Fórum - Téma


Dálkové ovládání centrálu v klíči (vybitá baterie)


Fórum Grand Vitara III Dálkové ovládání centrálu v klíči (vybitá baterie)

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III



2015-03-26 07:52:00

Zdravím všechny.

Stal jsem se novým majitelem vozu GV 2.0, r.v. 2006. Chtěl bych se zeptat, protože mi nejde odemknout auto dálkově jedním klíčem. Druhý funguje normálně. Ten co nefunguje nebyl nikdy použitý a je v něm nová baterka. Nevíte někdo co stím? Děkuji za radu.

MilanT  
Milan
2015-03-26 08:57:56

kuba30: Máš 100% jistotu, že je tam baterie vložená správně a má dostatečnou kapacitu? "Nová" nemusí znamenat "dobrá".

2015-03-26 09:03:13

milant: jasně. Ten klíč nefungoval tak jsem ho rozdělal

MilanT  
Milan
2015-03-26 09:33:01

kuba30: Startování máš klíč nebo bezklíč? Co ti svítí na palubce, když ten nefunkční klíč přepneš v zapalování do polohy ON?

Pokud druhý klíč funguje, tak jsou podle mě dvě příčiny:

  • nezaregistrovaný klíč zapalování
  • poškozený transpondér v klíči zapalování

2015-03-26 09:48:00

milant: Mám startování klíčem. Nevšiml jsem si co tam svítí, mrknu na to odpoledne. Jen nevím jak ten klíč třeba registrovat, vím, že kdysi fungoval, ale nepoužíval se.

2015-03-26 12:15:49

kuba30:

Co ti vlastně nefunguje ? Dálkové odemykání tímto klíčem, nebo s ním nejde nastartovat.

Klíč má dvě funkce.

Jednak se s ním při stisknutí tlačítka vysílá plovoucí kód pro odemčení auta, a k tomu je potřeba ta baterka v ovladači

a jednak se s ním ovládá imobilizér, ale na to baterka není potřeba, protože k tomu slouží zabudovaný čip, který není napájen z baterky, nýbrž elektromagnetickým polem z vysílače vozidla.

Plovoucí kód každého klíče pro odemykání je naprogramován v jednotce BCM

Kód čipu pro imobilizér musí být zase zaregistrován v řídící jednotce motoru ECM.

Takže, pokud má fungovat dálkové ovládání zamykání dveří a tento nefungující klíč je originál, měla by při stisknutí tlačítka blikat LED dioda na tomto klíči. Pokud nebliká, je baterka buď špatně vložena, nebo je vadný ovladač. Typoval bych tu špatně vloženou baterku. Jakou tam máš? CR2032 ?

A ještě jedna věc.

V okamžiku, kdy ti ten druhý klíč "nefuguje", kde se zrovna nachází ten první, fungující klíč ?

Není náhodou někde uvnitř vozidla?

MilanT  
Milan
2015-03-26 14:21:29

plukovník: Na můj dotaz ohledně špatně vložené (vybité) baterie jsem dostal odpověď jakou jsem dostal - nejasnou.

A večer se dozvíme, co se stane po vložení a otočení klíčku v zapalování. Věřím, že normálně nastartuje.

2015-03-26 15:40:21

milant:

Jasně, Kubovi ten klíč nefungoval tak ho rozdělal.

Do podobné situace jsem se jednou dostal také, sice jsem při tom byl trochu nalitej, ale když se mi to potom delší dobu jaksi nedařilo dát dohromady, už, už jsem to chtěl celé vyhodit...

MilanT  
Milan
2015-03-26 20:43:29

plukovník: Odpoledne podle mě už skončilo a Kuba nic. Buď mu do toho něco vlezlo, nebo mu to začalo nějak fungovat. Snad se dozvíme, kde byl zakopaný velškorgi.

2015-03-26 21:12:20

milant:

V tuhle denní dobu zřejmě v hospodě...

2015-03-27 06:52:58

Dobré ráno.

Omlouvám se, že jsem včera nepodal zprávu, jak dopadl můj problém, Jako malý kluk jsem sedl k playstationu a hrál jsem a hrál. Tak abych na vše odpověděl, tak problém byl v tom, že vozidlo nešlo dálkově jedním klíčem odemknout ani zamknout. Nastartovat to šlo v pohodě. Koupil jsem tedy novou baterii CR1620 a vyměnil za starou, ale můj problém přetrvával. Změřil jsem baterii multimetrem a ukazovalo to hodnotu 3,18V, zkoušel jsem i různě přihnout plíšky a stále nic. Myslel jsem, že se to třeba musí zpárovat s autem jak to mají některé jiné automobilky. Šel jsem a koupil baterii od jiného výrobce a už to tedy funguje. Jinak moc děkuji za podporu a rady.

MilanT  
Milan
2015-03-27 07:53:45

kuba30: Každá zkušenost je k něčemu dobrá a posune člověka dál. Proto byla moje první poznámka že "nová baterie nemusí znamenat dobrá".

Pokud jsi napětí měřil běžným multimetrem (který má teoreticky nekonečně velký odpor), tak ti při měření napětí protéká hodně malý proud a nemůže se tak plně projevit vnitřní odpor baterie a není na ní žádný úbytek napětí. Proto se vybitá baterie jeví jako "dobrá". Musíš použít zátěžový měřák. Stačí tenhle za pár korun - http://shop.emos.cz/zbozi...rii-aaaaacd9v-knoflikove/

Jsem rád, že ti to funguje.

2015-03-27 10:47:12

milant:

Zatěžovat knoflíkovou lithiovou baterii o kapacitě 78 mAh při měření proudem 0,75 A , zdá se mi poněkud nešťastným.

Tedy alespoň v případě výše odkazovaného testeru.

V případě baterie CR1620 bych hodnotu zátěžového rezistoru volil minimálně 270 Ohm

MilanT  
Milan
2015-03-27 11:45:00

plukovník: Tak jde o to, jestli ten odpor 4 Ohmy není jen pro tužkové a mikrotužkové a pro knoflíkové je jiný. Taky mohla vzniknout chyba v desetinné čárce při překladu.

Nicméně třeba u tohoto testeru je uváděn zátěžový odpor pro knoflíky 7,7k - http://www.nej-ceny.cz/17...aterii-aa-aaa-c-d-9v.html

Díky za připomínku, jsi pozorný a hloubavý.

2015-03-27 12:04:03

milant:

...tak to bude zřejmě tester ze Švédska

bee
JuBa
2016-05-04 19:37:41

ja mam podobny problem: kluc dialkoveho zamykania/odomykania prestal fungovat. Kupil som novu CR1620 bateriu Varta, zalozil podla vyznacenej polarity a aj tak nefunguje...


Odpovědět