...d/19036/full/dsc00286.jpg.

Toho gumou omotaného si nevšímej, to tam mám svorkovnici a relé pro bypass kolem už načatého spínače hlavních světel. Podotýkám, že z něj vede ale k oběma hlavním světlům vždy jen jeden drát, takže jeho přerušení vede k tomu, že nesvítí ani jedno.

Musíš najít to místo rozbočení toho červeného drátu doleva a doprava.

2011-07-23 11:16:07

xxx

2011-07-23 12:04:50

Lara Croft není žádná dámička.Nějaký blbý světlo zmákne levou zadní.Navíc i ty elektrikáři všechno poserou.Měla by si koupit vercajk a literaturu a udělat vše sama, ne?Jako to děláš ty..

2011-07-23 12:16:20

xxx

2011-07-23 12:19:49

To může až po tom, co to dá těm lemplům do servisu, co jí okradou.Je jedno, jakej servis si vybere, všude je to stejný.No ne?

2011-07-23 12:34:13

xxx

2011-07-26 20:39:02

takze obrysovka nesviti ani s dalkovym ani s klkopenym. Kdyz to udelame dle Fuldy skatim neco?I kdyz by byl problem jak pises ty Hille? Prijde mi to nejjednodussi,protoze lidi co se mi budou vrtat v aute kolem sebe moc nemam;)

Hill  
Jaroslav
2011-07-26 22:35:45

Jde o dva zcela nezávislé okruhy, každý má vlastní spínač v lucasu - obrysovky od pojistky z plusu, hlavní světla na kostru, protože je na nich plus pořád.

Takže máš v háji dvě věci: parkovačka je první - všechny jdou přes jedinou pojistku i jediný spínač a (i s číslovkou a podsvícením palubky) navzájem propojené červenožlutým drátem. Tak ten buď je přerušený (to je spínaný plus) nebo mu chybí kostra. Nebo třeba jen nemá žárovka kontakt. Nezbývá, než rozdělat, opatrně potahat za dráty, jestli nedrží jen za izolaci (někdy se v konektoru užere nebo uklepe). A zjištěné přerušení opravit.

O dálkovém světle (to je ten druhý problém) jsem ti to už psal. V podstatě můžeš propojit červený vývod ze světla do světla. Jestli pak bude dálkové svítit, bude na tobě, jestli to tak necháš, nebo najdeš, kde je přerušený ten červený od pravého světla. Stejně se (nejspíš ještě v motorovém prostoru) ty červené zkeva a zprava spojují do jediného a jako jeden drát vedou k přepínači dálková/klopená a přes něj jde ten drát na relé světel a kostru. U starších Swiftů GTi ani to relé nebylo, šlo to na kostru z přepínače přes spínač hlavních světel na kostru bez relátka.

Fakt už nevím, jak tě blíž navést k řešení. Asi jsem deformovaný tím, že přímo vidím, kudy a jak tam ty elektrony utíkají proti proudu...

Fuldovo řešení je v zásadě taky možné, ale v tak jednoduchém zapojení je přece daleko snadnější najít závadu a opravit ji, než to komplikovat relátkem a dalšími dráty. To jsem použil jen proto, že mi odešel spínač hlavních světel, ale spínač parkovaček funguje. Tak jsem použil relé jako bypass a současně mi zhasnou světla, když vypnu parkovačky (když jsem to předtím obešel jen spínačem, parkovačky jsem zhasl, ale hlavní světla svítila dál) - tuhle "automatiku" jsem zabudovával místo Litomyšle...

2011-08-09 17:28:58

nebylo by nejjednodušší přijet za tebou?ja bych snad musela vytisknout veskery text jit k autu a slovo po slovu jit po tom, co pises, nez vyjdu z baraku uz to nevim, hamba mi strasna a navic se malokdy dokopu to jit zjistit kdyz vim, jak to dopadne:(mame nakreslene schematko s relem a kabely mam koupene taky.Rok jezdim s jednim dalkovym..parkovačku prubnu až prestane lejt nekdy(fakt paradni leto)

2011-10-31 18:27:37

Svitim oběma dálkovými světly hurá Fuldo udělali sme to s relatkem, mam tam i pojistku a po roce zas konecne poradne vidim(driv sem si prisvetlovala mlhovkama a perfektne sem se naucila oboje rychle vypinat/klopit. nesvitilo mi pravy a behaj tu srny a bez poradnyho osvetleni to neslo(pro ty co by si mysleli co sem za vola ze jezdim s mlhovkama-lidi sem neoslnovala)

2011-11-03 10:20:57

Tyjo měl jsem si přečíst příspěvek od Hilla dřív než jsem to začal dělat, to bych se dozvěděl, že se tam spíná kostra a né plus, no tak pro příště .


Odpovědět