Fórum - Téma


Dalkove svetla


Fórum Swift IV Dalkove svetla

Informace o modelu: Suzuki Swift IV

Diskuze o vozidlu

1998 Swift IV GL 1.0

7 diskuzí

Výkon motoru 39 kW (53 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 993 ccm (61 cui), 3-válec, Řadový, G10A.



2016-07-17 15:08:17

2016-07-17 14:57:29

Zdravím Vás. Mám takový malí velký problém s dálkovýmy světly tzv.sviti nesviti. tlumeny sviti ale jakmile prepnu na dalkače tak nic zustanou svitit jen parkovacky (roznou se po chvilce),kdyz probliknu tak sviti.servisu jsem byl rekli ze je to packou tak ji vymenily asi? a stale nic proste sviti nesviti.Da se jezdit i tak ze packu drzim ale není to ono

Hill  
Jaroslav
2016-07-18 09:53:56

davman: v tomto vláknu http://www.suzukiclub.cz/...select=39746#message39746 jsme řešili, jak obejít vadu lucase (tedy přepínače pod volantem) pomocí relé, když nesvítí hlavní světla vůbec nebo nesvítí jen klopená. Čili pro tebe to střední schéma není, musel bys tam dát relé s přepínacím kontaktem a rozpínací stranu zapojit na červený drát.

Než k tomu přistoupíš, jdi po červeném drátu od světel v konektoru pod volantem, jestli je dál k páčkám správně propojený. Typické zapojení lucase je v tom odkazu jako první obrázek.

Ony se totiž konektory ve sloupku volantu časem trochu měnily (taky podle toho, jestli lucas spínal hlavní světla na kostru přímo nebo přes kontakt relé), tak je možné, že ti dali sice nový přepínač, ale zapojili ho blbě.

Když ti světelná houkačka funguje, znamená to, že jeden kontakt lucasu je v pořádku. Patrně bude v pořádku i další kontakt, co má vést na kostru při přepnutí na dálková, ale není na ten červený drát připojený. A další možnost je (a u ročníku 1998 docela reálná), že je tam relé hlavních světel, které při přepnutí na dálková odpadne, protože je zapojené blbě od klopených, takže, když je vypneš, odpojí celé nepájení světel.

Jestli jsi platil za nového lucase v servisu, reklamuj to. Dostat po výměně podstatné části ovládání auto zpět se stejnou závadou, to bych přestal být slušen a laskav, ale byl krut zel a hrozen.

2016-07-23 15:12:52

ja jsem uplne blbej nejak nemuzu najit ani rele ani gabl, od pačky jde cervenej slabej a od svetla cervenej se stribrnyma teckama nebo tak něco kde mam hledat rele? palubka rozsroubena a nevim co dal.

Hill  
Jaroslav
2016-07-23 16:43:36

davman: snad nebylo potřeba rozdělávat palubku, stačilo odkrytovat sloupek volantu, v něm jsou konektory (nebo jeden společný). Relé1 hlavních světel najdeš vedle baterky pod krytem s hlavními pojistkami, na kontakt i cívku je prosmyčkovaný bílý drát, zpod volantu k němu vede zelený, resp. červenozelený drát ovládání a červenožlutý drát vede od kontaktu k obrysovkám. Ty fungují, tak na to nesahej.

Pak tam je další relé2 (u některých Swiftů je mimo box, ale hned vedle): k cívce vedou červený (plus) a černočervený (jeho ukostřením relé přitáhne), kontakty relé2 spínají hnědožlutý a černý (ten je přes konektor pro modul DRL spojený s kostrou). Hnědožlutý vede zpět pod volant k přepínači dálková/klopená, tím se volí, jestli přes ten hnědožlutý drát a relé2 ukostříš červenobílý (od klopených světel) nebo červený (od dálkových).

Relé2 je zjevně v pořádku, když svítí potkávačky. Světelná houkačka také jde, to znamená, že jsou v pořádku oba červené dráty od dálkových přes rozdvojení a jedním pod volant.

Chyba je tedy na úseku konektor pod volantem - přepínač lucase.

2016-07-23 18:46:25

mel jsem mali uspech skoda jen ze nevim jak jsem to udelal svitily ale jen chvilku,do p... ja nevim ze se poustim do věci kterejm nerozumim ale třeba to najdu

Hill  
Jaroslav
2016-07-23 20:53:45

davman: to se mi kdysi taky povedlo - vyráběl jsem se s bypassem, aby mi svítily potkávačky, prošvihl jsem přitom sraz v Litomyšli. Když jsem to měl hotové a zase připojil konektor pod volantem, potkávačky začaly normálně svítit i bez bypassu a svítí bez něj dodnes. Přesto je ten bypass v tuzemsku zapnutý, potkávačky se rozsvítí společně s parkovačkami. Jen v zahraničí jsem ho vypínal, v mnoha evropských zemích je denní svícení nepovinné (přinejmenším v létě).

Možná máš v tom konektoru jen vyhřátou dutinku kontaktu červeného drátu, ta málo pruží a kontakt se brzy zase vyhřeje a rozpojí. Ten spoj musí být dokonale vodivý, proud halogenek přes něj tekoucí je za provozu kolem 10 A a při rozsvěcení překročí i osminásobek!

Jinak relé světel H/L tam nevidím, takže je budeš mít nejspíš spínaná přímo kontaktem v lucasu na kostru (ale ten kontakt přece funguje, jinak by ti nesvítily potkávačky). Zbývá jen ten červený drát pod volantem.

2016-07-23 21:14:50

no jo ale ja nato neprisel tak jsem to smontoval a uvidim zítra jestli se my bude chtit tak zase budu hledatn, bude lepsi jit na pivo trba budu rano chytrejsi


Odpovědět